Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Waar ik benieuwd naar ben, ik heb er nog nooit een beluisterd:

Wat is nu het "hoorbare" verschil? Is dat echt wereldgroot of zoals vele tweaks, slechts een paar % beter? Philip, kun je dat op de een of andere manier beschrijven? Is het alsof je ineens naar een versterker van 5K+ zit te luisteren ofzo (hoe ongenuanceerd dat ook is)? Ik kan me er namelijk geen voorstelling van maken wat zo'n ding zou doen in een normale set. Heeft het bijvoorbeeld überhaupt zin als je akoestiek te wensen over laat?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raphie

Er verandert "iets" (mits je apparatuur er gevoelig voor is)
je kan het zelf eens testen, zet je versterker eens op een kussen en luister, zet hem daarna eens op een snijplank en luister, of zet hem direct op de grond en luister. Hoor je door je congitieve dissonantie heen verschil?  dan is de CA plate iets voor jou
klinkt het voor jou (nagenoeg) gelijk dan is het niks voor jou

het is geen wonderplaat die alles mooier maakt. hij kan alleen maar het maximale potentieel uit je set halen. Speelt je set al op z'n maximale potentie dan heb je dus geen winst te behalen :D
JBL PRX Power!

quattronl

Citaat van: Etiennevh op september 30, 2013, 21:22:51
Waar ik benieuwd naar ben, ik heb er nog nooit een beluisterd:

Wat is nu het "hoorbare" verschil? Is dat echt wereldgroot of zoals vele tweaks, slechts een paar % beter? Philip, kun je dat op de een of andere manier beschrijven? Is het alsof je ineens naar een versterker van 5K+ zit te luisteren ofzo (hoe ongenuanceerd dat ook is)? Ik kan me er namelijk geen voorstelling van maken wat zo'n ding zou doen in een normale set. Heeft het bijvoorbeeld überhaupt zin als je akoestiek te wensen over laat?
Ik heb mijn ervaring hier ergens neergezet.
Mijn akoestiek is ook zeker niet optimaal.

Maar zelf luisteren moet men zeker doen!
Zo'n plaat moet je niet even blind kopen, daavoor is ie veels te duur (of je moet geld als water hebben en van een gok houden).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Ok die zal ik eens lezen. Typ en zoek nu op een iPhone, wat minder comfortabel. Ik stelde de vraag eigenlijk meer omdat ik veel sceptische verhalen lees maar aan de andere kant ook weinig duidelijke antwoorden van eigenaars zie..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Die overdaad aan scepsis zal de meeste eigenaren weerhouden om hun ervaringen te posten. Zie de reactie van Philip.
Men heeft er gewoon even genoeg van, de lol is er vanaf om heerlijk enthousiast over iets moois te vertellen als je door een paar lui keer op keer afgefakkeld wordt.
Ik weet wel dat de eigenaren ondertussen heerlijk aan het genieten zijn :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Xander32

Citaat van: quattronl op september 30, 2013, 22:51:00
...
... en daar gaat het toch om 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Daar gaat het i.d.d. om
Zo lang het niet knaagt of het wel verstandig was, is het prima toch?
JBL PRX Power!

twani

Op slot dan maar? De eigenaren vertellen toch niets meer, en de "niet eigenaren" mogen/kunnen niet meepraten, want weten niet waarover ze het hebben. Stilte alom dus. :threadclosed:

HTip

Citaat van: quattronl op september 30, 2013, 22:51:00
Die overdaad aan scepsis zal de meeste eigenaren weerhouden om hun ervaringen te posten. Zie de reactie van Philip.
Men heeft er gewoon even genoeg van, de lol is er vanaf om heerlijk enthousiast over iets moois te vertellen als je door een paar lui keer op keer afgefakkeld wordt.
Amen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

Omdat er veel commotie is onstaan over deze platen heb ik mij eentje aangeschaft (een gewone diamont) om deze eens te testen in mijn set up.

Deze heeft er in totaal 3 weekjes in gebruik geweest en heb deze vandaag verwijderd uit de set up.

Er waren ondertussen wel wat veranderingen gebeurt aan de set up maar heb 1 week liggen luisteren zonder dat er enige afstelling of veranderingen waren,nu zelfs met verandering zou ik de verschillen toch wel moeten horen aangezien er verschillende personen nogal veel "magische" eigenschappen toedelen aan die plaat.

Nu wat zijn mijn bevindingen.......heeft deze plaat wel of geen invloed in het geluidsbeeld......

Wat is er nu zo speciaal aan die plaat.....

Nu op het eerste gezicht betreft het hier een gewone zwarte plaat die nogal veel weegt en deze zou uit een  hout en een keramische mengeling bestaan en deze zou ervoor zorgen dat schadelijke invloeden als zijnde rfi straling zouden geweert worden en alsook zou deze trillingsdempend werken waardoor het totale geluidsbeeld en alsdus de totale geluidservaring zou verbeteren en zo uw set naar een hoger niveau tillen.

