aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Cyreg

maz, voor mij (en ook anderen) is gebleken dat de netspanning/stroom voorziening 'n hele grote invloed heeft op de uiteindelijke klankbalans en klankkwaliteit van 'n audio setup.

Dat betekent invloed van welke verlengdoos, welke netsnoeren en waarop, maar vooral(kost niets) de juiste 230VAC fase/neutral aansluiting van elk apparaat in je set.
Ook "filters" spelen 'n hele grote rol; n.m.m. geven de meeste alleen maar slechter geluid.
Betekent zeker niet dat het allemaal heel duur of ingewikkeld moet zijn.

Ik heb nl de indruk dat je hier nu even overheen walst en daar nu (te) weinig oog voor hebt.
De grove selectie(apparatuur) is steeds heel snel door jou gemaakt, prima, maar nu komt het aan op finetuning.

Daarbij speelt het 230VAC netwerk IMO 'n zeer belangrijke rol  ;)
Naar mijn mening het eerste dat nu op orde zou moeten komen; nog voor interlinks en ls kabels.

In ieder geval 'n mooie setup zo te lezen en veel succes verder  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

patsijb

stroomvoorziening was ook een openbaring voor mij toen ik daaraan begon te werken..
wat je uit dezelfde apparatuur nog kan halen..

sultankat

Eens met bijdrage Cyreg dat alles rondom stroomvoorziening nu belangrijk wordt. Maar kameraanpassing nu zal een groter effect hebben. Het is maar net waar je mee wilt beginnen.

Ik denk trouwens dat Maz juist de afgelopen tijd heel zorgvuldig bezig is geweest en dat de set zoals die er nu staat wel eens langere tijd zijn standaard zou kunen worden. Reden temeer om netspanning en kameraanpassing nu prioriteit te geven. En daarna gewoon genieten. Prachtset!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Ik las echter ook ergens plannen betreft een andere woning.
In hoeverre de huidige set daar dan ook goed matched en in hoeverre de genoemde uitgaven in het huidige appartement dan nog lonen ???.

Citaat van: sultankat op oktober 28, 2014, 10:16:50
Eens met voorgaande bijdrage dat alles rondom stroomvoorziening nu belangrijk wordt. Maar kameraanpassing nu zal een groter effect hebben. Het is maar net waar je mee wilt beginnen.

Ik denk trouwens dat Maz juist de afgelopen tijd heel zorgvuldig bezig is geweest en dat de set zoals die er nu staat wel eens langere tijd zijn standaard zou kunen worden. Reden temeer om netspanning en kameraanpassing nu prioriteit te geven. En daarna gewoon genieten. Prachtset!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

YamahaRXV

Citaat van: Cyreg op oktober 28, 2014, 10:04:51
maz, voor mij (en ook anderen) is gebleken dat de netspanning/stroom voorziening 'n hele grote invloed heeft op de uiteindelijke klankbalans en klankkwaliteit van 'n audio setup.

Dat betekent invloed van welke verlengdoos, welke netsnoeren en waarop, maar vooral(kost niets) de juiste 230VAC fase/neutral aansluiting van elk apparaat in je set.
Ook "filters" spelen 'n hele grote rol; n.m.m. geven de meeste alleen maar slechter geluid.
Betekent zeker niet dat het allemaal heel duur of ingewikkeld moet zijn.

Ik heb nl de indruk dat je hier nu even overheen walst en daar nu (te) weinig oog voor hebt.
De grove selectie(apparatuur) is steeds heel snel door jou gemaakt, prima, maar nu komt het aan op finetuning.

Daarbij speelt het 230VAC netwerk IMO 'n zeer belangrijke rol  ;)
Naar mijn mening het eerste dat nu op orde zou moeten komen; nog voor interlinks en ls kabels.

In ieder geval 'n mooie setup zo te lezen en veel succes verder  ;)

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Duck Twacy

Ach juist een goed ontworpen voeding in een apparaat is veel vergevender tov slechtere netvoeding. per slot van rekening wordt er gewoon gelijkstroom van gemaakt en is er al sprake van filtering in de condensatoren (en soms zijn er ook extra aanpassingen, zoals een pi filter gedaan). So your mile age may vary (oftewel beter ontworpen apparaten hebben minder baat bij dit soort aanpassingen).

