X-fi Show 2013 - Ik ga op zondag

Gestart door Eddye, september 13, 2013, 08:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Ik heb de meeting helaas gemist , mijn chauffeur wilde op tijd weer naar huis . Een paar uur rond gelopen, veel geluisterd . Aardig niveau maar wel vaak ongeïnteresseerde mensen die demo' s gaven. Vertel even kort iets over de set en de
Muziek,
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Madhouse

Ik ben ook weer thuis. Ik vond het niveau van de show ook niet echt geweldig al ben ik aardig verliefd geworden op Naim & Wilson Benesch combi die stond te spelen in kamer 47 bij BB&G :wub:

Leuk om weer nieuwe en bekende forumgenoten te ontmoeten, was voor mij het leukste gedeelte van de dag.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

riwi

De opkomst bij de meet en greet was wel groots :) Er was een complete opstopping in de gang voor kamers 46 en 47 :)

Veel mensen gezien en ontmoet, maar helaas niet iedereen kwa naam. Was erg gezellig.

Ik ging voornamelijk om de vw500 te zien. Mooie projector, goede verduisterde demo ook met 4k en bluray materiaal. Vrij breed doek (150 inch diagonaal 21x9) dus moeilijk om kwa scherpte en lichtopbrengst een vergelijking te doen met mijn eigen vw95 en 2.25m brede doek.

150 inch diag = 381cm
breedte = 381 cos (arc tan (9/21)) = 350cm   :crazy:

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 15, 2013, 16:56:52
Ik heb de meeting helaas gemist , mijn chauffeur wilde op tijd weer naar huis . Een paar uur rond gelopen, veel geluisterd . Aardig niveau maar wel vaak ongeïnteresseerde mensen die demo' s gaven. Vertel even kort iets over de set en de
Muziek,

Verdien jij tegenwoordig zoveel Peter dat je chauffeur hebt? ;D
Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad. Ik kon helaas niet.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Etiennevh

De M&G vond ik inderdaad een van de leukste dingen.

Wat me op de X-fi vooral opviel was dat er in plaats van kwaliteit vooral gewoon knetterhard werd gedraaid met de meest uiteenlopende bagger demomuziek. Vooral bij Pink Fauna ofzo iets, wat een bagger.

Zelf heb ik bij vier sets een goed gevoel overgehouden waarvan twee bij BB&G, mijn complimenten mannen!

Leuk om zo wat forumleden te ontmoeten en degenen die ik al kende weer eens te zien.

@ riwi ik heb jou denk ik geen hand gegeven?
Ik vond de demo van Sony wel ok maar was niet heel erg onder de indruk. Vooral niet van de verkoper, die beweeerde dat er een set van 150K stond opgesteld, waar vervolgens het geluid uit kwam wat je uit het eerste de beste setje van LG bij de Mediamarkt nog strakker kunt laten spelen. Ik denk dan zeg dan niets als je het niet kunt afstellen...... ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Ik ben niet geweest, heb met vriendinlief een andere activiteit ondernomen. Betreft show heb ik zo te lezen weinig echt gemist. Was ik wel gegaan dan was het puur voor de "M&G" bij BB&G geweest.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bama

Was wel onder de indruk van een setje hoornluidsprekers icm buizen en een platenspeler, en van de dame bij Sony al was ik daar niet voor gegaan. ::)
Vond het erg druk en Koningshof blijft een onoverzichtelijk gebouw.

Etiennevh

Heb je de Avantgardes geluisterd of die met die "harmonica" zijkanten? Ben zelf ook onder de indruk van de Avantgardes. Schitterend.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Vandaag was voor mij de eerste keer dat ik een audiobeurs bezocht  :blush:
Leuk om eens wat merken te horen die ik alleen van naam kende.
De merken die mij het meest bijbleven waren Harbeth en Lyngdorf. Heerlijk die sound.
Sommigen sprongen er ook flink negatief uit. Met name Blumenhofer en Pink Faun. Nee, absoluut niet mijn smaak.
De beurs ansich vond ik vrij klein. Had meer verwacht.

De meeting was leuk. Inderdaad een aardig verkeersopstopping in de smalle gangen van het gebouw.
Ik heb ook zeker niet iedereen de hand geschud danwel gesproken maar leuk was het zeker.

Thuis aangekomen de gratis SA-CD van STS Digital beluisterd. Daar stonden toch wel een aantal zeer mooie nummers op. En gelijk was ik ook weer erg tevreden met mijn eigen sound. Gelukkig maar...

