Behringer Ultra-Curve 2496 - Klankmatig transparant?

Gestart door Martijn M, juni 19, 2013, 17:26:16

Vorige topic - Volgende topic

Welk bestand is door de Behringer gegaan?

Bestand A
3 (42.9%)
Bestand B
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

garmtz

Tja, diepte heb je inderdaad niet met mono, maar toch ervaar ik subjectief meer diepte in het beeld. Of laat ik het zo zeggen: het beeld is beter mono en 'plakt' wat minder links/rechts op de speakers.

Maar heel graag nog een voorbeeld ja!

SpeedyAndré

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 21:12:51
André, het is juist de bedoeling dat je naar de AD/DA van de UC luistert
maar dan moet je dus ook een andere DA/AD hebben om er op aan te sluiten.

Ik vind van niet, het is de situatie nu en niet hoe ik het zou doen ;)
Je wilt toch alleen de akoestische problemen eruit halen en niet de kwaliteit van de bron ...
Mijn Northstar combo zal misschien wel een 'beetje' meer kwaliteit bieden en die kan ik ook nog gebalanceerd aansluiten ::)
Overigens is er ooit een zeer uitgebreide UC sessie geweest waarmee de UC op diverse manieren in de keten werd gebruikt.
Heel toevallig was ik daar ook bij aanwezig  :music:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

AbZ

Citaat van: SpeedyAndré op juni 21, 2013, 21:23:51
Ik vind van niet, het is de situatie nu en niet hoe ik het zou doen ;)
Je wilt toch alleen de akoestische problemen eruit halen en niet de kwaliteit van de bron ...
Mee eens, maar dat is hier dus niet de vraagstelling.

garmtz

BuSpu

Even geluisterd via de koptelefoon op de iMac. Denk wel duidelijk verschil te horen. Misschien morgen even via de set.

AbZ

Inmiddels ook geluisterd.  Met Foobar op Acer i7 laptop naar Ultrasone HFI-780.
Bijgeluiden van de laptop ventilator en dames hier in huis maar niettemin...
ik vind de ene doffer klinken dan de andere (de file, niet de dames)  :lookaround:  denk ik.
Zal nog eens luisteren als het stiller is.

Citaat van: Baardmannetje op juni 19, 2013, 17:39:04Wel zaaddodende muziek trouwens...
Dat ook.

AbZ

BuSpu

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 22:10:08
Ik snap overigens niet wat dit ermee te maken heeft.
maar feest is altijd prima, toch?  ;)

garmtz

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 22:10:08
Ik snap overigens niet wat dit ermee te maken heeft.

Ik dacht dat Andre de files had gebrand en afgespeeld op CD? Maar niet blijkbaar... Iets te snel gelezen/conclusies getrokken, denk ik.

SpeedyAndré

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 22:17:12
Ik dacht dat Andre de files had gebrand en afgespeeld op CD? Maar niet blijkbaar... Iets te snel gelezen/conclusies getrokken, denk ik.

Iets te snel ja, ik zei dat ik dat zou kunnen doen en evt. met m'n eigen UC er tussen via aes/ebu.
Als er nu ook stereo tracks komen dan  kan ik die cd wat beter vullen, of het moet met een herschrijfbare lukken.
M'n Oppo kon helaas niks met de wav files via usb, m'n receiver leest ze wel.
Streamen via de laptop of een mediaplayer kan ook wel, maar ik wil de keten kort houden hier ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

AbZ

Misschien heeft die dame op 1 van beide tracks
ook net een glaasje meer op, voor de inzet van haar stem.

alexander2

Martijn M

Raphie, het lijkt erop dat er iets verkeerd is gegaan bij het normaliseren van de bestanden. Het normaliseren is noodzakelijk omdat de Behringer een iets zwakker signaal uitstuurt dan het binnen krijgt. Ik heb weinig ervaring met het bewerken van bestanden, maar als ik me niet vergis heb jij daar juist veel ervaring mee. Zou je me er mee willen helpen? Dan pak ik meteen maar even een stuk muziek in stereo ;) .
Dutch & Dutch

AbZ

Normaliseren van wavjes kan je gewoon in Audacity doen.
Kan niet zoveel misgaan zou je zeggen...  maar ja, Murphy's law  :-\

Raphie

Citaat van: keyser op juni 22, 2013, 00:53:07
Raphie, het lijkt erop dat er iets verkeerd is gegaan bij het normaliseren van de bestanden. Het normaliseren is noodzakelijk omdat de Behringer een iets zwakker signaal uitstuurt dan het binnen krijgt. Ik heb weinig ervaring met het bewerken van bestanden, maar als ik me niet vergis heb jij daar juist veel ervaring mee. Zou je me er mee willen helpen? Dan pak ik meteen maar even een stuk muziek in stereo ;) .
ja stuur mij de kale bestanden maar dan kijk ik er naar
JBL PRX Power!

marconist

Hm, normalizing .....

"Many people start by "normalizing" individual regions or clips. This can be helpful, or counterproductive, depending on the nature of the recordings. If the audio is extremely quiet, performing a process like this can be a handy way to get each clip close to what you're looking for. The problem is that most Normalizing processes look only at peak levels, and adjust the region so that its loudest point is up at 0 dBfs. That output level can sometimes be adjusted, but keep in mind that most normalizing is done based on peaks.

But peak levels don't correlate well with how loud the clip sounds, you need to look at average (RMS) levels for that. There are some RMS normalizing utilities out there, but they're rare. RMS normalizing will get you much closer to even volumes across clips. The downside of it is that the process could then do something bad to the sounds' peaks; there's even the chance that you could force a peak to clip and distort. So you need to watch both the peaks and the average levels, as you change a region's volume."

Komt hier vandaan:
http://transom.org/?p=16413

BuSpu

Twee keer (bijna) hetzelfde nummer, speelt hier dus geen rol.

AbZ

Citaat van: morca op juni 22, 2013, 10:33:18
Ik snap het probleem niet helemaal ,die eerste 2 wav van keyser waren toch goed.......?
Er was een verschil maar het was imho niet goed te duiden.
Blijkt er ook een minimaal verschil in volume te zijn  :-\

morca

Dat was wel minimaal dan denk ik,is me niet direct opgevallen.
Paar andere dingen wel  :)
Zal ze zelfs eens inlezen wat het verschil is.

Raphie

diffmaker compenseert zelf voor volumeverschillen, het verschil zit hem <100hz (laatste graph) alleen dat verschil is wel erg groot voor alleen maar een conversie, er dus waarschijnlijk méér aan de hand tussen de files
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op juni 22, 2013, 13:10:53
diffmaker compenseert zelf voor volumeverschillen, het verschil zit hem <100hz (laatste graph) alleen dat verschil is wel erg groot voor alleen maar een conversie, er dus waarschijnlijk méér aan de hand tussen de files
Neemt ie de lage pieken als uitgangspunt, dan wordt het hogere toch zachter?

Raphie

volgens mij zet hij zelf na foerier berekeningne en alignment file A & B op hetzelfde volume en dan pas de diff
dus het verschi is echt het verschil als ware alle variablen hetzelfde
doordat Keyser zelf is gaan normalizen, schiet diffmaker waarschijnlijk in de stress en komt het verschil er veels te luid uit
vandaar schone files, NIET nabewerken én diffmaker z'n werk laten doen
JBL PRX Power!

AbZ

Je zou het eigenlijk met 2 Behringers moeten doen.
Digitaal in, dan D/A, analoog naar de volgende, en vice versa.
Dan sluit je een andere geluidskaart uit.

morca

Citaat van: Raphie op juni 22, 2013, 13:18:23
volgens mij zet hij zelf na foerier berekeningne en alignment file A & B op hetzelfde volume en dan pas de diff
dus het verschi is echt het verschil als ware alle variablen hetzelfde
doordat Keyser zelf is gaan normalizen, schiet diffmaker waarschijnlijk in de stress en komt het verschil er veels te luid uit
vandaar schone files, NIET nabewerken én diffmaker z'n werk laten doen
Ok dus jouw bestanden nogmaals dowloaden en overnieuw testen als ik goed begrijp.
Na je uitleg snap ik de eventueel achterliggende reden....thanks!!