Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cine(d)rama

#650
In de bioscoop heb je idd meerdere rijen  ;D .
Maar de voorste rij staat dan ook NIET op een verhoging (podium)  ::)


Anders krijg je bungelende voetjes  ;)

De stoelen (Bank) van de voorste rij zorgen voor een afkadering(grens) voor de achterste rij op het podium

Maar het gaat vast goed en mooi worden .


Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz

Citaat van: cine(d)rama op januari 17, 2015, 19:35:53
In de bioscoop heb je idd meerdere rijen  ;D .
Maar de voorste rij staat dan ook NIET op een verhoging (podium)  ::)


Anders krijg je bungelende voetjes  ;)

Die bungelende :D voetjes krijg je bij mij ook niet: de eerste verhoging wordt heel "diep", dus plaats zat voor de voeten.

Citaat
De stoelen (Bank) van de voorste rij zorgen voor een afkadering(grens) voor de achterste rij op het podium

Maar het gaat vast goed komen en mooi worden  8)

Gr Andre

Ik wil juist voor een "extra afkadering" zorgen d.m.v. die eerste rij ook op verhoging.
Heb dan meer het idee dat het schuim omhoog loopt. Is ook wel meer zo he. Iets met 2 "lagen" hoef je nog niet als een "trap" te zien, iets met 3 "lagen" alweer meer ;)
Tenminste, that's my mening he :tongue2:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

#652
Het is jou HT ;)
Ik probeer alleen praktisch mee te denken  ::) .

Gaat goed komen , kan niet wachten op de eerste resultaten  ;)

PS: Hoe groot (breed) gaat je scherm worden ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

rovinggecko

Citaat van: Atmoz op januari 17, 2015, 19:59:42
Die bungelende :D voetjes krijg je bij mij ook niet: de eerste verhoging wordt heel "diep", dus plaats zat voor de voeten.

Wel effe met een paar lange lerpen flink onderuitzakken, want er is niets zo irritant om met je achillespees de hele film op een randje te liggen :). Het zal je verbazen hoe ver voor je stoel dat is.

Mooi project weer natuurlijk. ben wel eens dat je met meer lagen meer een bios idee krijgt. Kan je ook het scherm iets hoger doen, meer ruimte voor de center en misschien de fronts.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz

Citaat van: cine(d)rama op januari 18, 2015, 10:53:02
Het is jou HT ;)
Ik probeer alleen praktisch mee te denken  ::) .

:worship:

Citaat
Gaat goed komen , kan niet wachten op de eerste resultaten  ;)

Ik kan niet wachten om eindelijk eens fatsoenlijk 4K te kijken op 't apparaat O0
En natuurlijk om Dolby Atmos in levende lijve mee te maken :pompom:

Citaat
PS: Hoe groot (breed) gaat je scherm worden ?

Gr Andre

Ik heb doek gekocht wat 2.70 breed is.
Maar dan moet je nog minimaal 5cm aan beide kanten overhouden ter bevestiging.
Dus als het een vlak scherm zou worden kan het 2.60m breed zijn.
Maar ik wil een lichte buiging erin hebben, dus dat betekend vanzelf dat het iets minder breed wordt.
Beetje jammer, maar dat realiseerde ik me gisteren dus pas :angel:

Ik moet er nog een berekening op los laten. Ook sowieso om de "ronding" te bepalen en af te tekenen op het hout om het frame te maken.
Denk dat ik de buitenkanten +/- 10cm naar binnen wil laten komen. Dus een hele grote cirkel in feite.

Het zal zo'n 2.50m worden hoop ik.


Citaat van: rovinggecko op januari 18, 2015, 10:58:10
Wel effe met een paar lange lerpen flink onderuitzakken, want er is niets zo irritant om met je achillespees de hele film op een randje te liggen :). Het zal je verbazen hoe ver voor je stoel dat is.

