aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mitch--

Je laat er geen gras over groeien he! Ben benieuwd hoe je LP's gaat ervaren :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Joris1971

Maare hou je nu de theta set?

want staat nog in de verkoop

ps welke phono pre is het?

Mr.M

Ik denk haast wel dat de theta blijver is...
Zowel stereo als surround is het ongeloofelijk goed..

Ik laat het lekker staan totdat ik de lamm set heb gehoord...

Platenepeler klinkt niet slecht....bertje ruis van de tweedehandse plaat maar klinkt boven verwachting lekker...

Aaahhhhhhh.  Ik wil nu all upgradenn.......

Mooir naald... :wub:

Shit zeg ik had toen een micro benz gold naald en die heb ik weggegeven met die project ....had ik die element maar gehouden...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Nu nog een mooiie tafeltje...

@mitch..   waarom zou ik...

Dat geld ben ik toch kwijt uiteindelijk...

Hoe eerder ik hem koop hoe eerder ik geniet... :headbanging:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Net even een andere lp opgezet en deze klinkt velen malen beter.... :headbanging:

Ik dacht dat me platenspeler saai klonk en dof, maar het lag aan de lp..... :pompom:

Ben nu all benieuwd wat een beter element hierop doet.

Nu maar eerst lekker genieten hiervan.....

Mr.M

Ps. Mijn dank aan lynch en onder 13.  Ik noem hem Docter LP......

Lynch bedankt voor de tip en docter henk voor de gastvrijheid en de phono....

Mitch--

Waarom wil je het element nu al upgraden? Ik zou eerst eens wennen en kijken wat je mist oid, want niet ieder element matched goed met iedere arm, dat mikt natuurlijk nogal nauw en het gaat om het juiste samenspel met element en arm.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op oktober  5, 2014, 21:08:29
Waarom wil je het element nu al upgraden? Ik zou eerst eens wennen en kijken wat je mist oid, want niet ieder element matched goed met iedere arm, dat mikt natuurlijk nogal nauw en het gaat om het juiste samenspel met element en arm.
Dit klinkt all lekker maar als met een simpel naaldje van paar tienen beter wordt..... :colgate:

Iknheb begrepen dat enige verschil tussen orthofoon red en blue de naald is.... De red kost 100 en blue 200..
Nu hoef ik alleen een naald te kopen...

Deze red orthofoon is splinter nieuw..man heeft speciaal gekocht om de set spelend te kunnen verkopen..
Zou ik de red welke ik heb ergens kunnen inruilen plus bijbetaling voor de blue?verpakking enzo heb ik nog liggen...

Deleted Member 2

Citaat van: maz op oktober  5, 2014, 21:01:52
Ps. Mijn dank aan lynch en onder 13.  Ik noem hem Docter LP......

Lynch bedankt voor de tip en docter henk voor de gastvrijheid en de phono....

:thumbs-up:
Veel plezier Maz. Vond het mooi om je verbazing mee te maken ;D
Het hoeft niet altijd "high-end" te zijn ;)

Mr.M

Citaat van: Onder013 op oktober  5, 2014, 21:16:21
:thumbs-up:
Veel plezier Maz. Vond het mooi om je verbazing mee te maken ;D
Het hoeft niet altijd "high-end" te zijn ;)
Nee dat weet ik all een tijdje..
Heb bij henk  een liedje  op drie verschillende mogelijkhede gehoord... cd/stream en lp gehoord...
De lp klonk bij hem het mooist,, geluid was lekker vol,dynamiwch en heel ruimtelijk..

Lp heeft toch een bepaalde dynamiek welke cd en stream niet heeft, enige minpunt is de investering en zorg welke lp nodig heeft..

Heb je alles in orde ,dan wordt je beloond met een heerlijk ervaring als je naar luisterd,

Henk heeft kwa geluid beetje zelfde smaak als ik,, niet te laid back veel ruimtelijkheid en mooi en sprankelend hoog maar niet irritant...

Enige vebeterpunt is het laag, als je het laag van Abel(doorofnight) combineer met de dynamische sprankelend hoog van henk dan heb je een geluid welke naar MIJN SMAAK is..
Henk had gelukkig all door dat zijn laag beter en strakker kan  en dat hij meer ruimtelijkheid kan toevoegen aan het geheel met een goede sub,
Hij heeft een mooie velodyn in bestelling staan dus er gaat wat nieuws komen... Ben zeer benieuwd..

Deleted Member 2

Citaat van: maz op oktober  5, 2014, 22:30:15
Nee dat weet ik all een tijdje..
Heb bij henk  een liedje  op drie verschillende mogelijkhede gehoord... cd/stream en lp gehoord...
De lp klonk bij hem het mooist,, geluid was lekker vol,dynamiwch en heel ruimtelijk..

Lp heeft toch een bepaalde dynamiek welke cd en stream niet heeft, enige minpunt is de investering en zorg welke lp nodig heeft..

Heb je alles in orde ,dan wordt je beloond met een heerlijk ervaring als je naar luisterd,

Henk heeft kwa geluid beetje zelfde smaak als ik,, niet te laid back veel ruimtelijkheid en mooi en sprankelend hoog maar niet irritant...

Enige vebeterpunt is het laag, als je het laag van Abel(doorofnight) combineer met de dynamische sprankelend hoog van henk dan heb je een geluid welke naar MIJN SMAAK is..
Henk had gelukkig all door dat zijn laag beter en strakker kan  en dat hij meer ruimtelijkheid kan toevoegen aan het geheel met een goede sub,
Hij heeft een mooie velodyn in bestelling staan dus er gaat wat nieuws komen... Ben zeer benieuwd..

