Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Toen we bij Roy wat platen aan het testen waren hebben we er ook een onder zijn UD gelegd. Dat had bar weinig resultaat.
Roy en ik waren beiden in de veronderstelling dat een plaat het meeste effect zou hebben onder een apparaat met bewegende delen (zoals een cd-speler of platenspeler).
Dit bleek dus niet zo te zijn, onder zijn versterker had het het beste resultaat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vanzomereng

Citaat van: quattronl op oktober  6, 2013, 12:31:18
Toen we bij Roy wat platen aan het testen waren hebben we er ook een onder zijn UD gelegd. Dat had bar weinig resultaat.
Roy en ik waren beiden in de veronderstelling dat een plaat het meeste effect zou hebben onder een apparaat met bewegende delen (zoals een cd-speler of platenspeler).
Dit bleek dus niet zo te zijn, onder zijn versterker had het het beste resultaat.

Zeer merkwaardig, gezien ook het feit er steeds meer actieve luidsprekers zijn waarbij de ingebouwde
versterkers lekker meetrillen met de kast :eh:  dan moeten alle actieve luidsprekers wel erg "bagger" klinken  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

AbZ

Citaat van: Etiennevh op oktober  6, 2013, 11:13:21
Vet. En je WiFi Router had ineens 2 keer zoveel signaal? ;)
Als die plaat tegen RFI zou werken had je helemaal geen WiFi signaal.

skoebiedoe

Citaat van: quattronl op oktober  6, 2013, 09:39:15

Heb je de plaat gekocht of mocht je 'm lenen?

Heb de plaat van een forumgenoot over genomen maar kende de risico's en was ook bereid om deze te nemen.
Trouwens kan ik de plaat nog altijd onder mijn lp speler steken,staat asorti en is een stevige basis. ;)

Raphie

Citaat van: Etiennevh op oktober  6, 2013, 11:13:21
Vet. En je WiFi Router had ineens 2 keer zoveel signaal? ;)

Maar het zou wel interessant zijn om een zelfde test te zien met een CA Plate onder de versterker. Of de waarden dan nog gelijk zijn..
Mijn DENON was te goed, supergoede voetjes, dus géén verschil tussen grond meubel of plate.
JBL PRX Power!

Raphie

in sommige setups helpt het, slechte apparatuur, slechte ondegrond, veel winst te behalen
goede apparatuur, goede ondergrond, geen winst.. zo simpel is het
het is geen "bettermaker" zoals sommigen je willen doen geloven een magische plaat die alle goede eigenschappen automatisch op smaak naar voren trekt en alle slecht zaken op dezelfde manier wegfiltert.

Krijg ook een beetje kromme tenen van de mensen die de plate wél als zo'n elfenplate positioneren......
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2013, 16:49:20
Mijn DENON was te goed, supergoede voetjes, dus géén verschil tussen grond meubel of plate.
Citaat van: Raphie op oktober  6, 2013, 16:52:29Krijg ook een beetje kromme tenen van de mensen die de plate wél als zo'n elfenplate positioneren......
Lijkt erop dat die plaat bij jou dus wel gaat helpen?   oeps mag geen geintjes over snake oil maken.

Etiennevh

Citaat van: AbZ op oktober  6, 2013, 13:16:05
Als die plaat tegen RFI zou werken had je helemaal geen WiFi signaal.
zou kunnen, al werkt het WiFi van tegenwoordig niet meer zoals vroeger. Zo lang materiaal niet absorbeert worden reflectiepunten gebruikt om signaal groter te maken, vroeger verzwakte daarmee het signaal juist :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

twani

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2013, 13:14:27
Zeer merkwaardig, gezien ook het feit er steeds meer actieve luidsprekers zijn waarbij de ingebouwde
versterkers lekker meetrillen met de kast :eh:  dan moeten alle actieve luidsprekers wel erg "bagger" klinken  ;D
En laten actieve luidsprekers "in het gemeen" nu juist heel goed klinken......     

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2013, 13:14:27

+1  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2013, 16:49:20

Hiermee geef je eigenlijk aan dat de CA plate dan toch puur als dempingplaat gezien moet worden ?

Hoe zit het dan eigenlijk met de door velen geclaimde werking op basis van kwantumelektrodynamica....? :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2013, 23:53:10Hoe zit het dan eigenlijk met de door velen geclaimde werking op basis van kwantumelektrodynamica....? :withstupid:
Die hoogglans lak weerkaatst iig wat extra lichtgolven  :unsure: of toch deeltjes
en geeft de boguson een goeie spin.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op oktober  7, 2013, 00:02:29
Die hoogglans lak weerkaatst iig wat extra lichtgolven  :unsure: of toch deeltjes
en geeft de boguson een goeie spin.

Dus eentje met hoogglans (zwarte) lak zou een betere werking moeten geven volgens jouw theorie...?  :D

Deleted member

Kunnen we 't een beetje ontopic houden hier? Volgens mij hebben we alle grappen en grollen nu wel gezien.  ::)

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op oktober  7, 2013, 00:11:28
Dus eentje met hoogglans (zwarte) lak zou een betere werking moeten geven volgens jouw theorie...?  :D
Het verklaart iig waarom het niet helpt om ze te stapelen.

Nahpets

Ach, sommige mensen hebben een plaat voor hun versterker, de anderen voor hun hoofd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Citaat van: Nahpets op oktober  7, 2013, 00:45:53
Ach, sommige mensen hebben een plaat voor hun versterker, de anderen voor hun hoofd.
Heb de indruk dat het juist samengaat, maar dat zal mijn beperking zijn...

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Ontopic weer heren.
Er is een tijd voor grappen, een tijd voor grollen, en een tijd om af en toe eens wat ontopics te posten ;)

Het nu is nu even tijd voor die derde optie ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

quattronl

Voorspelbare uitspraken van mensen die het effect van zo'n plaat nog nooit zelf gehoord hebben ;)

Ik hoef ook geen mensen te overtuigen van de werking. Ik geef alleen mijn ervaring. Ik hoor in mijn set zeer duidelijke verschillen. Daar kan niemand wat tegen in brengen. Klaar.
Betwijfel je de werking van zo'n plaat? Dat mag, maar ga 'm dan eerst zelf beluisteren en geef dán pas je mening. Zonder dat roep je maar wat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

chansig

Iemand mag bij mij langs komen met zo'n plaat.

Ik woon tussen Driebergen en Veenendaal langs de A-12 in een heel klein huisje diep in het bos. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

quattronl

Citaat van: chansig op oktober  7, 2013, 09:07:12
Iemand mag bij mij langs komen met zo'n plaat.

Ik woon tussen Driebergen en Veenendaal langs de A-12 in een heel klein huisje diep in het bos. :D

Gr Hans
Da's niet zo ver bij mij vandaan en ik wil best langskomen, lijkt me leuk! :)
Als er nog 1 of 2 anderen ook langs willen komen dan kunnen we dit leuk combineren, al is het aan jou want het is jouw huis :)

Raphie

Citaat van: quattronl op oktober  7, 2013, 09:04:34
Voorspelbare uitspraken van mensen die het effect van zo'n plaat nog nooit zelf gehoord hebben ;)

Ik hoef ook geen mensen te overtuigen van de werking. Ik geef alleen mijn ervaring. Ik hoor in mijn set zeer duidelijke verschillen. Daar kan niemand wat tegen in brengen. Klaar.
Betwijfel je de werking van zo'n plaat? Dat mag, maar ga 'm dan eerst zelf beluisteren en geef dán pas je mening. Zonder dat roep je maar wat.
dat deed ik dus... En nee ik heb niet het vertrouwen dat het met de D2 in mijn set ineens wel een wereld van verschil maakt.
JBL PRX Power!

Madhouse

Citaat van: Raphie op oktober  7, 2013, 09:41:58
dat deed ik dus... En nee ik heb niet het vertrouwen dat het met de D2 in mijn set ineens wel een wereld van verschil maakt.

Daar ga je dus wel de mist in. Ik heb beiden vergeleken (samen met HTip, Peerless Monster en quattronl) en met z'n allen kwamen we tot de conclusie dat de D2 zeker wel meer brengt.

Zoals dus als word gezegd: Heb je het niet gehoord, dan kun je er ook niet over oordelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

Nee klopt, ik ga daar gewoon uit van expectation bias, als de V1 voor mij al niet genoeg doet, dan verwacht ik dat de V2 niet in één keer de wereld magisch op z'n kop zet. Ook al is die 2x zo goed (hoe bepaal je dat eigenlijk, hoeveel beter iets is...) , 2x niks is nog steeds niks zeg maar....
JBL PRX Power!