Denon S1 High End serie (Negentiger jaren)

Started by Spice, September 18, 2005, 13:22:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan-rotterdam

QuoteDenon... Mijn eerste echte liefde

Ik heb zelf de Denon DAP-5500 digitale voorversterker gehad, de POA-4400A monoblokken en de AVP-A1 A/V voorversterker. Veel plezier van gehad

Denon DAP-5500



Denon POA-4400A



Denon AVP-A1



Groeten Jan

jan-rotterdam


Peerless Monster

Quote from: jan-rotterdam on July 17, 2011, 17:24:03
Er staat een "setje" S1 te koop voor € 22.000,-  :P

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=0660790927&




Groeten Jan



Het blijft machtig mooi.
Vooral die eindbakken zijn echt indrukwekkend...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

contour3.0

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2005, 08:42:41
20 mille voor een stereo van 12 jaar oud?
Dan moet het een verdomde mooie zijn...
Het is inderdaad verdomd mooi en goed ;D en ja het is een jaartje of 12 oud, maar als je de nieuwwaarde afzet tegen de huidige vraagprijs, en je rekent een kwart van de nieuwwaarde van elk component....dan is het een koopje ;D ;D
er worden losse componenten aangeboden, vaak van mindere kwaliteit, die na zoveel jaren soms de helft van de nieuwwaarde nog moeten opbrengen(vraagprijs dan)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Tube-freak

Denon S1 series klinkt best oke hoor. Ik denk dat er wel beter te krijgen is voor een gelijkwaardige (nieuw)prijs.  Maar het is geen slechte serie.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

WimB

Mooi spul.
Ben zelf ook nog steeds tevreden over het (wel een stuk minder als dit natuurlijk) Denon geluid.

H&C Hifi

Ik kon deze set laatst inruilen van een Duitse klant...
Ik ben er niet mee doorgegaan omdat de set helaas nogal wat gebruikssporen had en alles aanwezig was behalve de voorversterker....
Hij vroeg voor de set zonder voorversterker iets van 13.000 euro.

Wel erg mooie set hoor.... heb lang getwijfeld...

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi


Spice

Quote from: jan-rotterdam on July 17, 2011, 17:24:03
Er staat een "setje" S1 te koop voor € 22.000,-  :P

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=0660790927&




Groeten Jan



Blijft echt een dikke set hoor, erg gaaf.
En die monoblokken :o,
Heb zelf Vincent SP991 Mono's gehad (geen kleine jongens) maar in mn geheugen waren deze POA's nog ff een slag groter, echt imposant.

m9

compromisloos, fantastische set.
eens met het feit dat er tegenwoordig op basis van de sabre dac chips mooiere dacs in omloop zijn.
bijna net zo mooi als buizen :-X.

Rinus TrueHD

Wat een monster van een set.
Hier kon je vroeger alleen van dromen (ik dan tenminste).
Ook al kon ik hem nu betalen denk ik toch dat ik nu voor een
modernere set zou gaan.





denk ik...... :sigh:
Dune HD Smart D1 - QNAP869 pro - Ipad 3 - Samsung 50" plasma

whiter

Erg grappig om deze thread te vinden. Ik ben de eigenaar van de in de eerste post genoemde set, welke toendertijd inderdaad bij Hobo Hifi stond.

Wat betreft de stroomrekening kan ik zeggen dat het wel meevalt, maar je moet de eindversterkers niet 24 uur per dag aan laten staan. Een 13 Ampere stop in je stoppenkast is ook eigenlijk het minimum. Ik ben recentelijk verhuisd en in de nieuwe woning zijn ze slechts 10A. Gevolg: soms als ik een eindversterker aan zet knalt de stop d'r uit. ONHANDIG! 2 tegelijk aan zetten lukt sowieso niet. Altijd wachten op de *click* dat de initialisatie gelukt is. :-)

Ben inderdaad zelf de eerste privé eigenaar. De set was altijd eigendom van de importeur en stond puur als showmodel bij verschillende Hobo Hifi zaken. Met name bij de opening van nieuwe filialen.

Het geluid is onovertroffen. 'k Gebruik Infinity Kappa 100 speakers, en heb na de aanschaf van deze set ontdekt dat die zware jongens NOG veel meer kunnen dan ik tot dan mogelijk achtte. Heb de set ook enkele uren grondig bestudeerd met top-model B&W Nautilus speakers: Overweldigender dan dat heb ik persoonlijk HIFI geluid nog niet meegemaakt.

Maar, wat dat laatste punt betreft: Persoonlijk ben ik op zoek naar Infinity Kappa 9.2, Sigma, of Epsilon speakers. Helaas kan ik ze absoluut nergens vinden......

Roksan

Leuk dat je als eigenaar dit topic gevonden hebt. Nog leuker als je in de show case mooie foto's van je set plaatst. Je hebt echt een highlight van een set staan!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kjelt

Quote from: whiter on April 11, 2014, 13:17:38
Een 13 Ampere stop in je stoppenkast is ook eigenlijk het minimum. Ik ben recentelijk verhuisd en in de nieuwe woning zijn ze slechts 10A. Gevolg: soms als ik een eindversterker aan zet knalt de stop d'r uit. ONHANDIG! 2 tegelijk aan zetten lukt sowieso niet. Altijd wachten op de *click* dat de initialisatie gelukt is. :-)
Met stop neem ik aan dat je een automaat bedoelt of een smeltpatroon?
Als het een automaat  is dan heeft dit met de karakteristiek van je automaat te maken.
Als je nu een B karakteristiek hebt kun je deze vervangen door een C karakteristiek automaat en dan zou je probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Een smeltzekering (patroon) zou het trouwens ook moeten doen.

whiter

#38
Quote from: Roksan on April 11, 2014, 13:27:34
Leuk dat je als eigenaar dit topic gevonden hebt. Nog leuker als je in de show case mooie foto's van je set plaatst. Je hebt echt een highlight van een set staan!!

Komt voor de bakker :-) (Edit: bij deze!)

Quote from: Kjelt on April 11, 2014, 13:58:23
Met stop neem ik aan dat je een automaat bedoelt of een smeltpatroon?
Als het een automaat  is dan heeft dit met de karakteristiek van je automaat te maken.
Als je nu een B karakteristiek hebt kun je deze vervangen door een C karakteristiek automaat en dan zou je probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Een smeltzekering (patroon) zou het trouwens ook moeten doen.

Ja, automaatjes. Heb ze nog niet goed bestudeerd, want zit nog in verhuis modus en dus al genoeg aan m'n kop. Ik zal binnenkort wel zeker eens gaan kijken of er makkelijk wat aan te doen is. Goeie tip!!

Roksan

Quote from: whiter on April 12, 2014, 22:07:33
Komt voor de bakker :-) (Edit: bij deze!)

Thanx, zeer indrukwekkende set heb je staan hoor  O0
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mcintoshfan

Excuses voor het omhoog schoppen van deze topic, maar weet iemand toevallig waar deze eindversterkers ergens te koop staan?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A