Denon S1 + Infinity Kappa home theatre

Gestart door whiter, april 12, 2014, 22:22:08

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Deze Denon serie heb ik ook eens achteraan gezeten, erg gaaf!

Mooie binnenkomer idd!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

whiter

Citaat van: Dynky op april 13, 2014, 10:23:02
DT...draaitafel, oftewel ploatjesdraaier
WAF...Wife acceptance factor, oftewel verwaarloosbaar  :D

Ah! Logisch... :D

WAF zit helemaal goed. Die houdt wel van al dat glimmende goud ;-)

DT ben ik momenteel aan't koekeloeren. Heb een erg mooi gerenoveerde Thorens op het oog.

danielo

Wow.... meerdere S1 onderdelen vooral die eindbakken als je ze ooit voor een leuk prijsje weg doet passen prima bij de nieuwe avp/poa hier :). Nog nooit samen gezien in 1 set.

Welkom,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xander32

Je bent iig. een liefhebber die zijn installatie bewust op elkaar lijkt af te stemmen :thumbs-up:. Enne, prijs jouzelf gelukkig met zo'n meegaande partner :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Midcall

Mooie set, alleen als Infinity liefhebber doet het pijn in het hart de set op Kappa 100's te zien. Toen Harman Kardon Infinity overnam was deze serie ongeveer het eerste waarmee ze kwamen, waarmee de goede naam van de oude Kappa serie (en eigenlijk het hele merk) te grabbel werd gegooid. Koop voor weinig geld bijvoorbeeld een Renaissance 90, zo ontzettend veel beter dan dit, je set verdient het. Ik weet waar ik het over heb, heb ze zelf gehad  ;) Verder Renaissance 90 (nog steeds in mijn bezit), IRS Omega's, IRS Sigma's en IRS Epsilons in mijn huiskamer gehad.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: martin778 op april 12, 2014, 23:13:31
Er stond nog laatst een set Epsilons in Amsterdam te koop! Ze schijnen alleen een 'probleempje' te hebben met enorme impedantiedips door de servo controller. Dat gaan de Denons niet zo leuk vinden, 1-2 ohm draaien.
Je bent serieus in de war  ;). Epsilons kennen deze problemen niet. Kappa 9's daarentegen wel, maar zijn niet voorzien van servo gestuurd laag.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

SpeedyAndré

+1 wat de Renaissance 90 betreft  O0
Een Kappa center B is de grootste (en beste) om de video 2 's mee te vervangen, ik was echter wel 2 jaar aan het zoeken naar een exemplaar  :blink:
Wat de opstelling betreft gaat het goed, alles moet wijken voor de muziek  :music:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

whiter

Citaat van: danielo op april 13, 2014, 11:24:55
Wow.... meerdere S1 onderdelen vooral die eindbakken als je ze ooit voor een leuk prijsje weg doet passen prima bij de nieuwe avp/poa hier :). Nog nooit samen gezien in 1 set.

'k Was zelf aantal jaren terug ook bijzonder verbaasd om de S1 set in zijn geheel te vinden. Had hem tot dan slechts 1 keer in het echie gezien, ergens bij iemand in Engeland. Kon het niet betalen maar heb hem toch direct gekocht. Zo van "dat vind ik nooit meer, en heb ik anders eeuwig spijt van."

Citaat van: Midcall op april 13, 2014, 12:09:53
Mooie set, alleen als Infinity liefhebber doet het pijn in het hart de set op Kappa 100's te zien. Toen Harman Kardon Infinity overnam was deze serie ongeveer het eerste waarmee ze kwamen, waarmee de goede naam van de oude Kappa serie (en eigenlijk het hele merk) te grabbel werd gegooid. Koop voor weinig geld bijvoorbeeld een Renaissance 90, zo ontzettend veel beter dan dit, je set verdient het. Ik weet waar ik het over heb, heb ze zelf gehad  ;) Verder Renaissance 90 (nog steeds in mijn bezit), IRS Omega's, IRS Sigma's en IRS Epsilons in mijn huiskamer gehad.