Ikzelf zou mijn set eerder als bovenmiddelmatig omschrijven maar deze zou mijn inziens toch wel instaat moeten zijn om de subtiele verschillen te laten horen...

Ik heb voornamelijk stereo geluisterd met cd schijfjes afgespeelt via de UD9004 in analoge modus via de xlr verbinding .

De processor betreft hier een Marantz AV8801,mischien niet de kampioen in stereo maar voldoet prima voor mijn gevoel.

Speakers zijn dus B&W 802d (eerste generatie) en 2 X DB1 als subs (opgesteld elks naast een 802d)

Nu de subs zijn nog niet optimaal ingeregeld maar zoals eerder gezegd heb ik de set up speciaal zo laten staan.

De subs gebruiken elks hun eigen dsp die ik automatisch heb laten inregelen en nadien manueel nog bij heb gesteld (maar beidde staan quasi identiek ingesteld), de 802d zijn ingeregeld via een lyngdorf RP1 en aan die inregeling hab ikzelf niets veranderd .

De subs gebruiken hun eigen ingebouwde versterking,de 802d zijn bi-amp aangesloten op een lyngdorf sda 2175.

Ik heb de audessey regeling van de AV 8801 nog niet gebruikt en er zijn dan ook geen geluidsverbeteraars actief.

De stroomvoorziening wordt verzorgt door een Power plant premier 5 waar zowel de AV als de UD en de versterking is op aangesloten ,de subs zijn op het gewone net aangesloten.

Voila genoeg technisch geleuter nu de metingen zelf.

heb dus met rew een meting gedaan met en zonder ca plate waarbij ik gepoogt heb om juist dezelfde situatie aan te houden (denk niet dat het af en opzetten van de versterker enige invloedt zal hebben op de meting)

De meting zelf is gebeurt op 85 Db ingesteld op de db meter van rew zelf,de meetmicrofoon is gewoon op dezelfde plaats blijven staan en heb ook nog eens een meting gedaan met de xtz software.

Nu de beeldjes :

http://users.telenet.be/skoebiedoe/rew%20metingen/meting%20met%20ca%20plate.jpg

Dit betreft de meting met CA plate.

Dit  is de meting zonder CA plate.

http://users.telenet.be/skoebiedoe/rew%20metingen/meting%20zonder%20ca%20plate.jpg

En hier met en zonder CA plate :
http://users.telenet.be/skoebiedoe/rew%20metingen/meting%20met%20(1)%20en%20zonder%20ca%20plate.jpg

Besluit : ...tja ge ziet het meettechnisch is er bijna geen verschil en de verschillen die er zijn zijn totaal niet van invloedt.

Dan de meting met xtz software :

http://users.telenet.be/skoebiedoe/rew%20metingen/met%20en%20zonder%20caplate.jpg

Ook hier mogen we besluiten dat er totaal geen verschil te meten valt.

Die verschuiving is er gewoon omdat ik het volume een klein beetje verhoogt heb na de eerste meting (was vergeten te kijken hoe hard de versterker stond. )

Nu gehoorsmatig....

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nu niet echt een verschil hoor,met of zonder de set speelt evengoed en ik heb niet het gevoel dat er iets mist zonder de plaat....

de cd's die ik bij de test heb gebruikt zijn :

Katie melua : Ketevan

Sarah Brightman : Dreamchaser

Ed kowalzczyk : The flood and the mercy

Sarah Brightman : Symphony

Andrea Bocelli : Passione

Will I Am : Willpower

het betreft hier allemaal gewone cd's.

Heb ook een paar muziek blu rays bekeken en geluisterd maar deze heb ik nu op dit moment nog niet herbekeken maar ga ik zeker nog deze week doen.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik totaal geen verschil zal horen noch zien.

Nu werken die platen dan niet....in mijn set alleszins niet of ik gebruik de verkeerde.

In iemand anders set kan deze mischien wel een verbetering teweegbrengen...
Ik wil nog wel toevoegen dat mijn toestellen gewoon gestacked staan op elkaar en ik dus geen audiofiel meubel gebruik (toestellen staan gewoon op een plank van 20 mm dik )
Ook is het niet mijn bedoeling om hier een wellens nietes discussie mee te starten...dit zijn gewoon mijn persoonlijke bevindingen. ;)

twani

Etiennevh

quattronl

Interessant.
Waar heb je je plaat onder liggen, onder de processor of onder de eindversterker?
Of heb je, zoals ik het lees, alles op elkaar staan en dus de pkaat onder je toren liggen?
Mogelijk ligt het daaraan.
Je zou, als dat mogelijk is, ter test je eindversterker er naast kunnen zetten en de plaat daaronder leggen.
Ik vermoed althans dat ie onder de ev het meeste effect heeft.

Of misschien is je set zo mooi in balans dat je inderdaad geen verschil hoort ;)

AbZ

Goeie review, duidelijk verhaal.  Verder geen verrassingen...
(behalve dat daar kennelijk een indrukwekkende set staat  8) )

skoebiedoe

De plaat lag onder de UD9004 ( de bron dus  ) en de Av stond op de Ud dus onrechstreeks kon de av meegenieten van de werking.
Er stonden nog 2 sda 2175 onder de plaat .

