Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Raphie op september  6, 2013, 10:06:31
mijn D(1) verkocht, dus volgende week ook Rogier maar eens bellen voor een D2 op maat!

Da's rap, top!  :thumbs-up:

Xander32

Citaat van: quattronl op september  6, 2013, 14:19:13
En met die aanpak is helemaal niks mis :)

Maar de uitnodiging om eens te komen luisteren blijft wel gewoon staan hoor ;)
Dat ga ik zeer zeker doen! Ben buiten die plate om sowieso erg benieuwd naar jouw set!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Hier mijn eerste 'review'/indruk van de plaat, zoals geplaatst in mijn eigen topic:

Op 26 september naar Zutphen gereden om samen met Roy onze platen op te halen.
CA is een klein bedrijfje op een, zeker in het donker, redelijk obscuur industrieterrein. Na telefonisch naar de ingang te zijn geloodsd kregen we een lekkere bak koffie en werd er over platen gepraat.....en over cones....en over...vanalles. Rogier is een enthousiaste man die zeker passie heeft voor z'n werk. En dat mag ik wel. Lekker innovatief bezig zijn en mooie producten maken. En als je die zonder te adverteren goed aan de man kan brengen dan doe je het goed. En dat met in totaal 3 medewerkers. En ook nog eens wereldwijd.

Ondertussen lagen onze platen mooi te wezen en geduldig op ons te wachten.
Roy heeft een matzwarte, ik de hoogglans versie. Beiden zijn mooi. En zwaar.
Ze zijn zo vers dat de lak nog niet 100% uitgehard is. Advies was om ze de komende week nog niet te poetsen/polijsten.
Na zo'n 3 kwartier gingen we toch maar huiswaarts. Het was meer dan gezellig en interessant maar we waren beiden natuurlijk razend benieuwd naar het resultaat!

Thuis aangekomen m'n vrouw, die een film aan het kijken was, naar boven gestuurd en de plaat onder de versterker gelegd.
Helaas in de breedte want de opening in m'n meubel is maar 44,5cm en de plaat is 40*50.
Eerst even wat te drinken ingeschonken en zelf even tot rust gekomen.
Toen de muziek aangezet.
Al na een paar seconden kwamen er 2 woorden in me op die tot op heden maar in m'n hoofd blijven rondzingen:
Rust en detail.
Er zal zeker nu nog een flinke factor auto-suggestie meespelen en ik kan pas echt iets 'zinnigs' zeggen als ik de plaat ook weer een tijdje heb verwijderd maar voor nu zijn het echt die 2 woorden.
Het geheel klinkt heerlijk rustig maar tegelijkertijd is er ook heel veel detail hoorbaar. Verdere audiofiele superlatieven zal ik maar achterwege laten, die komen vast nog wel een keer voorbij ;).

De komende dagen verder luisteren maar de eerste indrukken zijn zeker positief maar wellicht wat gekleurd door het moment.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Deleted Member 2

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 12:46:02
Straling is niet richtingsgevoelig dus kan er ook zeker van bovenaf inkomen.
De meeste trillingen zullen via het meubel en de voetjes, dus de onderkant, van het apparaat binnenkomen.

Een plaat óp een apparaat ie niet echt verstandig i.v.m. warmteafvoer.

Een plaat ónder het apparaat is dus het meest praktisch.

Geeft Rogier iets aan over de meest geschikte voetjes voor het apparaat dat op de plaat wordt geplaatst?

Gr
Henk

Peerless Monster

Citaat van: Onder013 op september 27, 2013, 12:57:07
Geeft Rogier iets aan over de meest geschikte voetjes voor het apparaat dat op de plaat wordt geplaatst?

Gr
Henk

Liever geen voetjes...

De mijne heb ik ook nu.
Ik heb die van Antoine ook gezien gisteren en is exact hetzelfde als die van mij.
Voor ambachtelijk handwerk is dit echt gewoon goed afgewerkt.

Maar dat mag ook wel aan het geld! ;D
Ik ben zo benieuwd wat hij nog bij de Devialet kan brengen!! ;D

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted member

Klopt, had ik ook specifiek nagevraagd bij Rogier. Geen additionele voetjes gebruiken, gewoon met de originele op de plate zetten.

@Peerless, ik ben ook erg benieuwd!!  ;D ;) Goed om te horen dat 'ie er zo goed uitziet. Als 't goed kan hij nu elk moment worden bezorgd.  :)

Peerless Monster

Citaat van: Antoine op september 27, 2013, 13:05:50
Klopt, had ik ook specifiek nagevraagd bij Rogier. Geen additionele voetjes gebruiken, gewoon met de originele op de plate zetten.

@Peerless, ik ben ook erg benieuwd!!  ;D ;) Goed om te horen dat 'ie er zo goed uitziet. Als 't goed kan hij nu elk moment worden bezorgd.  :)

Wacht maar totdat je hem hebt gehoord! (of juist niet ;D)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted member

:coffee:

quattronl

Citaat van: AbZ op september 27, 2013, 12:55:26
Ik maak hieruit op dat je geen muziek draait?
Daarom zei ik ook 'de meeste' trillingen.
Natuurlijk is je ruimte vol van trillingen en microfonie en zal er ook zeker via de lucht het nodige op je apparaten afkomen.
Maar m.i. zullen contacttrillingen de meeste invloed hebben en zijn deze het makkelijkst te verminderen/elimineren.
Maargoed, ik heb er niet voor gestudeerd, ik volg slechts mijn gevoel en logica en die kan vast afwijken van wat anderen er van vinden :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Deleted Member 2

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2013, 13:03:07
Liever geen voetjes...

