Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: quattronl op september 29, 2013, 13:44:36
Het frame van de plaat is opgebouwd uit verschillende soorten hout met elk zijn eigen eigenschappen.
Als je dus door zagen lagen weghaalt dan veranderd er wel het eea ;)
De vorige platen waren dunner en werkten ook minder. Go figure.
dat kan ook net zo goed een stukje massa hysterie zijn toch?
Nogmaals de plaat doet wat een goed meubel ook doet, meer plaat doet niet meer...
Of zeg je dat 2 platen op elkaar nog beter gaan werken?

Ik vind het allemaal prachtig hoor en natuurlijk mag je trots zijn als een aap met 7 lullen, maar lees nou jullie eigen logic eens terug... It doesn't add up.. AT ALL..
JBL PRX Power!

quattronl

Citaat van: Raphie op september 29, 2013, 15:34:52
dat kan ook net zo goed een stukje massa hysterie zijn toch?
Nogmaals de plaat doet wat een goed meubel ook doet, meer plaat doet niet meer...
Of zeg je dat 2 platen op elkaar nog beter gaan werken?

Ik vind het allemaal prachtig hoor en natuurlijk mag je trots zijn als een aap met 7 lullen, maar lees nou jullie eigen logic eens terug... It doesn't add up.. AT ALL..
Je draait het om. Ik zeg dat minder plaat minder goed werkt, andersom niet.
Rogier bevestigde ook dat meer leidt tot een te dood geluid (zie mijn posting met zijn antwoorden).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

Citaat van: quattronl op september 29, 2013, 16:03:59
Rogier bevestigde ook dat meer leidt tot een te dood geluid (zie mijn posting met zijn antwoorden).
ok er dus een sweetspot, maar hoe rijm je dan dan met de formaten van de plaat? Zoals Abz ook al aangaf? Dat begrijp je dan toch zelf ook wel hoop ik ook wel, dat minder l*b is minder massa is mindere demping?

Wat is de ideale massa? 50 * 45 * 6 ?
JBL PRX Power!

Zymotic

Citaat van: quattronl op september 29, 2013, 16:03:59

Dus als er meer plaat tussen zit is er een doods geluid. Dan komt er dus helemaal geen storing/signaal of wat dan ook meer door. Dit is toch juist wat je wilt met deze platen? Of kleuren deze platen het geluid?

Deleted member

:wacko:

Ben je sceptisch of wil je weten wat de platen doen in jouw set: probeer ze uit. Wil je weten hoe ze werken of waarop de vermeende werking is gebaseerd: treedt in contact met Crusade Audio. Wil je er niet in geloven: walk on, nothing to see here.

It's very simple.  :)

twani

Ik sla alledrie de mogelijkheden vriendelijk af overigens.

Edit door Christiaan: flauwe op de persoon gerichte opmerkingen stellen we met zijn allen niet op prijs.

evilniek

Hier word niemand wijzer van vrees ik, ook wel merkwaardig dat er nu niks meer terug te vinden is over ca-dempingsplaten in het wetenschappelijk & technische discussie deel van dit forum. Misschien een idee om een algemeen deel voor demping, ontkoppelings accessoires aan te maken ? Er word nu echt bijna niks toegevoegd wat ervaringen betreft. 
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Deleted member

-

RobertVanWoerden

.

AbZ

On topic maar weer, voordat we in de verleiding komen om ...  :D

Ik vind dat Rogier in de 'antwoorden' op de vragen van quattro veel te vaag doet
en zie ook niet hoe de RFI (aan 1 kant!) beter afgevangen kan worden met een ongeaarde plaat
dan met de metalen kast (kooi van Faraday) die onze spullen doorgaans hebben.

Qua trillingen is het zo mogelijk nog vager.  Hoezo is keramiek absorberend?

Zymotic

Martin!!!

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de werking van de platen. Misschien dat ik dit is eens bij een forumlid mag komen ervaren.  ::)

Overigens vind ik het wel een gemiste kans van de fabrikant/leverancier om de bestelde platen niet in alle gevallen in de gewenste afwerking van de klant aan te leveren. Bij zo'n kleinschalige oplage zou je toch juist verwachten dat dit in één keer goed zou moeten gaan. Ik denk dan meteen (doemdenker als ik ben) als ze binnenin nu ook maar niet iets vergeten of omgedraaid hebben.  :lookaround:
mainly British stuff

AbZ

Citaat van: Martin!!! op september 29, 2013, 18:12:09Ik denk dan meteen (doemdenker als ik ben) als ze binnenin nu ook maar niet iets vergeten of omgedraaid hebben.  :lookaround:
Levensgevaarlijke situaties  ;D   Houston we've got a problem in our plates...

