TOP2000 lijstjes [2013]

Gestart door Lightspeed, november 30, 2013, 13:11:08

Vorige topic - Volgende topic

Lightspeed

TOP2000 lijstjes  * plaats hier jouw favorieten voor deze lijst *
Ook alweer zo leuk bezig met dè lijst van 't jaar?
Meer vermakelijke toestanden te vinden op de Radio2 website.
En nog steeds geldt...... De 1 ziet door de bomen het bos niet meer en de ander weet precies wat er in moet staan.   ;)
(verder ook wat figuren die 't allemaal niks vinden)
Ook veel mensen die eens 'iets anders' willen stemmen / horen.   :thumbs-up:   :smile:

http://www.radio2.nl/vragenoverdetop2000
TV: Top-2000-agogo http://www.radio2.nl/nieuws/id-4905-top-2000-a-gogo-preview.html
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

morca

Ik luister nu radio 10 ,dan komen er 4000 goeie nr langs  :headbanging:

Xstream

Tja, 't is elk jaar een beetje hetzelfde. Dus die lijst gaat een beetje langs me heen.
Vind 't elk jaar weer leuk om de doorgaans goede nrs voorbij te horen komen, maar erg wisselend of enerverend is 't niet. En dat is ook wel logisch.

Daarbij kan ik me, zoals zovelen met mij, ook vaak wel ergeren aan wat de "massa" goed vind. Uiteindelijk hou ik 't gewoon bij wat ik leuk vind.
Heb weleens gestemd, maar dat heeft niet zoveel zin. De druppel in de vijver :)

Zou leuk zijn als die 2000 eens opgedeeld zou worden in genres. Dat zou me een stuk enthousiaster maken :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

abbcdcg

Citaat van: Lightspeed op november 30, 2013, 13:11:08

(verder ook wat figuren die 't allemaal niks vinden)

+

Citaat van: Xstream op november 30, 2013, 18:14:09
Tja, 't is elk jaar een beetje hetzelfde.

+
Daarbij kan ik me, zoals zovelen met mij, ook vaak wel ergeren aan wat de "massa" goed vind.

+
Zou leuk zijn als die 2000 eens opgedeeld zou worden in genres. Dat zou me een stuk enthousiaster maken :D

Lightspeed

::)  Kom op... "Ook veel mensen die eens 'iets anders' willen stemmen / horen." En soms lukt dat ook wel een beetje.
Vaak is het wel zo dat de eerste 1600 platen veelal de interessante 'niet vaak te horen' liedjes zijn.  :music: 
Want hoe dichter bij de Top10 hoe erger het aantal platen is dat je evengoed vrijwel dagelijks op de radio hoort.  :bored:  (enkele uitzondering daargelaten)
Voor de rest is het het hele radio-gebeuren best leuk om te horen&zien (* géén audiofiel geneuzel, gewoon genieten van allerlei muziek  :sly:  )

Vanaf 25 december 12.00 uur tot en met oudejaarsavond klokslag twaalf uur, is de Top 2000 Visual Radio non-stop én live te zien op Cultura24.

http://www.cultura.nl/genres/popjazzworld/2013/radio2_top2000.html

Heb gestemd: maar eens een keer van alle decennia wat nummers.
Crowded House-Better Be Home Soon, Sheryl Crow-All I Wanna Do, Massive Attack-Unfinished Sympathy, Simple Minds-Promised You A Miracle,
Thomas Dolby-I Scare Myself, Robert Palmer-Every Kinda People, Phil Collins & Philip Bailey-Easy Lover, Phil Collins-I Wish It Would Rain Down,
Fischer-Z-So Long, The Spencer Davis Group-Keep On Running, Booker T & The MG's-Time Is Tight, Steve Winwood-Higher Love, Snap-Eternity,
King Curtis-Memphis Soul Stew, Alquin-Wheelchair Groupie. *eigen keuze: Hooverphonic, Jayhawks, Shakespeare Sister.
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

JCL

Top 2000 blijft leuk. Lijst is bijna altijd grofweg hetzelfde, maar het hoort allemaal bij de sfeer van de feestdagen. Ik heb zelf gestemd op de volgende nummers:

Billy Joel – Leningrad
Boudewijn de Groot – Testament
Claudia de Breij – Mag ik dan bij jou
Dire Straits - Brothers In Arms
Dire Straits - On every street
Elton John – Goodbye yellow brick road
Guus Meeuwis - De Weg
Jackson Browne - The Load Out (stay)
John Lennon - Working Class Hero
John Lennon - Love
Maaike Ouboter – Dat ik je mis
Mark & Clark Band – Worndown Piano
Neil Diamond - Hello again
Neil Young - Old Man
Paul McCartney – Here Today
Reinhard Mey – Als de dag van toen
Rolling Stones - Wild Horses
Simon & Garfunkel - The Boxer
U2 – One
U2 – Original of the species
U2 – Until the end of the World
Van Morrison - Brown Eyed Girl
Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was

Natuurlijk had ik ook op 50 andere top liedjes kunnen stemmen, echt de 20 beste selecteren blijft lastig!

Lightspeed

@JCL: bedankt.  ^^     8) 

de lijst voor 2013 is er weer!! 
http://www.radio2.nl/top2000/

En nu maar weer een week aan de 'good old' radio gekluisterd zitten.
Ik zit 29 dec. in het Top2000 Café.   8)   :laugh:
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]