Ik bedoel geen additionele maar de originele. Bedoelt Rogier dat ook? Dus niet iets dat in staat is trillingen goed te geleiden (zoals staal of glas)?

Gr
Henk

quattronl

Rogier adviseerde geen rubber voetjes te gebruiken. Daar zitten weekmakers in die op lange termijn de lak van de plaat zouden kunnen aantasten.
Onze PM15 heeft vilt onder de voetjes zitten dus dat is helemaal goed.

Staaled

Citaat van: Antoine op september 27, 2013, 13:05:50

Dat blijf ik toch merkwaardig vinden aangezien je m.i. bij een dergelijk effectieve "sink" toch echt zo strak mogelijk moet koppelen.
Rubber bijv. is dan een "no-go".

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

REACTIE VERWIJDERD WEGENS INTENSIEVE COMMERCIELE CENSUUR

Deleted Member 2

Citaat van: Hipster op september 27, 2013, 14:36:51
Dat blijf ik toch merkwaardig vinden aangezien je m.i. bij een dergelijk effectieve "sink" toch echt zo strak mogelijk moet koppelen.
Rubber bijv. is dan een "no-go".

Bijzonder vreemd. Het zou een test waard zijn om diverse typen voetjes eens te proberen op zo'n plaat.

LittleNinja

Peerless Monster

Citaat van: Onder013 op september 27, 2013, 15:35:41
Bijzonder vreemd. Het zou een test waard zijn om diverse typen voetjes eens te proberen op zo'n plaat.

Nope. Liever zonder voetjes.
De originele mogen eronder zitten, maar eigenlijk het liefst direct op de plaat.
Precies zoals hipster aangeeft.
Maar dan is de kans op krassen groter op de plaat (hihi wat een mooie woordspeling) en er zitten vaak schroeven aan de onderkant. Vandaar ook mijn keuze om gewoon het apparaat te behouden in originele staat. Ik weet dat Rogier ontzettend veel mee heeft geexperimenteerd. Dus stel hem de vraag.
Ik zou wat vragen bundelen en in een interview stellen oid.
Hij is druk en dus niet altijd bezig op het forum. Hij beantwoord ze met liefde en plezier!

Staaled

Bij mijn rack gebruik je koppelingskegels.
Iets dergelijks (bovenste 2) : http://www.creaktiv-hifi.com/index.php/en/forracks.html
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Een goede ondergrond helpt inderdaad het geluid van je set te verbeteren. Dat hoeft natuurlijk niet pre se een CA plate te zijn al zullen deze jongens veel goed doen. Er zijn ook andere middelen zoals voetjes e.d..
Maar uit den boze zijn glasplaten.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op september 27, 2013, 17:49:11
Allemaal flauwekul jongens  :D

maar toch aardig dat jullie die jongen van CA een uitkering geven  :thumbs-up:

Ah joh, binnenkort de testresultaten even online zetten.
Is dat ook weer uit de wereld... ;D

Xander32

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2013, 19:00:01
Ah joh, binnenkort de testresultaten even online zetten.
Is dat ook weer uit de wereld... ;D
... maar dan graag wel met een wetenschappelijke onderbouwing van de uitkomsten :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op september 27, 2013, 18:50:03
Een goede ondergrond helpt inderdaad het geluid van je set te verbeteren. Dat hoeft natuurlijk niet pre se een CA plate te zijn al zullen deze jongens veel goed doen. Er zijn ook andere middelen zoals voetjes e.d..

Behalve bij sommige draaitafels. En....

Glas is een perfecte geleider van trillingen. Je kan glas dus heel goed gebruiken, mits je iets begrijpt van fysica en mechanica. Daarbij zal je ook nog afscheid moeten nemen van door marketing en onkunde er in gehamerde misverstanden.

Laat bijvoorbeeld de topicstarter de platen eens testen ;D :D

AbZ

REACTIE VERWIJDERD WEGENS INTENSIEVE COMMERCIELE CENSUUR

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 19:05:29
... maar dan graag wel met een wetenschappelijke onderbouwing van de uitkomsten :angel:.

Dat ga ik gelukkig niet doen. ;D

lynch1979

Citaat van: frank2 op september 27, 2013, 18:50:03

Ik blijf bij mijn glazenplaat onder mijn Rega....velen malen beter dan hout, berken multiplex eronder gehad en het geluidsbeeld donderde in elkaar.
Er zijn ook genoeg hifi-racks die glas gebruiken (Naim)....

Maar ik ben van mening dat het voor de een werkt en voor de ander totaal niet, kwestie van uitproberen  ;)

Jumping Jack

Zoals Onder zegt: glas, indien goed toegepast, kan zeker een goede ondergrond zijn. Kijk bv maar naar de (dure) naim fraim.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs