aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 27, 2014, 09:48:57
stutten met een 40cm alu poot van de gamma midden achter en gaat prima
ik snap trouwens niet waarom Maz niet gewoon zijn EV links of rechts zet? lijkt toch prima te passen?
is dan wel niet symetrisch maar staat beter als nu zo in het midden, naar mijn smaak dan.

De steunbalken aan de achterkant staan in het midden ,tussen de voorste balken, dus de theta ev kan ik niet doorschuiven naar achter. Alleen via de achterkant kom ik met de theta  tussen de twee balken in  het rack En dan steekt het nog een cm of 15 aan achterkant uit het rack.

Wel jammer want dit is een hele mooie rack.
**UNDER CONSTRUCTION**

erik s.

een set van die allure verdient een rack van allure, bv de Solid Steel Hyperspike Wide.


<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

waarom haal je de balk links achter er gewoon niet uit dan? zo veel heeft het niet te lijden met de gewichtsverdeling er bovenop.

je zal uiteindelijk naar een echt rack toemoeten, maar als interim
JBL PRX Power!

sultankat

Diepte wordt dus erg belangrijk. Is iig meer dan de standaard diepte.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

kharma maakt ook meubels op maat he
maar dat wiste je misschien al

Duck Twacy

Citaat van: maz op oktober 26, 2014, 19:57:13
Niet gedacht dat ik er een zou vinden om me set compleet te maken..
Enige wat ontbrak was een theta cd speler/loopwerk en die hebbik vandaag opgehaald in nijmegen...
:headbanging: :colgate:

Wat een mooie aparaat.....


Mijn nieuwe aanwinst welke als loopwerk gaat dienen...wel een bonus tov gewone liopwerk , want er zit een dijk van da converter hierin...

De THETA COMPLI...SACD /LOOPWERK/CD SPELER.


Meest compleet en prijzig theta loopwerk en cd speler....

:wub:

Mijn set is compleet....
Dat is een mazzeltje, top apparaat van 5 jaar geleden (maar volgens mij voor muziek nog steeds aan de top). Zaten er geen 4 amps in je eindversterker, dan zou je een paar "kleine" Pioneers s-2ex kunnen zoeken (a 28 kilo per stuk, hoe ze die dingen zo zwaar gekregen hebben is me een raadsel) en een 4 kanaals opstelling maken.  Mcn kan best mooi zijn, mits goed opgesteld.

http://hometheaterreview.com/theta-compli-univarsal-disc-player-reviewed/

Duck Twacy

Citaat van: maz op oktober 26, 2014, 21:00:03
Deze jonge kan met pension...
Met zijn tenklok....
Maar nog steeds een fraai apparaat waar vast wel een liefhebber voor te vinden is.

Kan je geen custom rack laten maken van dezelfde steensoort als van onder de speakers (wordt wel loeizwaar...)

Mr.M

Ik heb vandaag de theta CASANOVA welke op marktplaats staat opgehaald...
:pompom:

Voor die prijs hoef je het niet te laten staan zoeen VV...

Als er iets van kapot is kan je de modules zo vervangen,,geen gezeik met reparaties...  Dus nou heb ik er twee..

:pompom: :clapping:

In grijs en in zwart..... Hahaha.


Stond op marktplaats voor 600.- , van eerste eigenaar,, hij heeft gekocht voor 6350euro.-- :omg: 10 % van nieuwwaarde is een redelijk goedkoop bedrag...

De dac en VV wat er in is is echt super.....voor 600 kan je niet een fatsoenlijk USB spdif converteren kopen..

Een Kharma USB kabel kost all 900 ,ik moet gek zijn als ik deze theta zou laten voor 600.---   dan maar 2...

Nu heb ik twee dezelfde horloges met wit en zwarte plaat en twee theta VV in grijs en zwart. Hahaha..



Hij staat nu bij een vriend van me thuis op de test ...hij wilde horen hoe het zou doen op zijn set...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dit heb ik dus ook nu.. :pompom: :pompom:


Een donor theta casa nova..hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

 :xmas:
En om de hobby niet saai te maken heb ik dit erbij gekocht om te kijken hoe het klinkt... ben benieuwd of biwire wat uitmaakt...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: erik s. op oktober 27, 2014, 10:18:17
een set van die allure verdient een rack van allure, bv de Solid Steel Hyperspike Wide.



Als de theta daar in kon had ik niet getwijfeld denk ik...mooie rack...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 27, 2014, 10:21:28
waarom haal je de balk links achter er gewoon niet uit dan? zo veel heeft het niet te lijden met de gewichtsverdeling er bovenop.

je zal uiteindelijk naar een echt rack toemoeten, maar als interim
Gaat ook gebeuren..... aleen de juiste rack nog vinden....
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Weer goed gewinkeld Maz (Amsterdam?). Dacht die Maz komt nog wel even langs haha
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

erik s.

Citaat van: maz op oktober 27, 2014, 19:39:10
Als de theta daar in kon had ik niet getwijfeld denk ik...mooie rack...
pak je de HF, die zijn dieper.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rudi64

Leuk,dit topic te volgen,kom je eens wat nieuws tegen..
Maar is het niet tijd om nu eens je avatar up te daten.. :tounge:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mr.M

Citaat van: LABO op oktober 27, 2014, 19:42:47
Weer goed gewinkeld Maz (Amsterdam?). Dacht die Maz komt nog wel even langs haha

Ik was niet alleen anders was ik zeker gekomen....


Ik ben opzoek eigenlijk naar deze norstone desighn,,,maar weet niet wie dat in Ned levert...die heeft geen steunpilaar in het midden....

De tweede foto kan ook dan moet ik de steunpilaar weghalen aan achterkant en de bovenverdiepingen op een blokje laten rusten op de theta ev...


@rudy 64,, dankjewel. Ik kan gewoon niet stil zitten, als ik wat moois zie wil ik het hebben en dan krijg je dit,, veel gerommel en veranderingen in een set. 

**UNDER CONSTRUCTION**

Zodiac

Citaat van: Rudi64 op oktober 27, 2014, 19:53:46
Leuk,dit topic te volgen,kom je eens wat nieuws tegen..
Maar is het niet tijd om nu eens je avatar up te daten.. :tounge:

Ik volg het ook met veel plezier (en verbazing, LOL). Per ongeluk een keer een post geopend.

Veel leden kennen je persoonlijk, lijkt. Ik ben benieuwd naar de mens achter dit topic (jou). Wat je doet bijv., werk, leeftijd, wife & kids?, etc. Wil je daar iets over los laten, of hou je het liever zo?
Pure interesse na alle openbaringen over nieuwe 'machines', horloges, racks, kabels, etc....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Citaat van: maz op oktober 27, 2014, 20:03:23
Ik was niet alleen anders was ik zeker gekomen....


Ik ben opzoek eigenlijk naar deze norstone desighn,,,maar weet niet wie dat in Ned levert...die heeft geen steunpilaar in het midden....

De tweede foto kan ook dan moet ik de steunpilaar weghalen aan achterkant en de bovenverdiepingen op een blokje laten rusten op de theta ev...


@rudy 64,, dankjewel. Ik kan gewoon niet stil zitten, als ik wat moois zie wil ik het hebben en dan krijg je dit,, veel gerommel en veranderingen in een set.
ik ben NorStone dealer
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: Zodiac op oktober 27, 2014, 20:05:44
Ik volg het ook met veel plezier (en verbazing, LOL). Per ongeluk een keer een post geopend.

Veel leden kennen je persoonlijk, lijkt. Ik ben benieuwd naar de mens achter dit topic (jou). Wat je doet bijv., werk, leeftijd, wife & kids?, etc. Wil je daar iets over los laten, of hou je het liever zo?
Pure interesse na alle openbaringen over nieuwe 'machines', horloges, racks, kabels, etc....
Ik heb all heel wat losgelaten over mezelf op de forum en velen kennen me ook persoonlijk, ook omdat ik veel van mijn spullen aan forumgenoten verkoop,dus krijg vaak forum leden over de vloer..heb liever iemand van forum dan iemand van marktplaats over de vloer, dat is wat meer vertrouwd , vandaar dat ik ook heel vaal ver onder de prijs verkoop op forum dan bv op marktplaats..

Zo ook mijn marant cd80 , op marktplaats staat die voor 398 en hier voor 285.-

Kwestie van vertrouwen en gunnen..

Wat achtergrond betreft ,het is een lange verhaal.,,,

Klein stukje staat op stereo ,overigen, Kharma topic , blz 31....
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Citaat van: maz op oktober 27, 2014, 19:36:37
:xmas:
En om de hobby niet saai te maken heb ik dit erbij gekocht om te kijken hoe het klinkt... ben benieuwd of biwire wat uitmaakt...

Hé, Argentum Aureus speakerkabels, mooie kabel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Zodiac

Citaat van: maz op oktober 27, 2014, 20:42:18
Ik heb all heel wat losgelaten over mezelf op de forum en velen kennen me ook persoonlijk,....
Wat achtergrond betreft ,het is een lange verhaal.,,,

Klein stukje staat op stereo ,overigen, Kharma topic , blz 31....

Interessant om te lezen. Goed om te weten. Openhartig verhaal! Ik loop hier nog niet zo lang mee. Velen kennen je verhaal dus beter. Ik begrijp nu de sympathie en aandacht die er voor je is!

Carpe Diem!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: erik s. op oktober 27, 2014, 21:20:57
Stäbbl AV
H Erik goed om te weten..

Ben even de maten aan doornemen en kijken hoe en wat beste is om te doen..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op oktober 27, 2014, 10:49:15
Dat is een mazzeltje, top apparaat van 5 jaar geleden (maar volgens mij voor muziek nog steeds aan de top). Zaten er geen 4 amps in je eindversterker, dan zou je een paar "kleine" Pioneers s-2ex kunnen zoeken (a 28 kilo per stuk, hoe ze die dingen zo zwaar gekregen hebben is me een raadsel) en een 4 kanaals opstelling maken.  Mcn kan best mooi zijn, mits goed opgesteld.

http://hometheaterreview.com/theta-compli-univarsal-disc-player-reviewed/
De theta  heeft inderdaad 4 Amps erin.. 3xmono 250 watt en 1x stereo 2x100 watt. Voor de rears...

Of je kan de rears weghalen en de theta gebruiken om te biampen..2x mono op de laag en de stereo 2x100 Voor de hoog...

Of ik kan nog een 225 watt module halen en 4x225 watt biampen....dat noem pas aansturing
Ik heb nu een 5.1 opstelling met quad 11l2 rears de l2center en l2subwoofer....

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Even een klein revieuw over de argentum kabels..

Ik heb de xlr en de speaker kabels tegelijk vervangen en het geluid werd te rustig en hoog net iets te afgevlakt.de sprankel was een beetje uit mijn set.
Heb de kharma ls kabels terug gezet en terug was de sprankel en openheid in soundstage..

de ls kabel is geen match in mijn set ongeacht dat het een biwire is. De singel wire Kharma is gewoon een stuk levendiger en opener in het geluid..
Heb je een set welke iets te. Is in het hoog dan is dit een fijne kabel voor je... Ze zijn nu in opruiming en gaan voor 70% minder de deur uit.. Bij interesse even een pm..
Nieuw waren ze 1150 nu iets van 350.-.
De xlr interlinks zijn wel heel mooi en schoon van geluid, geen dofheid en sprankel verlies .wat mij opviel is de hoge mate van verfijning welke in het midgebied doorkomt in vrouwen stem. Dit kabel is echt een aanrader..
Ze hadden nog 2 setjes tekoop voor een belachelijk prijs van 125 .- ipv 450 euro.+..

Wil je weten waar ik ze heb gekocht even een om graag..

De xlr en RCA is een aanrader voor de kabel zoekers...

@paco technative.   Je zocht een xlr en ik denk dat dit een hele mooie is . dan nog eens voor een weggeef prijs van 125 voor een paartje xlr...... De xlr hou ik en de ls kabel gaat de deur uit.ook de stekker blok is een koopje met 89,-  met 4 gefilterd en 4ongefilterd stekker ingangen.



**UNDER CONSTRUCTION**