HT zolder (update 10/06/2014)

Gestart door Stormborne, november 9, 2013, 01:28:20

Vorige topic - Volgende topic

Stormborne

Ik heb weer wat kunnen klussen.

Kastjes zijn bijna afgewerkt. Ik twijfelde wat ik met de deurpanelen moest aanvangen. Verven, maar welke kleur? ( afgewerkt zal het er allemaal wel goed uit zien ) Gewoon vernissen? Lijkt me ook niet mis om het mdf zichtbaar te laten.

De kastjes steken 3 cm uit de omkasting/muur. De deurtjes heb ik 1 cm hoger gemaakt dan de kast zelf. Hierdoor heb ik geen handgrepen nodig. Je vinger kan hier bovenaan zonder problemen achter.

Terwijl ik erop stond te kijken bedacht ik me het te laten zoals het is. Na geluidsmeting kan ik het nog gewoon verven OF de panelen bekleden met stof indien ik nog extra demping nodig zou hebben. De oppervlakte van de deurpanelen bedraagt immers bijna 8m² in totaal. Ik denk er dan aan om de deur te bekleden met mousse en te overtrekken met stof.

Ik denk niet dat dit nodig zal zijn, er komt immers tapijt als vloerbekleding over de ganse oppervlakte.

Op naar de Home Market.....

Bart_M

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

sj0er-D

Passion4Sound

Je bent echt een vakman.

fluissie

IN DE VOLGMODUS!,

knap bezig hoor!  :clapping:

JanM

Heel erg mooi. Knap dat je het allemaal zelf kunt. :) Erg benieuwd naar het vervolg!

VlisChris

Ik had dit hele topic nog niet eerder gezien, maar dat is serieus verdraaide netjes wat je neer weet te zetten 8)
Die kasten ga ik je zeker niet nadoen. Het eindresultaat ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wanneer je klaar bent.

1 Vraagje: je hebt er bewust voor gekozen om gewoon witte stopcontacten te nemen in plaats van donkergrijs/zwart? Of komt ook daar een kastje voor te staan?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

hee  nice one, missed this ht

ziet eruit als vakwerk.

sus6 met de afbouw

Stormborne

Bedankt voor alle fijne reacties, altijd leuk om te lezen dat mensen het werk kunnen smaken.  ;D

Citaat van: Christiaan S op januari  2, 2014, 10:30:50
Of komt ook daar een kastje voor te staan?

Ik had die witte afdekplaatjes nog liggen. Die worden nog vervangen door zwarte.
Onder het scherm komt nog een kastje te staan, dus alle aansluitingen zullen verstopt zitten.  :)

henkhifi

lees net je topic

ziet er echt netjes uit complimenten ;)
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Jordi-R32

Wouw ziet er echt super uit  :worship:
Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

Stormborne

Het tapijt is geplaatst. Meubels zijn in elkaar gezet. De speakers zijn toegekomen, en alvast even aangesloten om kennis te maken   ;D

Nog af te werken: plintjes plaatsen, zwarte afdekplaatjes op de stopcontacten ( kan wachten),
audio afstellen en genieten (prioriteit 1  ;) )

mr.crash

Is super mooi. :pompom:.

Lekker genieten nu!!!!!

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Harry HT

Hi,

Mooi geworden zo, gefeliciteerd.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

LuPo

Ziet er goed uit! Veel kijk en luisterplezier! :D

DanielZ

Ziet er heel erg strak uit! De kasten heb je erg mooi gemaakt, ben benieuwd naar je afwerking :)
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

Stormborne

Ik heb wat foto's genomen bij daglicht. Is toch altijd iets duidelijker.

Plintjes zijn nog niet geplaatst, maar we hebben wel al een aantal filmpjes meegepikt.  ;D

Ik ben nu 2 dagen bezig geweest met het assembleren en configureren van een HTPC.
Pff, Voor mij geen AMD grafische kaart meer. Drivers slaan hopeloos door op de R7 260X.  :-\
Na eindeloos proberen kaart weer uitgebouwd en een GTX660 besteld.
XBMC draait wel al zoals het hoort.

henkhifi

ziet er mooi en strak uit
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

mijavere

Gaaf zeg, mijn complimenten.

Errug mooi opgelost zo onder die schuine wanden.

Heb je nog verdere plannen voor de toekomst qua verbetering?

Lekker genieten hoor.

Stormborne

Citaat van: mijavere op januari 26, 2014, 20:09:31
Heb je nog verdere plannen voor de toekomst qua verbetering?

Tja, het is op dit forum zoals vloeken in de kerk, maar euh ...... Ik ben erg tevreden momenteel.

Of toch ja, ik heb enkele posters besteld ter decoratie.  ;)

Suggestions anyone?

Stormborne

Update:

Ik heb nu 150 uur op de teller.

Over de audio ben ik helemaal tevreden.

De projector blijkt een goede instapper te zijn, maar is tot mijn spijt niet gecalibreerd. Ik overweeg sterk om een Datacolor Spyder aan te kopen om het beeld te calibreren.
Ik merk namelijk dat het beeld nog behoorlijk kan verbeterd worden. In het begin keek ik gewoon met de projector in Cinema mode.
Maar dit bleek te donker te zijn voor sommige films. In Natural mode komen de grijswaarden veel beter tot uiting, maar wordt het beeld toch wat licht.
Dit sterkt mijn overtuiging dat de investering de moeite waard zal zijn. Iemand ervaring met de Spyder en eigen calibratie?

Inderdaad, nog steeds af te werken: plintjes plaatsen en zwarte stopcontacten. Maar als ik nu op de zolder kom kijk ik een film ipv te werken  ;D

De HTPC werkt overigens helemaal naar wens nu.
Windows 7 met XBMC, Quartz Skin, XBMC Launcher en Steam.
Werkt perfect met afstandbediening of Xbox controller en is dus wife & kids proof. Toch ook wel belangrijk.  ;)

Nicklazzz

Mooi ruimte, een pj moet je gewoon kalibreren. Je leest het genoeg dat mensen enorm tevreden zijn van het verschil na de kalibratie.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

frankp

Je kan uiteraard zelf kalibreren, maar je kan het geld ook gaan besteden in Emmeloord bij Frank. Velen kunnen uit ervaring zeggen dat dat een heel mooi plaatje op gaat leveren.

Mooie ruimte trouwens. Zou persoonlijk het kijkgedeelte iets lager positioneren. Heb nu het idee dat je wat omhoog zit te kijken.