Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

evilniek

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 10:52:14
Top dat ze moeite nemen om antwoord te geven op de vragen en dat je ze hier mag plaatsen. Er zijn dus geen verschillen te zien op de metingen begrijp ik er zo een beetje uit.

Ik ben vervolgens wel weer nieuwsgierig waarom ze onder de ene subwoofer beter zouden werken dan onder de andere ?

Gr Hans

Volgens mij word er bedoeld dat de ene plaat beter werkt dan de ander, maw een Diamond-2 is het meest geschikt voor een subwoofer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Citaat van: evilniek op september  4, 2013, 11:31:17
Volgens mij word er bedoeld dat de ene plaat beter werkt dan de ander, maw een Diamond-2 is het meest geschikt voor een subwoofer.

De Diamond 2 is voor alles geschikt ;D ;D ;D
Al gaat het maar om het mooie. (zie dat lelijke Auralex...).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raphie

Mijn nieuwe meubel is vandaag gearriveerd en m'n Diamond (1) past er  niet in  >:( (te breed)

Liefhebbers kunnen zich melden per PM aangezien hij de verkoop moet, m'n vrouw wil géén EV mét CA plate OP het meubel
Ik zal dus een nieuwe op maat moeten bestellen.
JBL PRX Power!

quattronl

Is die van jou niet standaard 40x50cm? Zo ja dan zou je 'm een kwart slag kunnen draaien.
Moet ik straks ook doen, de vakken in mijn meubel zijn 44cm breed.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

geprobeert maar steekt die uit meubel is dicht van achteren, uitzagen en meubel verder v/s wand is geen optie
JBL PRX Power!

quattronl

Ach so.
Mijn meubel is open van achteren dus zal bij wel goed moeten gaan.

Ik hoorde dat mijn plaat vrijdag klaar zou moeten liggen :pompom:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

chansig

Stuk van de plaat afzagen dan maar..kan je gelijk goed kijken hoe hij is opgebouwd. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 13:35:10
Stuk van de plaat afzagen dan maar..kan je gelijk goed kijken hoe hij is opgebouwd. :D

Gr Hans
wat dacht je van plaat verkopen, even slikken en nieuwe op maat bestellen?
JBL PRX Power!

chansig

mwahh...Mijn optie is beterder.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

evilniek

Dat is idd een beter idee, jammer dat het niet past Raphie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

Tja soms zit het mee, geluid kleeft nu weer iets meer, maar weet i.i.g hoe ik het weer goed krijg
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: Raphie op september  4, 2013, 14:19:48
wat dacht je van plaat verkopen, even slikken en nieuwe op maat bestellen?
Nog beter, verkopen, geld in je zak steken en gewoon gebruik maken van de eigenschappen van het meubel. Goed genoeg toch?

Raphie

Citaat van: Nooff op september  4, 2013, 15:55:09
Nog beter, verkopen, geld in je zak steken en gewoon gebruik maken van de eigenschappen van het meubel. Goed genoeg toch?
ja en nee, zoals het nu staat kom ik een heel eind, maar in het meubel klinkt het een stuk minder
JBL PRX Power!

chansig

Ik dacht dat je had geschreven dat de plaat hetzelfde deed als het meubel ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Nooff

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 17:09:16

Gr Hans
Precies...

Maar als ik het goed begrijp is dit een nieuw meubel en schijnt de oude dus beter zijn werk te doen in dat opzicht.

Raphie

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 17:09:16

Gr Hans
alsjeblieft zeg, m'n verkochte Creaktiv meubel, niet dit nieuwe meubel, daarom juist de plaat genomen, maar nooit meer aan de uitsparing gedacht.
JBL PRX Power!

chansig

Ik kan niet alles onthouden...alsjeblief zeg.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 17:51:03
Ik kan niet alles onthouden...alsjeblief zeg.

Gr Hans
het was pas zo'n 45 keer aangegeven in de afgelopen paar weken :D

Maar goed, combi CA in nieuw meubel werkt net zo goed als oud meubel
Zonder CA niet zo goed
JBL PRX Power!

chansig

Dan vond ik het ws niet belangrijk genoeg.. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 18:50:04

Gr Hans
geeft niet, zien we wel vaker :D 
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: chansig op september  4, 2013, 18:50:04

Gr Hans

Volgens mij ben jij zo lek als een zeef Hans ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

twani

Raphie

mijn plaat is in prijs verlaagd naar €350 (zijn dealers die de diamond (1) voor €500 verkopen)
Plaat MOET weg jongens, want hij past niet. ik WIL een nieuwe op maat bestellen. Dus make me an offer I can't refuse
inruil op basis van list price kost me meer, dan afschrijven en zonder inruil een plaat op maat bestellen.
JBL PRX Power!

twani

Overigens werden in het laatset nummer van het blad Audio een flink aantal dedicated "audioracks" getest waaronder Tabula Rasa, Naim Framelite, Creaktiv en Solid Tech.

Opvallend hier was, (en volgens de testers niet toevallig) dat de 2 racks die met Quartszand waren gevuld als duidelijke winaar uit de bus kwamen (oa Creaktiv).

Nu las ik op de wikipedia dat AL! het zand langs de NL stranden quartszand is. Betekent dat dat als ik een zélf gemaakt (bijv multiplex) platform met dat zand vul ik een heel eind kom? Of denk ik nu echt veel te simpel :blush: