Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: Raphie op oktober  7, 2013, 09:58:05
Nee klopt, ik ga daar gewoon uit van expectation bias, als de V1 voor mij al niet genoeg doet, dan verwacht ik dat de V2 niet in één keer de wereld magisch op z'n kop zet. Ook al is die 2x zo goed (hoe bepaal je dat eigenlijk, hoeveel beter iets is...) , 2x niks is nog steeds niks zeg maar....
Dan zou je eigenlijk ook naar de 'sessie' bij Hans moeten komen om 'm zelf te horen (al heb ik geen Diamond 1 bij me, alleen mijn eigen D2 en het is een 'vreemde' set) ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

VlisChris

Is er iemand die zin heeft om met plaat langs te komen in het zeeuwse aan de westerschelde?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n plaat iets met je geluid doet, maar de ervaringen lijken zo haaks op elkaar te staan dat ik wel erg benieuwd ben geworden...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

quattronl

Citaat van: Christiaan S op oktober  7, 2013, 12:13:54
Is er iemand die zin heeft om met plaat langs te komen in het zeeuwse aan de westerschelde?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n plaat iets met je geluid doet, maar de ervaringen lijken zo haaks op elkaar te staan dat ik wel erg benieuwd ben geworden...
Zin zeker wel. De afstand daarentegen...
Rens woont een stuk dichterbij dus wellicht kan hij die regio voorzien van demo's? :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

chansig

Citaat van: quattronl op oktober  7, 2013, 09:17:58
Da's niet zo ver bij mij vandaan en ik wil best langskomen, lijkt me leuk! :)
Als er nog 1 of 2 anderen ook langs willen komen dan kunnen we dit leuk combineren, al is het aan jou want het is jouw huis :)

Toppie...lijkt me leuk. Er staat op dit moment eerst wat anders op stapel (inzet van 2 subwoofers) wanneer dit project klaar en geslaagd is, zou ik het erg waarderen als je langs zou willen komen. Alleen of met anderen..allemaal prima.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

quattronl

Citaat van: chansig op oktober  7, 2013, 13:08:46
Toppie...lijkt me leuk. Er staat op dit moment eerst wat anders op stapel (inzet van 2 subwoofers) wanneer dit project klaar en geslaagd is, zou ik het erg waarderen als je langs zou willen komen. Alleen of met anderen..allemaal prima.
Top! PM me maar als het zover is. En dan kijken we dan wel wie er nog meer willen aanhaken.

VlisChris

Citaat van: quattronl op oktober  7, 2013, 12:44:16
Rens woont een stuk dichterbij dus wellicht kan hij die regio voorzien van demo's? :D

Haha, ik zie het. Je zit inderdaad een fors eind uit de buurt 8) Eens afwachten. Dat is een nadeel van in een uithoek als Zeeland wonen (en dan nog in de uithoek van de uithoek ook :P)

frank2

Citaat van: Christiaan S op oktober  7, 2013, 12:13:54

Wat ik uit alle berichtgeving kan opmaken: een CA plate maakt het geluid schoner, strakker. Het geluid is niet rommelig.
In een beperkte mate doen CA cones dat ook. Een CA plate doet het alleen beter.

Echter: vaak zal een CA plate duidelijk hoorbaar zijn werk doen, en inderdaad zal men tot aankoop overgaan. Maar door een zorgvuldige opstelling op juiste ondergrond kun je in een misschien beperkte mate hetzelfde effect bereiken.
Ik had hier vandaag een audiodealer aan de deur staan, die heeft even geluisterd en gaf meteen aan dat ik een schoon geluid had. Nog schoner zou niet mooi worden. Naw. je kunt ook zonder plate veel bereiken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Ronin79

Dus sommige zeggen; dat met zo'n houten plaat .... het beeld er beter uitziet, dan wel de audio anders klinkt ... als zonder.

Ik luister al jaren geen muziek meer, en men weet (denk ik) nu wel waarom. Toen ik dat wel deed kocht ik zoals gezegd ook goede audio kabels (van een goed merk), HDMI,
Interlinks, stekkerblokken, stekkers, voetjes voor onder de spelers, etc, etc. Niet omdat ik denk dat ze het beeld of geluid kunnen beïnvloeden, maar omdat de bouw kwaliteit
van dat spul gewoon erg goed is, en het mij een goed gevoel geeft. Ik kan nog wel inkomen dat bijvoorbeeld qua geluid; Zilver, een iets ander geluid kan geven als koperen kabels (zou kunnen),
of bijvoorbeeld een netfilter, zijn werk doet .. wat de naam al aangeeft,  maar als men begint te praten over bepaalde HDMI kabels, bepaalde koperen kabels, of platen onder een speler
wat dan wel het geluid, dan wel het beeld kunnen beïnvloeden ... dat gaat mij wat te ver, en met name die platen.
Laat ik er wel bij zeggen; dat het voor de koper van al die mooie spulletjes waarschijnlijk wel zo zal zijn. Zijn beleving zal bij de aanschaf anders kunnen zijn als daarvoor.
Ik hoef natuurlijk er niet bij te zeggen, waar dat aan zou kunnen liggen.

