RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

chansig

:D

Software en de mensen die het ontwikkelen: het blijft lastig.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

brt

Citaat van: Lex Groningen op november  5, 2024, 14:22:53Dus ook verslechteren. Ik blijf dan wel lekker vinyl luisteren ;)  ;D

Zeker doen! Hoop dat je met je paard en wagen op tijd bij de winkel bent voor een nieuwe LP  :pompom:
Alhoewel... die kon ook wel eens minder zijn dan degene die je al had.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Lex Groningen

Een wagen? Was het maar zo'n luxe. Ik haal me altijd een mooie 78 toeren grammofoonplaat op te paard.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

RZeemering

Je weet dat een paard vaak duurder is dan een wagen? ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

brt

Citaat van: RZeemering op november  6, 2024, 10:19:56Je weet dat een paard vaak duurder is dan een wagen? ;)

Ligt eraan hoeveel pk  :tounge2:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

Helemaal correct!
Volgens mij rijdt Alex niet met heel veel PK ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

RZeemering

Enige tijd geleden alweer is Harry Rink bij me langs geweest van het bedrijf https://dpqr.nl.
Zij doen o.a. metingen aan het stroomnet van bedrijven (van industrie tot scholen (bijvoorbeeld) om aan de hand van die metingen adviezen te kunnen geven hoe te besparen of de kwaliteit van het eigen stroomnet te verbeteren om zo machines e.d. langer mee te kunnen laten gaan.
We kwamen elkaar enige tijd geleden tegen bij een businessclub en hadden een leuke klik. En hij vond het wel interessant om bij mij thuis te kijken hoe het qua stroom er voor staat.
Bij die metingen bij mij thuis zag Harry vooral in de tweede en derde harmonischen (het lijkt wel muziek ;)) wat onregelmatigheden. Ook de sinus was aan de boven en onderkant wat plat. En dus geen perfecte sinus.
Zijn ervaring is hiermee dat wanneer het allemaal erg uit balans is dit apparaten kan schaden. Of op z'n minst apparatuur minder lang mee kan laten gaan. Mooi voorbeeld van hem vond ik dat hij een tijd geleden op een basisschool kwam en dat ze beamers hadden die binnen een jaar stuk gingen en een oplaaddock voor 20 iPads niet meer gebruikten omdat dat steeds niet werkte. Na interventie, apparaten installeren die van de niet goede stroomtoevoer weer iets goeds maken bleek dat uiteindelijk alles weer naar behoren werkte.
Op mijn vraag of dit ook invloed kon hebben op het uiteindelijke audiosignaal durfde hij geen harde uitspraak over te doen, echter kon hij het zich wel voorstellen. Hij heeft wat kennissen die met de hifi hobby bezig zijn dus hij wist van de dure kabels etc.
Zijn gedachte: blijf weg van dure kabels maar investeer wel in een apparaat wat er voor zorgt dat na binnenkomst in huis de boel weer opgeschoond en netjes doorstuurt. Dan heb je daarna alleen nog maar degelijk spul nodig en niet exotisch.
Hij verkoopt natuurlijk ook deze apparaten dus lijkt het preken voor eigen parochie. Echter zijn de apparaten die hij verkoopt niet geschikt voor simpele kleine stroomaansluitingen zoals bij een normaal huis. Terugrekenend blijken de regenerator's van audiomerken als AQ wel qua kosten te liggen als wij hij voor de industrie verkoopt. Dat vond ik wel een opvallende conclusie omdat ik vaak denk dat dit soort hifi spul overprized is ten opzichte van de zakelijke markt.
Dus als er qua stroom nog iets te halen is bij mij dan zit het in een dergelijk apparaat ;)
Eerst ben ik overigens nog met iets anders bezig. Maar daarover later meer :P

Hannibal_

Misschien zijn zijn regenerators beter? Sterker?

Ik herinner me mijn ex zwager, die had er een die uit een ziekenhuis kwam. Flink ding, maar kon ook vermogen leveren.

Vaak gaat dat hand in hand en wordt er in audio zo nu en dan wel een bochtje afgesneden om ze compact te houden.

Dus of het hetzelfde is...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

RZeemering

Die van hem kunnen vooral meer stroom aan.
In zijn woorden: "ze vallen in slaap als ze hier aan de slag moeten, en dus totale overkill"
Hij is nog wel op zoek of hij een kleinere versie ergens kan vinden. Die versies zijn dan inderdaad goedkoper en vallen dan in hetzelfde prijssegment als bijvoorbeeld die van AQ en andere hifi aanbieders.

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op december 31, 2024, 12:17:03Die van hem kunnen vooral meer stroom aan.
In zijn woorden: "ze vallen in slaap als ze hier aan de slag moeten, en dus totale overkill"
Hij is nog wel op zoek of hij een kleinere versie ergens kan vinden. Die versies zijn dan inderdaad goedkoper en vallen dan in hetzelfde prijssegment als bijvoorbeeld die van AQ en andere hifi aanbieders.

Nooit genoeg power, kerel!
(Tooltime Tim)

En vermoed ook errug groot als ze zoveel kunnen leveren.

Maar wie weet wat voor moois er op de proppen komt  ::)

Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

DofN

Citaat van: Hannibal_ op december 31, 2024, 16:26:08Nooit genoeg power, kerel!
(Tooltime Tim)

De verwijzing naar Home Improvement is alleen herkenbaar voor oude mannen zoals wij :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Hannibal_

Citaat van: DofN op december 31, 2024, 16:30:09De verwijzing naar Home Improvement is alleen herkenbaar voor oude mannen zoals wij :)

Zeg... spreek voor jezelf  ;)  ;D  ???  :blink:

DofN

Citaat van: Hannibal_ op december 31, 2024, 17:12:13Zeg... spreek voor jezelf  ;)  ;D  ???  :blink:

Kom op, heb jij geen grijze haren? :D
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Hannibal_

Citaat van: DofN op december 31, 2024, 17:13:34Kom op, heb jij geen grijze haren? :D

Ehhh... ik heb bijna geen haar meer überhaupt  ;D
Maar mijn stoppel baardje wordt wel steeds grijzer merk ik.
Leuke seniore uitstraling toch?

In mijn hoofd gewoon 20 zoals we allemaal, n'est pas?

RZeemering

Ik ben blij dat ik me geen 20 meer voel!
Maar wat mij betreft hoef ik me vanaf nu ook niet meer ouder te voelen dan 40 ;)

mmuetst

Is die AQ wel een regenerator? Of alleen een soort filter. Ik dacht dat PS audio wel een regenerator heeft. Interessant verhaal over levensduur van apparatuur. Ik denk dat een lineaire voeding daar misschien baat bij zou hebben. Maar een geschakelde voeding maakt zo wie zo van de wisselspanning een gelijkspanning en gaat die daarna weer omzetten in een pulsende gelijkspanning op een veel hogere frequentie dan de 50Hz zodat je via een kleine transformator de spanning omlaag kan transformeren. Een geschakelde voeding is dus al een soort regenerator.
Ben wel benieuwd wat er dan defect raakt in apparatuur. Het zou dan voornamelijk de voeding moeten zijn.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Ik noemde met AQ een merk die bij me te binnen schoot waarvan ik dacht dat ze regeneratoren maken. PS Audio maakt ze zeker :) Dus noem ik die in het vervolg wel als voorbeeld.

Wat je over geschakeld en lineair zegt gaat links mijn oor en rechts er weer uit. Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben!

Ik ben super a-technisch dus ik kan alleen maar even vragen wat er dan zoal kapot gaan als het het niet goed gaat.

mmuetst

Heb wel op die website gekeken van DPQR en snap wel waar ze mee bezig zijn (heb nog niet alles gelezen, alleen de begin pagina). Scheve belasting etc. Maar ik zal niet in technische geleuter blijven hangen  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Ik heb op die pagina niks te zoeken ;)
Als hij er over vertelt in Jip en Janneke taal, snap ik het dan wel weer.

RZeemering

Gisteren een nieuw speeltje opgehaald om te testen hier thuis van Musicom.
Een streamer van Audiophool.
Sinds de software update van mijn Auralic G1 een betere sound gaf was ik nieuwsgierig wat een andere streamer zou doen. Eigenlijk leek het me wel leuk om de Auralic Aries S1 streamer (met losse voeding) te proberen.
Schelto van Musicom gaf aan zijn backup streamer wel te willen verkopen. Die had ie al een tijd niet meer gebruikt.
Dit is een Audiophool music server 2.1. Een Nederlands ontwerp en assemblage van Hans van den Barg uut Hengelo. De basis is een AMD Ryzen 6core die volledig gestript is en een passieve koeling heeft. Verschillende processen gaan ook daadwerkelijk over verschillende processoren van de AMD. Het draait op een Arch-Linux OS. En heeft een high end audiokaart ingestoken. Met USB/ SPDIF/ AES-EBU en I2S output.
De boel is intern trillingsvrij 'opgehangen'.
Daarnaast nog een dubbele lineaire stroomtoevoer. 'In house' ontworpen.
Het zit in een grote aluminium kast met dikke koelvinnen aan de zijkanten.
De kast is groter dan mijn Byston 4b versterker ;) Niet zwaarder overigens maar toch 15 kilo.

EDIT: Roon is pre-installed en dit ding heeft dus zijn eigen Roon Server aan boord. Scheelt weer een NUC in de keten.

IMG_6512.jpgIMG_6515.JPG

Gisteren aangesloten en warm laten draaien terwijl ik uit huis was.
In de avond en vandaag goed aan het luisteren geweest. Het klinkt goed, maar of het een verbetering is weet ik nog niet. Niet 'achterover vallend' dit of dat in ieder geval.
Ik mag het ding een weekje in huis houden, dus als er nog mensen zijn die mee willen luisteren. Laar maar weten!

vanzomereng

Serieuze plannen om je huidige streamer door deze te vervangen of alleen ter test.

M.b.t. "Hans van den Barg" is zijn schuilnaam wellicht @gizmo2
zijnde de streamergoeroe van Nederland.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Ik test niet zomaar iets voor de test, tenzij het bij een niet-verkopende partij vandaan komt.
Ik ben erg geïnteresseerd of een andere streamer een geluidsverbetering kan doorvoeren in mijn set en mijn oren. Vooral omdat de software update van de Auralic zo'n verbetering gaf.

Geen idee of dat 'onze' Gizmo2 is?

RZeemering

Ik denk trouwens niet dat het Gizmo is. Want dan hadden op zijn apparaten wel vaker het merk 'Audiophool' op gestaan.

Kwabbernoot

Dat is stevig betaald voor een AMD computer met ingebouwde streamer  :wacko: . Maar goed, als het goed klinkt...

Groeten...

RZeemering

Ik heb nog niks betaald en heb een mooie prijs gekregen mocht ik besluiten het ding hier te laten.
Daarbij is het meer dan alleen die computer en streamer ingebouwd. Het hele stroomgebeuren is goed aangepakt.
Overigens vind ik de achterkant niet heel goed gebouwd. Bij het inpluggen van de utp kabel beweegt de boel flink heen en weer (net als achterop een normale computer)
Voor de nieuwprijs van dit apparaat zou ik er zelf minder blij mee zijn.