Broodro0ster's woonkamer HT (Update: dedicated in aantocht)

Gestart door broodro0ster, augustus 17, 2014, 18:48:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

broodro0ster

Bij deze ook maar eens m'n woonkamer voorstellen.

10 maand geleden ben ik alleen gaan wonen. Het eerste wat ik gekocht heb een salon tafeltje en de TV (sofa was er al), zodat ik 's avonds toch al filmpje/serie kon bekijken. Voor het geluid heb ik tijdelijk m'n Logitech Z-2300 computer setje gebruikt. Een half jaar later heb ik dan m'n surround set aangekocht.

Na veel lezen ben ik uiteindelijk voor deze set gegaan:
Fronts: Boston Acoustics A25
Center: Boston Acoustics A225c
Surrounds: Boston Acoustics A25
Sub: SVS PB-2000
Receiver: Denon X-2000

Momenteel heb ik ook plannen om te gaan projecteren. Als ik wat meer tijd heb na de zomer ben ik van plan een beamer en een scherm aan te kopen. Momenteel heb ik de Sony HW40ES al op het oog. Volgens mij een leuke beamer voor z'n prijs.

De andere apparatuur die ik gebruik is:
Mac Mini
Apple TV 3th gen
PlayStation 3
Telenet Digibox
Logitech smart control

Foto's:












Sfeerverlichting (kleur is instelbaar)


Voor de receiver heb ik een nieuw schap gemaakt dat open is aan de onderkant met wat restjes MDF.

HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Joske007

Citaat van: broodro0ster op augustus 17, 2014, 18:48:30
Momenteel heb ik ook plannen om te gaan projecteren. Als ik wat meer tijd heb na de zomer ben ik van plan een beamer en een scherm aan te kopen. Momenteel heb ik de Sony HW40ES al op het oog. Volgens mij een leuke beamer voor z'n prijs.
We kennen mekaar al van het Vlaamse forum, maar ook hier van harte welkom ;)
Je ruimte is voor het projecteren wel aan de lichte kant, om het maximale uit die mooie Sony HW40 te kunnen halen of had je hierbij nog eventueel wat plannen ....
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

daanvanduif

Mooie set, en volgens mij heb je binnen het budget erg goede spullen uitgezocht!
Corazón

broodro0ster

Citaat van: Joske007 op augustus 17, 2014, 19:02:13
We kennen mekaar al van het Vlaamse forum, maar ook hier van harte welkom ;)
Je ruimte is voor het projecteren wel aan de lichte kant, om het maximale uit die mooie Sony HW40 te kunnen halen of had je hierbij nog eventueel wat plannen ....

I know :-( Ik heb gekeken om evt. naar de zolder te verhuizen, maar dat zal hem niet worden vrees ik. M'n vriendin denkt dat ik nooit meer naar beneden ga komen  :P
En ik zou redelijk wat kosten moeten maken om een wand te plaatsen + de nodige voorzieningen naar boven te trekken. En dan heb ik nog maar een kale kamer.
Voor een tijdelijke woonst vind ik het de moeite niet.

Op de site van home @ the movies zag onder demo ruimtes ook een witte ruimte. Voordat ik de aankoop doe, zou ik daar graag een demo hebben. Ik vraag me als het beeld slechter gaat zijn als dat van mijn LED LG TV.




De plannen zijn om een elektrisch scherm te gebruiken. Over de hele breedte van de valse wand zou ik dan een bak maken waar het scherm in zit, zodat het niet zichtbaar is als het niet in gebruik ik. De beamer zou ik graag volledig tegen de plafond hebben indien ik er geraak met m'n lensshift.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV


