X-fi Show 2013 - Ik ga op zondag

Gestart door Eddye, september 13, 2013, 08:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 15, 2013, 20:33:58
Waar stonden die? Ik kan me niet herinneren of ik die wel of niet heb beluisterd..

In de Indiana Line kamer :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rudi64

CiteerHarmonix met Reimyo vond ik goed, Marten Design in combi met Vitus. Die Duke 2 wat speelt die groots  :o. Alleen jammer dat het volume net iets te luid was, wat jammer is. STS met Marantz en Blumenhofer was ook aangenaam om te luisteren.
Etude Ownersclub vond ik een verassing, aangenaam sfeertje en op een relaxte manier muziek luisteren en op aangenaam volume.

Inderdaad smaken verschillen...Blumenhofer was dan ook mijn ding niet,over de Etude ownersclub zijn we het dan wel eens...leuke ruimte en sfeer...en vooral muziek..een buitenbeentje op deze beurs..
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Martin!!!

Er stomden twee Blumenhofer speakersets in deze demoruimte, de lange smalle .17 o.i.d. verraste mij zaterdag in aangename zin navraag bij de 'standhouders' leerde mij/ons dat deze set slechte € 2.400 koste, driemaal gevraagd en driemaal bevestigd. Later werd dit bijgesteld naar € 3.600 ach slechts een detail  :'( het paste in ieder geval bij het rommelige en onverzorgde karakter van de kamer waarin zij stonden.

Verder werd er inderdaad bijna overal knetterhard gedraaid en veelal 'audiofiel' getingel tangel in plaats van lekkere muziek, gelukkig hadden we een eigen sticky met muziek mee  :D

Leukste dame, de dame bij Metrum Accoustics  :wub:
mainly British stuff

Etiennevh

Die lange Blumenhofers verrasten mij ook enorm, die grote lompe kasten met kabels zo dik als een kinderarmpje vond ik niet om aan te horen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

Citaat van: Etiennevh op september 15, 2013, 18:00:39
@ riwi ik heb jou denk ik geen hand gegeven?

Ik denk het niet helaas. Ik stond achteraan bij Audiofiel, audioloog, garmtz en later met HarryHT en Charlemagne en williams.
Ik heb Jean Sibelius, Bjorn, Madhouse, onder013, bas akkerman en technative wel gezien, maar verder kende ik geen namen bij de gezichten.

Volgend jaar worden de badges met forumnaam verplicht  ;D

Etiennevh

Ok :) Ik stond bij de deur van kamer 47 een tijdje met Garmt en Roy te praten.  Tegenover Jean en HarryHT etc. Donkerblauw overhemd.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

citac

Zo te horen is Xi-Fi zijn eigen visie aan het verloochenen, doel was ooit, om een klein maar kwalitatief goede audioshow te organiseren als tegenwicht aan AV-NU en het VAD.
Nu lijkt men steeds groter te willen worden, en is men zelfs verhuisd naar  Veldhoven.
Afgelopen 3 jaren de show bezocht en mis de sfeer en gezelligheid van de beginjaren.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Charlemagne

Citaat van: riwi op september 15, 2013, 21:50:08
Ik denk het niet helaas. Ik stond achteraan bij Audiofiel, audioloog, garmtz en later met HarryHT en Charlemagne en williams.
Ik heb Jean Sibelius, Bjorn, Madhouse, onder013, bas akkerman en technative wel gezien, maar verder kende ik geen namen bij de gezichten.

Leuke M&G! Fijn nu ook wat gezichten bij namen te weten. Ik heb er al afspraken aan over gehouden voor een M&G bij mij thuis.

De demo van BB&G vond ik een van de betere. Mij beviel die Wilson Benesh Square 3 heel goed, gedemo'od met Naïm Supernait 2 met extra voedingstoestanden.

De sfeer en de luistersessies bij de vintage Etude ownersclub waren wat mij betreft een succes. De jaren zeventig kaarsjes pasten geheel in het beeld. Dreven wel de temperatuur op naar tropische waarden, samen met de overvloedig toestromende luisteraars. Vroeger konden ze er wat van qua geluidsweergave. Waarom is dat merk eigenlijk ooit verdwenen?

De 4K demo van Sony vond ik indrukwekkend, vooral met native 4K footage. Jeetje wat een scherm was dat. Kan zo in de bioscoop. Het surroundgeluid bij de demo hield niet over en heb ik vele malen beter gehoord.

De Avantgarde werd belabberd geshowd en was absoluut geen match met de Lyngdorf. Heb ik vorig jaar en ook bij BB&G ook veel beter gehoord.

Nieuw en leerzaam waren de toenemende aandacht voor acoustiekaanpassingen.

Thuis gekomen klinkt het hier helemaal niet verkeerd is mijn definitieve conclusie.   ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Bas Akkerman

Leuke dag gehad! De verschillende sets vond ik aardig (al doen opstelling en mijn luisterpositie natuurlijk een hoop), de M&G vond ik toch wel het leukst! Morgen schrijf ik wat impressies. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Leuke, lange, dag gehad. Meeting voor de BB&G kamer was erg gezellig.
Na afloop van de beurs nog samen met Bas en Charlemange wezen eten bij een Chinees restaurant.
Zelf net thuis. Toe aan een lange en goede nachtrust :)

Meningen verschillen inderdaad, en voor mij waren de twee demo ruimtes met Blumenhofer absoluut top. Klonk beiden erg natuurlijk. Bij de kleiner versie werd een LP van Elvis Presley gedraaid, het nummer Fever. Machtig mooi klonk dat.

