Het BK vs. SVS topic

Gestart door Major_Ton, mei 18, 2014, 00:55:05

Vorige topic - Volgende topic

fluissie

Citaat van: morca op mei 23, 2014, 07:15:14
Jammer ik had de test op een centrale plek willen houden met nog wat meer sub,s.
Laat ik deze schieten RalfhH

Jammer dat RA subs een ritje naar mij te ver vond vorig jaar........

Maar ralph heeft toch niet aangegeven dat ie de test perse in den bosch wil houden?

Moet toch iets te regelen zijn als we het goed afspreken/plannen?

Wil eigenlijk wel graag mocra met zijn jl passie en ralf de man achter bk in nederland wel ontmoeten :clapping:

yorkie13

Anders na deze meeting in Den Bosch een 2de organiseren in Amersfoort .

RalphH

Ik vind het allemaal prima. Iedereen in Den Bosch zou leuk zijn, maar als iemand er dan vanwege de locatie niet bij kan zijn, dan doen we de HTforum Mega Subwoofer Test gegwoon ergens anders.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Passion4Sound

Voor mij heeft de locatie er niet veel mee te maken maar wel het moment. Zondag is nu eenmaal een waardeloze dag voor mij wat afspraken betreft. Ik hoor dan wel als er iets georganiseerd wordt op een andere dag dan zondag en maandag.  Grtz.

RalphH

Citaat van: Passion4Sound op mei 23, 2014, 11:00:36
Voor mij heeft de locatie er niet veel mee te maken maar wel het moment. Zondag is nu eenmaal een waardeloze dag voor mij wat afspraken betreft. Ik hoor dan wel als er iets georganiseerd wordt op een andere dag dan zondag en maandag.  Grtz.

Stond al genoteerd  ;).
Mijn vorige post sloeg op de beperkte mogelijkheden van Marco.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

yorkie13

Prima lijkt me een kleine test
BK M plus versus SVS pb2000
En xxls400 versus sb2000 in Den Bosch

Later een grotere test met meerdere merken en modellen, dus ook DIY.

Lokatie nader te bepalen.

GPO

oh, dit lijkt me wel leuk ja zo'n sub shootout. Den Bosch is niet zo ver van mij....

Ik zie de datums wel verschijnen..... al zijn de komende maanden wel druk, maar mss heb ik ergens wel tijd.

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

fluissie

Citaat van: RA SUBS op mei 23, 2014, 11:49:05
Prima lijkt me een kleine test
BK M plus versus SVS pb2000
En xxls400 versus sb2000 in Den Bosch

Later een grotere test met meerdere merken en modellen, dus ook DIY.

Lokatie nader te bepalen.

Lijkt me een sterk plan :thumbs-up:

Lijkt me handig als RalphH  wat datas verzamelt daar dit bij hem in den bosch gaat plaatsvinden?  (Graag vd 1e test een zondag aub dan)

Hebben we alleen die sb2000 nog niet....

morca

De SB 13 ultra,de F of E 113 en een Velo DD15 of 18 zou ik wel een naast elkaar willen horen.
We missen 1 sponser ,of eigenaar  ;D

Jammer idd mijn rug gaat die hele dag en de rit niet trekken dus ik ben er niet.

RalphH

Kan iedereen die mee wil doen, me zijn mailadres pm'en? Dan maak ik ff een dingetje aan bij afspreken.nl ofzo.

teus1988

Citaat van: morca op mei 23, 2014, 17:33:22
De SB 13 ultra,de F of E 113 en een Velo DD15 of 18 zou ik wel een naast elkaar willen horen.
We missen 1 sponser ,of eigenaar  ;D

Jammer idd mijn rug gaat die hele dag en de rit niet trekken dus ik ben er niet.

Dat is zeker erg jammer ja dat je geen hele dag volhoud met je rug
Laat staan zolang in de auto zitten
Het is voor mijn ook hellaas te ver weg
Maar als het in de buurt is
Dan wil ik zeker even komen kijken en luisteren
Natuurlijk zal wel mooi wezen om div te vergelijken

fluissie

Citaat van: RalphH op mei 23, 2014, 17:55:36
Kan iedereen die mee wil doen, me zijn mailadres pm'en? Dan maak ik ff een dingetje aan bij afspreken.nl ofzo.

RalphH je hebt een pm

ritchard

Ik stel mijn svs pb13 ultra ter beschikking, het liefst in Amersfoort.
Het is de versie met 750 watt.
In het weekend zal lastig zijn maar door de weeks in de avond zal geen probleem zijn.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX170, Mcintosh MC452, Mcintosh MC207, Mcintosh MP100, Hifi Rose 151, Thorens 125 MK2+Linn Klyde element, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, AQ OAK biwire, Olympica 1 , Olympica center, AQ Rocket 88, 4 x Venere Wall voor Atmos, 2 x SVS SB-16 Ultra, AQ Husky xlr, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, VU+ Duo 4k, Colorado XLR, Earth xlr, Mackenzie xlr.

morca

Citaat van: ritchard op mei 23, 2014, 19:55:33
Ik stel mijn svs pb13 ultra ter beschikking, het liefst in Amersfoort.
Het is de versie met 750 watt.
In het weekend zal lastig zijn maar door de weeks in de avond zal geen probleem zijn.
Gr. Ritchard
Oei dat is in mijn regio,en ong wat ik in de test zou willen zien.
Even geduld,eens kijken hoe te gaan doen.
Als we allemaal op 1 dag willen moeten we een datum prikken.
Even afwachten er nog SB 13 ultra,de F of E 113 en een Velo DD15 of 18 beschikbaar gesteld word.

