Bit perfect downloaden uit nieuwsgroepen mogelijk?

Gestart door sandervg, oktober 4, 2013, 09:03:14

Vorige topic - Volgende topic

sandervg

Goededag,

Ik ben al geruime tijd bezig m'n hele CD collectie te rippen met dbpoweramp. Probleem is dat ik tussen de 100 - 150 CD's heb die ik niet correct geript krijg: errors! Optie om andere CD rom te gebruiken heb ik onderzocht, maar is niet heel praktisch omdat ik (alleen) een laptop heb. Dus dacht ik: waarom de betreffende FLAC's niet van de nieuwgroepen downloaden? Kan vast niet alles vinden, maar zou ik toch minimaal de helft weer moeten kunnen binnenhalen. Echter: hoe weet ik of een FLAC 'bit perfect' is? Kan ik 'm ook achteraf vergelijken met bv. de accuraterip database? 

Groet,
Sander
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Xander32

Citaat van: sandervg op oktober  4, 2013, 09:03:14
Goededag,

Ik ben al geruime tijd bezig m'n hele CD collectie te rippen met dbpoweramp. Probleem is dat ik tussen de 100 - 150 CD's heb die ik niet correct geript krijg: errors! Optie om andere CD rom te gebruiken heb ik onderzocht, maar is niet heel praktisch omdat ik (alleen) een laptop heb. Dus dacht ik: waarom de betreffende FLAC's niet van de nieuwgroepen downloaden? Kan vast niet alles vinden, maar zou ik toch minimaal de helft weer moeten kunnen binnenhalen. Echter: hoe weet ik of een FLAC 'bit perfect' is? Kan ik 'm ook achteraf vergelijken met bv. de accuraterip database? 

Groet,
Sander
Er zit erg veel verschil tussen cd/ dvd drive's. Die in mijn laptop geeft relatief veel errors, maar mijn externe drive (Samsung) leest bijna alles foutloos. Voor het geld hoef je het m.i niet te laten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rickw

Citaat van: sandervg op oktober  4, 2013, 09:03:14
Echter: hoe weet ik of een FLAC 'bit perfect' is?
De ripper kan er voor gekozen hebben om een log file te uploaden. Mochten er errors zijn dan staan ze hier in.

riwi

Van FLAC kan je weer een CD branden. Die zou identiek moeten zijn aan het origineel en dus correct uit accuraterip moeten komen.

Ik zou ook een andere drive proberen. Liefst een wat oudere. Bij het rippen van mijn CDs met een Samsung SH123L bluray drive veel issues gehad. Een oude Nec/Optiarc deed diezelfde 'probleem' CDs zonder mekkeren perfect.

Xander32

De dvd/cd drive welke ik gebruik betreft een recent model en doet het echt perfect.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rudi64

Citaat van: riwi op oktober  4, 2013, 18:26:03
Van FLAC kan je weer een CD branden. Die zou identiek moeten zijn aan het origineel en dus correct uit accuraterip moeten komen.

Ik zou ook een andere drive proberen. Liefst een wat oudere. Bij het rippen van mijn CDs met een Samsung SH123L bluray drive veel issues gehad. Een oude Nec/Optiarc deed diezelfde 'probleem' CDs zonder mekkeren perfect.

Wil je er terug een orginele cd van branden die op de meeste cd spelers afspeelbaar zijn  ga je die flac bestanden naar wav moeten converteren.
Red Book cd's bestaan uit wav files van origine.
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Frerot Dac-Pow1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable.
.

paaj

Tuurlijk, en identiek aan het origineel is het niet omdat de plaats van de bestanden op de CD anders zal zijn. De muzikale inhoud is echter gelijk.

Geen bitperfecte kopie van de CD, wel van de muziek dus.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Kingpin

Citaat van: paaj op oktober  4, 2013, 22:17:46
Tuurlijk, en identiek aan het origineel is het niet omdat de plaats van de bestanden op de CD anders zal zijn. De muzikale inhoud is echter gelijk.

Geen bitperfecte kopie van de CD, wel van de muziek dus.
::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

Ik hoef er geen CD's van te maken. Gewoon een FLAC om te streamen is het doel.

Ben wel weer wat verder: heb een andere DVD brander gekocht, maar die bakte er ook niets van. Heb nu een 'groot model' gekocht op marktplaats en deze vreet een stuk meer CD's.

Grootste probleem is nu nog de CD's die ik ook 'beplakt' heb met een sticker met een afbeelding van het originele CD'tje. Als de CD te warm wordt (wat dus na een paar tracks al gebeurd) trekt het CD-tje krom en krijg ik nog alleen maar errors. Betreft te veel CD's om daarna alles af te laten koelen en zo steeds 2 tracks per keer te rippen. Is overigens een bekend probleem, want ook in bv. een auto radio gaat dit fout. Helaas heb ik dit bij veel CD's destijds gedaan... Iemand een oplossing? (sticker eraf halen heb ik geprobeerd ,maar lukt me niet)

Heb overigens inmiddels wel een tooltje gevonden dat een FLAC bestand kan controleren met de accuraterip database, dus dat probleem is opgelost.

EDIT: heb nu een ventilator erop gericht, maar dat lijkt niet soelaas te bieden...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Xander32

Wel een heel specifiek probleem. Ik ken het niet eens dat van die stickers, maar zo te lezen mis ik er ook niets aan 8).

Zelf gebruik ik een Samsung slimline drive en daar zijn maar heel weinig CD's waarmee die niet overweg kan. Denk zo'n 1% a 2% welke die niet leest.

Maar ik ben ook altijd zuinig op mijn CD's geweest, daar heb ik nu baat van ...

LB06

Aan de hand van logfiles kun je dat achterhalen. Het is mogelijk dat de tracks aanwezig zijn in de AccurateRip-database, maar als dat niet zo is dan wordt er altijd nog tweemaal op verschillende momenten een CRC gedraaid van de track. Je kunt in de log zien of deze matcht. Alleen is usenet nogal anarchie, dus ik zou er niet op rekenen dat ze altijd de logs meeposten of zelfs maar een fatsoenlijk programma hebben gebruikt om de boel te rippen.