Behringer Ultra-Curve 2496 - Klankmatig transparant?

Gestart door Martijn M, juni 19, 2013, 17:26:16

Vorige topic - Volgende topic

Welk bestand is door de Behringer gegaan?

Bestand A
3 (42.9%)
Bestand B
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

garmtz

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:51:59
Diepte kan ik in meegaan maar instrumentscheiding?

Ik heb altijd het idee gehad dat door het luisteren via een koptelefoon en het voordeel daarbij van het uitschakelen van de akoestiek de resolutie juist groter is dan via speakers...

Puur resolutie, misschien... Maar veel aspecten mis je als je over hoofdtelefoons mixt/luistert. Maar probeer het zelf!

op eigen verzoek verwijderd.

Raphie

voor verschil tussen het directe headphone geluid en de perfecte kamer

http://www.toneboosters.com/tb-isone/
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:51:59
Diepte kan ik in meegaan maar instrumentscheiding?

Ik heb altijd het idee gehad dat door het luisteren via een koptelefoon en het voordeel daarbij van het uitschakelen van de akoestiek de resolutie juist groter is dan via speakers...
Ik hoor het ook erg goed aan de trompet,en de details erin,dus denk wel dat ie gelijk heeft.
Ik heb hier geen hoofdtelefoon,das vloeken in huis bij mij  :D

PS het blijft wel rustig.....4 stemmen maar.
Ik vraag me af hoe de antimode 2 bv uit deze test zou komen.
Maar laten we eens afwachten wat Martijn ons voorgeschoteld heeft  :)

AbZ

Zal aan mij liggen maar krijg geen wavje binnen en heb het nu gehad met de pogingen.

AbZ

Dank u beiden.  Zoals aangegeven ben ik reeds van mijn interesse genezen.

Kwabbernoot

We zijn net een dagje onderweg. Geef het even de tijd. Ik hoop er vanavond aan toe te komen anders wordt het pas dit weekend.

Groeten...

garmtz

Citaat van: morca op juni 20, 2013, 17:19:27
Ik hoor het ook erg goed aan de trompet,en de details erin,dus denk wel dat ie gelijk heeft.

Het is toch een saxofoon? :)

morca

Daar zal je gelijk hebben,ik ben niet zo thuis in de instrumenten.  ;)
Luister ook pas een jaar of 5 zulke muziek,wel relaxt tov me oude smaak 
Alhoewel ik dat ook nog steeds soms draai....  :headbanging:

jvanhambelgium

Gisteren een poging gedaan en helaas eigenlijk geen verschil kunnen waarnemen. Ik heb zo geconcentreerd proberen te luisteren dat ik er hoofdpijn van kreeg. Snel schakelen tussen A & B om toch maar te hopen verschillen waar te nemen maar niets...
Beide versies klonken erg goed, ik zocht naar verschillen in het hoog, het laag, kleine details etc maar niets...

Bijgevolg zou de poll nog een 3e optie moeten hebben : geen verschil te horen ;-(
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raphie

terwijl difmaker toch het verschil laat horen, dás het leuke van de vraagstelling, die vraagt namelijk niet welke klinkt beter, of is er verschil maar welke is door de 2496 gegaan en wat dénk je dat daar gehoormatig het gevolg van is. :D

de kans is 50% met gokken, daarom is het dbx tooltje wel leuk, om te kijken of je meerdere keren dezelfde file eruit kan pikken, kan je dát dan is de vraag welke dan het orginele signaal is.

JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Oh my God wat een ruk stem, kan Raphie niet een van z'n grooves beschikbaar stellen?  :devil:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

CZ79

Citaat van: jvanhambelgium op juni 21, 2013, 08:09:48
Gisteren een poging gedaan en helaas eigenlijk geen verschil kunnen waarnemen. Ik heb zo geconcentreerd proberen te luisteren dat ik er hoofdpijn van kreeg. Snel schakelen tussen A & B om toch maar te hopen verschillen waar te nemen maar niets...
Beide versies klonken erg goed, ik zocht naar verschillen in het hoog, het laag, kleine details etc maar niets...

Bijgevolg zou de poll nog een 3e optie moeten hebben : geen verschil te horen ;-(
Heb je ook gelet op breedte, diepte en plaatsing? Gewoon puur uit interesse
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Citaat van: jvanhambelgium op juni 21, 2013, 08:09:48

Niet teveel zappen tenzij je precies weet waar je op let.

Raphie

Citaat van: cz79 op juni 21, 2013, 10:05:34
Heb je ook gelet op breedte, diepte en plaatsing? Gewoon puur uit interesse
dat lijkt me nogal moeilijk bij een mono file  :D
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Zelfs als je de muziek met een usbstick in een receiver beluistert hoor je het verschil al, laat staan als ik een cd zou branden en die in de cdspeler stop :)
Ik zou deze test ook eens met mijn eigen UC2496 kunnen doen, dat is de verbeterde versie van Sebastiaan.

Abz,  deze link is een enkele zip met 2x een .wav en nog een zip met Winabx erin ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

CZ79

Citaat van: Raphie op juni 21, 2013, 10:17:07
dat lijkt me nogal moeilijk bij een mono file  :D
Ok had ik niet goed begrepen, tja dat wordt dan lastig :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Citaat van: cz79 op juni 21, 2013, 13:23:08
Ok had ik niet goed begrepen, tja dat wordt dan lastig :D
Ik wilde het nog ff voor me houden om te kijken wie er met gebazel de fout in ging, maar toen dacht ik, hé ik kan ook aardig zijn en mensen voor een afgang behoeden  :D
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Als een mono opname opeens heel ruimtelijk, diep enz. klinkt dan heb je idd wat uit te leggen  :D

André  8)

SpeedyAndré

Citaat van: garmtz op juni 20, 2013, 22:15:04
Het is toch een saxofoon? :)

Haha, als je set dusdanig vervormt dat een saxofoon als een trompet  klinkt dan kan je beter stoppen met vergelijken  :hehe:

André  8)