Deleted member

Citaat van: Martin!!! op september 29, 2013, 18:12:09
<knip>
Overigens vind ik het wel een gemiste kans van de fabrikant/leverancier om de bestelde platen niet in alle gevallen in de gewenste afwerking van de klant aan te leveren.
<knip>

Het ging in mijn geval (ik denk dat je daar op doelt) duidelijk om een misverstand onder meer (en waarschijnlijk grotendeels) gebaseerd op een verkeerde aanname van mijn kant. (Iets dat overigens in de praktijk juist goed heeft uitgepakt. ;))

Raphie

Ja vind satijn wel mooier
Zou in hoogglans samen met de Devialet anders wel erg bling bling kermis worden
Dit staat véél luxer
JBL PRX Power!

quattronl

Citaat van: Antoine op september 29, 2013, 16:54:36Ben je sceptisch of wil je weten wat de platen doen in jouw set: probeer ze uit. Wil je weten hoe ze werken of waarop de vermeende werking is gebaseerd: treedt in contact met Crusade Audio. Wil je er niet in geloven: walk on, nothing to see here.

It's very simple.  :)
+1

...het is zo simpel...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Citaat van: quattronl op september 29, 2013, 13:44:36
Het frame van de plaat is opgebouwd uit verschillende soorten hout met elk zijn eigen eigenschappen.
Als je dus door zagen lagen weghaalt dan veranderd er wel het eea ;)
De vorige platen waren dunner en werkten ook minder. Go figure.
Je zou toch verticaal kunnen zagen? ;)

Maargoed. bijzonder!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Syphon

Citaat van: frank2 op september 27, 2013, 18:50:03
Een goede ondergrond helpt inderdaad het geluid van je set te verbeteren. Dat hoeft natuurlijk niet pre se een CA plate te zijn al zullen deze jongens veel goed doen. Er zijn ook andere middelen zoals voetjes e.d..
Maar uit den boze zijn glasplaten.

Kan je dan zelfs zeggen dat geluid mooier is op bijvoorbeeld een parketvloer ipv een laminaatvloer?

Etiennevh

Ik zou zeggen probeer het eens uit :) Ben er wel benieuwd naar ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

frank2

Citaat van: Syphon op september 30, 2013, 10:43:31
Kan je dan zelfs zeggen dat geluid mooier is op bijvoorbeeld een parketvloer ipv een laminaatvloer?

tsjonge wat zijn we weer grappig.

Het mooist klinkt het op een betonnen kale vloer met 3 houten latjes van 3 cm breed in het beton gegoten...
(VERWIJDERD) oh en geen aankleding en wel speakers van 50.000 euro anders is het niet goed...... :devil: :devil:

EDIT Door admin
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

LittleNinja

frank2,

Ik heb een opmerking over mogelijk gebrek aan intellect even verwijderd voordat de opmerking vraagt naar nieuwe reacties van eenzelfde strekking.

@ iedereen

Hou het netjes, ook als je het niet met een ander eens kunt zijn of wanneer iemand een flauwe opmerking plaatst waar je van geprikkeld lijkt te raken.

Voor diegenen die graag prikkelend posten: De meesten herkennen aan de sfeer of een opmerking nog gezien kan worden als humor. En anders laat je het maar gerust eens achterwegen.

Bedankt voor jullie medewerking.

Syphon

Citaat van: frank2 op september 30, 2013, 11:13:11
tsjonge wat zijn we weer grappig.

Het mooist klinkt het op een betonnen kale vloer met 3 houten latjes van 3 cm breed in het beton gegoten...
(VERWIJDERD) oh en geen aankleding en wel speakers van 50.000 euro anders is het niet goed...... :devil: :devil:

EDIT Door admin

Was gewoon een serieuze vraag.....

AbZ

Citaat van: Syphon op september 30, 2013, 11:51:45
Was gewoon een serieuze vraag.....
Ik denk dat parket idd beter klinkt, maar dat zal ook vd ondervloer afhangen.
Dit puur op basis van akoestiek.  Anderen zullen hun vloer liever met snake oil boenen.

LittleNinja

Wat mij betreft gaat het dan echt veel te ver... Dat zijn niet meer de puntjes op de "i" maar dat is het inzoomen op individuele pixels. Mij niet gezien. Ik kijk en luister wel gewoon in onwetendheid. :D