Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Raymen

#750
 ;D Dat zou te gek zijn natuurlijk.

Heb je daar een linkje naartoe jaco

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Atmoz

Citaat van: jaco op februari 13, 2015, 15:43:51
Geruchten op avsforum waren dat de DTs:X upgrade gratis zou worden voor de topmodel D&M toestellen die nu Atmos en Auro kunnen doen.

Ah, dat zou wel heel mooi zijn dan :worship:


Citaat van: Raymen op februari 13, 2015, 16:56:28
;D Dat zou te gek zijn natuurlijk.

Heb je daar een linkje naartoe jaco

Mvrg,
RAymen

Ik hoop dat de geruchten waarheid worden ;D


Zojuist de prachtige machine uitgepakt. Daarbij horen natuurlijk wat foto's :D









:headbanging:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

R

Erg mooi hoor. Heb net zijn kleine broertje in het zwart aangesloten (nu installeren ;). Het design mag er echt zijn!

RonG

Atmos zit in de True-HD stream, zal DTs:X niet in de DTS-HDMA stream zitten?

RonG

Citaat van: Atmoz op februari 13, 2015, 18:10:14


Zojuist de prachtige machine uitgepakt. Daarbij horen natuurlijk wat foto's :D

:headbanging:

Top. veel plezier ermee,
Net de eerste fim mee gekeken, Dawn of the Planets of the Apes ;D ;D

donaldk

Geen sub uitgang? 11 kanaals totaal, waarvan slechts 4 height kanalen? Mooi ding, maar hoeveel kanalen kan hij aan? Als je meer wilt kom je op dure dingen zoals de Datasat?

RonG


donaldk

Twee rca-tjes verstopt midden tussen de rca en grotere schroeven?

RonG


donaldk

Inderdaad.

Overigens ben ik DTS X nergens tegengekomen op ISE heel veel ATMOS, minder Auro, maar geen DTS X. DTS stond ook niet op ISE, op IBC staan ze meestal wel.

jaco

Citaat van: Raymen op februari 13, 2015, 16:56:28
;D Dat zou te gek zijn natuurlijk.

Heb je daar een linkje naartoe jaco

Mvrg,
RAymen
Ht zijpn geruchten.
Dit is een link naar een dealer die er tientallen verkoopt..
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1535197-marantz-av8802-13-2-xlr-processor-hdmi-2-0-isf-wifi-bluetooth-details-44.html#post31584009

Hij verkoopt ze nu met garantie dat zijn klanten DTS:X van hem krijgen:
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1535197-marantz-av8802-13-2-xlr-processor-hdmi-2-0-isf-wifi-bluetooth-details-40.html#post31343898


Zo zijn er nog meer te vinden. Er zijn ook een aantal posts van mensen die het vam D&M vernomen hebben.

Als ze met Auro3d als update komen, waarom zouden ze geen DTS:X gaan doen als het kan met de DSP chips in deze generatie. Als het niet KAN houdt het op, maar dat verwacht ik niet. Ze hebben bewust een DSP chip extra geplaatst voor Atmos. Dus die is met andere code dan ook helemaal beschikbaar voor Auro3d en DTS:X als er ruimte genoeg is voor al die code in eenfpga, rom flash geheugen of hoe het ook maar werkt.

Ik maak me meer zorgen over de speaker posities. Maar aangezien DTS:x ook werkt met objecten die gerenderd worden zou de speaker positie minder kritisch moeten zijn dan met Auro3d.
Er zijn ook wel posts te vinden dat het rpima gaat werken op de Atmos speaker posities.



9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Citaat van: R op februari 13, 2015, 19:23:39
Erg mooi hoor. Heb net zijn kleine broertje in het zwart aangesloten (nu installeren ;). Het design mag er echt zijn!

Mooi!! Ook gefeliciteerd ermee :pompom:
En inderdaad, met het design is echt niets mis O0


Citaat van: RonG op februari 13, 2015, 22:02:29
Top. veel plezier ermee,
Net de eerste fim mee gekeken, Dawn of the Planets of the Apes ;D ;D

Thanks!
Ah vet. Bij mij duurt het helaas nog even voordat ik de eerste film kan kijken.
Hoe bevalt'ie jou ondertussen?


Citaat van: donaldk op februari 13, 2015, 22:14:29
Geen sub uitgang? 11 kanaals totaal, waarvan slechts 4 height kanalen? Mooi ding, maar hoeveel kanalen kan hij aan? Als je meer wilt kom je op dure dingen zoals de Datasat?

Zoals inmiddels gezegd 2 sub-out inderdaad. Totaal 11.2 kanalen (maar dan moet je wel nog een stereoversterker* erbij nemen wil je 11 speakers aansturen).