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ga gewoon verder met bouwen zoals in de tekening is te zien.
De plaatsing van de 4 boven-hoofd speakers ga ik zo doen: 2 boven de achterste bank, en 2 boven of zelfs nog voor de eerste bank.
Dan kun je nooit je hoofd stoten, want boven de eerste rij is plaats zat, en boven de achterste bank kom je niet met je hoofd (je gaat zitten op bank, niet staan).
Problem solved! 8)

Citaat
Mooi project weer natuurlijk. ben wel eens dat je met meer lagen meer een bios idee krijgt. Kan je ook het scherm iets hoger doen, meer ruimte voor de center en misschien de fronts.

Precies!!


Hier nog even een "work in progress" foto om de flow erin te houden, want we gaan gewoon door!! :headbanging:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

diceman

CitaatEn ik wil natuurlijk wel nog de "ruimte" hebben om later nog wat extra kabels bij te leggen. (ik ken mezelf intussen goed genoeg met LED's en andere extra poespas achteraf :angel:)

Ha ha, zelfreflectie zeer goed ;D.

Maar wordt zoals ik zie wederom een mooi project, je heb in ieder geval de juiste tools ( Sony VW500) maar ook de tools , Bosch, om het voor elkaar te krijgen.
Ga het dan ook zeker volgen, succes.

Ps Je was ook buiten bezig, hoe is dat geworden, of staat dit op een laag pitje?

W.Otter

mooizo, weer een project van Atmoz ;) ik volg het op de voet!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jvanhambelgium

Ga je al die lege compartimenten gewoon "leeg" laten of voorzien van dempingsmateriaal ? Ik denk dan vooral aan problemen met sublage frequenties die mischien allerlei nare effecten gaan geven. Zaken die gaan resoneren en als klankkast fungeren indien je echt bruut subgeweld gaat overwegen ?

Verder natuurlijk puik werk en je bent daar inderdaad voorzien van een hoop deftig materiaal om te werken, dat is al 50%"van elke DHZ project ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Atmoz

Citaat van: diceman op januari 18, 2015, 11:29:20
Ha ha, zelfreflectie zeer goed ;D.

:D

Citaat
Maar wordt zoals ik zie wederom een mooi project, je heb in ieder geval de juiste tools ( Sony VW500) maar ook de tools , Bosch, om het voor elkaar te krijgen.

Juiste tools is inderdaad het halve werk. én prachtig om mee te werken. Een hele verademing :)

Citaat
Ga het dan ook zeker volgen, succes.

Top! En thanks :worship:

Citaat
Ps Je was ook buiten bezig, hoe is dat geworden, of staat dit op een laag pitje?

Helaas staat dat op een laag pitje. Ik wil er echter van de zomer wel serieus werk van gaan maken.
Er worden in de buurt nu steeds meer huizen gebouwd, dus nu moet ik ook wel een beetje zorgen dat het netjes wordt.
Voorheen was het toch overal nog een bouwput, dus toen boeide het niet zo :angel:


Citaat van: W.Otter op januari 18, 2015, 11:31:43
mooizo, weer een project van Atmoz ;) ik volg het op de voet!

Helemaal top! Thanks ;)

Citaat van: jvanhambelgium op januari 18, 2015, 11:53:42
Ga je al die lege compartimenten gewoon "leeg" laten of voorzien van dempingsmateriaal ? Ik denk dan vooral aan problemen met sublage frequenties die misschien allerlei nare effecten gaan geven. Zaken die gaan resoneren en als klankkast fungeren indien je echt bruut subgeweld gaat overwegen ?

Dat was dus ook mijn vraag (een paar posts terug ;)). Kan ik die vakken volgens jou dus beter invullen met rockwool ofzo?
Wat wel is: het is enorm stevig allemaal, en als straks de platen erop komen, vloerbedekking, banken, apparatuur en mensen, dan is het toch wel één geheel denk ik.
Maar idd: ik zit zelf ook met die vraag!

Ook kreeg ik nog een tip van iemand over de verwarming. Die kan nu geen koude lucht aanzuigen aan de onderkant aangezien ik een bak eromheen heb gemaakt die alleen van boven open is. Wellicht werkt de verwarming dus ook niet goed op deze manier. Dan zou ik er dus een (koude) luchttoevoer in moeten maken. Wellicht met luchtslang naar voren (gelijkvloer) met een roostertje ofzo.

Thanks voor het meedenken!

Citaat
Verder natuurlijk puik werk en je bent daar inderdaad voorzien van een hoop deftig materiaal om te werken, dat is al 50%"van elke DHZ project ;-)

Thanks O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jvanhambelgium

Citaat van: Atmoz op januari 18, 2015, 12:03:27
Dat was dus ook mijn vraag (een paar posts terug ;)). Kan ik die vakken volgens jou dus beter invullen met rockwool ofzo?
Wat wel is: het is enorm stevig allemaal, en als straks de platen erop komen, vloerbedekking, banken, apparatuur en mensen, dan is het toch wel één geheel denk ik.
Maar idd: ik zit zelf ook met die vraag!

Ook kreeg ik nog een tip van iemand over de verwarming. Die kan nu geen koude lucht aanzuigen aan de onderkant aangezien ik een bak eromheen heb gemaakt die alleen van boven open is. Wellicht werkt de verwarming dus ook niet goed op deze manier. Dan zou ik er dus een (koude) luchttoevoer in moeten maken. Wellicht met luchtslang naar voren (gelijkvloer) met een roostertje ofzo.

Daar zeg je al zoiets. Zo'n radiator die puur op convectie werk zal inderdaad wel iets moeten van luchtstroom moeten hebben ja.
Nu is het zo dat als je projector 30 minuutjes staat te werken (= zoalds een kleine haardroger) , er enkele mensen zijn (= 150W per persoon afgifte) etc het eigenlijk denk ik nooit echt koud gaat zijn in zo'n ruimte in een huis met wat moderne isolatie...
Dat van die buis kan je zeer zeker doen.
Tja, mischien als je als toplaag stevige vloer (vb dubbele 18mm OSB) voorzien oid met voldoende inertie...
Sublage frequenties zijn echt wel rare snuiters  :devil:

Carry on! Mooi werk.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jaco

In mijn Ht zit ook een airco die kan verwarmen, nog nooit daarvoor hoeven gebruiken.
Zelfs in de winter als het koud is kan de luchtverversing met koude buitenlucht niet op tegen de warmte productie van de ht appratuur, nas en mijzelf.
Nog geen echt strenge winter meegemaakt aan de andere kant.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Citaat van: Atmoz op januari 18, 2015, 11:19:57
Ik moet er nog een berekening op los laten. Ook sowieso om de "ronding" te bepalen en af te tekenen op het hout om het frame te maken.
Denk dat ik de buitenkanten +/- 10cm naar binnen wil laten komen. Dus een hele grote cirkel in feite.

Heb je er over nagedacht hoe ja dat gaat scherp stellen? De hedendaagse projectoren gaan uit van een vlak scherm.
"Vroeger" konden projectoren op een groot doek de randen niet goed scherp krijgen en dan hielp het ronde scherm mee. Ik denk dat je er tegenwoordig meer last van hebt dan profijt van een gebogen scherm. Maar da's mijn mening :)

MVG

Mits je een voorzet lens gebruikt natuurlijk. Iets wat met zo een Sony helemaal niet nodig is. Maar 10 cm aan elke kant lijkt me wel erg veel.. Op Seymour schermen info op hun website kun je bij verschillende maten schermen de radius bekijken waarin het gebogen is. Dan is een en ander wel te berekenen denk ik.

