Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Spannend, mooi vooruitzicht 🙂

Citaat van: DofN op augustus 20, 2021, 09:27:12
Dank je Jazzman. Ik heb van de week even nagebeld bij de winkel, en als het goed is worden ze vandaag bezorgd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Dat zijn de goede berichten, we zien de unboxing foto's graag verschijnen!

jahtari

Een leuke dag dus in het vooruitzicht.  :coffee:

Hoop dat je de 8c's pas tegen het einde van het jaar verkoopt  :D als ik tzt weer enigszins bijgekomen ben van eerdere HT uitgaven.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DofN

Citaat van: Contour op augustus 20, 2021, 09:39:04
Dat zijn de goede berichten, we zien de unboxing foto's graag verschijnen!

Dank je voor de interesse, maar daar doe ik niet aan :) Ben nu aan het luisteren, dat inspelen gaat heel snel want ik vind het meteen al goed klinken. 

Nu een goed glas whisky erbij. En grasduinen door de mooiste en ook nieuwe muziek en even flink genieten. Zodra ik zin heb post ik een fotootje van de nieuwe opstelling.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: jahtari op augustus 20, 2021, 10:32:51
Een leuke dag dus in het vooruitzicht.  :coffee:

Hoop dat je de 8c's pas tegen het einde van het jaar verkoopt  :D als ik tzt weer enigszins bijgekomen ben van eerdere HT uitgaven.

Ik weet nog niet wanneer ze in de verkoop gaan :) Heb geen haast en ik wil over een maand ofzo de DD8's terugzetten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Lekker hoor...wel opruimen als je foto's gaat maken.  :D

Het zal er vast erg mooi uitzien.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Heel stemmig 👌🏻

... en wat zijn jouw eerste bevindingen in vergelijking met de D&D's? Ben je een blij man?  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Goh, dat ziet er echt smaakvol uit, ideale kijk- en luisterkamer.
Wat is dat spul op de achterwand? Heel fraai, ook nog akoestische eigenschappen?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Rob46

#1511
Paar jaar geleden de Epicon 2 monitor luidspreker mogen beluisteren. Ook dat was heel, heel erg fraai weet ik mij nog te herinneren......mooie producten!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

DofN

Citaat van: Xander32 op augustus 21, 2021, 10:15:23
Heel stemmig 👌🏻

... en wat zijn jouw eerste bevindingen in vergelijking met de D&D's? Ben je een blij man?  :)

Stemmig is ook een omschrijving  :) Ik ben blij.

Op de foto lijkt het groter dan het allemaal is. Ik vind het een knus luisterhoekje, lekker gedempt maar niet té. De wand is betegeld met 3D corkbee stripes. Akoestisch doet het vast wat, maar niet veel. De leverancier denkt daar anders over. Ik heb wel wat voor- en na RT metingen, maar vind ze lastig op waarde te schatten.

Ik ben in mijn hoofd hiermee bezig:

- Zijn de Epicons een vooruitgang t.o.v. de MS4?
- Hoe doen ze het in vergelijking tot de DD8c's?

Een hele opgave, maar de eerste gedachte is dat de MS4 voor relatief oude LS heel goed zijn en dat de stap naar de E6 niet erg groot is. Ik moet er nog wat over nadenken. In vergelijking met de DD8c.. Ik vind de dynamiek en de wide-dispersion van de Dali's fijn. De 3D bubble . Wat de DD8's met hun superieure cardioide gedrag uitstekend doen, maken de E6's misschien weer goed door de mooie drivers en de heerlijke klank die erin zit. Op de een of andere manier klinkt het 'natuurlijk'. Dat is ook wat ik hoorde toen ik van de Helicon naar de MS4 overstapte. Van een absoluut indrukwekkend groots en haast sprankelend geluid naar een ingetogen en natuurlijker klinkend geluid. Dat is blijkbaar wat Dali bij mij doet in de toplijn.

Ik gebruikte bij beide mijn subs voor het laag, en de aansluiting tussen subs en DD8's is makkelijker te realiseren. Ik denk dat soms ook te horen. Je laat wat, je krijgt wat. Het oog is wel heel tevreden over de Epicons. Kortom, al met al.. De Dali's voelen als een warm bad.. En dat is niet gek, want ik ben er blijkbaar aan gewend geraakt ondanks een paar uitstapjes naar andere LS en de talloze luisterbezoeken.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maximus_Aurelius

Citaat van: DofN op augustus 21, 2021, 10:12:01
Hans had voorkennis :)



Ziet er mooi en rustig uit.
In zo'n ruimte kun je lekker wegzakken en genieten van de muziek.  :pompom: :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Ze staan wel dicht op de achterwand, dat komt de diepte in het beeld meestal niet ten goede.

DofN

Nu 40 cm, daar kan ik 55 van maken. Deze 40 is de uitkomst van 6 jaar oefenen met de MS4 :) Misschien probeer ik het over tijdje wel met 55 cm.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Is dat gemeten vanaf achterkant speaker tot de muur?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Ik zou zelf het front van de speaker minimaal 1 meter van de achterwand aanhouden.

michel69

Citaat van: Contour op augustus 21, 2021, 13:34:19
Ik zou zelf het front van de speaker minimaal 1 meter van de achterwand aanhouden.
Net even gemeten en bij mij staan ze 1.15m van de achtermuur  [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

addesmo

Als je de Lyngdorf gebruikt zoals hij bedoeld is dan moeten de speakers tegen de achterwand ;)

Rob_Dingen

Citaat van: addesmo op augustus 21, 2021, 19:54:58
Als je de Lyngdorf gebruikt zoals hij bedoeld is dan moeten de speakers tegen de achterwand ;)
Dan hebben ze weinig verstand van muziek weergave.
Er zijn maar 2 manieren of genoeg vrijstaand of in de muur zoals in veel studio's gebeurd.
Het gaat namelijk om te voorkomen dat de reflecties niet te snel achter het directe geluid komt, dat ver smeert namelijk het geluid.

Rob

addesmo

#1522
Lyngdorf werkt met Room Perfect, dus verdiep je daar eerst maar eens in! Werkt bij mij echt heel erg goed.

Contour

Is die plaatsing dicht op de muur samen met Roomperfect niet vooral gericht op het laag?

De meeste speakers klinken 'plat' als je ze dicht bij de achterwand zet, geen of weinig diepte in het geluid, het geluid staat op de lijn van de speakers, maar komt daar niet achter.

Groetjes Walter

Teejoo

#1524
Citaat van: addesmo op augustus 21, 2021, 20:19:31
Lyngdorf werkt met Room Perfect, dus verdiep je daar eerst maar eens in! Werkt bij mij echt heel erg goed.
Dat bedoelt Lyngdorf zeker niet met de inzet van RP lijkt me. Dan zou je eerst door een suboptimale speakerplaatsing het geluid onnodig beïnvloeden om het vervolgens weer te laten corrigeren..

Bij hun eigen speakerlijn is dat een heel ander verhaal. Die zijn ontworpen om zelfs tegen de muur te plaatsen om zo idd in het laag extra roomgain op te wekken. Maar dat is met deze Dali's zeker niet het geval.