Behringer Ultra-Curve 2496 - Klankmatig transparant?

Gestart door Martijn M, juni 19, 2013, 17:26:16

Vorige topic - Volgende topic

Welk bestand is door de Behringer gegaan?

Bestand A
3 (42.9%)
Bestand B
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

Martijn M

De tussenstand van de poll wordt pas openbaar na stemmen. Om eerlijk te zijn was dat met een reden ;-) .
Dutch & Dutch

garmtz

Citaat van: keyser op juni 19, 2013, 21:29:47
Hoi Garmt,

Heb je winABX of een ander DBT-programma gebruikt?

Nope... Moet dat?

garmtz

.

garmtz

Citaat van: keyser op juni 19, 2013, 21:29:47
Hoi Garmt,

Heb je winABX of een ander DBT-programma gebruikt?

Misschien het antwoord in jouw quote ook even weghalen...

morca

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 21:24:21
Duidelijk een verschil...
Hier stond net toch echt onder:

EDIT B is door de/of niet,maar dat weet je zelf nog wel   ;D

Maar dat is aan de stemmen wel te zien  :)

Edit jij mijne ook dan in jouw quote Garmt,z aub  :D ?

jvanhambelgium

Duidelijk hoorbaar ?

Hier allesinds kan ik geen (consistent) verschil merken tussen A&B ; getest op standaard Dell laptop op de "headpones out" en paar Samsung "in-ear" dopjes van m'n Galaxy telefoon.

Dus jullie horen, onder dezelfde omstandigheden "vlot" verschil ? Tja, dan ben ik echt wel doof precies.

Ik zal deze bestanden morgen boven op m'n echt systeem eens beluisteren via m'n Onkyo NR5010 en/of SqueezeboxTouch op de Klipsch wat toch een "iets" betere kwaliteit zal geven tov de laptop...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Ik heb alleen op de set geluisterd.

hahahaha je bent niet doof Jan,
niet ieder hoort het verschil van bepaalde dingen ,dat maakt de een nog niet doof of de ander niet superaudiofiel ofzo  ;D.

Hoe dat komt ......?  Dat vraag ik me wel eens af....smaak of gewenning.....zo heb ik er nog een paar,maar we hebben het over de dsp test  :)

Martijn M

Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 22:35:07
Nope... Moet dat?

Uiteraad moet hier niets, maar het is wel een heel handig tooltje. Het kan je helpen om zeer kleine verschillen te horen en het voorkomt dat je te snelle conclusies trekt. Probeer het eens, zou ik zeggen!
Dutch & Dutch

Martijn M

Citaat van: jvanhambelgium op juni 19, 2013, 23:18:20
Duidelijk hoorbaar ?

Hier allesinds kan ik geen (consistent) verschil merken tussen A&B ; getest op standaard Dell laptop op de "headpones out" en paar Samsung "in-ear" dopjes van m'n Galaxy telefoon.

Dus jullie horen, onder dezelfde omstandigheden "vlot" verschil ? Tja, dan ben ik echt wel doof precies.

Ik zal deze bestanden morgen boven op m'n echt systeem eens beluisteren via m'n Onkyo NR5010 en/of SqueezeboxTouch op de Klipsch wat toch een "iets" betere kwaliteit zal geven tov de laptop...

Duidelijk hoorbaar is het m.i. sowieso niet, maar het zou best kunnen dat er wel een hoorbaar verschil is. Ik heb gisteren even geluisterd via mijn laptop en Samsung Galaxy in-ears (verrassend goede dingen!) en ik kon 't nog niet horen. Ik ga er later nog eens voor zitten. Als je wilt vertel ik je via PM welk bestand door de Behringer gegaan is; misschien wordt het dan makkelijker.
Dutch & Dutch

Raphie

de verschillen:

Hoort iemand verschil in ruimtelijkheid?
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Raphie

JBL PRX Power!

Zullen we daar mee wachten tot de poll gesloten is?

garmtz

Luisteren met hoofdtelefoon gaat niet werken, daarmee zijn de verschillen veel kleiner/onhoorbaar.

Raphie

Is goed, er IS verschil, maar wát het verschil is en of het hoorbaar is, houdt ik nog ff onder de pet  :D
JBL PRX Power!

Citaat van: garmtz op juni 20, 2013, 09:19:39
Luisteren met hoofdtelefoon gaat niet werken, daarmee zijn de verschillen veel kleiner/onhoorbaar.

Hoe dat zo?

Mijn ervaring is juist dat verschillen beter hoorbaar zijn met een koptelefoon... het is spijtig dat ik geen digitaal uit heb op mijn laptoppie en zodoende niet kan vergelijken over mijn Mackie's.

Raphie

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:24:12
Hoe dat zo?

Mijn ervaring is juist dat verschillen beter hoorbaar zijn met een koptelefoon... het is spijtig dat ik geen digitaal uit heb op mijn laptoppie en zodoende niet kan vergelijken over mijn Mackie's.
wat voor mackies heb je? HR824's?
JBL PRX Power!

Het kleinere broertje, de 624's.

En dan die uit de U.S. of A, de Mark I.

:headbanging: ;D

Raphie

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:27:18
Het kleinere broertje, de 624's.

En dan die uit de U.S. of A, de Mark I.

:headbanging: ;D
ahh heb een aantal jaren de 824 MK2 gehad vandaar
JBL PRX Power!

garmtz

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:24:12
Hoe dat zo?

Hoofdtelefoons zijn slecht in het weergeven van diepte en instrumentscheidig en hier zitten vaak de grootste verschillen.

garmtz

Citaat van: keyser op juni 20, 2013, 08:54:47
Uiteraad moet hier niets, maar het is wel een heel handig tooltje. Het kan je helpen om zeer kleine verschillen te horen en het voorkomt dat je te snelle conclusies trekt. Probeer het eens, zou ik zeggen!

In tegendeel! Het verward en zorgt dat je geen enkel verschil meer hoort.

Citaat van: garmtz op juni 20, 2013, 09:45:20
Hoofdtelefoons zijn slecht in het weergeven van diepte en instrumentscheidig en hier zitten vaak de grootste verschillen.

Diepte kan ik in meegaan maar instrumentscheiding?

Ik heb altijd het idee gehad dat door het luisteren via een koptelefoon en het voordeel daarbij van het uitschakelen van de akoestiek de resolutie juist groter is dan via speakers...

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 09:34:01
ahh heb een aantal jaren de 824 MK2 gehad vandaar

Leuk!

Waarom heb je ze niet meer en waar speel je nu mee?

Raphie

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 20, 2013, 09:52:41
Leuk!

Waarom heb je ze niet meer en waar speel je nu mee?
heb nu Klein & Hummel O 300 D's en B&W 803s
JBL PRX Power!