Eddy: nog bedankt voor de lift!  :thumbs-up:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RubenV.

Op de valreep ook nog even vluchtig kunnen bezoeken. Altijd leuk om even weer wat indrukken op te doen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Etiennevh

Citaat van: quattronl link=topic=136641.msg2496787#msg2496787

Thuis aangekomen de gratis SA-CD van STS Digital beluisterd. Daar stonden toch wel een aantal zeer mooie nummers op. En gelijk was ik ook weer erg tevreden met mijn eigen sound. Gelukkig maar...

Vond ik ook! Nummertje 13 vond ik erg mooi, normaal niet mijn smaak maar nu wel ;)

Madhouse

Ik = versterkerloos en kan de CD niet afspelen  :(

Etiennevh

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Rudi64

Citaat van: Madhouse op september 15, 2013, 17:02:54
Ik ben ook weer thuis. Ik vond het niveau van de show ook niet echt geweldig al ben ik aardig verliefd geworden op Naim & Wilson Benesch combi die stond te spelen in kamer 47 bij BB&G :wub:

Leuk om weer nieuwe en bekende forumgenoten te ontmoeten, was voor mij het leukste gedeelte van de dag.

Wilson Benesch en de Supernait 2 was inderdaad een heel mooie combinatie...
Ook de Takumi platenspeler met Kudos speakers en Icon Audio buizenversterker was best leuk..en de home cinema demo was best indrukwekkend.
Maar naar mijn mening overal veel te druk...de New Music hifi show in Brussel is veel gezelliger en overzichtelijker...
Toch een leuke zaterdagnamiddag gehad...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

GPO

ik ben vandaag ook gegaan met een vriend van me. We waren er snel doorheen. Vond de 4k demo erg mooi om te zien. Aan het geluid hoorde ik niet dat daar voor >100k stond te spelen met 4 subs. Leek ook net alsof er geen achterspeakers aanstonden??

Verder vond ik de opzet van Pink Faun (ofzo) gewoon goed: bekend maken welke muziek je in een uur laat horen, dat publiceren en elk uur herhalen. Zal niet iedereens muziek keus geweest zijn, maar Rammstein is toch wel leuk dat ze die draaide (al was het geen goeie opname). En ja het stond lekker hard, maar ja wat wil je met zo'n enorm systeem? yingel yangel?

Ik zeg: volgend jaar nog zo'n opzet en dan ff een paar goede metalopnames erop laten horen. Die techno van tectum kon me ook wel bekoren... lekker die bas in je maag. Niet audiofiel correct, maar dat is echt niet belangrijk. Dat soort muziek moet gewoon knallen.

Verder vond ik die opstelling van Sts ook erg goed klinken en tot mijn verbazing was ook daar Rammstein te horen! Een revolutie ontketent zich in audiobeurs land.

Ook wel mooi was de Indiana Line opstelling, al prefereer ik geluid zonder correctie (dat klonk wel heel erg slank?!). Ben gewoon een basshead denk ik...  :headbanging:

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Madhouse

Ik vond Indiana Line met AntiMode redelijk goed klinken maar zonder was niet om aan te horen. Hun beweerden dat het door de akoestiek kwam maar een goed geplaatste speaker resoneert niet zo erg als bij hun. Ik vond het meer een slechte opstelling om de AntiMode er goed uit te laten komen en zo veel te kunnen verkopen.

Ik heb me overigens wel verbaasd over de kwaliteit en de prijs van Iniana Line speakers.

MVG

Citaat van: Madhouse op september 15, 2013, 20:04:06
Ik vond Indiana Line met AntiMode redelijk goed klinken maar zonder was niet om aan te horen. Hun beweerden dat het door de akoestiek kwam maar een goed geplaatste speaker resoneert niet zo erg als bij hun. Ik vond het meer een slechte opstelling om de AntiMode er goed uit te laten komen en zo veel te kunnen verkopen.

Ik heb me overigens wel verbaasd over de kwaliteit en de prijs van Iniana Line speakers.

Dat viel mij gister ook op inderdaad, had die kwaliteit ook niet verwacht..

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op september 15, 2013, 20:04:06
Citaat van: MVG op september 15, 2013, 20:09:20
Dat viel mij gister ook op inderdaad, had die kwaliteit ook niet verwacht..

Positief of negatief?!?!

@ GPO, ik vond die playlist van Pink Faun ook een goede zet, en mij bekoorden ook de nummers van Tectum, Rammstein en vooral van Muse. Echter vond ik het principe gewoon keihard spelen wat minder en waren de opnames niet heel erg zuiver, klonken meer als een stelletje stadionspeakers. De opzet was echter niets mis mee..