Als je betere audio wilt ... koop je een betere set, betere speakers etc. Wil je beter beeld; koop je natuurlijk een beter scherm, betere BR speler etc (misschien een beetje Zwart-Wit genomen ;)  )
Ik denk dat HDMI kabels, stroomgroepen en als die andere bijkomend heden daar veel minder, dan wel zeer weinig invloed op hebben als men in wilt zien.
Maar ik wil niemand voor het hoofd stoten, en wat ik al eerder aangaf; voor de koper is het verschil natuurlijk wel aanwezig, als je een betere HDMI kabel koopt,
dan wel een paar voetjes, of plaat voor onder de speler.

Het bovenstaande ... is natuurlijk met alle respect voor de mensen die het wel kopen, om wat voor reden dan ook ;)

CiteerIk had hier vandaag een audiodealer aan de deur staan, die heeft even geluisterd en gaf meteen aan dat ik een schoon geluid had.
Nog schoner zou niet mooi worden. Naw. je kunt ook zonder plate veel bereiken.

Ik word met alle respect .. altijd een beetje moe van die termen; schoon, nuances, diepte in beeld, diepte in het hoog, laag etc, etc.
Alsof mensen perfect het verschil tussen de vele frequenties en klanken kunnen horen, dan
wel kunnen onderscheiden. Vooral als men ook nog een kabeltje wisselt, of er een Plate onderzet ... en dan het geluid of beeld beschrijven.

Maar het zal wel aan mij liggen  ::)

Xander32

Citaat van: quattronl op oktober  7, 2013, 12:44:16
... Dan verzorg jij die in jouw regio!

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Citaat van: chansig op oktober  7, 2013, 09:07:12
Iemand mag bij mij langs komen met zo'n plaat.

Ik woon tussen Driebergen en Veenendaal langs de A-12 in een heel klein huisje diep in het bos. :D

Gr Hans
Dan ben jij Hans van Hans en Grietje? ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

skoebiedoe

Bon heb contact gehad met Rogier van Crusade audio en volgens hem zou het wel eens aan de voetjes kunenn liggen die ik gebruikt heb tussen de plaat en de onderliggende toestellen.

Hij benadrukt dat de plaat echt goed contact moet maken met een vaste ondergrond (in een rek of op de grond) en indien niet dat de werking van de plaat teniet wordt gedaan.

Ik ga dus de test opnieuw doen maar eerst ga ik een tijdelijk meubel bouwen voor de AV8801 zodat er een vaste ondergrond aanwezig is.(iets zoals waar de PPP nu op staat)

Ik kan hem niet zomaar verzetten zonder in problemen te komen met de kabels.

Ook stelde Rogier voor om de plaat eventueel helemaal onderaan de stapel te plaatsen maar het probleem is dan dat in die stapel maar de helft van de stereo versterking zit. ;)

quattronl

Citaat van: Xander32 op oktober  7, 2013, 18:59:45
... Dan verzorg jij die in jouw regio!

:thumbs-up:
Ook bij jou kom ik graag langs. Wil ik wel graag een plaat onder je PM leggen ;)
Men mag ook bij mij komen alleen hoor je dan het effect in een 'vreemde' set. En aangezien ieders set en de omstandigheden anders zijn...

@silentwolf: ik lees dat je de effecten van een plaat nog nooit ervaren hebt?
Je zou eerst een plaat in je eigen set moeten horen om te kunnen concluderen of ie wel of niet bij jou werkt.
Bij sommigen zal ie idd niet of nauwelijks kunnen werken, klopt helemaal. Is je set, incl. rack, al van een zeer goede kwaliteit dan kan het goed zijn dat een plaat niks toevoegd.
Daarnaast bestaat er volgens Rogier ook zoiets als overdemping: demp je tè veel dan wordt het geluid doods en kinkt het nergens naar. Zoals altijd is het de mix die de sound van je set maakt.

Ronin79

Ik kan helaas geen muziek meer luisteren (medische reden), maar mijn set .. staat in een high-end meubel,
van hout en Glas, van een zeer goed merk. Dat zal idd. dus niets toe gaan voegen.
Maar ik geloof er ook niet in, dat zoiets dat wel doet. Al gaf ik al wel aan;
voor de aankoper zal dat waarschijnlijk wel zo zijn ;)

Mordante

Als zo'n plaat nu zeg 200euro was geweest dan was het misschien nog acceptabel geweest Echter 900 voor de D1 en misschien wel meer dan dat voor de D2, dat riekt mijns inziens naar oplichting.

