RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

chansig en 8 gasten bekijken dit topic.

Struis

Geweldig, gefeliciteerd! Grote overwinning! Ik ben wel benieuwd hoe ze gaan klinken ZONDER de ratel eerlijk gezegd :)

Citaat van: RZeemering op augustus 26, 2024, 17:56:05Ik kon het toch niet laten om de boel nu al provisorisch in elkaar te zetten...
Tjong, wat klinkt dat toch een stuk beter dan de 1.7's. Ook al staan de speakers niet helemaal symmetrisch, staat de linker speaker lager en helt het achterover.
Er is weer een mooie soundstage en een veel mooier laag. Niet alleen dieper maar ook mooier.
EN ZONDER RATEL!!! :)

IMG_4262.JPG

Bij deze foto is tegen het licht mooi te zien waar de siliconen tussen het mylar en de magneten bevindt.
De donkere vlakjes in het midden. IMG_4260.JPG
Blijkbaar voldoende om een redelijk groot stuk van de magneten af te houden.
De komende tijd alles wat beter in orde maken. Staand kan ik mooi de kleine schroefjes en moertjes vastzetten die de push-pull platen in het midden aan elkaar vast zetten. 
Het zou kunnen dat doordat de platen iets dichter op elkaar komen te liggen de ratel op een andere plek net kan zitten. Dan is het een kwestie van weer een klein beetje siliconen erin spuiten en verder werken. Ik probeer zo weinig mogelijk er in te spuiten want ja.. dat is alleen maar verlies van laag ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

RZeemering

Citaat van: Struis op oktober 14, 2024, 13:15:03Geweldig, gefeliciteerd! Grote overwinning! Ik ben wel benieuwd hoe ze gaan klinken ZONDER de ratel eerlijk gezegd :)

Je bent weer welkom natuurlijk. Hoewel ik eerst nog naar jou moet!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Struis

Haha, jij hebt ZO'N druk leven, en ook nog 'even' een restauratie van je speaker. Ik heb 10 weken vakantie per jaar ;) Je hebt wel goede thee natuurlijk... :)

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 17:51:39Je bent weer welkom natuurlijk. Hoewel ik eerst nog naar jou moet!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Kwabbernoot

Hele goede thee? Nu ben ik toch benieuwd...

RZeemering

Citaat van: Struis op oktober 14, 2024, 20:55:26Haha, jij hebt ZO'N druk leven, en ook nog 'even' een restauratie van je speaker. Ik heb 10 weken vakantie per jaar ;) Je hebt wel goede thee natuurlijk... :)

die 'restauratie' heb ik lekker lang over gedaan :)
Gelukkig ben ik eigen baas. Dat betekent dat ik met enige regelmaat overdag het even rustig aan doe hier met een muziekje aan. Als je in de stad had gewoond was ik allang een keer langs geweest. Maar ja... heen en weer anderhalf uur onderweg... Ik probeer het ook te combineren met een klus in die contreien. Komende maand wel een bowlingtoernooi daar, maar dan rij ik weer met iemand die niks met hifi heeft haha
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

RZeemering

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 14, 2024, 21:02:17Hele goede thee? Nu ben ik toch benieuwd...
Niet perse hele goede. Gewoon normaal goede, losse, thee. Niet uit een zakje

DofN

Citaat van: Struis op oktober 14, 2024, 13:15:03Geweldig, gefeliciteerd! Grote overwinning! Ik ben wel benieuwd hoe ze gaan klinken ZONDER de ratel eerlijk gezegd :)

Ik zal niet goed wakker zijn. Maar zie ik drie modellen LS staan, en staan er nu 2 aangesloten die niet bij elkaar horen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Kwabbernoot

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 21:17:59Niet perse hele goede. Gewoon normaal goede, losse, thee. Niet uit een zakje
Ah, ja dat is inderdaad al een stuk beter dan de meeste "zakjes thee".

Groeten...

RZeemering

Citaat van: DofN op oktober 14, 2024, 21:20:58Ik zal niet goed wakker zijn. Maar zie ik drie modellen LS staan, en staan er nu 2 aangesloten die niet bij elkaar horen?
Je bent niet goed wakker ;)
Dit is tijdens de reparatie. De linker speaker is zonder de voorkant, en staat geleund tegen de 1.7. Ondertussen is de boel weer in elkaar geschroefd :)

RZeemering

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 14, 2024, 21:24:30Ah, ja dat is inderdaad al een stuk beter dan de meeste "zakjes thee".

Groeten...
Jij drinkt thee uitgescheten door katten? Oh nee, dat waren koffiebonen :P

DofN

Dat verklaart de pootjes. Ik wist niet dat de magnepans een voorkant hebben. Mooi dat de ratel eruit is.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

RZeemering

IMG_5120.JPG

Zo staat het er nu bij.
Overigens klinken ze nu net zoals voor de 'restauratie'. Maar dan zonder ratel :P

RZeemering

Citaat van: DofN op oktober 14, 2024, 21:27:20Dat verklaart de pootjes. Ik wist niet dat de magnepans een voorkant hebben. Mooi dat de ratel eruit is.
Dat wist ik ook niet! Dat maakte dit wel een leuk avontuur. Hierdoor weet ik een klein beetje meer hoe die dingen in elkaar zitten.
Ik speel nog met het idee om de fronts weg te laten. En een mooi doek over te doen. Ze worden er een flink stuk kleiner van, wat ik niet erg vind in deze ruimte...

mmuetst

Ben toch wel benieuwd of dit een Magnepan probleem is, of wel, hebben meer bezitters dit zelfde probleem?
Maar mooi dat je nu weer ongestoord kan genieten van muziek.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 21:29:08IMG_5120.JPG

Zo staat het er nu bij.
Overigens klinken ze nu net zoals voor de 'restauratie'. Maar dan zonder ratel :P

Zo is de foto weer begrijpelijk :)

RZeemering

Citaat van: mmuetst op oktober 14, 2024, 21:35:34Ben toch wel benieuwd of dit een Magnepan probleem is, of wel, hebben meer bezitters dit zelfde probleem?
Maar mooi dat je nu weer ongestoord kan genieten van muziek.
Dit is een bekend Magnepan probleem. Lang niet iedereen heeft er last van. Maar als de speakers oud genoeg zijn en het Mylar te slap is geworden kan dit gebeuren.

RZeemering

Citaat van: DofN op oktober 14, 2024, 21:36:39Zo is de foto weer begrijpelijk :)
Speciaal voor jou :love: :P

Kwabbernoot

Het lijkt zo wel een compleet andere ruimte. :o  In het donker wel erg fraai.

Groeten...

DofN

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 21:35:04Ze worden er een flink stuk kleiner van, wat ik niet erg vind in deze ruimte...

Ik vind ze optisch zeer fraai zo. Dat hout en die grijze doek...  :inlove: De uitvoering waar ik voor gegaan was als ik voor Magnepans had gekozen. De voeten echter..

RZeemering

Ik vind het lelijke speakers...
maar ja... de sound.... :wub:  :inlove:

mmuetst

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 21:37:43Dit is een bekend Magnepan probleem. Lang niet iedereen heeft er last van. Maar als de speakers oud genoeg zijn en het Mylar te slap is geworden kan dit gebeuren.
Dus eigenlijk moeten ze dan weer op spanning gezet worden. Snap dat je niet voor die weg hebt gekozen.
Ach zo heb je met box luidsprekers dat het foam van de woofer gaat rotten of je ferrofluid in je tweeter opdroogt en vergeet niet demping materiaal wat vergaat binnen in je luidsprekers. Toch blijf ik vintage luidsprekers koesteren en neem de tekortkomingen voor lief  ;)

RZeemering

Citaat van: mmuetst op oktober 14, 2024, 21:41:26Dus eigenlijk moeten ze dan weer op spanning gezet worden. Snap dat je niet voor die weg hebt gekozen.
Ach zo heb je met box luidsprekers dat het foam van de woofer gaat rotten of je ferrofluid in je tweeter opdroogt en vergeet niet demping materiaal wat vergaat binnen in je luidsprekers. Toch blijf ik vintage luidsprekers koesteren en neem de tekortkomingen voor lief  ;)
Ik weet niet of je oud Mylar nog weer op kunt rekken. Daarbij moet dan bij deze serie MDF verlijming losgehaald worden en vast nog wat andere erg rottige karweitjes gedaan worden.
Ik gok dat dat het geld niet waard geweest was.
Nu was het naast tijd vrijwel gratis en de oplossing die ik overal op diverse Magnepan fora tegenkwam. Dat zal ook wel zo zijn redenen hebben als het al niet te maken heeft met bovenstaande.

mmuetst

Dat je Magnepans met rimpels nog lang mee mogen gaan. Maar goed dat je ze nog een Botox behandeling hebt kunnen geven   :D.

Struis

Hmm, het lijkt wel alsof een fotograaf de foto heeft gemaakt! Erg fraai! Maar dan klinken ze toch NIET meer zoals voor de restauratie? :)

Citaat van: RZeemering op oktober 14, 2024, 21:29:08IMG_5120.JPG

Zo staat het er nu bij.

Hannibal_

Wow...

Dat is wel een hele mooie set magnepans.
Ik wist niet dat ze zulke hoge gemaakt hadden.

En knap werk!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.