Madhouse

Indiana Line is mij positief bevallen op dat gebied.

LeonArdusS

Er heerst een vloek op mijn bezoek, vorig jaar griep en dit jaar waarschijnlijk een spier gescheurd in mijn schouder....#%^#%#%^
Ik had er echt zin in..maar was niet te doen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Etiennevh

Waar stonden die? Ik kan me niet herinneren of ik die wel of niet heb beluisterd..

CZ79

Citaat van: GPO op september 15, 2013, 19:59:27
ik ben vandaag ook gegaan met een vriend van me. We waren er snel doorheen. Vond de 4k demo erg mooi om te zien. Aan het geluid hoorde ik niet dat daar voor >100k stond te spelen met 4 subs. Leek ook net alsof er geen achterspeakers aanstonden??

Verder vond ik de opzet van Pink Faun (ofzo) gewoon goed: bekend maken welke muziek je in een uur laat horen, dat publiceren en elk uur herhalen. Zal niet iedereens muziek keus geweest zijn, maar Rammstein is toch wel leuk dat ze die draaide (al was het geen goeie opname). En ja het stond lekker hard, maar ja wat wil je met zo'n enorm systeem? yingel yangel?

Ik zeg: volgend jaar nog zo'n opzet en dan ff een paar goede metalopnames erop laten horen. Die techno van tectum kon me ook wel bekoren... lekker die bas in je maag. Niet audiofiel correct, maar dat is echt niet belangrijk. Dat soort muziek moet gewoon knallen.

Verder vond ik die opstelling van Sts ook erg goed klinken en tot mijn verbazing was ook daar Rammstein te horen! Een revolutie ontketent zich in audiobeurs land.

Ook wel mooi was de Indiana Line opstelling, al prefereer ik geluid zonder correctie (dat klonk wel heel erg slank?!). Ben gewoon een basshead denk ik...  :headbanging:

GPO

Die cd van sts is al wat ouder, dat nummer van rammstein staat op de tweede editie van dynamic experience
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Maximus_Aurelius

Citaat van: Etiennevh op september 15, 2013, 18:00:39

Wat me op de X-fi vooral opviel was dat er in plaats van kwaliteit vooral gewoon knetterhard werd gedraaid met de meest uiteenlopende bagger demomuziek. Vooral bij Pink Fauna ofzo iets, wat een bagger.

Ik was zaterdag maar dat viel me ook op dat er te luid werd gespeeld. Komt de weergave niet ten goede. Er waren uitzonderingen maar die kon je helaas op 1 hand tellen.

Citaat van: Rudi64 op september 15, 2013, 19:49:45
Wilson Benesch en de Supernait 2 was inderdaad een heel mooie combinatie...

Smaken verschillen  ;). Ik vond absoluut geen mooie combinatie  :-X

Citaat van: Rudi64 op september 15, 2013, 19:49:45
Maar naar mijn mening overal veel te druk...de New Music hifi show in Brussel is veel gezelliger en overzichtelijker...
Toch een leuke zaterdagnamiddag gehad...

Dit creëert men ook door het in (dit) hotel te houden,veel te smalle wandelgangen en ruimtes(uitzonderingen daar gelaten). Je merk gewoon dat wanneer het druk wordt het niet meer aangenaam is.
Ik ergerde me al bij de VAD show aan dat het in principe overvol was.
Wat me ook opviel is en daar stoorde ik me aan dat bij sommige kamers ontzettend donker was. Doordat het zo donker was kon je nog niet eens de apparatuur bekijken of info lezen. Voorbeeld bij AMR, Sonority Audio, Audiomaat.

Voor mij is deze beurs niet meer voor herhaling vatbaar op een of andere manier kunnen Nederlanders niet zo heel goede audiobeurzen organiseren,de VAD show vond ik persoonlijk ook niets. Ik hou het liever regionaal van mij uit bij de West - Deutsche Hfi Tage. Uiteraard ook buiten mijn regio o.a. Muc. België ga ik een keer proberen.

Harmonix met Reimyo vond ik goed, Marten Design in combi met Vitus. Die Duke 2 wat speelt die groots  :o. Alleen jammer dat het volume net iets te luid was, wat jammer is. STS met Marantz en Blumenhofer was ook aangenaam om te luisteren.
Etude Ownersclub vond ik een verassing, aangenaam sfeertje en op een relaxte manier muziek luisteren en op aangenaam volume.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