Madhouse

Ik was eigenlijk niet van plan te reageren hier maar als je ziet hoeveel werk er in de productie van een plaat zit dan is het bedrag begrijpelijk. Dit is puur handwerk (zoals alle producten bij CA) en een plaat is ook niet binnen een week gemaakt. Dus om het nu gelijk oplichting te noemen vind ik wat ver gaan!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

evilniek

Dank voor deze waardevolle toevoeging.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

VlisChris

Citaat van: Mordante op oktober 11, 2013, 21:12:35
Als zo'n plaat nu zeg 200euro was geweest dan was het misschien nog acceptabel geweest Echter 900 voor de D1 en misschien wel meer dan dat voor de D2, dat riekt mijns inziens naar oplichting.

Om een potentiele discussie alvast voor te zijn: discussieren mag uiteraard. Je mening geven mag uiteraard ook. Hou daarbij wel in gedachten dat we graag netjes naar elkaar willen blijven. Dus nogmaals: als iets niet je ding is mag je dat gerust zeggen. Maar zorg wel dat je aan de beleefde kant van de lijn blijft ;) (is overigens alvast op voorhand).

Mordante

Citaat van: Madhouse op oktober 11, 2013, 21:15:31
Ik was eigenlijk niet van plan te reageren hier maar als je ziet hoeveel werk er in de productie van een plaat zit dan is het bedrag begrijpelijk. Dit is puur handwerk en een plaat is ook niet binnen een week gemaakt. Dus om het nu gelijk oplichting te noemen vind ik wat ver gaan!

Niet binnen een week en handwerk zijn zinloze toevoeging. Niet dat ik zeg dat handwerk slecht is. Maar niet binnen een week, wat betekend dat? Zit er meer dan 40uur werk in 1 plank? Dan is 900 euro niet duur. Maar een maand
why lang 2 minuten per dag is ook meer dan een week. Er zijn veel producten welke puur handwerk zijn en prul zijn en er zijn zeer kostbare producten welke geen handwerk zijn.

Madhouse

Tja, jij kan het weten, je hebt het gezien blijkbaar en noemt het gelijk oplichting. Fijn dat je mijn opmerkingen vervolgens zinloos noemt, enig respect van je in een discussie is dus al ver te zoeken. Je posts zeggen gelukkig meer over jou dan over mij.

Mordante

Citaat van: Madhouse op oktober 11, 2013, 21:40:14
Tja, jij kan het weten, je hebt het gezien blijkbaar en noemt het gelijk oplichting. Fijn dat je mijn opmerkingen vervolgens zinloos noemt, enig respect van je in een discussie is dus al ver te zoeken. Je posts zeggen gelukkig meer over jou dan over mij.

Madhouse, leg dan maar eens uit wat de meerwaarde van "handwerk" en "meer dan een week" is.

Madhouse

Daar gaat het niet om, jij noemt het oplichting ik heb een klein kijkje in de keuken gehad samen met Ferry. Elke plaat word met de hand vervaardigd en dat proces kost tijd. Soms word er een uurtje gewerkt aan de plaat, soms een dag. De totale productie duurt 3 weken ongeveer (niet in uren dus) en dan moeten ze nog gespoten worden.

Maargoed, ik hoef niet de langste Eiffeltoren in deze discussie te hebben dus je hebt helemaal gelijk.

Edit door Christiaan; 1 woordje aangepast ;)

VlisChris

Je legt de bewijslast/druk wel sterk bij de anderen neer Mordante :-\
Als iets je niet aanstaat, wil je dan persé jouw gelijk hebben cq krijgen, of denk je dan "laat maar lopen, ik denk er anders over"?

Negatieve energie is verkeerde energie en ik weet bijna zeker dat ook jij je energie beter kunt besteden dan aan een flame ;)

Mordante

Citaat van: Christiaan S op oktober 11, 2013, 21:47:11
Je legt de bewijslast/druk wel sterk bij de anderen neer Mordante :-\
Als iets je niet aanstaat, wil je dan persé jouw gelijk hebben cq krijgen, of denk je dan "laat maar lopen, ik denk er anders over"?

Negatieve energie is verkeerde energie en ik weet bijna zeker dat ook jij je energie beter kunt besteden dan aan een flame ;)

Ach voor elke positieve energie moet er een gelijke hoeveelheid negatieve energie zijn. Maar je hebt gelijk. Ik ga dit draad verlaten, mijn zegje heb ik gedaan. Ik wens de eigenaren en verkopers veel plezier van hun plank. Ik misgun hun beider plezier niet.

VlisChris

Een beetje balans op zijn tijd kan inderdaad zeker geen kwaad ;)

Zolang het maar niet krampachtig overkomt (wat dan weer flamen zou zijn),

Geniet van je avond ;)