Ik heb ooit een koperen stekkerblok gekocht voor 400 euro (was eigenlijk 500), Ik hoorde geen verschil. T zag er wel mooi uit.

Wel zou ik goedkope spaarlampen ed zoveel mogelijk vermijden of uitdoen Die veroorzaken een hoop ellende op het net. De invloed van hf straling (dect telefoons, wifi, gsm) ben ik nog niet helemaal uit. Vrees dat daar nog nauwelijks aan te ontkomen is in een stad.

patsijb

volgens mij zou telefoon wel op oude simpele apparatuur invloed kunnen hebben of storen..(uit ervaring)

YamahaRXV

Citaat van: maz op oktober 28, 2014, 01:19:55
De xlr interlinks zijn wel heel mooi en schoon van geluid, geen dofheid en sprankel verlies .wat mij opviel is de hoge mate van verfijning welke in het midgebied doorkomt in vrouwen stem. Dit kabel is echt een aanrader..
Ze hadden nog 2 setjes tekoop voor een belachelijk prijs van 125 .- ipv 450 euro.+..

Wil je weten waar ik ze heb gekocht even een om graag..

De xlr en RCA is een aanrader voor de kabel zoekers...

Hier nog een review van de Argentum Acoustics Mythos  ;)
http://www.positive-feedback.com/Issue40/argentum_mythos.htm

Er was nog één setje Mythos XLR voorradig en die zijn nu ook verkocht door Dennis  :D
Echt een no brainer voor dat geld...

@Maz  Nu ook nog de Argentum Proteus powercable er bij ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Bedankt alle. Voor jullie input.
Ik ben inderdaad goed tevreden met mijn huidige set. Wel heel onverwacht want ik had hele andere plannen gezien ik niet tevreden was met de setup zoals het eerst stond , ik kon maar geen match vinden  all had ik TIG apparaturen beschikbaar.

Ik had gewoon de verkeerde speakers en de apparaten  waren eigenlijk goed. Met de BLINDE KOOP VAN DE PIONEERS (leukste gok weke ik heb gedaan) viel het puzzel ineens in elkaar....

Ineens beek de theta voor end en pioneers en dijk van combi.

Nu komt inderdaad de fine runen.
Ik heb in verleden vele testen gedaan met kabels en interlinks en heb een goed beeld van bepaalde merken en wat voor karakter ze hebben kwam geluid..
Zo ben ik meer een liefhebber van zilver of zilver goud bekabeling voor ls kabels ..
Interlinks moet je testen , mijn voorkeur gaar naar solidcore kabels als interlinie met goed afscherming, dat geld ook voor ls kabels maar bij interlinks is afscherming heel belangrijk..

Kwa ls kabel ben ik zeer tevreden met Kharma..
Mijn interlink is van german high end  puur zilver. RCA
Mijn VV naar eind is de ARGENTUM XLR ,(koper) deze klinkt net iets lekkerder dan zilver en goud in het midgebied tussen voor en eindtrap in mijn opstelling ,zonder inleveren in het hoog (sprankel en soundstage).

Kwa digitale kabels gaat mijn voorkeur naar puur zilver omdat je een hele mooie schoon en sprankelend geluid doorkrijgt . als dat teveel blijkt kan je alsnog door een koper interlink beetje terugdringen tussen voor en eind...
Dus als je een te warme set heb probeer een zilver interlink,of is je laag rommelig dan is een zilver interlink ook aanraadbaar...of ls kabel...

Gister heb ik bij een audio kennis een mooie AES/EBU xlr digitaal kabel gekocht omdat ik wilde weten hoeveel verschil dat gaat maken tegen mijn TROUWE APOGEE WIDE EYE SPDIF.

EVEN een klein vergelijking tussen de AUDIOQUEST RAVEN PSS (PERFECT SURFACE PUUR ZILVER)eigenlijk is dit geen eerlijk vergelijking waar de Raven  bijna 900 euro kost nieuw en uit de duurste series puur zilver van audioquest komt.

Maar goed de apogee is zo goe d dat je dit kan doen..

De puur zilver xlt heeft de apogee verslagen natuurlijk in zijn soundstage en meer dynamiek , ook de detail weergave is iets beter.
Maar de verschillen zijn niet zo dat ik niet meer terug kan naar de apogee na deze vergelijking..

Dus zoek je een goede digitale interlink ,koop gewoon apogee..of je moet 10x meer uitgeven om winst te behalen..

Nou moet ik zeggen dat ik de AES EBU XLR aan vergelijken was tegen de Spdif  van apogee , dus ook geen eerlijk vergelijking want Aes is beter geshield dan spdif..

Ieder geval voor mij een verbetering en nu staat alles gebalanceerd aangesloten,

Wat de stekkerblok betreft, ik heb deze gekocht voor 80 euro.
Ik moest een betere stekkerblok hebben met meer plaatsen , ik gebruikte de stekkerblokjes van Erik s.
Daar kon maar drie dingen in en heb nu de TAGA gehaald.
Er zit 4 gefilterd en 4 ongefilterd stekker ingangen op dus kan alle kanten op, en de filtering is niet heel ingewikkeld..
Ik ben sowieso niet voorstaander van eindtrap op een netfilter want dat haalt de dynamiek weg.
Ik heb hier een CUBE van 2700 euro in huis gehad welke voor schoon stroom moest zorgen en ik moet he eerlijk zeggen, je kreeg een hele zwarte achtergrond, alsof je in een gedempt ruimte aan luisteren was,

Klonk leuk maar de dy amiek was minder  !aar wel veel rust in het geluid heeeeel veeeel rust , beetje saai...

Dus die heb ik teruggebracht..

Wat powercords betreft daar heb ik niet heel veel aandacht aan besteed.

Ik heb hier onder de bank :::Kharma matrix , kharma supreme ,sonore refrence, belde, lapff oflex, en nog een paar stroomkabels liggen van de tijd van kabel geilheid van me. Dus keuzes zat...

Saar ga ik van de week wel aan wisellen kijken hoe en wat,,,,

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

staat je bank nog wel recht met al die kabels eronder :laugh:

Mr.M

Kaudioquest RAVEN..PUUR SILVER .overgenomen van een audio kennis.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Wat een prachtig set is dit.... :wub:
En voor de verandering..een foto....

Hier stond de AQ tussen.

patsijb

die speakers zie je ook niet vaak bij iemand verschijnen..nice

Mr.M

Citaat van: patsijb op oktober 29, 2014, 12:33:44
die speakers zie je ook niet vaak bij iemand verschijnen..nice

Correctie......

DIE SPEAKERS ZIE JE NIET VAAK BIJ IEMAND UIT FORUM  thuis VERSCHIJNEN....;)

Ze kijken mee maar het blijft daarbij..set komt helaas niet op net..:(

Mr.M

En de electronica  ,,,bovenste la zit een prachtig wadia  DAc en een oelbach powerstation....

patsijb

Mr.M

Citaat van: patsijb op oktober 29, 2014, 12:29:35
staat je bank nog wel recht met al die kabels eronder :laugh:
Hahaha
Kabel geweld...

chansig

Citaat van: maz op oktober 29, 2014, 12:31:47
Wat een prachtig set is dit.... :wub:
En voor de verandering..een foto....

Hier stond de AQ tussen.

Inderdaad een mooie set om te zien..maar qua opstelling (om te zien) een draak.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Kan er niets aan doen ben gewoon kabel geil...
Ik weet eigelijk niet waarom ik de audioquest heb gekocht want ik heb twee AES ebu xlr in bestelling bij KHARMA...HAHA..

Goed vergelijkingsmatriaal....goudzilver van kharma tegen zilver van audioquest...

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

lynch1979

Mr.M

Citaat van: lynch1979 op oktober 29, 2014, 13:55:23
Zal binnenkort een foto van mijn kabels plaatsen  :D
die ziet er echt gelikt uit bij jouw thuis..alles netjes gerangschikt en met beleid naar elkaar gelinkd...