Voor de rest: mooie plannen, keep up THE good work! We volgen  :popcorn:

denoontje

kun je van het podium niet een bass trap maken (als je die nodig denkt te hebben)
Wat ga je aan akoestiek doen

Verder weer gaaf!

lynch1979

Citaat van: Atmoz op januari 18, 2015, 11:19:57
:worship:

Ik kan niet wachten om eindelijk eens fatsoenlijk 4K te kijken op 't apparaat O0
En natuurlijk om Dolby Atmos in levende lijve mee te maken :pompom:

Ik heb doek gekocht wat 2.70 breed is.
Maar dan moet je nog minimaal 5cm aan beide kanten overhouden ter bevestiging.
Dus als het een vlak scherm zou worden kan het 2.60m breed zijn.
Maar ik wil een lichte buiging erin hebben, dus dat betekend vanzelf dat het iets minder breed wordt.
Beetje jammer, maar dat realiseerde ik me gisteren dus pas :angel:

Ik moet er nog een berekening op los laten. Ook sowieso om de "ronding" te bepalen en af te tekenen op het hout om het frame te maken.
Denk dat ik de buitenkanten +/- 10cm naar binnen wil laten komen. Dus een hele grote cirkel in feite.

Het zal zo'n 2.50m worden hoop ik.


Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ga gewoon verder met bouwen zoals in de tekening is te zien.
De plaatsing van de 4 boven-hoofd speakers ga ik zo doen: 2 boven de achterste bank, en 2 boven of zelfs nog voor de eerste bank.
Dan kun je nooit je hoofd stoten, want boven de eerste rij is plaats zat, en boven de achterste bank kom je niet met je hoofd (je gaat zitten op bank, niet staan).
Problem solved! 8)

Precies!!


Hier nog even een "work in progress" foto om de flow erin te houden, want we gaan gewoon door!! :headbanging:



Hoeveel paar handen heb jij?  :D


Atmoz

Citaat van: jvanhambelgium op januari 18, 2015, 12:15:42
Daar zeg je al zoiets. Zo'n radiator die puur op convectie werk zal inderdaad wel iets moeten van luchtstroom moeten hebben ja.
Nu is het zo dat als je projector 30 minuutjes staat te werken (= zoals een kleine haardroger) , er enkele mensen zijn (= 150W per persoon afgifte) etc het eigenlijk denk ik nooit echt koud gaat zijn in zo'n ruimte in een huis met wat moderne isolatie...

Ja precies. Hoe koud kan het er worden... het huis is zeer goed geïsoleerd, en bovendien ga ik het raam (waar de meeste kou naar binnen komt) goed dichtmaken aangezien ik 0,0 licht kan gebruiken in het HT. En ook een beetje om te isoleren tegen het geluid zodat men op straat geen last heeft van mijn Transformers en U571 etc 8)

Citaat
Dat van die buis kan je zeer zeker doen.

Ik ben maar eens even aan de slag gegaan:



Het grote vierkant linksboven is helemaal open aan de onderkant (v/d foto) waardoor er een goede luchtstroom zou moeten ontstaan van voor het podium, helemaal door de houten constructie naar de verwarming toe. Aan de voorkant van de verwarming zitten helemaal onderaan nu 3 brede gaten die koude lucht kunnen aanvoeren.

En via deze "tunnel" (straks) hier links wordt de lucht dan aangevoerd:



Nu nog even goed nadenken/testen of actieve ventilatie nodig is...

Citaat
Tja, misschien als je als toplaag stevige vloer (vb dubbele 18mm OSB) voorzien oid met voldoende inertie...
Sublage frequenties zijn echt wel rare snuiters  :devil:

De toplaag wilde ik ook van 18mm MDF maken. Dat alles goed vastschroeven op dat geraamte, dan hoopte ik eigenlijk al dat het goed was.
Of nog ergens verstevigingen aanbrengen ofzo? Of zand (ofzo?) erin kiepen? Wat is wijsheid?

Citaat
Carry on! Mooi werk.

:worship:



Citaat van: jaco op januari 18, 2015, 13:04:21
In mijn Ht zit ook een airco die kan verwarmen, nog nooit daarvoor hoeven gebruiken.
Zelfs in de winter als het koud is kan de luchtverversing met koude buitenlucht niet op tegen de warmte productie van de ht appratuur, nas en mijzelf.
Nog geen echt strenge winter meegemaakt aan de andere kant.

Precies dit!
Het valt hier in huis ook reuze mee. Maarja, aan de andere kant: ik wil het eigenlijk ook gewoon goed doen voor het gevoel. Of STEL er komt eens een mega dikke koude winter....

Citaat van: riwi op januari 18, 2015, 13:16:12
Heb je er over nagedacht hoe ja dat gaat scherp stellen? De hedendaagse projectoren gaan uit van een vlak scherm.
"Vroeger" konden projectoren op een groot doek de randen niet goed scherp krijgen en dan hielp het ronde scherm mee. Ik denk dat je er tegenwoordig meer last van hebt dan profijt van een gebogen scherm. Maar da's mijn mening :)

Tja, daar gaat het vanaf DEZE POST in dat topic ook over. Ik meen ook nog te hebben getest met een A4tje en dan 10cm voor het scherm houden. Was volgens mij niet zichtbaar minder scherp. Dus ga ik de uitdaging aan! 250cm breed curved :pompom:

Citaat van: MVG op januari 18, 2015, 14:00:35
Mits je een voorzet lens gebruikt natuurlijk. Iets wat met zo een Sony helemaal niet nodig is. Maar 10 cm aan elke kant lijkt me wel erg veel.. Op Seymour schermen info op hun website kun je bij verschillende maten schermen de radius bekijken waarin het gebogen is. Dan is een en ander wel te berekenen denk ik.

Voor de rest: mooie plannen, keep up THE good work! We volgen  :popcorn:

Ah, dan ga ik die sites eens bekijken zometeen.
Thanks in ieder geval :worship:

Citaat van: denoontje op januari 18, 2015, 14:08:18
kun je van het podium niet een bass trap maken (als je die nodig denkt te hebben)
Wat ga je aan akoestiek doen

Kan dat? Moet zo'n bass trap niet open zijn aan één kant ofzo? Of bedoel je het "bass trap mechanisme" aan de voorkant ofzo?

Citaat
Verder weer gaaf!

Thanks!!


Citaat van: lynch1979 op januari 18, 2015, 14:10:21
Hoeveel paar handen heb jij?  :D

Heul veul :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

geen directe kennis van bass trapps, maar vele hier hebben toch wel problemen met de bassen.
Wellicht dat je dit direct kan integreren in je podium.

Weet niet of dit kan (experts shoot...) maar idee

open voorzijde/gaten  met doek ervoor ....alle schotten met gaten en alles opvullen met rockwool.

Atmoz

#667
Citaat van: denoontje op januari 18, 2015, 18:08:13
geen directe kennis van bass trapps, maar vele hier hebben toch wel problemen met de bassen.
Wellicht dat je dit direct kan integreren in je podium.

Weet niet of dit kan (experts shoot...) maar idee

open voorzijde/gaten  met doek ervoor ....alle schotten met gaten en alles opvullen met rockwool.

Ja zeker goed idee! Thanks :)
Als iemand kan bevestigen dat dit werkt, dan maak ik het zo :)

Worden basstraps ook wel eens aan het plafond gemonteerd? Of is dat om de andere geluiden te dempen/regelen?


[edit]

Vandaag helaas niet ontzettend veel kunnen doen, maar wel iets van progressie gemaakt (naast het gaten maken voor het verwarmings-issue).

De stand van zaken op dit moment:





Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

#668


Oops, ging even iets mis met edit v.s. nieuwe post :angel:

Alle platen liggen er nog los op, dus kan nog overal goed bij straks.
Vooraan begint de laagste verhoging (raar die 2 woorden achter elkaar :P). Tussen de 2 etages komt nog een "trapje" van 12,5cm.

Daar wil ik straks aluminium hoekprofielen op zetten met LED verlichting erin.

Dacht bijvoorbeeld aan deze:



Of weet iemand andere? Heb liever strakke rechte hoeken, dus zonder die 45 graden erin...


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Afgelopen dagen weer wat gevorderd.

Eerst nog maar wat hout gaan halen:




(ik achterin de auto om de platen vast te houden ;D)

Verder met bouwen van de verhoging:






Tevens alvast 2 banken besteld :pompom:

Deze, maar dan andere kleur om breder + 1 versie met vaste poef eraan vast:



En dan in de kleur "onyx" zoals op deze staal is te zien:



Aluminium LED-profielen ook binnen:







10 stuks zwarte spotjes:





En gisteravond voor het eerst m'n nieuwe laser getest O0





Langzamerhand begint het te vorderen :pompom: :clapping:

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Loondijke

Man man man.....wat ziet dat er allemaal weer gaaf uit Atmoz! Echt top.

Gaaf idee om met een podium te werken. Komen die banken in jouw HT? Of is dat voor de woonkamer?
Heerlijk om goede banken te hebben in je HT. Stoelen vind ik leuk voor een half uur, maar verder wil ik gewoon kunnen liggen en draaien enzo  :pompom:.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

jvanhambelgium

Allemaal wel mooi & aardig ;-) maar echt veel marge heb je natuurlijk niet als je de bovenste OSB platen gaat bevestigen op de kopse kanten van die vertikale MDF-platen ? Is dat MDF 22 of 28mm breedte oid ?

Dit soort podia zal men normaal eerder gewoon met bredere balkjes uitvoeren, vb 50mm zodat je wat materiaal hebt om goed te spijkeren, nieten etc.

Hoe ga je de bovenste OSB uiteindelijk bevestigen ? Combinatie lijmen / nagelpistool oid ?

Het ziet er wel impressive uit!  :popcorn:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Atmoz

Citaat van: Loondijke op januari 23, 2015, 09:25:18
Man man man.....wat ziet dat er allemaal weer gaaf uit Atmoz! Echt top.

Thanks!! 8)

Citaat
Gaaf idee om met een podium te werken.

Ja, geeft net wat meer "dynamiek" aan de kamer, niet?! ;)

Citaat
Komen die banken in jouw HT? Of is dat voor de woonkamer?
Heerlijk om goede banken te hebben in je HT. Stoelen vind ik leuk voor een half uur, maar verder wil ik gewoon kunnen liggen en draaien enzo  :pompom:.

Die banken komen in het HT inderdaad O0 Zijn echt zeeeer relaxe banken.
En vind de kleur (onyx) echt super mooi.

Citaat
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

:pompom:


Citaat van: jvanhambelgium op januari 23, 2015, 09:37:09
Allemaal wel mooi & aardig ;-) maar echt veel marge heb je natuurlijk niet als je de bovenste OSB platen gaat bevestigen op de kopse kanten van die vertikale MDF-platen ? Is dat MDF 22 of 28mm breedte oid ?

Nee, is 18mm MDF. Er komt ook gewoon weer 18Mmm MDF op. Dat ga ik gewoon netjes vastlijmen en schroeven. Zie daar geen probleem in eerlijk gezegd.

Citaat
Dit soort podia zal men normaal eerder gewoon met bredere balkjes uitvoeren, vb 50mm zodat je wat materiaal hebt om goed te spijkeren, nieten etc.

Ja klopt, dat zie je inderdaad vaker. Maar ik dacht laat ik het maar eens zo doen :) Het voelt in ieder geval ZEER stevig aan hoor >:D

Citaat
Hoe ga je de bovenste OSB uiteindelijk bevestigen ? Combinatie lijmen / nagelpistool oid ?

Komt MDF op (18mm dus). Beetje lijm + wat schroeven :)

Citaat
Het ziet er wel impressive uit!  :popcorn:

Thanks :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

R

Wat mooi zeg! Ga zo door. En wellicht moet je de laser maar laten staan, staat prachtig.

bmateijsen

Let wel op dat je met een podium voldoende massa toevoegd...