aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

En dan nu de Theta met de Audio Note...want dat was de beste VV die je tot nu toe hebt gehoord.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

hpapen

scrutinizer

Citaat van: maz op september 30, 2014, 00:09:32
Feliciteerd en ben blij dat je het naar je zin heb met de avalons....ik zit nu ook met big smile thuis nadat ik de monitors aan de theta voor eind heb gezet...
Ik denk dat lynch en doorof....weer moeten komen,,ik denk dat ze niet gaan geloven dat dit dezelfde monitor is die nu speelt....
Ik was de hoop met avalons verloren maar dit wat ik nu hoor.....

Ik moet bijvermelden heb de avalons ook naar binnen gedraaid ipv recht vooruit laten stralen maar dat bepaald de karakter van geluid niet want dit had ik eerder ook gedaan , helpt bij de focus en plaatsing maar verandert het signituur van geluid niet....

Maar de theta v/e combi doet de avalon ZINGEN....

Fijn voor je...dat het (kwartje) valt, maz.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

simsalabim

Wat jij schrijft Maz, herken ik me wel in, natuurlijk is plaatsing en akoestiek belangrijk, maar heb zelf ervaren wat componenten kunnen doen... Ik heb inmiddels 50% van wat ik dacht te weten van audio over boord gegooid, heb te veel geluisterd naar sceptische mensen, hun waarheid ook als waarheid aangenomen omdat deze een zeer goede wetenschappelijke onderbouwing hadden.
Ik sta nog steeds volledig achter wetenschappelijke onderbouwing en esoterisch is niets voor mij maar de enige echte graadmeter zijn nu mijn oren en niet meer een mening van mensen met de waarheid in pacht.
Ik zou je willen aanraden om ook eens naar zeer serieuze buizenversterking te gaan luisteren, dan heb ik het over NAT bijvoorbeeld. Voor mij een lifechanger, en ik trek me niets meer aan van azijnzeikers, ik post gewoon niets meer van mijn set op dit forum, jammer maar het is niet anders..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

sultankat

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 10:28:47

Ik zou je willen aanraden om ook eens naar zeer serieuze buizenversterking te gaan luisteren, dan heb ik het over NAT bijvoorbeeld. Voor mij een lifechanger, en ik trek me niets meer aan van azijnzeikers, ik post gewoon niets meer van mijn set op dit forum, jammer maar het is niet anders..

Reken maar dat die upcoming Lamm versterking een heel serieuze buizenversterking is. Daarom houdt Maz ook een voorbehoud tav de Theta combi, totdat hij de Lamm's heeft gehoord in zijn eigen kamer.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

simsalabim

Ohja, Lamm idd!
Dat is net als NAT heel erg mooi, SET zero feedback, geen condensatoren. Ben benieuwd hoe Maz dit gaat ervaren. Voor mij het eindstation.

simsalabim

En dan zijn er heel veel mensen die beweren dat er maat weinig verschil kan zitten in versterking,  want versterking is versterking. Yeah right, maar ieder zijn/haar waarheid.

Mr.M

De  LAMMS worden in de buize lamd als eindstation ervaren ..dus een serieus buize komt er volgende week aan....
Ben zelf ook zeer benieuwd.
De vortrap is een van de duurdere... refrence met aparte voeding.
De eindtrap is een hybride klasse Adacht ik 100 wat in klasse A.!!!dacht ik zo uit me hoofd.

Dus serieus buize gebeuren....ben zeer benieuw.

Ik krijg de LAMM M1.1 EN LAMM L2 REFRENCE PRE..

The M1.1 is a hybrid design, sporting a military-grade 6922 tube in the second amplification stage, and 12 high-voltage, high-speed MOSFET output devices.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

cardas49

Citaat van: Joris1971 op september 29, 2014, 21:10:38
onze all mighty Frank heeft weer gesproken

Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

simsalabim

simsalabim

Ik had al eens een en ander gelezen over Lamm, ook een discussie tussen Lamm zelf en een russische buizenversterker ontwerper, (op een russisch forum voor buizenontwerp, waar je al niet terecht komt..), link heb ik daar niet meer van.
Ik wilde zelf een SET, 0 feedback bouwen en heb heel wat gelezen op veel verschillende fora, ik heb besloten bij speakerbouw te blijven en het hoog voltage werk (op mijn buizen staan 1000V) aan andere over te laten...
SET zoals NAT dat maakt is mijn eindstation geworden, hybride kan ook mooi zijn maar puur buizen is toch waar ik voor 'gevallen' ben.
Kijk eens naar de NAT Transmitter...
Link is hier niet toegestaan maar check google eens, dit klinkt 😎😎😎😎😎😎

Ik heb ook volledige gescheiden buizen pre (voeding los + l en r gescheiden..) uiteindelijk toch ook het mooist vind ik, wat ik zelf ook leuk vind, is dat je door bv de koppelcondensatoren in zo een pre om de 'eindbuisjes' ook nog eens mooie examplaren kunt plaatsen, bv Duelund of de nieuwe Jupiter (laatste heb ik voor gekozen) dit doet echt veeeel meer dan een kabelwissel, al hoor ik daar ook verschil tussen.
Er valt dus nog heel wat te experimenteren (als je dat leuk vind althans 😄)

simsalabim

Voordat mensen gaan roepen dat in een Lamm al de beste condensatoren zitten en dat Lamm het zo bedoelt heeft en dat je de signatuur om zeep helpt als je wat veranderd...
Ik heb zelf met de ontwerper van mijn pre uitgebreid gemaild over deze upgrades.
Je zult raar staan opkijken waar er allemaal bespaart wordt, zelfs in Zanden, Lamm, CJ, etcetcetc wordt er vaak niet viir de beste spullen gekozen gewoon omdat dat te duur is, het heeft dus niet altijd met de ontwerp filisofie te maken maar ook met de centjes.

scrutinizer

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 12:15:14
Voordat mensen gaan roepen dat in een Lamm al de beste condensatoren zitten en dat Lamm het zo bedoelt heeft en dat je de signatuur om zeep helpt als je wat veranderd...
Ik heb zelf met de ontwerper van mijn pre uitgebreid gemaild over deze upgrades.
Je zult raar staan opkijken waar er allemaal bespaart wordt, zelfs in Zanden, Lamm, CJ, etcetcetc wordt er vaak niet viir de beste spullen gekozen gewoon omdat dat te duur is, het heeft dus niet altijd met de ontwerp filisofie te maken maar ook met de centjes.

Zo is dat.

Maar er wordt binnen budget wel gekozen door ontwerper waardoor 'een' signatuur ontstaat. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

simsalabim

Mee eens,
maar vaak wordt dat niet eens door de ontwerper zelf bepaald maar (als een merk dat heeft) door een uitvoerend technicus, die ook de verkrijgbaarheid en de kostbaarheid van de komponenten bekijkt. Maw veel ontwerpers ontwerpen schematisch en de precieze uitvoering bepaald de inkoop.
Soms zie je wel eens SE uitvoeringen die dan bijvoorbeeld Takman of Dale weerstanden in de signaalweg hebben of Duelund of Mundorf silver/gold in oil als koppelcaps,  maar zelfs daar kun je weer in upgraden, z foil, charcoil weerstanden, nieuwste duelund caps, mooie attunuator met z foil weerstanden etc..
Dit kan aardig in de papieren lopen, maar het leuke met dit soort upgrades is dat je ze ieder moment kunt uitvoeren, dus ook iver een langere tijdsspanne.
Kijk naar Erik vd Voorst bv.

simsalabim

Dat vind ik ook het fijne aan mijn amps, er zitten geen condensatoren in de signaalweg... dus daar heb ik rust, er valt niets meer door mij aan te verbeteren😄😄

Mr.M

Deze LAMMS kan ik ook kopen.... dit zijn de echte buize eindtrappen....

Alleen de prijs is  :baaa:

Misschien een toekomst upgrade...je moet ergens naar uit kijken toch....?
Zijn snoepjes om te zienn 
Mmmmm..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kingpin

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 12:53:34
Mee eens,
maar vaak wordt dat niet eens door de ontwerper zelf bepaald maar (als een merk dat heeft) door een uitvoerend technicus, die ook de verkrijgbaarheid en de kostbaarheid van de komponenten bekijkt. Maw veel ontwerpers ontwerpen schematisch en de precieze uitvoering bepaald de inkoop.
Soms zie je wel eens SE uitvoeringen die dan bijvoorbeeld Takman of Dale weerstanden in de signaalweg hebben of Duelund of Mundorf silver/gold in oil als koppelcaps,  maar zelfs daar kun je weer in upgraden, z foil, charcoil weerstanden, nieuwste duelund caps, mooie attunuator met z foil weerstanden etc..
Dit kan aardig in de papieren lopen, maar het leuke met dit soort upgrades is dat je ze ieder moment kunt uitvoeren, dus ook iver een langere tijdsspanne.
Kijk naar Erik vd Voorst bv.
Persoonlijk blijf ik ook bij buizen. Het heeft zo z'n voor- en nadelen.
Wat ik alleen niet begrijp zijn de astronomische bedragen die ze ervoor durven vragen.
Er zit een handjevol weerstanden, condensatoren en een paar spoeltjes in die de kosten niet mogen zijn, zelfs al zou je precisie onderdelen gebruiken.
De meeste schakelingen zijn ondertussen wel uitgedacht, rest dus in mijn ogen alleen de uitgangstrafo's die de kosten bepalen (wat volgens mij ook het duurste is).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

scrutinizer

Citaat van: maz op september 30, 2014, 13:03:57
Deze LAMMS kan ik ook kopen.... dit zijn de echte buize eindtrappen....

Alleen de prijs is  :baaa:

Misschien een toekomst upgrade...je moet ergens naar uit kijken toch....?
Zijn snoepjes om te zienn 
Mmmmm..

Mooie producten!! :worship:
Maar al draagt het de naam, heeft het zijn functie al geruime tijd achter de rug.
Presteert het nog Lamm waardig? ....... ::)

Ik heb de L2, 1.1 zowel als 1.2 in huis gehad en mee geleefd.
Prachtig!!.... maar prima donna's  ;)

simsalabim

@Kingpin;

Je kunt het altijd nog zelf bouwen als kosten een probleem zijn, echter met SET 0 feedback en geen caps in de signaalweg is de ontwikkeling van de trafo behoorlijk lastig en kostbaar zelfs als je voor DIY gaat..

Ohja Maz, neem zeker NAT mee in je overwegingen..

Check hier de Transmitter, stuk goedkoper dan de Lamm en klinkt ook  8) 8) 8)

scrutinizer

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 12:55:53
Dat vind ik ook het fijne aan mijn amps, er zitten geen condensatoren in de signaalweg... dus daar heb ik rust, er valt niets meer door mij aan te verbeteren😄😄
En hoe fijn is dat!!

Music maestro..... ;)

simsalabim

En dit de Magma, die is wel een beetje expensive maar wel heeeel mooi qua uiterlijk, ik heb deze nooit gehoord.

Onderste foto is Dejan, dat is de ontwerper, super aardige vent.

simsalabim

chansig

Citaat van: Kingpin op september 30, 2014, 13:19:23
Wat ik alleen niet begrijp zijn de astronomische bedragen die ze ervoor durven vragen.
Er zit een handjevol weerstanden, condensatoren en een paar spoeltjes in die de kosten niet mogen zijn, zelfs al zou je precisie onderdelen gebruiken.
De meeste schakelingen zijn ondertussen wel uitgedacht, rest dus in mijn ogen alleen de uitgangstrafo's die de kosten bepalen (wat volgens mij ook het duurste is).

Is toch niet alleen bij buizenversterkers het geval ?  Die astronomische bedragen bedoel ik dan.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Coax AQ Carbon