aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Mr.M

Citaat van: morca op oktober 17, 2014, 18:41:34
30 min  :blink:
Met alle respect Maz:
Je hebt nog wel wat te leren mbt plaatsing afstellen en eventuele dsp om het echt goed te laten klinken.

Want dat duurt geen 30 min  ;)

Jammer zo loop je veel mooi,s mis imo.
Want ik weet uit ervaring dat dit soms weken of maanden duurt om het geluidsbeeld totaal in je op te nemen.
Soms hoor je dan opeens weer kleine dingen die de puntjes op de I gaan zetten.
Ik snap je volkomen...

Kan inderdaad zijn dat ik welens iets misloop door niet goed luisteren,da geeft helemaal niets, want ik ga door tot dat ik vind wat me meteen bevalt,,,voordeel is , als iets je meteen bevalt kan het alleen maar beter worden door te tweaken.. ;)

Ik wil meteen een goed gevoel en indruk , als koffie niet smaakt dan smaakt die niet,,kan lang blijven  roeren maar ,vies is vies...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Marmere platen zijn binnen van rs acoustics...

Mr.M

Enbhet ziet er prachtig uit ...

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Thanatos

clockwork

Inderdaad mooi. Toevallig heb ik mijn S3's deze week ook op hardstenen platen gezet.  Ik heb ze op maat laten maken bij de lokale natuursteenhandel. Toch weer een verbetering. Klinkt hier net weer wat strakker.

(O ja, volgens mij is het graniet in plaats van marmer  ;))
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Citaat van: clockwork op oktober 18, 2014, 13:11:48
Inderdaad mooi. Toevallig heb ik mijn S3's deze week ook op hardstenen platen gezet.  Ik heb ze op maat laten maken bij de lokale natuursteenhandel. Toch weer een verbetering. Klinkt hier net weer wat strakker.

(O ja, volgens mij is het graniet in plaats van marmer  ;))
Ik heb geen idee wat voor matriaal maar is speciaal uitgezocht voor audio...

Staat echt heen mooi.
Mooi gepolijst, mooie facetranden,hoeken zijn weggehaald ....ziet er echt mooi uit..
En past perfect er onder....
Gewoon plaatje om te zien...

Raphie

Mooi Maz, waar heb je deze vandaan? ben benieuwd of hij ze ook in de vorm van de omloop van de voet kan zagen
JBL PRX Power!

RZeemering

Citaat van: maz op oktober 18, 2014, 02:30:00
Ik snap je volkomen...

Kan inderdaad zijn dat ik welens iets misloop door niet goed luisteren,da geeft helemaal niets, want ik ga door tot dat ik vind wat me meteen bevalt,,,voordeel is , als iets je meteen bevalt kan het alleen maar beter worden door te tweaken.. ;)

Ik wil meteen een goed gevoel en indruk , als koffie niet smaakt dan smaakt die niet,,kan lang blijven  roeren maar ,vies is vies...

ik snap je punt wel maar ik weet niet of dat geldt voor audio luisteren. Als je aan het begin iets hoort waarvan je denkt. Vet! Dan kan dat na verloop van tijd wel eens tegen vallen. Je leest het ook wel eens bij reviews dat waar ze aan het begin van de review enthousiast over waren aan het eind juist meer aan ergeren. Omdat de verandering van klank in je oren aa het begin erg prettig kan zijn. Het anders dan anders, het groene gras van de buren :P

Ik zelf merk dat ik pas na lang luisteren en bij verschillende toestanden in mijn hoofd (complete rust, even snel tussendoor, blij of verdrietig etc.) echt een goed oordeel kan vellen.
Audio en het genieten daarvan gaat toch via je hersenen en niets is zo beïnvloedbaar als hersenen :D

Neemt niet weg dat je vooral zo door moet gaan zoals je nu doet. Want dat is jouw manier en het gaat er om dat je er van geniet!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 14:37:49
Mooi Maz, waar heb je deze vandaan? ben benieuwd of hij ze ook in de vorm van de omloop van de voet kan zagen

Kun je ook bestellen bij de "grafstenenboer"  ;)

(leuk scrablewoord)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Raphie

net even gekeken op de website van AR, maar ik vind dit toch een te hoog Frans Bauer / Sultan bling bling gehalte hebben voor mijn smaak. niet mijn ding.
JBL PRX Power!

Mr.M

Jumping Jack

Het is graniet.

En dat kun je gewoon bij een steenkapper vinden. Die werkt het af zoals jij dat wil (ik heb er zelf een tijdje geleden ook gekocht bij een lokale steenkapper).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

het is geen steen maar gruis in kunststof.
correctie, series 2 is 100% graniet.
en er zitten natuurlijk nog dempers onder.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Citaat van: erik s. op oktober 18, 2014, 17:28:05
het is geen steen maar gruis in kunststof.
correctie, series 2 is 100% graniet.

Composiet heet dat, natuursteen in hars (ons werkblad van de keuken is een witte composiet).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zodiac

Citaat van: Jumping Jack op oktober 18, 2014, 17:23:10
Het is graniet.

En dat kun je gewoon bij een steenkapper vinden. Die werkt het af zoals jij dat wil (ik heb er zelf een tijdje geleden ook gekocht bij een lokale steenkapper).

U is uit België? Prachtig woord : 'steenkapper'
'Grafstenen boer' vond ik ook wel humor.
Proost!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op oktober 18, 2014, 17:31:24
Composiet heet dat, natuursteen in hars (ons werkblad van de keuken is een witte composiet).

wellicht prima in de keuken, maar niet voor audio toepassingen (tenzij het louter een decoratief doel heeft).

sultankat

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:34:35
net even gekeken op de website van AR, maar ik vind dit toch een te hoog Frans Bauer / Sultan bling bling gehalte hebben voor mijn smaak. niet mijn ding.

Wat heb ik met bling bling te maken ??!!?? (Laat staan met Frans Bauer............) :o
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Raphie

Gaat puur ff om de plateaus, ik ben niet zo van het glimmend steen en zo, puur persoonlijk smaak dingetje, ik krijg er altijd een beetje woonwagenkamp of oosterse interpretatie van luxe bij.
JBL PRX Power!

Zodiac

Citaat van: Onder013 op oktober 18, 2014, 17:49:55
wellicht prima in de keuken, maar niet voor audio toepassingen (tenzij het louter een decoratief doel heeft).

Why the f... Not. Überhaupt?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

@ralphie../ clockwise

Hoe had jij de 3es gepositioneerd? Met of zonder toe en hoeveel van de muren?
Jouw kamer was namelijk zelfde  breedte als de mijne zei je...ben benieuwd ?

Ik heb ze nu zoeken 50 cm van zijmuren en met de front naar mij toe gericht...