Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

ja, hallo, dat is toch ook het effect wat je waarneemt?!?

je kan om compleet te willen zijn ook de CA plate vervangen door een stoeptegel van 4cm

maar ff concreet, denk dat er eerst gemeten moet worden met de plate onder versterkers en bronnen
de hele nieuwe "hé mike hij werkt ook onder een speaker" hype is er pas de afgelopen week ingeslopen

JBL PRX Power!

Raphie

voor de volledigheid, mijn CA plate vanmorgen onder m'n SVS SB12 gezet  :D

Wat denk je?......

moest er een theedoek onderleggen omdat de tegelvloer niet geheel waterpas was, hij ging dus wippen/klapperen.
behalve geluidmaken, deed ie na stutten met theedoek niks voor de laagbeleving. Het zag er alleen erg protserig / high end uit.  ;D

Maar de 2 plate is natuurlijk "veel" beter  :D
JBL PRX Power!

jvanhambelgium

Citaat van: Raphie op september  3, 2013, 10:35:24
ja, hallo, dat is toch ook het effect wat je waarneemt?!?

je kan om compleet te willen zijn ook de CA plate vervangen door een stoeptegel van 4cm

maar ff concreet, denk dat er eerst gemeten moet worden met de plate onder versterkers en bronnen
de hele nieuwe "hé mike hij werkt ook onder een speaker" hype is er pas de afgelopen week ingeslopen

Je zou inderdaad de CA moeten vervangen door een "gelijkwaardige" betonnen stoeptegel zodat 0,0 aan de opstelling anders is qua hoogtes etc.Zeker bij luidsprekers is alles zo kritisch. Je hoofd "iets anders" houden tussen 2 luister-sessies in kan al verdraaide resultaten geven.

Ikzelf ben uitermate sceptisch tov deze dingen en geloof er niets van vooraleer ik eens heb getest op mijn set in mijn eigen ruimte.
Ik zou zo'n plaat een keer onder m'n receiver of streamer willen leggen en evalueren, niet direct onder m'n speakers want dan verander je sowieso door hoogte-verandering en moet je daar eerst terug aan wennen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Nahpets

Citaat van: jvanhambelgium op september  3, 2013, 10:43:42
Je zou inderdaad de CA moeten vervangen door een "gelijkwaardige" betonnen stoeptegel zodat 0,0 aan de opstelling anders is qua hoogtes etc.Zeker bij luidsprekers is alles zo kritisch. Je hoofd "iets anders" houden tussen 2 luister-sessies in kan al verdraaide resultaten geven.

Er van uitgaande dat de speaker fabrikant daar van op de hoogte is (pun intended), zou het plaatsen van een Plate er dan dus altijd voor zorgen dat je de juiste hoogte niet meer hebt.

Tenzij je een centimeter of 5 van de onderkant van je luidsprekers af zaagt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

de plaat is aanvankelijk gemarketed als onderlegger voor electronische componenten. Dat het iets doet onder speakers wordt door HTip beweerd en er zijn blijkbaar mensen die op basis van een review blind zo'n plaat bestellen voor onder hun eigen woofer

De plaat is NIET magisch, het is géén delicate compositie van oerstoffen die als een soort van omgekeerde wichelroede alle aardstralen afbuigen. Het is geen gezondsheidsarmband. Het is gewoon "design massa" die microfonie en RFI (enigszins) in banen leidt En dát doet het product prima

Nu je het er zo over hebt Jan, ik vind de euforie en bijna mystieke krachten die er in het enthousiasme door sommigen aan worden toegekend TENENKROMMEND. En dan vooral de arrogantie over hoeveel beter ze zijn dan de alternatieven.
Het is gewoon een goede plaat, een mooi alternatief voor een goed meubel. Maar het is geen magische plaat die ALLES waarmee het in contact komt beter laat werken. Ik vind dat dat soort onzin hier ook moet stoppen. 
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Nahpets op september  3, 2013, 10:49:34
Er van uitgaande dat de speaker fabrikant daar van op de hoogte is (pun intended), zou het plaatsen van een Plate er dan dus altijd voor zorgen dat je de juiste hoogte niet meer hebt.

lol i.d.d.

"klinkt anders" klopt uw tweeter staat 5cm hoger :) da's dan €799 per speaker a.u.b.  :D
TENENKROMMEND is het.
JBL PRX Power!

jvanhambelgium

Citaat van: Nahpets op september  3, 2013, 10:49:34

"de juiste hoogte" is niet tot op de cm voorzien in het een luidspreker-ontwerp/afstraalkaraktistiek.
Ik heb al wel plots gezien met "on axis" metingen, 15° , 30° van de as etc.
Maar *meetbaar* zal het wel zijn zijn indien je een speaker 5cm omhoog zet tussen 2 meet sweeps zonder dit te compenseren.
Anders zou je dit "foutelijk" kunnen toeschrijven aan de "werking" van zo'n plaat en niet zozeer vanwege de banale hoogte-shift die je geintroduceerd hebt.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jumping Jack

Zou je dat hoogteverschil ook niet kunnen opvangen (of toch grotendeels) door de meetmicrofoon eveneens hoger (lager) te plaatsen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

nee, want dan verander je de luisterpositie t.o.v de ruimte
en dus alle reflectiewaarden
JBL PRX Power!

StefaanD

Citaat van: Raphie op september  3, 2013, 11:01:09
lol i.d.d.

"klinkt anders" klopt uw tweeter staat 5cm hoger :) da's dan €799 per speaker a.u.b.  :D
TENENKROMMEND is het.

Je bent echt een kampioen van dingen in het belachelijke te trekken blijkbaar  :turn: Dat is ook TENENKROMMEND. Op mijn vorige vraag in dit draadje heb je blijkbaar ook geen zin om te antwoorden ?

Vermoed, en dat kunnen alleen de mensen die een plate hebben getest/aangekocht, dat de meeste eerst met spikes onder de speakers zaten en die haal je er wel vanaf als ze op een plate staan. Scheelt wat ? Toch ook weer een cm. of 2. Zomaar een gedacht.

En hoe ben jij zelf tot het besluit gekomen om die plate welke je ook hebt aan te kopen ?

evilniek

Citaat van: Raphie op september  3, 2013, 10:59:49
de plaat is aanvankelijk gemarketed als onderlegger voor electronische componenten. Dat het iets doet onder speakers wordt door HTip beweerd en er zijn blijkbaar mensen die op basis van een review blind zo'n plaat bestellen voor onder hun eigen woofer

De plaat is NIET magisch, het is géén delicate compositie van oerstoffen die als een soort van omgekeerde wichelroede alle aardstralen afbuigen. Het is geen gezondsheidsarmband. Het is gewoon "design massa" die microfonie en RFI (enigszins) in banen leidt En dát doet het product prima

Nu je het er zo over hebt Jan, ik vind de euforie en bijna mystieke krachten die er in het enthousiasme door sommigen aan worden toegekend TENENKROMMEND. En dan vooral de arrogantie over hoeveel beter ze zijn dan de alternatieven.
Het is gewoon een goede plaat, een mooi alternatief voor een goed meubel. Maar het is geen magische plaat die ALLES waarmee het in contact komt beter laat werken. Ik vind dat dat soort onzin hier ook moet stoppen. 

Jeez, ik heb alleen maar aangegeven dat ik een plaat heb besteld, vervolgens beticht je mij van het "blind" aanschaffen van iets. Ik heb ook nooit iets gezegd over mystieke krachten, dit soort uitspraken leg jij anderen in de mond. Volgens mij moet jij zelf stoppen met onzin uitkramen. Zo dat is er ook uit.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

Citaat van: StefaanD op september  3, 2013, 11:35:43
Je bent echt een kampioen van dingen in het belachelijke te trekken blijkbaar  :turn: Dat is ook TENENKROMMEND. Op mijn vorige vraag in dit draadje heb je blijkbaar ook geen zin om te antwoorden ?

Vermoed, en dat kunnen alleen de mensen die een plate hebben getest/aangekocht, dat de meeste eerst met spikes onder de speakers zaten en die haal je er wel vanaf als ze op een plate staan. Scheelt wat ? Toch ook weer een cm. of 2. Zomaar een gedacht.

En hoe ben jij zelf tot het besluit gekomen om die plate welke je ook hebt aan te kopen ?
Ik heb de plaat al een maand in mijn bezit, hij is door mij gekocht, hij is van mij. bewust aangeschaft als alternatief voor mijn Creaktiv meubel wat helaas plaats heeft moeten maken voor een meer WAV vriendelijk eiken meubel.

de overige vragen heb ik al beantwoord, in mijn vorige posts
Ik trek trouwens niks in het belachelijke. Ik deel gewoon mijn ervaring.

Misschien dat jij eens wat minder fier blind moet geloven wat elders geschreven wordt ipv spijkers op laag water te zoeken bij mensen die wat concreter worden.  ;)

Je praat niet over een setje vibrapods van €15,00 of een plakje sorbothane, je praat over platen van €800....... de helft van een DD subwoofer
meer als de Marantz receiver / versterker waar die onder staat.....
JBL PRX Power!

StefaanD

Waar jij denkt dat ik blind geloof ten toon spreid is me een compleet raadsel  :sly: Dat doe ik namelijk niet, heb gewoon interesse in deze platen, moet je verder echt niets achter zoeken.

evilniek

Raphie

StefaanD ik zie namelijk alleen maar eenzijdige kritische vragen. vandaar....  :D

Niek, jij moet echt helemaal zelf weten wat je doet, je krijgt i.i.g. een mooie "high end" sokkel voor je sub. Maar akoestisch ga je er niet wijzer van worden.
De vraag is of je dan voor wat "high end pracht en praal" dat bedrag wilt uitgeven.

tevens hebben subs een klasse D versterking, opgewekt in een DSP daar zal RFI niet zo'n probleem zijn. en de microfonie ook niet want de versterker zit al in de sub en trilt dus regardless, dat zijn namelijk de trillingen die de CA moet absorberen, mosterd na de maaltijd, kwaad is al geschiedt. dat is niet om te bashen maar zijn gewoon feiten.

JBL PRX Power!

evilniek

Citaat van: Raphie op september  3, 2013, 12:11:11
StefaanD ik zie namelijk alleen maar eenzijdige kritische vragen. vandaar....  :D

Niek, jij moet echt helemaal zelf weten wat je doet, je krijgt i.i.g. een mooie "high end" sokkel voor je sub. Maar akoestisch ga je er niet wijzer van worden.
De vraag is of je dan voor wat "high end pracht en praal" dat bedrag wilt uitgeven.

tevens hebben subs een klasse D versterking, opgewekt in een DSP daar zal RFI niet zo'n probleem zijn. en de microfonie ook niet want de versterker zit al in de sub en trilt dus regardless, dat zijn namelijk de trillingen die de CA moet absorberen, mosterd na de maaltijd, kwaad is al geschiedt. dat is niet om te bashen maar zijn gewoon feiten.

Heb al een verhelderend antwoord gekregen van CA, jouw wijsheden leg ik voorlopig even naast mij neer. Ik geloof niet dat het "Voodoo" is, er zit wel degelijk logica achter deze ploat. Oja, ik wil nog even zeggen dat ik je een echt "onmeunig oale wief" vind, LOL.

Nahpets

Citaat van: evilniek op september  3, 2013, 13:05:21
Heb al een verhelderend antwoord gekregen van CA

Ik zou wel rekening houden met een mogelijke WC-Eend.
I love everybody!
some I love to avoid,

Raphie

Heb al een verhelderend antwoord gekregen van CA, jouw wijsheden leg ik voorlopig even naast mij neer. Ik geloof niet dat het "Voodoo" is, er zit wel degelijk logica achter deze ploat. Oja, ik wil nog even zeggen dat ik je een echt "onmeunig oale wief" vind, LOL.
Niek jongen, het zijn jouw centen, ik zou een plate nemen in formaat hifi voor onder je EV, heb je meer plezier van. Maar doe vooral wat goed voelt.
JBL PRX Power!

evilniek

Citaat van: Nahpets op september  3, 2013, 13:07:18
Ik zou wel rekening houden met een mogelijke WC-Eend.

Oud hollands cynisme, altijd leuk. Ik ben wel weer klaar met dit topic, sorry TS, helaas dit viel eigenlijk wel te verwachten.

Nahpets

Zeker niet cynisch bedoeld. Een enigszins kritische houding tov de producent lijkt mij echter niets mis mee. Enige meting/onderzoek mbt de Plates lijkt niet beschikbaar.

En als jij blij bent met de plate onder je sub is dat toch prima? Daar heb je de goedkeuring van het forum toch niet voor nodig? En mijn goedkeuring (of afkeuring) al helemaal niet.

Trouwens die keuring geef ik sowieso niet.
I love everybody!
some I love to avoid,

chansig

Misschien handig, voor het verloop van de discussie, om dit antwoord ook hier te delen ?

Citaat van: evilniek op september  3, 2013, 13:22:50
Oud hollands cynisme, altijd leuk. Ik ben wel weer klaar met dit topic, sorry TS, helaas dit viel eigenlijk wel te verwachten.

Even buiten de woordkeuze etc..inhoudelijk worden er mijn inziens wel goede argumenten aangedragen. Argumenten van Raphie over het gebruik van de plaat onder een subwoofer of gebruik onder een speaker (janvanham..etc) zijn mijn inziens niet verkeerd. Ik heb begrepen dat een positie verandering van de micorfoon (van bv een halve centimeter) al een andere meting kan geven.

Misschien dus maar door op inhoud ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Deleted member

Leuk al dat gepraat over de CA plates maar ik wil de mijne nu eindelijk wel eens ontvangen!!! Geintje, ik wist dat ik geduld moest hebben.  ;)

Staaled

Citaat van: evilniek op september  3, 2013, 13:22:50
Dat is jammer, want ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Ik lees nu ook iets over hout als materiaal ?  Was mij niet bekend.

En heeft Htip niet zijn DD settings aangepast van Gramma naar CA plate ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

het is zo ver ik kan beoordelen een MDF sandwich met een plak lood er tussen en een keramiekachtige coating die ook dienst doet als grondverf voor de zwarte lak. géén rocket science dus...
JBL PRX Power!

StefaanD

Ter informatie van wat ik er over gehoord heb van HTip afgelopen zaterdag, zit er nergens lood in de CA Plates. Inderdaad wel hout, vraag me niet welke soort.

Je weet duidelijk zelf niet wat je gekocht heb Raphie  :D