Citaat van: jaco op februari 14, 2015, 08:03:26
Ht zijpn geruchten.
Dit is een link naar een dealer die er tientallen verkoopt..
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1535197-marantz-av8802-13-2-xlr-processor-hdmi-2-0-isf-wifi-bluetooth-details-44.html#post31584009

Hij verkoopt ze nu met garantie dat zijn klanten DTS:X van hem krijgen:
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1535197-marantz-av8802-13-2-xlr-processor-hdmi-2-0-isf-wifi-bluetooth-details-40.html#post31343898


Zo zijn er nog meer te vinden. Er zijn ook een aantal posts van mensen die het vam D&M vernomen hebben.

Als ze met Auro3d als update komen, waarom zouden ze geen DTS:X gaan doen als het kan met de DSP chips in deze generatie. Als het niet KAN houdt het op, maar dat verwacht ik niet. Ze hebben bewust een DSP chip extra geplaatst voor Atmos. Dus die is met andere code dan ook helemaal beschikbaar voor Auro3d en DTS:X als er ruimte genoeg is voor al die code in eenfpga, rom flash geheugen of hoe het ook maar werkt.

Ik maak me meer zorgen over de speaker posities. Maar aangezien DTS:x ook werkt met objecten die gerenderd worden zou de speaker positie minder kritisch moeten zijn dan met Auro3d.
Er zijn ook wel posts te vinden dat het rpima gaat werken op de Atmos speaker posities.

Vet hoor als dat straks ook nog kan.
Of worden de films sowieso allemaal met Atmos EN dts:X EN Auro3D uitgerust?


*die extra versterker heb ik dan ook zojuist maar gekocht:

Marantz PM5004 black



O0

En ook meteen nog 2 B&W inbouwspeakers erbij gekocht die ik voor de 2 zijkanten wil gaan gebruiken.



Mijn vraag nu:

Kan ik de frontspeakers (B&W 603s3 towers) niet beter aansturen met deze nieuwe AMP?
Zou dat niet net wat beter zijn dan via de SR7009 receiver? Of kan dat überhaupt niet? (zijn de 11 speakeruitgangen allemaal zelf te "routen" naar een uitgang?)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Citaat van: Atmoz op februari 15, 2015, 12:34:56
*die extra versterker heb ik dan ook zojuist maar gekocht:

Marantz PM5004 black



Was het niet handiger geweest om een stereo eindversterker erbij te kopen ipv een geintegreerde? Nu zit je toch met 2x volume regeling. Of had je het anders bedacht en heeft deze pm5004 een theatre through stand?
Ik denk wel dat die stereo amp beter is dan de 7009 versterking.

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op februari 15, 2015, 12:34:56

Kan ik de frontspeakers (B&W 603s3 towers) niet beter aansturen met deze nieuwe AMP?
Zou dat niet net wat beter zijn dan via de SR7009 receiver? Of kan dat überhaupt niet? (zijn de 11 speakeruitgangen allemaal zelf te "routen" naar een uitgang?)

Achterop de versterker zie je onder de uitgangen 'assignable' staan, dit zijn de uitgangen die volgensmij te veranderen zijn.
De rest staat vast, dus als je de extra versterker zal gebruiken voor de fronts, kom je nog steeds uitgangen te kort denk ik.
Want front kan je niet mappen naar iets anders denk ik.



Atmoz

Citaat van: riwi op februari 15, 2015, 12:42:50
Was het niet handiger geweest om een stereo eindversterker erbij te kopen ipv een geintegreerde? Nu zit je toch met 2x volume regeling. Of had je het anders bedacht en heeft deze pm5004 een theatre through stand?
Ik denk wel dat die stereo amp beter is dan de 7009 versterking.

Hmzz, dat is een goeie.... geen idee eigenlijk.
Ik dacht dat de volume regeling op de receiver werd geregeld, en dat je het dus maar éénmaal hoefde in te stellen op die geïntegreerde...


Citaat van: cobaltjeh op februari 15, 2015, 12:46:36
Achterop de versterker zie je onder de uitgangen 'assignable' staan, dit zijn de uitgangen die volgensmij te veranderen zijn.
De rest staat vast, dus als je de extra versterker zal gebruiken voor de fronts, kom je nog steeds uitgangen te kort denk ik.
Want front kan je niet mappen naar iets anders denk ik.

Hmzz, oke. Dus dat gaat sowieso niet.
Jammer. Tja, dan die PM5004 voor  de zijspeakers 2 heightspeakers, en de PM5003 voor de bass-shakers ::)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Citaat van: Atmoz op februari 15, 2015, 12:52:08
Ik dacht dat de volume regeling op de receiver werd geregeld, en dat je het dus maar éénmaal hoefde in te stellen op die geïntegreerde...

Dat is ook zo. Maar je moet dan wel met de tengels van die volume knop afblijven :)

Atmoz

Citaat van: riwi op februari 15, 2015, 13:03:41
Dat is ook zo. Maar je moet dan wel met de tengels van die volume knop afblijven :)

:D

Ah, dus het werkt opzich wel zoals ik wil?!

Ander probleem: er staan dan wel 3 Marantz versterkers op elkaar, en die zullen allemaal op één afstandsbediening reageren :(
Dus dan zou ik de IR-oogjes van die 2 PM versterkers moeten afplakken.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Nooff

Je kunt dan inderdaad beter voor een Marantz MM-7025 gaan welke nu ook nog 'maar' een schamele € 599,- kost of voor een MM-7055 voor maar een € 100,- meer. Dit ziet er ook nog eens erg stoer uit in combinatie.

jaco

Citaat van: Atmoz op februari 15, 2015, 12:34:56
Vet hoor als dat straks ook nog kan.
Of worden de films sowieso allemaal met Atmos EN dts:X EN Auro3D uitgerust?
Nee, dat verwacht ik niet.

Auro3d wordt niets qua film meer verwacht ik. Windbuil van Baelen roept wel veel, maar films zijn er niet, behalve 1 van paar jaar geleden, en die doet het niet op een D&M auro3d decoder.
Voor audio is het wat anders, je kunt omdat het channel based is, een 3d microfoon nemen, een opname maken en encoderen in Auro. Je zou niet veel hoeven mixen.

Wil je dat met Atmos doen, dan kun je ze beperkt in de bed channels stoppen. De front heigh/top of high is ook een bed channel. Dus dan moet je nog dingen als objecten op andere plaatsen in de ruimte doen. Wellicht dat de Atmos encoder het zelf zo 1:1 erin krijgen kan, dus 3d channel based input coderen zodat het in Atmos werkt?

Dts:x zal haast wel min of meer zo als dolby Atmos werken schat ik in.
Maar zoals ik begrepen heb is het belangrijkste hoe de encoder in de workflow geintergreed kan worden, en hoeveel tijd het kost.

Bij DTS-HD zou dit veel gunstiger zijn dan bij Dolby trueHD encoder, en dus hebben ze veel meer marktaandeel in de blu ray markt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Toch klinken niet Atmos films van de laatste jaren tenminste prima met de Dolby upsampler, zelfs DTS-HD tracks worden geupsampled met Dolby Surround  :D  :thumbs-up:
Overigens wordt ik nu door mijn prepro lastig gevallen met upgrade messages net nu ik IP control aan het testen ben  :(
Kan ik die laatste update installeren en NIET voor Auro kiezen en dat de prepro dan me toch met rust laat, want ik hoor verhalen dat hij dan iedere keer gaat zeuren om de Atmos licentie en daar heb ik dus helemaal geen trek in.

Atmoz

Citaat van: Nooff op februari 15, 2015, 18:32:22
Je kunt dan inderdaad beter voor een Marantz MM-7025 gaan welke nu ook nog 'maar' een schamele € 599,- kost of voor een MM-7055 voor maar een € 100,- meer. Dit ziet er ook nog eens erg stoer uit in combinatie.

Wow, mooie apparaten zeg :worship:
Wist niet dat zoiets bestond :angel:
Erg sjiek lijkt me dat. Per 2 speakers steeds zo'n AMP O0 Gaat er zeker komen, alleen niet nu :)

Citaat van: jaco op februari 15, 2015, 20:59:12
Nee, dat verwacht ik niet.

Auro3d wordt niets qua film meer verwacht ik. Windbuil van Baelen roept wel veel, maar films zijn er niet, behalve 1 van paar jaar geleden, en die doet het niet op een D&M auro3d decoder.
Voor audio is het wat anders, je kunt omdat het channel based is, een 3d microfoon nemen, een opname maken en encoderen in Auro. Je zou niet veel hoeven mixen.

Wil je dat met Atmos doen, dan kun je ze beperkt in de bed channels stoppen. De front heigh/top of high is ook een bed channel. Dus dan moet je nog dingen als objecten op andere plaatsen in de ruimte doen. Wellicht dat de Atmos encoder het zelf zo 1:1 erin krijgen kan, dus 3d channel based input coderen zodat het in Atmos werkt?

Dts:x zal haast wel min of meer zo als dolby Atmos werken schat ik in.
Maar zoals ik begrepen heb is het belangrijkste hoe de encoder in de workflow geintergreed kan worden, en hoeveel tijd het kost.

Bij DTS-HD zou dit veel gunstiger zijn dan bij Dolby trueHD encoder, en dus hebben ze veel meer marktaandeel in de blu ray markt.