Joske007

Citaat van: broodro0ster op augustus 17, 2014, 19:23:32
Op de site van home @ the movies zag onder demo ruimtes ook een witte ruimte. Voordat ik de aankoop doe, zou ik daar graag een demo hebben. Ik vraag me als het beeld slechter gaat zijn als dat van mijn LED LG TV.
Bij mijn weten heeft Werner geen witte ruimten waar demo's worden gegeven?
De ervaring van een groot scherm geeft bij de meesten hier toch iets in de orde van wauw, had ik dit maar wat eerder gedaan  :headbanging:
Om een beter beeld te verkrijgen dan wat je nu hebt staan is moeilijk in te schatten, je zal de leefruimte toch steeds geheel moeten verdonkeren en de verlichting hiervoor misschien moeten aanpassen.......
Citaat van: broodro0ster op augustus 17, 2014, 19:23:32
De plannen zijn om een elektrisch scherm te gebruiken. Over de hele breedte van de valse wand zou ik dan een bak maken waar het scherm in zit, zodat het niet zichtbaar is als het niet in gebruik ik. De beamer zou ik graag volledig tegen de plafond hebben indien ik er geraak met m'n lensshift.
Als je de beamer geheel tegen het plafond wil bevestigen, dan is uiteraard een stevige lensshift van toepassing, waarbij ik denk dat de Sony HW40 hierdoor wel eens zou kunnen afvallen.
Maar hiervoor moeten we eerst de juiste afmetingen hebben zoals, plafondhoogte, hoogte en grootte van het scherm en op welke afstand de beamer tot het scherm komt te hangen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

broodro0ster

#6
Citaat van: daanvanduif op augustus 17, 2014, 19:22:17
Mooie set, en volgens mij heb je binnen het budget erg goede spullen uitgezocht!

Thx. Inderdaad, ik heb vooral prijs/kwaliteit gezocht als eerste setje.

Citaat van: morca op augustus 17, 2014, 19:27:26
Welkom hier en leuke set ,staat en mooi bij zo.
Aparte deur heb je  :)

Bedankt. Het moet niet altijd hetzelfde zijn he  :colgate:

Citaat van: Joske007 op augustus 17, 2014, 19:56:27
Bij mijn weten heeft Werner geen witte ruimten waar demo's worden gegeven?
De ervaring van een groot scherm geeft bij de meesten hier toch iets in de orde van wauw, had ik dit maar wat eerder gedaan  :headbanging:
Om een beter beeld te verkrijgen dan wat je nu hebt staan is moeilijk in te schatten, je zal de leefruimte toch steeds geheel moeten verdonkeren en de verlichting hiervoor misschien moeten aanpassen.......Als je de beamer geheel tegen het plafond wil bevestigen, dan is uiteraard een stevige lensshift van toepassing, waarbij ik denk dat de Sony HW40 hierdoor wel eens zou kunnen afvallen.
Maar hiervoor moeten we eerst de juiste afmetingen hebben zoals, plafondhoogte, hoogte en grootte van het scherm en op welke afstand de beamer tot het scherm komt te hangen?

Ik ben er nog niet geweest, maar de laatste foto op deze pagina bedoel ik: http://www.homeatthemovies.be/cms/index.php?act=viewDoc&docId=1 (en kheb zelfs niet goed gekeken, want dat zijn bruine wanden)

In de gordijnbakken heb ik van die PVC rolgordijntjes geplaatst, dus overdag kan ik het goed verduisteren. Niet pik donker, maar toch wel goed verduisterd.
De verlichting zal idd moeten aangepast worden, maar das het einde van de wereld niet.

M'n scherm zou 130cm kijkhoogte hebben en de bovenste kijkrand zou +-20cm van het plafond komen. De Sony heeft een verticale lensshift van 71%, dus al ik goed reken kan ik maximaal 92cm zakken vanaf het middenpunt van de lens.
De lens zal ongeveer 10cm onder het plafond hangen, dus zou dan zou ik het midden van het beeld 102cm onder het plafond moeten krijgen indien ik de maximale lensshift zou gebruiken.
Als m'n scherm op 20cm onder het plafond begint, ligt het centrum op 85cm lager als het plafond (75cm lager als de lens van de beamer).

Als ik goed gerekend heb ik ongeveer 58% lensshift nodig dan. Lijkt dit te kloppen voor jou? Of ben ik ergens de mist ingegaan?

Afstand tot het scherm zal zo'n 4m zijn vanaf de beamer. Volgens projector central moet dat lukken met een 100" scherm.

Hierbij een schema'tje met de verticale afstanden:

HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

broodro0ster

Zijn er mensen die ervaring hebben met projecteren in een witte kamer? Hoe ervaren jullie dat?
Dat het niet zo goed als in een zwarte kamer begrijp ik uiteraard, maar is het echt zo slecht zodat het niet meer de moeite wordt om een beamer in huis te halen?

HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Crownfire

Citaat van: broodro0ster op augustus 21, 2014, 11:07:47
Zijn er mensen die ervaring hebben met projecteren in een witte kamer? Hoe ervaren jullie dat?
Dat het niet zo goed als in een zwarte kamer begrijp ik uiteraard, maar is het echt zo slecht zodat het niet meer de moeite wordt om een beamer in huis te halen?



Je kan prima projecteren in een witte kamer. Alleen het is wel van belang dat je de ramen volledig kan verduisteren. Een rolgorijn is een prima optie. Elk beetje licht wordt natuurlijk meer weerkaatst. Heb je geen lichtinval zal je er weinig van gaan merken.


John Aries

SOTA | Lyra | Bryston | Relco

broodro0ster

Citaat van: John Aries op augustus 21, 2014, 14:58:27
Wat een gave bank! :D

Thanks. Rechtop zitten gaat er niet goed in, maar languit liggen gaat prima ^^
Citaat van: Crownfire op augustus 21, 2014, 12:13:00
Je kan prima projecteren in een witte kamer. Alleen het is wel van belang dat je de ramen volledig kan verduisteren. Een rolgorijn is een prima optie. Elk beetje licht wordt natuurlijk meer weerkaatst. Heb je geen lichtinval zal je er weinig van gaan merken.

Thx. Misschien eerst eens een beamer proberen lenen van een kennis om eens te testen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

cobaltjeh

Mijn HT ruimte was van oorsprong erg licht (en nu nog steeds relatief), compleet verduisterbaar is hier goed naar een beamer te kijken.
Echter kan het contrast tegenvallen in scenes die zowel heel donkere als hele lichte stukken hebben.

Het lichte stuk in het beeld zal licht in de ruimte gooien, en gezien deze licht is wordt dit weer terug gekaatst op het donkere beeld.
Ik kan me hier aan storen, maar het is maar net hoe goed je het wel hebben.

Crownfire

Citaat van: cobaltjeh op augustus 22, 2014, 13:13:15
Mijn HT ruimte was van oorsprong erg licht (en nu nog steeds relatief), compleet verduisterbaar is hier goed naar een beamer te kijken.
Echter kan het contrast tegenvallen in scenes die zowel heel donkere als hele lichte stukken hebben.

Het lichte stuk in het beeld zal licht in de ruimte gooien, en gezien deze licht is wordt dit weer terug gekaatst op het donkere beeld.
Ik kan me hier aan storen, maar het is maar net hoe goed je het wel hebben.

Dat is inderdaad aanwezig. Maar het is zoals je het zegt. Hoe goed wil je het hebben. Met een HT in een woonkamer doe je nu eenmaal concessies. Niemand wil een zwarte woonkamer hebben namelijk. Daarom is het zo essentieel dat je goede verduistering hebt.

Joske007

Citaat van: Crownfire op augustus 24, 2014, 08:44:15
Dat is inderdaad aanwezig. Maar het is zoals je het zegt. Hoe goed wil je het hebben. Met een HT in een woonkamer doe je nu eenmaal concessies. Niemand wil een zwarte woonkamer hebben namelijk. Daarom is het zo essentieel dat je goede verduistering hebt.
Anderzijds lijkt het me wel zonden om dan bv een duurdere projector in huis te halen vanwege de zwartwaarden  ;)
Concessies zal je dan ook hierin moeten maken of je wil gewoon het beste huis, dan maakt het ook verder niet allemaal uit :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

sanderkevdw

Ook hier welkom ;).
Ik blijf dit echt een supergezellige woonkamer vinden. Muren ook zeer leuk aangekleed.
Je bent de foto met verlichting vergeten, dit geeft nog extra sfeer ;).

Qua projector, ik vermoed dat je u druk maakt om peanuts (ik doe dit zelf ook constant). Probeer misschien ergens een projector te lenen (of M&G ofzo) en probeer eens. Het zal niet zo goed zijn als in een dedicated ruimte, maar de kans is heel groot dat het wel gewoon goed is.

broodro0ster

Citaat van: Joske007 op augustus 24, 2014, 10:37:29
Anderzijds lijkt het me wel zonden om dan bv een duurdere projector in huis te halen vanwege de zwartwaarden  ;)
Concessies zal je dan ook hierin moeten maken of je wil gewoon het beste huis, dan maakt het ook verder niet allemaal uit :)
Ook een beetje mijn schrik op dit moment.
Citaat van: sanderkevdw op augustus 25, 2014, 12:45:48
Ook hier welkom ;).
Ik blijf dit echt een supergezellige woonkamer vinden. Muren ook zeer leuk aangekleed.
Je bent de foto met verlichting vergeten, dit geeft nog extra sfeer ;).

Qua projector, ik vermoed dat je u druk maakt om peanuts (ik doe dit zelf ook constant). Probeer misschien ergens een projector te lenen (of M&G ofzo) en probeer eens. Het zal niet zo goed zijn als in een dedicated ruimte, maar de kans is heel groot dat het wel gewoon goed is.

Thanks :-) M'n vriendin heeft de muren aangekleed. Of beter gezegd, waar alles moet opgehangen worden :p
Zal vanavond de foto er bij zetten, ben die inderdaad vergeten.

Ik ga in ieder geval nog proberen te kijken bij andere mensen hoe het daar is.
Projectoren kan ik wel hier en daar lenen, maar dat zijn geen HT projectoren. Denk dat dat sowieso wel een vertekend beeld gaat geven, maar tis misschien wel het proberen waard.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

broodro0ster

Voila, de foto met de sfeerverlichting staat er ook bij :)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Joske007

Maak anders eens een afspraak met Werner om het een en ander te bespreken, daar zal een wereld voor je opengaan en vele vragen beantwoord worden  ;)
Zelf heb ik destijds een oude demo-projector te leen gekregen, zodat ik alvast enige indruk kon krijgen hoe het er precies in mijn eigen ruimte gaat uitzien, alleen jij kan dit ook het beste bepalen, succes  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

broodro0ster

#18
Citaat van: Joske007 op augustus 26, 2014, 07:27:41
Maak anders eens een afspraak met Werner om het een en ander te bespreken, daar zal een wereld voor je opengaan en vele vragen beantwoord worden  ;)
Zelf heb ik destijds een oude demo-projector te leen gekregen, zodat ik alvast enige indruk kon krijgen hoe het er precies in mijn eigen ruimte gaat uitzien, alleen jij kan dit ook het beste bepalen, succes  ;D

Dat zou echt wel ideaal zijn. Als ik materiaal koop, zal het bij Werner zijn.
Momenteel heb ik het nog te druk, maar ik hoop volgende maand eens langs te kunnen gaan.

Kreeg je ook een test scherm mee? M'n pa heeft wel een klein draagbaar projectie scherm, maar ik vermoed dat de lichtweerkatsing erger zal zijn op een 90-100" scherm als een op een 65" scherm.

Btw, ziet mijn berekening van de lens shift er goed uit? Of klopt dat niet?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

broodro0ster

#19
Subloos om dit moment :(
Donderdag of vrijdag zou het grote broetje van de PB-1000 hier moeten zijn  :headbanging: :headbanging:
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

broodro0ster

Ik zat al met idee om te projecteren in de woonkamer, maar ik ga het op zolder doen. De huidige audio apparatuur verhuisd naar de zolder en die zal als HT worden ingericht.
Normaal gezien starten we in de 2e helft van november met de werken.

Ik heb alles al uitgetekend in Sketchup, dus zo ga ik het waarschijnlijk inrichten.
Opmerkingen of idee'tjes zijn welkom :-)



HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

jvanhambelgium

Ga je dual-subwoofer ? Staan er precies 2 op de schets ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

broodro0ster

Citaat van: jvanhambelgium op oktober 19, 2014, 21:09:25
Ga je dual-subwoofer ? Staan er precies 2 op de schets ?

Dat zou kunnen. Eerst maar eens zien hoe goed 1 sub er uit komt.
Op de tekening is het ter illustratie :p
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

DofN

Ik heb geen verstand van HT, maar ik vind de boom prachtig :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

broodro0ster

Citaat van: doorofnight op oktober 19, 2014, 21:36:05
Ik heb geen verstand van HT, maar ik vind de boom prachtig :)

Thanks. Dat is een muurschildering die m'n vriendin gemaakt heeft.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV