JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Passion4Sound

Ejorne

Laat het maar snel een paar jaartjes verder zijn, zodat de eerste betaalbare (althans, voor mij dan) tweedehands JL E subs zich op de markt gaan vertonen...  :hehe:

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Passion4Sound

Citaat van: Achiel op mei  5, 2014, 12:45:32
Geniet nog alle dagen van zijn grote broer.

Hoi Ruben,

Hoelang heeft het geduurt voordat je JL Audio E112 beetje was ingespeeld?

grtz,

Alex
Passion4Sound

Achiel

Inspelen, heb niet het idee dat dat weken geduurd heeft. Wel vind ik dat het high-level aansluiten beter klinkt. In mijn geval kon ik hem ook zachter zetten en het intergreerd precies net wat beter.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Masterkale

Citaat van: morca op mei 27, 2014, 22:30:36
Mooie JL in de lijst van meest audifiele sub,s
http://www.cnet.com/pictures/audiophiliac-top-10-greatest-speakers-list-2014/6/

Sorry maar die lijst vind ik nou niet echt bijzondere spullen bevatten op de JL woofer na dan.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Passion4Sound

Citaat van: Masterkale op mei 30, 2014, 19:32:52
Sorry maar die lijst vind ik nou niet echt bijzondere spullen bevatten op de JL woofer na dan.

Hoi Tom,

Ik denk dat dit CNet's Steve Guttenberg persoonlijke top 10 favoriete luidsprekers van 2014 zijn.
Nu geloof ik wel dat Steve weet waar die het over heeft, maar inderdaad zijn er volgens mij ook mooier spulletje te krijgen  ;D
op de JLa na natuurlijk  :)

grtz, Alex   

morca

Citaat van: Masterkale op mei 30, 2014, 19:32:52
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gekeken heb wat er nog meer bijstond  ;D

Passion4Sound

Citaat van: morca op mei 30, 2014, 21:38:38
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gekeken heb wat er nog meer bijstond  ;D
Voordat hier een opmerking over was gemaakt ik ook niet  ;D

Former member 78

Zijn de JL mannen dan zo beperkt?
De info die er bij stond, was vrij mager namelijk...

En de post van morca echt niet waard zelfs ''Mooie JL in de lijst van meest audifiele sub,s''

morca

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2014, 00:02:38

En de post van morca echt niet waard zelfs ''Mooie JL in de lijst van meest audifiele sub,s''
Dat mag ieder voor zichzelf weten Arjan wat hij post,dat weet jij toch ook best  ;)

morca

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2014, 00:02:38

Wat  voegt jouw post dan toe........als het weer denigrerende opmerkingen maken over dingen die je zelf niet hebt.
Of personen,je spreekt de JL mannen aan op een niet nette manier.
Ik noem jouw toch ook geen kabel of Usher kereltje?

Former member 78

Sorry, maar jouw post had niks met een audiofiele sub oid te maken.
Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat een JL sub niet audiofiel is, maar de link sloeg op niks.

morca

Citaat van: ArjanR1 op mei 31, 2014, 13:14:49
Sorry, maar jouw post had niks met een audiofiele sub oid te maken.
Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat een JL sub niet audiofiel is, maar de link sloeg op niks.
Ok duidelijk.
Wat me niet duidelijk is,lees je laatste post eens terug.
Ik post iets over een audiofiele sub of oordeel van een zeer bekend staand persoon in die wereld.

Mijn post slaat op zijn link,zijn link slaat op audiofiele sub,s van JL audio.
Link slaat nergens op,info ook niet lijkt het eerst in je post.

Dat de info dun is in de link ok,maar om het dan als onzinlinkje af te doen.
Ik zie mensen meer onzin posten hier op het forum :-)

Former member 78

Jij gaf aan dat die JL sub in de top 10 van de meeste audiofiele subs stond.
Die top 10 heeft niks te maken met subs, vandaar mijn opmerking.

Timvg

Test van de E110 en E112 op data-bass (en link naar audioholics in data-bass metingen)

http://www.data-bass.com/data?page=system&id=103
http://www.data-bass.com/data?page=system&id=104

"The measurements from the E110 and E112 JL subs are up now with some notes and commentary. It probably shows but I like these subs. An interesting comparison for just how much JL is squeezing out of the E112 driver is to compare it to the TC Sounds LMSR-12 sealed test which was roughly the same size enclosure. It's really close and I beat the crap out of that LMSR-12 driver for everything it was worth with the powersoft K10. It is no slouch. The E112 is neck and neck with it below 40Hz for the most part. You aren't going to get much more out of a sealed 12" with conventional driver technology."

knubbe

Er komt zo maar weinig negatiefs voorbij over deze sub, of doen we hier alleen aan positieve berichtgeving?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Timvg

De metingen staan er ook achter, dus 't moet gewoon een goeie sub zijn.

morca

Citaat van: knubbe op mei 31, 2014, 21:45:36
Er komt zo maar weinig negatiefs voorbij over deze sub, of doen we hier alleen aan positieve berichtgeving?
Ik zag net je DIY te koop staan.
Je krijgt ze niet naar je zin?
Denk dat je ook een lastige ruimte hebt,misschien dat bij jouw juist 4 kistjes beter was geweest.
Met inmeten dan.

Over JL E en F serie kan ik maar 1 ding zeggen.
Worden alleen maar goed getest,dus ik doe niet meer als weer een mooie review posten.
Wie een slechte review vind is welkom om hem te posten hier  :)

knubbe

Mijn subs staan nog niet te koop, maar komen ze misschien ivm upgrade. Heeft niks te maken met dat ik ze niet naar mijn zin krijg want dan zou ik er namelijk eerst wat tijd in moeten stoppen :) subs hebben nog geen 20uur gespeeld in mijn ruimte.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tomvbugg

Wat ik wel super vind aan de e-serie zijn de high-level inputs.  ;D

Veel te weinig goede subs hebben dat.