Hmzz, we wachten het gewoon maar af allemaal he.
Kan me daar nu wel al over gaan druk maken, maar dat heeft toch geen zin.
Ben al blij dat ik een redelijke Atmos setup heb dadelijk.

Probleempje wat ik heb is die height speakers.... Die krijg ik niet gedraaid op 45 of 135 graden.
Dat zijn gewoon "volwaardige" (c.q. vrij dikke) boekenplankspeakers. Dus dat ze überhaupt al aan 't plafond kunnen zonder dat ze in de weg hangen vond ik al heel wat....
Ze dan ook nog eens gaan draaien is er echt niet bij. Zou dat de "Dolby Atmos beleving"  ENORM verslechteren?


Citaat van: Kjelt op februari 15, 2015, 22:29:06
Toch klinken niet Atmos films van de laatste jaren tenminste prima met de Dolby upsampler, zelfs DTS-HD tracks worden geupsampled met Dolby Surround  :D  :thumbs-up:
Overigens wordt ik nu door mijn prepro lastig gevallen met upgrade messages net nu ik IP control aan het testen ben  :(
Kan ik die laatste update installeren en NIET voor Auro kiezen en dat de prepro dan me toch met rust laat, want ik hoor verhalen dat hij dan iedere keer gaat zeuren om de Atmos licentie en daar heb ik dus helemaal geen trek in.

Wow, dat zou ECHT minder zijn als hij ineens gaat zeuren over licenties he...
Ben je er inmiddels uit? :o


Tevens nog even wat plaatjes van de vorderingen afgelopen dagen:





Genoeg kastjes voor alle AV-spul  O0
Begint ook al een beetje "vorm" te krijgen, niet? :pompom:

Greetz,

Dolby .....

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

Citaat van: Atmoz op februari 17, 2015, 21:07:25
Probleempje wat ik heb is die height speakers.... Die krijg ik niet gedraaid op 45 of 135 graden.
Wat bedoel je nou precies , bedoel je de hoek tov de sweetspot of bedoel je de hoek tov van het plafond?
Ik heb mijn height speakers gewoon loodrecht naar beneden gericht gehangen en er kwam meteen commentaar dat dit niet zou kunnen bij deze speakers omdat ze meer gericht moeten worden.
Ik werdt er zenuwachtig van maar dacht het hangt ik ga eerst eens ervaren hoe het nu is, kan het altijd nog corrigeren. Nou ik kan je verzekeren d'r komt een bak geluid vanaf dat is meer dan genoeg. Op stand 70 heb ik al meer dan genoeg lawaai  ;D
Dus maak je niet zo druk en ga het eerst eens ervaren is mijn advies  ;)

RonG

Citaat van: Atmoz op februari 15, 2015, 12:34:56

Ah vet. Bij mij duurt het helaas nog even voordat ik de eerste film kan kijken.
Hoe bevalt'ie jou ondertussen?


Sorry, beetje late reactie,... Carnaval :blink:

Tot nu toe bevalt hij erg goed, ik heb wel het idee dat ik hier en daar nog moet inregelen.

Waar heb je die B&W inbouwspeakers aangeschaft wen welk type is het?
Ik kan evt een verlaagd plafonnetje maken en deze dan ook gebruiken. Moet er verder niks omheen om deze speakers of kunnen ze zo het plafond in?

Raymond187

Kan je de speakers ook niet met zoiets 45gr draaien?

http://www.ebay.com/itm/Ross-Surround-Sound-Speaker-Wall-Mounts-2-Pack-/380243591620

Kjelt geeft aan dat er genoeg volume uit komt, maar goeie richting cq plaatsing verbetert de bubble

Kjelt

Citaat van: Raymond187 op februari 18, 2015, 09:26:01
maar goeie richting verbetert de bubble

Dit hangt van je overhead speakers af: als het direct stralers met een kleine afstraalhoek zijn dan zou je willen richten mits ze niet conflicteren met de twee keer oorhoogte regel.
Als het breed stralers zijn die meer dan 45 graden uitstralen zoals veel speakers dan hoeft dit niet. Zie de Dolby Atmos for Hometheater guidelines.

CitaatOverhead speakers with a wide dispersion pattern are desirable for use in a Dolby Atmos system.
This will ensure the closest replication of the cinematic environment, where overhead speakers are placed high above the listeners.
If the chosen overhead speakers have a wide dispersion pattern (approximately 45 degrees from the acoustical reference axis over the audio band from 100 Hz to
10 kHz or wider), then speakers may be mounted facing directly downward.
For speakers with narrower dispersion patterns, those with aimable or angled elements should be angled toward the primary listening position.

For optimal performance, the overhead speakers should be at least two times the height of the listener's ear level