AbZ

Citaat van: skoebiedoe op oktober  6, 2013, 00:13:52Er stonden nog 2 sda 2175 onder de plaat .
Het schiet me opeens te binnen, zwarte Lyngdorfs van het forum toch?
Die wou ik toen ook hebben  ;D  Later zilver gehad.  Inmiddels weer weg.

RobertVanWoerden

Citaat van: quattronl op oktober  5, 2013, 23:16:43
Interessant.
Waar heb je je plaat onder liggen, onder de processor of onder de eindversterker?
Of heb je, zoals ik het lees, alles op elkaar staan en dus de pkaat onder je toren liggen?
Mogelijk ligt het daaraan.
Je zou, als dat mogelijk is, ter test je eindversterker er naast kunnen zetten en de plaat daaronder leggen.
Ik vermoed althans dat ie onder de ev het meeste effect heeft.

Of misschien is je set zo mooi in balans dat je inderdaad geen verschil hoort ;)

Waarom zou een CA plaat onder een versterker het meest effect hebben? In een speler beweegt toch meer, lijkt me dat zo'n plaat daar meer kan doen qua demping, of zie ik dat verkeerd?

Xander32

Citaat van: skoebiedoe op oktober  6, 2013, 00:13:52
De plaat lag onder de UD9004 ( de bron dus  ) en de Av stond op de Ud dus onrechstreeks kon de av meegenieten van de werking.
Er stonden nog 2 sda 2175 onder de plaat .
...  :shaun:

Bij bovenstaande opstelling kan ik mij voorstellen dat de plate weinig / niets doet; de bron wordt netjes op de plate gezet, om vervolgens rechtstreek er bovenop een receiver te zetten...
Ik ben zekers (nog) niet overtuigd betreft de plate's maar begrijp wel dat in jouw test zijn werking zekers te niet is gedaan 8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2013, 08:12:07
...  :shaun:

Bij bovenstaande opstelling kan ik mij voorstellen dat de plate weinig / niets doet; de bron wordt netjes op de plate gezet, om vervolgens rechtstreek er bovenop een receiver te zetten...
Ik ben zekers (nog) niet overtuigd betreft de plate's maar begrijp wel dat in jouw test zijn werking zekers te niet is gedaan 8)
leg uit? Waar gaat het mis en waarom?
JBL PRX Power!

Xander32

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2013, 08:53:46
leg uit? Waar gaat het mis en waarom?
Ik ga en kan geen technische discussie beginnen, maar kan mij voorstellen dat juist een receiver een grote "vervuiler" (trillingen en ongewenste singalen) betreft. Als je dan uitgerekend die boven op de bron zet, kan ik mij goed voorstellen dat een plate onder die zelfde bron geen verschil meer maakt.

Enne, je staat uiteraard vrij om bovenstaande te weerleggen met een goed technisch onderbouwd verhaal ;).

skoebiedoe

de plaat onder mijn versterkers steken gaat niet lukken,heb er hier 4 staan en dan nog eens 2 aparte torens.
Wat ik wel nog eens kan proberen is om deze enkel onder de AV te steken en dan nog eens opnieuw testen maar de AV ergens anders zetten gaat niet lukken( of er moet iemand kabels willen sponseren.;) )

Voor de duidelijkheid wil ik wel nog eens zeggen dat het hier maar om 1 plaat gaat en dan nog een gewone diamond .
Nogmaals,het is gewoon een persoonlijke mening en niet bedoelt om die,platen af te breken noch schade toe te brengen aan de winkel en eventuele eigenaars.
Ik besef wel dat ik een risico neem met mijn mening te posten maar dit is slechts 1 gebruikerservaring en zoals de fabrikant het al zelf heeft aangehaalt kan het zijn dat de kans bestaat dat de plaat niets doet in de set.

quattronl

Ik ben heel blij met je review.
Het geeft inderdaad aan dat een plaat niet in elke situatie z'n werk doet.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je je set niet even kan verbouwen om de plaat wel goed tot z'n recht te laten komen.

Heb je de plaat gekocht of mocht je 'm lenen?

chansig

Grappig....als het niet werkt wordt er plots een technische uitleg bij gehaald..Pas maar op anders krijg je ruzie met Frank. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Raphie

Ach, toen ik de plate nog had, klonk in mijn beleving zelfs m'n sat radio op m'n Dreambox beter, terwijl de plate toch echt onder de OPPO stond....... :D
JBL PRX Power!

Etiennevh

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2013, 10:59:40
Ach, toen ik de plate nog had, klonk in mijn beleving zelfs m'n sat radio op m'n Dreambox beter, terwijl de plate toch echt onder de OPPO stond....... :D
Vet. En je WiFi Router had ineens 2 keer zoveel signaal? ;)

Maar het zou wel interessant zijn om een zelfde test te zien met een CA Plate onder de versterker. Of de waarden dan nog gelijk zijn..