Daudio dipole luidsprekers klonken goed, maar het mid/hoog was wat apart.

Ben de naam kwijt, actieve luidsprekers met een diamond vorig ding bovenin klonken best ok, maar vooral het laag sprak mij erg aan. Was een nummer waarin je de dreun van het laag echt beleefde.
Alsof de waveform daadwerkelijk als een golf op je afkwam.

Bij Lua stond een grote luidspreker. Leek op een kruising Burmester meets Audio Physic.
Hoorde het op het laatst toen de ruimte nagenoeg leeg was. Erg prettige weergave.

Bij BB&G vond ik de Harbeth set prettig klinken, de Wilson Benesch voor geen meter.
Een raar, te open en helder geluid. Toegegeven, ik stond schuin achterin, dus wellicht ligt het daar aan.

Bij de Lyngdorf ruimte hebben we geluisterd naar wat er bij de deur stond (achterin stond een andere set). Soort monitoren met aparte subwoofers. Platte dingen tegen de muur aan.
Kon er niet van onder de indruk raken.

Volgens mij mis ik nog wat merken en kamers, maar kom er dan later wel op terug :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op september 15, 2013, 21:11:34
Leukste dame, de dame bij Metrum Accoustics  :wub:

Ze zit nog helemaal in mijn hoofd Martin; charmante en goedlachse meid  :inlove:   Metrum is bij mij gelijk weer in aanzien gestegen  :P
Overigens ook nog complimenten voor de mooie opbouw van de Hex  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

weust

Blonde dame bij Metrumzag er idd leuk uit :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MVG

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Hans47

Hifishow = Autoshow = Motorshow = platte aarde

CZ79

platte aarde??? De aarde is rond hoor, net zo rond als een pannenkoek :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Pinohelmond

Gisteren ook een kijkje genomen. Helaas de M&G gemist al herkende ik quattronl en Bas Akkerman in het voorbij gaan.
Vond het toch wel een leuke show met als positieve punten 4K van Sony en met name de kamer van Amphion. De Argon 7L is een speaker die alles leek te hebben wat ik in een speaker zoek.

Minpuntje was wel de muzieksoort die overal gedraaid werd. In vrijwel alle gevallen mijn smaak niet waardoor het niet makkelijk is om een speaker te beoordelen. Een soort van "aan te raden looprichting" was ook makkelijk geweest. Vraag me af of we wel alles gezien hebben.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Mordante

Jazz of blues zou echt verboden moeten worden voor dit soort shows. 

Verder was de enige zaal waar het redelijk klonk de zaal met de Pluto platenspeker en de Octave versterkers.

sultankat

Citaat van: citac op september 15, 2013, 21:59:01
Zo te horen is Xi-Fi zijn eigen visie aan het verloochenen, doel was ooit, om een klein maar kwalitatief goede audioshow te organiseren als tegenwicht aan AV-NU en het VAD.
Nu lijkt men steeds groter te willen worden, en is men zelfs verhuisd naar  Veldhoven.
Afgelopen 3 jaren de show bezocht en mis de sfeer en gezelligheid van de beginjaren.

Gewoon naar Brussel gaan in oktober! Veel relaxter dan wat ik hier zoal lees.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: Mordante op september 16, 2013, 08:25:50
Jazz of blues zou echt verboden moeten worden voor dit soort shows. 

Serieus? Ik ken anders zeer audiofiele jazz cd's die ik als referentie draai. Het is hoogstens niet jouw smaak denk ik zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

martin778

Citaat van: sultankat op september 16, 2013, 09:06:11
Serieus? Ik ken anders zeer audiofiele jazz cd's die ik als referentie draai. Het is hoogstens niet jouw smaak denk ik zo.
Hier idem.

Mordante

Citaat van: sultankat op september 16, 2013, 09:06:11

Klopt, de opnames zijn vaak erg goed, maar ook erg niets zeggend over een set. Zeker als het een jazz duo of trio is. Meestal een tenor of alt sax, drummer met brushes, en een zanger(es). Dat betekend dus geen hoog, geen laag. Geen kans dat een onderdeel van de set hard hoeft te werken.

Graphtuner

niet kunnen gaan jammergenoeg... worden er ergens fot'os gepost?
Vooral van die dame van metrum acc.  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Mordante

Citaat van: Graphtuner op september 16, 2013, 10:15:39
niet kunnen gaan jammergenoeg... worden er ergens fot'os gepost?
Vooral van die dame van metrum acc.  ;D

Dame van Metrum was niet heel knap, wel mooi en heel aardig met een erg fijne stem.

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op september 16, 2013, 10:23:22
Dame van Metrum was niet heel knap, wel mooi en heel aardig met een erg fijne stem.

En ze kan heel goed koffie serveren... :D

Vertelde Cees Ruijtenberg mij :coffee: