Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: twani op september  5, 2013, 08:32:07
Overigens werden in het laatset nummer van het blad Audio een flink aantal dedicated "audioracks" getest waaronder Tabula Rasa, Naim Framelite, Creaktiv en Solid Tech.

Opvallend hier was, (en volgens de testers niet toevallig) dat de 2 racks die met Quartszand waren gevuld als duidelijke winaar uit de bus kwamen (oa Creaktiv).

Nu las ik op de wikipedia dat AL! het zand langs de NL stranden quartszand is. Betekent dat dat als ik een zélf gemaakt (bijv multiplex) platform met dat zand vul ik een heel eind kom? Of denk ik nu echt veel te simpel :blush:

Waarom niet testen? Ik kom straks wel langs met mijn Diamond 2, Twani ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

skoebiedoe

Zo een plaat werkt dus niet als je uw toestellen op elkaar hebt staan ?
( dacht gelezen te hebben dat deze ergens op moesten liggen, in weze liggen ze dan nog wel op een plaat maar tussenin ligt er niets. )

quattronl

Een plaat heeft het meeste nut op het apparaat wat er direct op staat
Des te groter de afstand tussen plaat en apparaat, des te minder zal het effect van de plaat zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

echte foto dan maar Diamond (to be v1  :D ) maar tot de offciiele aankondiging nu nog steeds de Diamond

JBL PRX Power!

quattronl

Jij hebt nog de versie met inscriptie. Tegenwoordig doen ze dat niet meer dus ik krijg een 'kale' plaat.
Vind dit wel mooier staan ;)

Ik ben wel blij dat ik ook voor hoogglans gekozen heb. Staat toch net wat sjieker.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Raphie

mooi ook dat "tegenwoordig" alsof deze plaat jaren oud is i.p.v. weken  :D
JBL PRX Power!

quattronl

Je had er geen leeftijd bij vermeld dus ik had geen idee.
Weet niet of de D1's die nu verkocht worden ook nog de inscriptie hebben maar de D2 is in ieder geval kaal.

twani

Citaat van: Raphie op september  5, 2013, 09:51:29
echte foto dan maar Diamond (to be v1  :D ) maar tot de offciiele aankondiging nu nog steeds de Diamond

Mooie foto Raphie met die weerspiegeling van die lamp erin. Ik heb niet specifiek iets met de CA plates maar vind dit toch wel errug mooi :wub:

evilniek

Ik heb gekozen voor een mat zwarte afwerking, heb je in ieder geval geen last van reflecties van lampjes etc.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op september  5, 2013, 08:32:07
Overigens werden in het laatset nummer van het blad Audio een flink aantal dedicated "audioracks" getest waaronder Tabula Rasa, Naim Framelite, Creaktiv en Solid Tech.

Opvallend hier was, (en volgens de testers niet toevallig) dat de 2 racks die met Quartszand waren gevuld als duidelijke winaar uit de bus kwamen (oa Creaktiv).

Nu las ik op de wikipedia dat AL! het zand langs de NL stranden quartszand is. Betekent dat dat als ik een zélf gemaakt (bijv multiplex) platform met dat zand vul ik een heel eind kom? Of denk ik nu echt veel te simpel :blush:

Mijn Diy rack (wel laten maken :D) zijn alle platen/platforms ook gevuld en heeft zeker een meerwaarde in klank. Mijn vorig rack (Creaktiv Trend) was klankmatig veel minder.
Ik heb wel eens goede losse platen oftewel eindversterker basissen op mijn rack geplaatst maar allemaal geen klankwinst opgeleverd ten opzichte van mijn rack. Merken zoals Finite, Copulare  :o maar het had geen meerwaarde.

Wat betreft de Ca Diamond platen weet ik niet of dit een meerwaarde zal hebben. Ik ben overal voor in qua tweaks maar het moet wel leuk blijven + verantwoord. Met name het laatste twijfel ik over omdat de prijs (vrij) duur is terwijl er weinig info over is, o.a. de opbouw, wat voor spul ze gebruiken en wat erin zit. Wanneer ik kijk naar het merk Copulare wat ook geen kattenpis is qua prijzen(Basis valt nog mee ;) ) maar je weet wel hoe zo'n plaat compleet in elkaar zit van top tot teen.
Voor het bedrag wat CA vraagt mag je wel weten hoe ze in elkaar zitten, maar als zij dit niet doen is het ook hun goed recht.
Ik heb met Philip(Htip) in juli nog over deze platen gehad en hij heeft me het een en ander wel uitgelegd en zodoende ben ik wel nieuwsgierig maar er blijft een maar ;) wat toch parten speelt. Het zet je toch aan het denken.
- Waarom zal ik het zoveelste basis op mijn al heel goede audiorack gaan proberen. De andere basissen hadden geen meerwaarde. Waarom zal deze dan (eventueel) wel werken.
Dit is toch iets wat me door het hoofd spookt ;).

Edit:
Mijn 3000e post alweer  :clapping: :pompom:. ik wordt ook een spammer  :D
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

quattronl

Je komt er maar op 1 manier achter of zo'n plaat, of welke tweak dan ook, in je eigen set werkt: uitproberen.

Enkele plaat-eigenaren hebben het plan opgevat om 'een keer' wat M&G's in den lande te organiseren waarbij men zo'n plaat in een set laat horen.
Geinteresseerden kunnen daarbij aanwezig zijn om zodoende de verschillen met en zonder te ervaren.
Het precieze hoe en wat is nog onduidelijk maar het plan ligt er.

Maximus_Aurelius

Citaat van: quattronl op september  5, 2013, 12:51:17
Je komt er maar op 1 manier achter of zo'n plaat, of welke tweak dan ook, in je eigen set werkt: uitproberen.

Dat snap ik maar zie mijn verhaal boven.  ;).
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

quattronl

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  5, 2013, 12:53:59
Dat snap ik maar zie mijn verhaal boven.  ;).
En ik snap dat ik dat even heel simpel heb neergezet maar dat het in de praktijk knap lastig is :)
Daarom ook mijn vervolgverhaal over de M&G's. Diegenen die een plaat in hun eigen set willen uitproberen en het niet erg vinden als er nog enkele forummers over de vloer komen kunnen in overleg zo'n meeting organiseren. Zoiets.

solitaire

Ben geen reguliere poster meer op HTf, maar werd getipt naar dit topic. Heb zelf alleen CA Cones in huis (goede resultaten mee mogelijk imo.) en geen ervaringen met de Plates (en geen budget om er een te proberen [alhoewel €350 ...hmmm]). Van de 7 pagina's threadtekst 3 gehakketak ... en verhipt weinig toepassings[luister]ervaringen voor een thread in de 'hardware reviews' forum-sectie (dat de M&G maar wat mag opbrengen ...) ... en ik mis nog wat. Wellicht kan iemand het volgende eens proberen en rapporteren.

Het aanpakken van ongewenste trillingsenergie gaat ook prima via de bovenkant van apparatuur, simpel door het plaatsen van gewicht(en), al dan niet met specifiek 'afgestemde/ingebakken' eigendemping. Stralingsafscherming in een vorm zoals bv. de CA Plate die biedt werkt lijkt me ook zeker zo goed via de apparaat-bovenkant.

Producten waar ik zelf ervaring mee heb in deze context (sommige net als de CA Plates een combi van 'gewicht met interne demping' + 'stralingsafscherming') zijn van oa. XAV Electro Magnetic eXterminator, Eichmann, Symposium 'Plates', AudioTekne, Stillpoints ERSpapier, AIS Ophiopogon 2.0, finite-elemente, PolyCrystal Dissiblocks (mij onbekend of dit courante modellen zijn).

Wat zijn de resultaten van CA Plates wanneer toegepast direct (of met een dunne tussenlaag) op de bovenkant van je electronica (al dan niet in combinatie met een Plate onder het apparaat) ?

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

quattronl

Helaas mag ik mij nog net geen eigenaar van een CA plaat noemen. Ik hoop de mijne zaterdag op te mogen halen.
Ik heb wel bij iemand anders het effect er van gehoord, vandaar mijn enthouisiasme om dit topic te openen.

Op jouw aangeven ga ik zeker proberen wat het effect is van een plaat óp een versterker (in mijn geval).
Ik vermoed dat dé reden is dat dit niet (veel) gedaan wordt is dat je dan de koelopeningen van de versterker grotendeels afsluit.
Maargoed, gecontroleerd proberen kan altijd maar nog even geduld aub.

Deleted member

Over de prijzen, Finite Elemente heeft (ik verwacht) vergelijkbare modellen in de Pagode Signature (830 euro) en Pagode Master Reference (1300 en 1600 euro). Zelf uiteraard nooit vergeleken maar ik verwacht dat CA zijn prijzen wel afstemt op de concurrentie. :) Meer professionele reviews of van bijvoorbeeld een 6Moons of vergelijkingen zouden wel leuk zijn als die zouden komen.

@Solitaire, in elk geval vier user reviews zijn onderweg en op 't forum is nog meer te vinden over de CA Plates dan alleen in dit topic. Zie met name HTip zijn topic.

Bij mij gaat de plate in elk geval ónder de Devialet (D-Premier dus D1 op Diamond-2 dus D2 :D) want bij mij is straling voorlopig nog wel gewenst. WiFi antenne is aan open bovenkant, verder massief aluminium rondom.  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Antoine op september  5, 2013, 19:28:27
Over de prijzen, Finite Elemente heeft (ik verwacht) vergelijkbare modellen in de Pagode Signature (830 euro) en Pagode Master Reference (1300 en 1600 euro). Zelf uiteraard nooit vergeleken maar ik verwacht dat CA zijn prijzen wel afstemt op de concurrentie. :) Meer professionele reviews of van bijvoorbeeld een 6Moons of vergelijkingen zouden wel leuk zijn als die zouden komen.

@Solitaire, in elk geval vier user reviews zijn onderweg en op 't forum is nog meer te vinden over de CA Plates dan alleen in dit topic. Zie met name HTip zijn topic.

Bij mij gaat de plate in elk geval ónder de Devialet (D-Premier dus D1 op Diamond-2 dus D2 :D) want bij mij is straling voorlopig nog wel gewenst. WiFi antenne is aan open bovenkant, verder massief aluminium rondom.  ;)

Hmmm prijzen zeggen niks over wat het doet met het geluid.
Ik heb een Finite Module bijvoorbeeld en die kost nieuw 5 mille.
Stukje design waar je voor betaalt naar mijn idee.
En ik kom van een E12 finite signature en die platen zijn echt wel een stuk beter dan zijn directe concurrenten aan die prijzen...
Maar goed je gaat het zelf ondervinden Antoine! Ik hoop dat je er zo veel plezier van gaat beleven!
En dat die Devialet nog beter gaat klinken ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted member

Je hebt eigenlijk wel een punt dat prijzen niet zo veel zeggen al lijkt 't soms van wel naar mijn ervaring. Het is soms net alsof fabrikanten donders goed weten 'waar ze in de markt staan' en daar hun prijzen op aan passen.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd en wacht met smart op 't berichtje van Rogier dat de D2 op de post is.  :)

Raphie

mijn D(1) verkocht, dus volgende week ook Rogier maar eens bellen voor een D2 op maat!
JBL PRX Power!

quattronl

Citaat van: Raphie op september  6, 2013, 10:06:31
mijn D(1) verkocht, dus volgende week ook Rogier maar eens bellen voor een D2 op maat!
Die D1 heb je snel verkocht :)
Prijs was wel erg interessant.

Men zegt dat er duidelijk verschillen hoorbaar zijn tussen de D1 en D2. Ben benieuwd of jij die ook gaat ervaren (al is dan een 1:1 vergelijk niet meer mogelijk).

Xander32

Respect voor jullie pioniers, die een plate hebben gekocht en daar laaiend enthousiast over zijn. Zelf kan ik het mij echter niet verantwoorden om daar zo'n bedrag aan te besteden. Ik zou dat dan eerder besteden aan een versterker of bron upgrade.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Citaat van: Xander32 op september  6, 2013, 14:00:39
Respect voor jullie pioniers, die een plate hebben gekocht en daar laaiend enthousiast over zijn. Zelf kan ik het mij echter niet verantwoorden om daar zo'n bedrag aan te besteden. Ik zou dat dan eerder besteden aan een versterker of bron upgrade.
Klopt dat het een flink bedrag is (al zijn er diverse plates in diverse prijsklassen).
Wil je echter net zo'n sprong voorwaarts in je sound krijgen dan zal je bijv. een flinke DAC moeten kopen. Ben je minstens evenveel voor kwijt (ik vermoed zelfs het dubbele).
Maargoed, dat zijn aannames en gelden zeker niet voor elke set.

Je moet ze eerst maar eens bij iemand gaan beluisteren (mag bij mij, je bent van harte welkom).
Pas daarna kan je beoordelen of je het er überhaupt voor over zou kunnen hebben.

Xander32

Citaat van: quattronl op september  6, 2013, 14:07:01
Klopt dat het een flink bedrag is (al zijn er diverse plates in diverse prijsklassen).
Wil je echter net zo'n sprong voorwaarts in je sound krijgen dan zal je bijv. een flinke DAC moeten kopen. Ben je minstens evenveel voor kwijt (ik vermoed zelfs het dubbele).
Maargoed, dat zijn aannames en gelden zeker niet voor elke set.

Je moet ze eerst maar eens bij iemand gaan beluisteren (mag bij mij, je bent van harte welkom).
Pas daarna kan je beoordelen of je het er überhaupt voor over zou kunnen hebben.
Ookal zouden deze eenzelfde positief effect geven in mijn set als een versterker upgrade, zou ik toch investeren in die laatste. Pas als ik alle componenten in de keten al op het door mijn gewenste niveau heb, zou een plate voor mij een overweging kunnen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Citaat van: Xander32 op september  6, 2013, 14:12:01
Ookal zouden deze eenzelfde positief effect geven in mijn set als een versterker upgrade, zou ik toch investeren in die laatste. Pas als ik alle componenten in de keten al op het door mijn gewenste niveau heb, zou een plate voor mij een overweging kunnen zijn.
En met die aanpak is helemaal niks mis :)

Maar de uitnodiging om eens te komen luisteren blijft wel gewoon staan hoor ;)

Nahpets

Citaat van: Xander32 op september  6, 2013, 14:12:01
Mits de akoestiek ook al aan de beurt is geweest.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.