Fluissie @ een meeting tussen RA en morca zou apart maar wel eens goed zijn denk ik.

fluissie

[quote
Fluissie @ een meeting tussen RA en morca zou apart maar wel eens goed zijn denk ik.
[/quote]

Apart ja? O jee :omg: oude vetes?

Ik wil voor de 2e meeting graag naar Amersfoort komen hoor en ralf ook wel volgens mij.
We zijn allemaal volwassenen kerels met iedere zijn eigen merk/passie fetisj moet wel lukken zeker :tongue2:

morca

Nee geen vete,s  ;)

Wel goed eens een bakkie doen denk ik.
Ik heb een nieuw topic aangemaakt,misschien goed als we daar de metingen en review,s in kunnen zetten.
Na het testen dan.

Beetje net als HTS forum welke subwoofer moet ik kopen topic.
Hopelijk stellen ook de grote jongens wat subs beschikbaar  :headbanging:

yorkie13

Vermoedelijk 1 van de laaste weekenden van juni in Den Bosch

Gaat er nog een lijstje komen van wie er komen ?

RalphH

Eerste "uitnodiging" voor Deel 1 (den bosch editie) verstuurd.
Mis nog wat mensen, o.a GPO, Ton en Alex en zeker zo belangrijk....een SB2000...

Lijst tot nu toe:
Fluissie
RA Subs
Clipto
Syphon
RalphH

Subs:
XXLS400
Monolith+
PB2000

reservespelers:
10" XTZ 99W10.16
pb12-plus (zo'n ouwe) :bigsmile:

yorkie13

SVS sb2000 is ook geregeld.    8)

fluissie

Citaat van: RA SUBS op mei 24, 2014, 09:08:16
SVS sb2000 is ook geregeld.    8)

Meen je ralf :eh:!, super he

Ben echt benieuwd naar de sb vs de xxls400! ,
Denk dat ze elkaar echt niks ontlopen

yorkie13

Besteld dus moet nog wel inspelen.

fluissie

Citaat van: RA SUBS op mei 24, 2014, 10:31:32
Besteld dus moet nog wel inspelen.

Haha ff besteld  :withstupid::worship:

Major_Ton

Fluissie,

Bedankt voor je opheldering over de woofer in de PB 2000. Jouw geplaatste bericht van Ed Mullen valt niet te betwisten. Wel vreemd dat hij eerder op internet heeft aangegeven dat het een 'lichtelijk' aangepaste versie van de XXLS 12 betreft. Dit zal echter dan wel alleen de PB-12NSD betroffen hebben. 17 verschillende testversies nog ik geen kleine aanpassing meer ;D. My bad...

Wel heel gaaf de er binnenkort een praktijk vergelijk gaat plaatsvinden! De XXLS 400 vs. de SB 2000 en de Monoltih (plus) vs. de PB 2000 (en dan nog een boel andere modellen). Dat kan wel eens erg leuke en waardevolle informatie worden voor een hoop lezers hier!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

GPO

Citaat van: RalphH op mei 23, 2014, 22:00:26
Eerste "uitnodiging" voor Deel 1 (den bosch editie) verstuurd.
Mis nog wat mensen, o.a GPO, Ton en Alex en zeker zo belangrijk....een SB2000...

Lijst tot nu toe:
Fluissie
RA Subs
Clipto
Syphon
RalphH

Subs:
XXLS400
Monolith+
PB2000

reservespelers:
10" XTZ 99W10.16
pb12-plus (zo'n ouwe) :bigsmile:

je hebt PM.

Ik ga er vanuit dat een PB1000 niet nodig is, aangezien z'n grote broer (PB2000) al aanwezig is....  :headbanging:

Of als er mensen zijn die toch willen weten wat de PB1000 voor druk neerzet tov bv de PB2000, dan hoor ik het wel... :)

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

fluissie

Citaat van: Major_Ton op mei 24, 2014, 11:50:21
Fluissie,

Bedankt voor je opheldering over de woofer in de PB 2000. Jouw geplaatste bericht van Ed Mullen valt niet te betwisten. Wel vreemd dat hij eerder op internet heeft aangegeven dat het een 'lichtelijk' aangepaste versie van de XXLS 12 betreft. Dit zal echter dan wel alleen de PB-12NSD betroffen hebben. 17 verschillende testversies nog ik geen kleine aanpassing meer ;D. My bad...

Wel heel gaaf de er binnenkort een praktijk vergelijk gaat plaatsvinden! De XXLS 400 vs. de SB 2000 en de Monoltih (plus) vs. de PB 2000 (en dan nog een boel andere modellen). Dat kan wel eens erg leuke en waardevolle informatie worden voor een hoop lezers hier!

Major ton heel graag gedaan! Ik wist dat er in de pb12-nsd inderdaad een vrij gewone peerless zit (niks ten nadele van die driver hoor want t is een super driver) maar dat de 2000 drivers radicaal waren aangepakt en dat eigenlijk alleen de "omhuizing" nog origineel was.

Jij bedankt voor het aanmaken van dit topic!, heb namelijk binnenkort een hele gezellige dag en ben echt benieuwd naar de resultaten!

Gr jeroen