Ik weet... ik weet... maar toen ik "begon" met HIFI waren dit de beste die ik kopen kon, en de mooie echte Infinity Classics zijn gewoon onvindbaar... ik speur regelmatig het internet af. En als je ze vindt vragen de mensen er bakken geld voor. Heb ik helaas momenteel niet. Maar heb geen haast verder. Ik houd mijn ogen open voor iets beters en betaalbaars. Ben met de S1 eindversterkers wel verbaasd hoeveel die Kappa 100's nog kunnen. Boven verwachting. Ooit heb ik wel betere. Nog even verder sparen :)

Citaat van: Xander32 op april 13, 2014, 11:25:31
Je bent iig. een liefhebber die zijn installatie bewust op elkaar lijkt af te stemmen :thumbs-up:. Enne, prijs jouzelf gelukkig met zo'n meegaande partner :).

Absoluut. De truuk is: eerst HIFI scoren, dan vrouw. ;-) 'k Heb de Kappa 100 speakers in 2000 gekocht. (of 2001 misschien) en redelijk gauw er achteraan Denon S10 zooi. (Heb 3x POA-S10 + AVP-A1 + POA-T3 over. Kope? ;-) ) Oftewel... Toen'k m'n vrouw 5 jaar terug ontmoette was't zo van "Ja, dit ben ik. Val je daar op?  ::)  ;D ;D ;D

whiter

Citaat van: SpeedyAndré op april 13, 2014, 12:15:29
Een Kappa center B is de grootste (en beste) om de video 2 's mee te vervangen, ik was echter wel 2 jaar aan het zoeken naar een exemplaar  :blink:

Waarom de B en niet de R?
Heb er nog steeds spijt van dat ik deze toendertijd niet gekocht heb. Sindsdien nooit meer gevonden. Heb ze dus ook niet naast m'n huidige Video Series 2 kunnen horen. Volgens velen is juist dat weer de best klinkende Kappa center/surround. Zou graag zelf m'n mening kunnen vormen  :-\

martin778

Citaat van: Midcall op april 13, 2014, 12:12:33
Je bent serieus in de war  ;). Epsilons kennen deze problemen niet. Kappa 9's daarentegen wel, maar zijn niet voorzien van servo gestuurd laag.

Zeker niet, de Epsilons hebben het ook maar het komt niet door de speaker maar door de servo die soms zoiets wilt flikken.

SpeedyAndré

Je zegt het zelf al, die is niet te vinden :)
Ik heb de Kappa Center R nog nooit beluisterd, een voordeel kan de eenvoudiger filtering zijn omdat er geen high/mid in zit.
Nadeel is wellicht dat de Emit-R te veel voor z'n rekening moet nemen.
Dan verschillen ze nog wat open en gesloten betreft, de B heeft een schakelaar voor 'voicing'.
Ken je deze trouwens?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

whiter

SpeedyAndré

Nog meer smakelijks :)

Ik vond ze hier, helaas geen specs erbij.

André  8)

danielo

Citaat van: whiter op april 13, 2014, 12:21:51
'k Was zelf aantal jaren terug ook bijzonder verbaasd om de S1 set in zijn geheel te vinden. Had hem tot dan slechts 1 keer in het echie gezien, ergens bij iemand in Engeland. Kon het niet betalen maar heb hem toch direct gekocht. Zo van "dat vind ik nooit meer, en heb ik anders eeuwig spijt van."

De POA-A1HD ziet er zo leuk klein schattig uit in je set, Ik denk dat ik (helaas) meer kans maak er een 2e poa bij te zetten dan een vrij setjes S1's te vinden tegen een leuke prijs. Je kan nu ook goed zijn hoeveel dieper de S1's zijn.

@martin778, Geen idee hoe ze echt zijn maar volgens mij zijn die S1's op 1400watt/1ohm getest of ben ik nu in de war ?

Daniel.

martin778

Daniel, je hebt gelijk! De S1's zijn toch een heel andere koek dan de kleinere POA's ;)

whiter

Citaat van: SpeedyAndré op april 13, 2014, 13:31:47
Ik vond ze hier, helaas geen specs erbij.

Crap!!!  :blink: Hebbehebbehebbe

Citaat van: danielo op april 13, 2014, 13:35:15
@martin778, Geen idee hoe ze echt zijn maar volgens mij zijn die S1's op 1400watt/1ohm getest of ben ik nu in de war ?

Yep. Massive bakbeesten.

Heel af en toe zie je wel eens een paar POA-S1's op ebay voorbij komen. Meestal zo'n 9000 euro voor het paar. Maar je moet er echt zo'n beetje elke dag eBay voor checken, want ze zijn ook direkt weer weg.

danielo

Citaat van: martin778 op april 13, 2014, 13:51:00
Daniel, je hebt gelijk! De S1's zijn toch een heel andere koek dan de kleinere POA's ;)

ach alles heeft zijn beperkingen. Ik bridge de kleinere POA op de fronts en dan heb je iets van 450watt/4o dit is meer dan voldoende voor mijn eenvoudige speakers. Misschien dat ik ze ooit met 4 channels ga aansturen maar het zal nooit een S1 worden maar als je speakers 1ohm dippen dan weet je waar je mee bezig ben en welke keuzes je maakt lijkt mij.

Daniel.

whiter

Citaat van: danielo op april 13, 2014, 13:57:56
als je speakers 1ohm dippen dan weet je waar je mee bezig ben en welke keuzes je maakt lijkt mij.

Precies.
En speak of the Devil... zojuist dus een paar Kappa 9's gescoord die zowaar redelijk in de buurt zijn!  :clapping:  :headbanging:  :pompom: (3 uurtjes rijden. Moet te doen zijn. Nu nog een rijbewijs regelen... *oeps*  :dontgetit: )

SpeedyAndré

Toch niet deze he, 'professioneel grijs/wit geschilderd'  :nopompom:
Van waar naar waar moeten ze vervoerd worden?

André  8)

whiter

Ahahaha. No way. Geschilderd. *brrrrr* Heiligschennis.
Ze staan in omgeving München, en moeten naar Zwitserland.
Beetje uit de richting voor de meesten...  :P

Denon Focal

Wat een fantastisch mooie set  :worship:
Denon heeft echt hele mooie spullen gemaakt, ik kan hier echt van genieten.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Midcall

Citaat van: martin778 op april 13, 2014, 13:02:54
Zeker niet, de Epsilons hebben het ook maar het komt niet door de speaker maar door de servo die soms zoiets wilt flikken.
Enkele pre-productiemodellen kenden een dergelijke fout in de servo. Er bestaat geen enkele Epsilon die een dergelijk probleem heeft. Ik geloof dat een jaren 90 review in de Stereophile iets dergelijks aan het licht bracht, en omdat dergelijke artikelen nimmer geupdate worden, begint zoiets een eigen leven te leiden.

WickedGame

WoW!

Dit is met recht nog eens een stevige binnenkomer. Geweldig mooie Denon set, zoals je ze niet vaak meer ziet!

whiter

En dan nu de hamvraag....

voor hoeveel moet je zulke S1 componenten nou verzekeren?

Kan er van uit gaan dat als er iets mee gebeurt dat je't niet meer ergens kopen kan. En er is eigenlijk niets dat vergelijkbaar is. Dus welke waarde hanteer je dan? De verzekering verwacht als waarde "wat het kost in het geval je het nu moet vervangen".

Geeeeeen idee.

Midcall

Citaat van: whiter op april 14, 2014, 20:39:54
En dan nu de hamvraag....

voor hoeveel moet je zulke S1 componenten nou verzekeren?

Kan er van uit gaan dat als er iets mee gebeurt dat je't niet meer ergens kopen kan. En er is eigenlijk niets dat vergelijkbaar is. Dus welke waarde hanteer je dan? De verzekering verwacht als waarde "wat het kost in het geval je het nu moet vervangen".

Geeeeeen idee.
Niet verzekeren. Je kan de boel wel 10k waard vinden en daar vangt de verzekering graag alle premie voor, maar als het tot uitkeren moet komen, dan sta je snel ontnuchterd te kijken. Wat denk je wat voor afschrijftabellen een verzekeringsmaatschappij voor elektronica hanteert voor spullen die 20 jaar oud zijn?

Je moet simpelweg hopen dat de boel gewoon te zwaar is voor een inbreker om mee te nemen en dat zal in 9 van de 10 gevallen ook zo zijn.