Denon S1 + Infinity Kappa home theatre

Gestart door whiter, april 12, 2014, 22:22:08

Vorige topic - Volgende topic

whiter

Hier een stel foto's van mijn (en de in deze thread benoemde) Denon S1 set. Hij staat opgesteld in combinatie met een Denon AVP-A1HDA 3D-Edition en POA-A1HD. Voor stereo muziek schakel ik alles puur door de S1 set, en voor surround zaken stuurt de AVP de FL en FR naar de PRA-S1 en de rest naar de POA-A1HD. Speakers (niet allemaal getoond) zijn Infinity Kappa 100 (front), Infinity Kappa 70 (surround back) en Infinity Kappa Video 2 (surround en center).

De foto's zijn van de opstelling in m'n oude woning vlak voor m'n verhuizing. Ben bezig de boel in m'n nieuwe woning weer goed op te stellen. Heeft nog wat uitdagingen te gaan, met die rare vormen hier. (hint: woning in een groot puntdak.)

De vreemde hoorn speakers die ook op de foto staan zijn niet aan deze opstelling aangekoppeld. Dat is een andere set in een andere kamer die ik ook nog wel eens tonen kan. Volledig bestaand uit buizen versterkers en hoorn speakers gemaakt door Ian Schneller van Specimen Products in Chicago.

whiter

twani

Wat dacht je? Ik kom ff binnenvallen :tounge2:.

Djeez, wat een spullen :blink:

Welkom ;)

Mitch--

Citaat van: twani op april 12, 2014, 22:32:41
Wat dacht je? Ik kom ff binnenvallen :tounge2:.

Djeez, wat een spullen :blink:

Welkom ;)

Wat hij zegt ;)

Serieuze set zeg pff
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Peerless Monster

Wauw. Als ex Denon freak... Wauw.
Geen POA-8000? Die behoren toch ook bij zo'n prachtige Denon collectie.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Lion of Judah

Welkom. Heerlijke speakers weet ik uit ervaring!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Former member 78

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

martin778

Mooi hoor  :wub:

Maar in plaats van de Kappa 100 zie ik daar liever zoiets staan  :P

TopGun2010

Enorm! Technische natte droom! Mooi hoor.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

whiter

Citaat van: twani op april 12, 2014, 22:32:41Wat dacht je? Ik kom ff binnenvallen :tounge2:.

Ja 'k denk "doe es gek"  O0

Citaat van: martin778 op april 12, 2014, 22:45:59Maar in plaats van de Kappa 100 zie ik daar liever zoiets staan  :P *image*

Zoek zelf Infinity Kappa 9.2, Epsilon of Sigma als vervanging... maar onmogelijk te vinden. Alleen het onderhoud is ook lastig van die oudere modellen...  Momenteel zijn 2 van de 4 Kappa Video Series 2 kapot vanwege oude afbrokkelende foams... onwijs irritant.

Ben vandaag wezen luisteren naar een stel 100% electrostaten (je weet wel, van die platte dingen tot aan het plafond) en tja... ben nog niet overtuigd :-)

martin778

Ik heb Audiostatic ES300RS (flink opgevoerd) naast de IRS Omega gehad en de Omega's waren in mijn beleving de betere. Beide aangestuurd door een McIntosh MC2300.

Er stond nog laatst een set Epsilons in Amsterdam te koop! Ze schijnen alleen een 'probleempje' te hebben met enorme impedantiedips door de servo controller. Dat gaan de Denons niet zo leuk vinden, 1-2 ohm draaien.

Paul1967

Mooi hoor  :P, zal morgen topic even aan mijn broer laten zien......is ook een enorme Denon fanaat.
Hij zal wel flink gaan kwijlen als hij dit ziet  :)

whiter

Citaat van: martin778 op april 12, 2014, 23:13:31
Ik heb Audiostatic ES300RS (flink opgevoerd) naast de IRS Omega gehad en de Omega's waren in mijn beleving de betere. Beide aangestuurd door een McIntosh MC2300.

Er stond nog laatst een set Epsilons in Amsterdam te koop! Ze schijnen alleen een 'probleempje' te hebben met enorme impedantiedips door de servo controller. Dat gaan de Denons niet zo leuk vinden, 1-2 ohm draaien.

Stond  :'(
Maar vast ook onbetaalbaar. (linkje?)
Dat ik deze set heb betekent niet dat ik veel geld heb voor zulke zaken ;-)
Die impedantie problemen ken ik. Hebben de Kappa 9 "amplifier killers" ook. Dat trekken de POA-S1's als het goed is zonder problemen.

martin778

Ze zijn al weg, maar goedkoop waren ze in ieder geval niet  ::) €6500...

Roksan

Gaaf hoor. Dit is nu echte mannen speelgoed!!!!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Welkom, veel post- en leesplezier hier  :thumbs-up:.

Maarre ... een hele verzameling gear uit vervlogen tijden met defecte speakers; hoe klinkt dat nou?
Voor de vintage liefhebbers vast heaven 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

rovinggecko

Citaat van: whiter op april 12, 2014, 23:10:52
Zoek zelf Infinity Kappa 9.2, Epsilon of Sigma als vervanging... maar onmogelijk te vinden. Alleen het onderhoud is ook lastig van die oudere modellen...  Momenteel zijn 2 van de 4 Kappa Video Series 2 kapot vanwege oude afbrokkelende foams... onwijs irritant.

Mooie set, alleen al om te zien. Hoop dat ie in je nieuwe ruimte ook goed tot z'n recht kan komen en dat je er acoustisch op vooruit gaat.

Vwb de speakers, kan je die niet laten refoamen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

mooie set  :worship:   

maareh...waar is de DT?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

whiter

Nieuw foam en reserve woofers voor de centers zijn onderweg. Dus dat is zo weer opgelost. Maar dat zijn speakers uit de surround opstelling en heeft in die zin niets met de S1 set van doen.

Overigens, de flight cases mogen er ook zijn :)

twani

Citaat van: whiter op april 13, 2014, 09:24:33
Nieuw foam en reserve woofers voor de centers zijn onderweg. Dus dat is zo weer opgelost. Maar dat zijn speakers uit de surround opstelling en heeft in die zin niets met de S1 set van doen.

Overigens, de flight cases mogen er ook zijn :)
Die hebben pas een "slechte WAF" :D.  Niet een dedicated audioroom maar een dedicated "audioapparatuurverpakkingsopslagkamer" :tounge2:

Dat gaat "Waffie" hier niet goedvinden :D

whiter

Dirk

DT...draaitafel, oftewel ploatjesdraaier
WAF...Wife acceptance factor, oftewel verwaarloosbaar  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea