Welke versterker voor Dynaudio Focus 160?

Gestart door Humaxima, april 5, 2014, 20:34:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Humaxima

Hallo besten,

Ik ben bezig mijn audio installatie te upgraden.

Sinds kort ben ik in het bezit van een paar redelijk ingespeelde demo modellen Focus 160.
Ik moet zeggen dat deze speakers vrij indrukwekkend klinken, vooral in de dynamiek bij hard spelen en de laagweergave.

Nu worden ze aangestuurd door een Marantz pm80 van meer dan 20 jr oud, die niet meer top is, krakende voorsterker als ie koud is enz. Kortom, ik doe deze speakers te kort.

Ik ben mij nu aan het orienteren op de laten we zeggen middenclass versterkers die passen bij deze speakers, want schijnbaar (in vele recensies) hebben deze speakers hun voorkeur qua krachtige speakers.

Ik heb ook veel gelezen her en der (fora, recensies) en het volgende kwam naar voren:

Accuphase bv. E-206 of ....andere type (wel vrij duur als gebruikte)
Moon i-5 of ....
Lyngdorf tdai 2175 of 2170 of...
Musical Fidelity i3 of...
Marantz pm 14s2 of 15s2 (pm11 te duur)

Ik jaag ook op goede tweede handse versterkers.
Wie kan mij adviseren welke jullie aanbevelen uit eigen ervaring of kennis of ervaring van anderen?

Bvd voor de reacties, mvg Jerry

mijkie

staat een PM14s2 in de sponsor sectie ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Humaxima

Citaat van: mijkie op april  5, 2014, 20:50:18
staat een PM14s2 in de sponsor sectie ....

Begrijp ik daaruit dat jij deze versterker (uit mij lijstje) aanbeveelt bij de Focus160?

mijkie

ik maak je attent op een sponsor aanbieding, ik kan onmogelijk vertellen wat voor versterker jij zou "moeten" kopen voor je Dyn's !! dat is echt een keuze die je zelf moet maken door te luisteren, veel te luisteren .....

suc6 met zoeken en vinden van een mooie versterker, er is zo veel moois en minder moois ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Humaxima

Citaat van: mijkie op april  5, 2014, 22:53:27
ik maak je attent op een sponsor aanbieding, ik kan onmogelijk vertellen wat voor versterker jij zou "moeten" kopen voor je Dyn's !! dat is echt een keuze die je zelf moet maken door te luisteren, veel te luisteren .....

suc6 met zoeken en vinden van een mooie versterker, er is zo veel moois en minder moois ....

Uiteraard, uiteindelijk moet ik zelf beslissen en kopen, vandaar ook verzoek om advies.
Wellicht hebben sommige experts ervaring met bepaalde versterkers icm bepaalde speakers, althans ik kan me dat voorstellen.

Anyway, bedankt voor je tip

Robertwillem

Je moet uiteraard die versterker nemen die je zelf het mooiste vindt klinken. Maar Marantz en Dynaudio is over het algemeen niet zo'n goede match. Er zijn veel betere denkbaar.

1. Lyngdorf
2. Naim xs
3. Roksan Caspian

Xander32

Citaat van: Robertwillem op april  6, 2014, 09:53:55
Je moet uiteraard die versterker nemen die je zelf het mooiste vindt klinken. Maar Marantz en Dynaudio is over het algemeen niet zo'n goede match. Er zijn veel betere denkbaar.

1. Lyngdorf
2. Naim xs
3. Roksan Caspian
Vertel; Marantz en Dynaudio geen goede match, hoe kom je bij die wijsheid?
Ik heb verschillende van deze combi's beluisterd en dat was in het algemeen fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

contour3.0

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 10:09:20
Vertel; Marantz en Dynaudio geen goede match, hoe kom je bij die wijsheid?
Ik heb verschillende van deze combi's beluisterd en dat was in het algemeen fraai.

Yep!!
eens..hier al jaren die combi, bij een vriend van mij ook, jaren heeft hij gespeeld met de Contour 3.3 en de Marantz PM 14.
het gaat meer om welke Dynaudio met welke Marantz. zomaar in het wilde weg wat roepen.....daar hebben we er hier genoeg van ;)
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Humaxima

Citaat van: contour3.0 op april  6, 2014, 10:25:02
Yep!!
eens..hier al jaren die combi, bij een vriend van mij ook, jaren heeft hij gespeeld met de Contour 3.3 en de Marantz PM 14.
het gaat meer om welke Dynaudio met welke Marantz. zomaar in het wilde weg wat roepen.....daar hebben we er hier genoeg van ;)

Het gaat in deze om een Dyn Focus 160

Maro

Cambridge Audio Azur 851A, mooie krachtige versterker met veel mogelijkheden. Dynaudio lust doorgaans wel wat vermogen dan zit je met deze zeker goed.

http://www.cambridgeaudio.com/products/azur-851a-integrated-class-xd-amplifier



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vanzomereng

#10
De Dynaudio Focus lusten wel wat power

Wat is je budget ?

Wellicht kan je hier en daar nog een Marantz PM11S2 of Denon AE 2010 voor weinig scoren.
Deze zijn ook qua bouwkwaliteit zeer fraai

Ik zelf vind de NAD DD390 zeer interessant, veel power, ingebouwde Dac en er komt binnenkort een streamingmodule
beschikbaar.    Heb je Dac, streamer en versterker ineen en per saldo vallen de kosten dan wel weer meer.

Is je budget wat minder kan je ook aan de Nad c375bee denken, ook deze is te upgraden met een losse Dac-module
die je kunt inbouwen.

Andere leuke versterkers zijn de nieuwe Yamaha A-S2100 of een Vincent SV 232 / SV 227 .
Cambridge Audio Azur 851A

Voordeel van Nad is, dat je na registratie, 5 jaren garantie heb.

Mijn persoonlijke voorkeur zou naar NAD gaan maar tsja zelf luisteren met je eigen oren !

Verder goed hier de marktsectie in de gaten houden !
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roksan

Deze een keer op een Naim XS gehoord en dat was beste een mooie combi. En inderdaad een Roksan Caspian is ook een mooie combi.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Jumping Jack

Er zijn best wat naim supernait's te vinden voor leuke prijzen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Humaxima

Citaat van: Maro op april  6, 2014, 13:02:41
Cambridge Audio Azur 851A, mooie krachtige versterker met veel mogelijkheden. Dynaudio lust doorgaans wel wat vermogen dan zit je met deze zeker goed.

http://www.cambridgeaudio.com/products/azur-851a-integrated-class-xd-amplifier



Zo ziet er prachtig uit zeg.

contour3.0

en vast wel hier en daar met korting te krijgen :D :D :D

maar wel effe thuis proberen
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Humaxima

Ik werd door iemand getipt voor een Audia Flight. (Reference class)

Kent iemand deze versterker?