aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: tiptop op oktober 13, 2014, 21:02:00
Betekent dit einde van je Quest?   :shaun: ;)

Nope, nog lang niet,,,

Andere platen speler, arm,element,voeding, stekkrrblok,power conditioner versterking misschien???

Met mij weet je nooit hoe het afloopt, dan wil ik ht en stel alles op als ht met mooiste componeneten welke ook stereo goed aankunnen, en dan vind ik ht  ineens geen ruk meer aan en wil weer een dedicated stereo....of ik kom iets moois tegen welke ik niet kan laten liggen....

Maak je niet druk bij mij blijft een verrassing wat er komt en gaat...ik weet zelf ook niet totdat ik ergens tegenaanloop dat ik iets wil of ga veranderen......

Ik verras soms zelfs mezelf met mijn raare manier van denken en doen....dus het is voor mij ook een verrassing wat volgende week weer door me hoofd gaat..hahahah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Maz, er zijn meer mensen op het forum die eest heel onrustig waren, toen opeens het licht zagen, en toen opeens heel tevreden waren.
Die zien we nooit meer terug. Of bijna nooit meer. Dus bij deze het verzoek om je speakers te verkopen, en opnieuw te beginnen. Je topic is veel te vermakelijk om je hier te missen :devil:

sultankat

Snap ik Maz.
Dit is de mooiste en ook nog eens verhuisbare akoestische oplossing die ik ken. Tja, natuurlijk weer Italiaans: Yter Flexum.

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: Christiaan S op oktober 13, 2014, 22:44:23
Maz, er zijn meer mensen op het forum die eest heel onrustig waren, toen opeens het licht zagen, en toen opeens heel tevreden waren.
Die zien we nooit meer terug. Of bijna nooit meer. Dus bij deze het verzoek om je speakers te verkopen, en opnieuw te beginnen. Je topic is veel te vermakelijk om je hier te missen :devil:

Doe ik net mijn stinkende best om Maz te overtuigen, krijg je dit  ;D ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

BuSpu

Mr.M

Citaat van: sultankat op oktober 13, 2014, 22:44:29
Snap ik Maz.
Dit is de mooiste en ook nog eens verhuisbare akoestische oplossing die ik ken. Tja, natuurlijk weer Italiaans: Yter Flexum.

Je vergeet mijn belangerijkste koop formule!

Dit zal ik vast niet op mp vinden voor redelijke prijs?haha
Feit dat het van yter is maakt me nu all onrustig prijstechnisch gezien.
Moet "goedkoop zij" dus de marges graag eraf ik betaal alleen voor de artikel en niet voor de pand waar ze getoond worden  . :tounge:

Ik ga me echt verdiepen in akostiek en de mogelijkheden...
Plafond is mijn eerste stap....suggesties zijn welkom.. Sorry betaalbare suggesties aub...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

I_Guardian_I

Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

VlisChris

Mr.M

Citaat van: sultankat op oktober 13, 2014, 22:46:18
Doe ik net mijn stinkende best om Maz te overtuigen, krijg je dit  ;D ;D ;D
Je kan blind vanuitgaan dat ik je ideeen zeer hoog op mijn lijst heb sultan..
Je ziet het ,vertrouw je mening ook heel erg. Zo vertrouwd dat ik een speaker blind koop alleen op je aanraden... :colgate:

Dus ook nu weer met de akoestiek aan de gang...

Iknlaat geen gras overheen groeien ..
All mijn akoestische midellen uit se schuur gehaald net....
Plafond ga ik sowieso aanpakken binnen korte tijd... alleen nogniet uit hoe...

Mijn akoestische test.

Mr.M

Mr.M

Mr.M

Mijn grote kasteel poef blijkt eennhele gooie akoestisch middel te zijn..hoor meteen verschil als de poef naast de speaker staat.
Hij is iedergeval heel dik en absoluut geluid dicht...

Mr.M

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op oktober 13, 2014, 22:44:23
No worries chris....

Ik hou het wel gezellig hier...heb je gezien hoevaak de toppic gezien is ?? Sta zelf versteld...hahah

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Xander32

Jouw akoestische experimenten ogen iig. net zo weloverwogen, als jouw aan- en verkoop activiteiten ;).

Citaat van: maz op oktober 14, 2014, 00:51:59
No worries chris....

Ik hou het wel gezellig hier...heb je gezien hoevaak de toppic gezien is ?? Sta zelf versteld...hahah
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Misschien kan je het kasteelkussen met dubbelzijdige duct tape op een reflectiepunt aan het plafond plakken  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

sultankat

Citaat van: maz op oktober 14, 2014, 00:38:58
Je kan blind vanuitgaan dat ik je ideeen zeer hoog op mijn lijst heb sultan..
Je ziet het ,vertrouw je mening ook heel erg. Zo vertrouwd dat ik een speaker blind koop alleen op je aanraden... :colgate:

Dus ook nu weer met de akoestiek aan de gang...

Maz, zet mij maar weer met beide benen op de grond. Straks heb ik het gedaan als het niet klopt.................. :nervous: :police:

Tja twee van die Yters kosten zo'n 3400 euri....................Da's niet te doen

WickedGame

Akoestiek is leuk! En kan je veel mee behalen... weet niet hoe het bij jou zit maar akoestiek aanpakken zonder ruzie met de vrouw gaat mij niet lukken. Alles wat met panelen, absorbers etc te maken heeft krijg ik er niet in. Het moet toch eens tijd worden voor wat meer estetische verantwoorde akoestische aanpassingen :D

Alhoewel je poef wel een sublieme oplossing is :P  :laugh:  :blink:  :tongue2:

Staaled

Maz, als ik het zo lees hebben deze speakers een mooi gecontroleerd afstraalgedrag.
Ik zou de zijwanden derhalve voorlopig met rust laten.

De voorwand is niet mogelijk en lijkt mij ook niet wenselijk.

Resteren plafond, vloer en achterwand.
Uitgaande van een rechthoek :
Aan de achterwand zou ik 3 a 4 wat dikkere panelen plaatsen (min 10 cm). Gik 244's bijvoorbeeld.
Het plafond kan ook met panelen , maar een spanplafond is uiteraard rustiger en strakker.
Op de vloer en wat hoogpoliger tapijt,materiaal doet er niet toe.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

De afstraalgedrag van deze vloerstaande is bijzonder goed te noemen...

Ws ruimte betreft mijn kamer lopt nog een meter of 5 achtermijn luister posite door dus daar heb ik geen echt hulp middel nodig.
Inderdaad mijn plafond is de einige wat geen enkel behadeling heeft en grootste reflectie vlak heeft...

Ik ga vandaagg doorofnight bellen kijken wat hij ging doen met zijn plafond.

Ik verzin wel wat leuks ,,mijn creativiteit is soms heel erg goed...
Ik dacht self om er een mooie virkante hang absorbtie matriaal aan te hangen met ozoals bij lynch...

Mr.M

Even een oplossing gezocht om de reflecties naar plafond te verminderen door ze tegen te houden zo dichtbij mogelijk bij de bron en moet zeggen de effect is echt hoorbaar....

Voorall bij hogere volumes hoor he het verachil heeeel erg goed.
Plaatsing wordt ook veel beter...

Mr.M

Ik weet ziet er raar uit maar dit was makkelijker dan spullen aan plafond hangen zoals een meter grote poef    :colgate:

Hha

RobertVanWoerden

haha, mooi man zoals je bezig bent. Het is een interessante reis naar waar je nu bent.

Mr.M

Moet zegge dit maakt toch wat veschil....veel meer rust en focus....geluid is wat directer ook....

Asnje met e n boven de absorbsie spul komt hoor je ook dat er aardig wat weggilterd wordt..he is meer het mid/laag wat er nog doorkomt..