Sub is (nog) niet besteld. Net op het moment dat ik binnen stapte bij de leverancier vloog de velodyne in brand :o
Nou vond ik het al een hele stap om een su te overwegen, maar de rookwolk die opsteeg uit de sub zou ik kunnen zien als een voorteken. Toch zet ik maar door om de velodyne te testen in mijn set. Het gaat me niet om het allerdiepste laag. Veel belangrijker vind ik de mogelijkheid dat de structuren in het laag nog wat meer helder worden. Qua ruimtelijkheid is er niet veel reden tot klagen, maar als het daar ook nog wat toevoegt is dat meegenomen. Wel ben ik beducht op een eventueel negatief effect op de homogeniteit in het geluidsbeeld.

Gr
Henk

Mr.M

En hier is weer de beruchte ontkoppeling/deurstoppers van maz..

Tafeltje moest iets hoger voor het mooie, morgen even kijken of ik het zwart kan verven of spuiten..want de pilaren passen bij de rest van de set , alleen de kleur niet.

@henk   ik denk dat een goede sub een heel goed efeect kan hebben op je algeheel geluid..

Ikzit een film te kijken op de theta en ben helemaal onder de indruk van de theta combi en het gemak waarmee je schakelt tussen stereo en multikanaal..
Met een knop aan de voorkant van versterker schakel je de"mono module"van  center en "stereo  rear module "  aan en voila je hebt een multicanaals audiofiel versterker....

CZ79

Je zit toch niet die vreselijke film te kijken die ze uitzenden op tv? (The core :nopompom:)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op oktober  5, 2014, 23:42:14
Je zit toch niet die vreselijke film te kijken die ze uitzenden op tv? (The core :nopompom:)

De draaitafel gaat er achterstevoren van staan.... ;D

Waarom heb je draaitafel zo geplaatst Maz. Bovendien is de arm en element erg dicht bij de luidspreker. Of is het gezichtsbedrog?

Gr
Henk

Mr.M

Citaat van: cz79 op oktober  5, 2014, 23:42:14
Helaas wel de soundeffects zijn leuk... :P

Zo te horen ben ik niet de enige hahaha...

Ps... blijft een indrukwekkend versterker de theta...

Mr.M

Citaat van: Onder013 op oktober  5, 2014, 23:44:56
De draaitafel gaat er achterstevoren van staan.... ;D

Waarom heb je draaitafel zo geplaatst Maz. Bovendien is de arm en element erg dicht bij de luidspreker. Of is het gezichtsbedrog?

Gr
Henk

Klopt ,hij staat achterste voren...loopt mooier met de lijnen van de tafel.. :colgate:

En hij staat redelijk dichtbij de speakers inderdaad,, had niet aan gedacht dat het effect heeft op de draaitafel arm/element.......

Ga het zo omdraaien...tnx voor tip..

Mr.M

Meteen de voorschrift van docter lp ,henk uitgevoert...

Deleted Member 2

Citaat van: maz op oktober  6, 2014, 00:05:47
Meteen de voorschrift van docte lp ,henk uitgevoert...

:clapping:
Uiteraard geen voorschriften hoor.

Mr.M

Net even uit nieuwsgierigheid mijn vorige platenspeler even aangesloten en een paar vergelijkingen gedaan met high quality lps en moet zeggen dat ik zeer onder indruk ben van de oude dual....

Ik wist niet dat ik een redelijk goede lpspeler all onder de bank had liggen..

De dual klinkt relax en chill met veel rust  ..stem van Sade is heel aangenaam en
De michel heeft iets meer pit in het hoog en is wat meer ruimtelijker in het hoog.

De oude eigenaar van de dual was ook een liefhebber van platen spelers en deze ziet er uit als nieuw.
Er zit geen schram op de softkap...

Grappig dat een ouwe platenspeler van 150 euro inclusief phono zo goed kan zijn als je maar goede lps op zet.

Mr.M

Foto. Dual..... ik ga nu all op die man lijken met zijn tig platen spelers..

Ik heb 2lps en twee platenspelers.hahaha

En een nieuwsgierig dame.....

Mr.M

Mr.M

Pffff ik moet wel wennen aan de prijzen van vynyl.... :wow:

LABO

Haha jij bent onnavolgbaar Maz. Pas op het virus ... dat gaat je nog meer geld kosten :-)

Ik ben in blijde verwachting van de Nagra BPS van Newday ter vervanging van mijn Lehmann  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted member

Woehahaha... Jij bent echt uniek, Maz!

Je weet gewoon niet meer wat je in huis hebt... Hoe vaak ik jou wel niet heb zien schrijven "heb ik onder de bank vandaan gehaald..."Ongelofelijk!  ;D
Stereo-fan for life!

sultankat

Citaat van: maz op oktober  6, 2014, 18:54:51
Net even uit nieuwsgierigheid mijn vorige platenspeler even aangesloten en een paar vergelijkingen gedaan met high quality lps en moet zeggen dat ik zeer onder indruk ben van de oude dual....

Ik wist niet dat ik een redelijk goede lpspeler all onder de bank had liggen..

De dual klinkt relax en chill met veel rust  ..stem van Sade is heel aangenaam en
De michel heeft iets meer pit in het hoog en is wat meer ruimtelijker in het hoog.

De oude eigenaar van de dual was ook een liefhebber van platen spelers en deze ziet er uit als nieuw.
Er zit geen schram op de softkap...

Grappig dat een ouwe platenspeler van 150 euro inclusief phono zo goed kan zijn als je maar goede lps op zet.

Ik heb in 1977 mijn Dual 701 direct drive met Shure V15III nieuw gekocht bij Raf in A'dam. Kostte me toen maar liefst 1000 gulden.
Doet hier nog steeds trouwe dienst in mijn tweede set. Echt Duitse kwaliteit met een super loopwerk.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock