JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

morca

Misschien kan je een F112 iets meer op ze flikker geven.
Puur voor muziek retestrak spelende E112 als ik de berichten moet geloven.
Maar de F serie zou meer druk kunnen zetten in het laag,20 hz content.

Beide mooie sub,s  :)

WickedGame

Komt er dus een beetje op neer dat als je DSP niet nodig acht (Heb ARC) de F112 beetje overkill is en een E112 wel eens een hele mooie sub kan zijn.

Citaat van: morca op februari 14, 2014, 23:04:04
Misschien kan je een F112 iets meer op ze flikker geven.
Puur voor muziek retestrak spelende E112 als ik de berichten moet geloven.
Maar de F serie zou meer druk kunnen zetten in het laag,20 hz content.

Beide mooie sub,s  :)

Dit zou kunnen, maar is miniem verschil denk ik en vraag mij af of ik dit echt hoor/noodzakelijk acht. Voor ik verder op subwoofer jacht ga, ga ik eerst de frontfire simulatie doen met mijn REL, om te zien of ik de 50hz dip eruit kan krijgen. Als dit namelijk het geval is zal ik mij gaan richten op een Frontfire sub, waarvan ik de E112 dan wel een leuke sub vind om uit te gaan proberen. Mijn vriendin was iig wel enthousiast  ;D

morca

Ik las ergens 2 a3 db bij 20 hz,dat hoor en voel je best hoor.
Dat verschil had ik hier met een 12 en een 13 inch.

Neemt niet weg de de E112 een mooi ding voor het geld is  ;)

Cobraatje

Op Audioholics vond ik een vergelijk tussen de F112 en E112: http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/jl-audio-e12-e10

Specified Performance

Time for the million dollar question: how much performance potential did JL strip from the e112 relative to the roughly comparable, but costlier f112? The answer appears to be "not much". Frequency response is nearly identical, rated at 22Hz-118Hz +/- 1.5dB, with identical effective piston area (radiating surface) and amplifier power (1500W RMS, short term). The e112 does get by with a bit less total displacement (3.9L vs 4.6L), suggesting a one way travel of ~35.8mm vs ~43.3mm, which further translates into a difference of ~1.5dB of output capability. While there are of course other factors which will impact the final results, it appears that the e112 can hold its own with the $1,100 more expensive f112 (assuming both are in gloss black), which is an impressive feat.

Maro

Als je de sub in direct stereo mee wilt laten lopen (wat ik doe) is ARO juist een uitkomst. Ik heb eerst ARO gedraaid en daarna ADSY. Als ik direct stereo draai staat alle DSP in de Pre uit maar zorgt ARO er voor dat de F112 is stereo een sublieme toevoeging is. Dit is dus ook handig als je deze sub in een stereo only set up mee wilt laten lopen. Als je stereo draait met alle DSP in je receiver aan zou ik idd voor de E versie gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Citaat van: WickedGame op februari 17, 2014, 08:27:18
Komt er dus een beetje op neer dat als je DSP niet nodig acht (Heb ARC) de F112 beetje overkill is en een E112 wel eens een hele mooie sub kan zijn.

Dit zou kunnen, maar is miniem verschil denk ik en vraag mij af of ik dit echt hoor/noodzakelijk acht. Voor ik verder op subwoofer jacht ga, ga ik eerst de frontfire simulatie doen met mijn REL, om te zien of ik de 50hz dip eruit kan krijgen. Als dit namelijk het geval is zal ik mij gaan richten op een Frontfire sub, waarvan ik de E112 dan wel een leuke sub vind om uit te gaan proberen. Mijn vriendin was iig wel enthousiast  ;D
De JL heeft wel 2" grotere conus oppervlak. Dat is al winst, maar het is wel een gesloten kist. Het verschil tussen gesloten en gepoorte vind ik behoorlijk.  2*E112  :headbanging:

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari 18, 2014, 07:44:57
De JL heeft wel 2" grotere conus oppervlak. Dat is al winst, maar het is wel een gesloten kist. Het verschil tussen gesloten en gepoorte vind ik behoorlijk.  2*E112  :headbanging:

Klopt 2" meer ;)

Maar no way dat ik 2 E112's neerzet. Heb geen geldboom op mijn balkon  ;D

Raymond187

:tongue2: zou wel mooi zijn 2 stuks  :wub: en als ik zo de reviews lees is de E112 een topper voor zijn geld.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari 18, 2014, 08:19:59
:tongue2: zou wel mooi zijn 2 stuks  :wub: en als ik zo de reviews lees is de E112 een topper voor zijn geld.

Maar dan nog zijn 2 stuks een fortuin voor een sub...

Overigens zegt 10" sub niet altijd wat. ben ooit begonnen met een Infinity HPS250 sub met een 12" driver die tocg minder strak was dan de REL is, en de REL gaat dieper.

Raymond187

Infinity VS REL = oneerlijk  :crazy:

Sub van dezelfde prijsklasse mag je wel vergelijken. Een geschikte sub vinden voor thuis blijkt moeilijker dan gedacht :/

Wat men ook denkt of zegt over REL op dit forum....Mijn mening is dat de ST serie van REL echt wel goeie subs zijn.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari 18, 2014, 08:51:40
Infinity VS REL = oneerlijk  :crazy:

Sub van dezelfde prijsklasse mag je wel vergelijken. Een geschikte sub vinden voor thuis blijkt moeilijker dan gedacht :/

Wat men ook denkt of zegt over REL op dit forum....Mijn mening is dat de ST serie van REL echt wel goeie subs zijn.

Zo oneerlijk was het nu ook weer niet. Nieuwprijs van de HPS-250 lag op 1599,- euro. Dan had je ook nog de HPS-500 en HPS-1000 (Hele HPS-lijn is wel lastig aan te komen geweest in Nederland). De getallen staan voor de versterker vermogens.

Qua specs:

Frequency Response: 28 ~ 120Hz
Amplifier Power: 250W
12" Downfiring woofer
Dark-bronze laminate
Weight: 14,4 kg
Height, Width, Depth: 406 x 381 x 457mm
IngangsImpedantie: 50 KOhm

Uiteindelijk gaat de REL wel dieper met een 10" woofer. En de Infinity heb ik ook weg gedaan ivm looks.

Raymond187

14.4KG :D
Stadium is 42KG meen ik.

St series zijn gewoon goeie subs. Afwerking vind ik ook mooi. de Stentor III zou ik wel in huis willen.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari 18, 2014, 09:09:32
14.4KG :D
Stadium is 42KG meen ik.

St series zijn gewoon goeie subs. Afwerking vind ik ook mooi. de Stentor III zou ik wel in huis willen.

Zijn inderdaad nog steeds prima subs. Maar er is gewoon meer op de markt tegenwoordig en dat maakt het qua keuze lastiger. Zeker als je een sub zoekt die zowel muzikaal als in film zijn mannetje staat. Daar is de REL wel goed in, al zou die volgens kenners in film wat minder strak zijn...

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

el-jorge

|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Passion4Sound

Citaat van: el-jorge op maart  7, 2014, 10:59:39
Wat kost dat nou zo'n E112?

Hoi Jorge,

Daar kom ik later vandaag met een PM op terug als je dat oke vindt.

grtz,

Alex
Passion4Sound

Ejorne

Citaat van: morca op maart  4, 2014, 23:49:00
Test van het HTS forum van de E 112 :
http://www.hometheatershack.com/forums/speaker-subwoofer-reviews/73616-jl-audio-e112-subwoofer-review.html#post685999

Dat is een mooie conclusie die daar gegeven wordt.
(had ik maar budget, dan stapte ik nu direct in de auto naar passion4sound)
8)

morca

Citaat van: Ejorne op maart  7, 2014, 12:15:14
Dat is een mooie conclusie die daar gegeven wordt.
(had ik maar budget, dan stapte ik nu direct in de auto naar passion4sound)
8)
Ga ik mee,ik heb nog een bakkie en een demo tegoed  :headbanging:

Achiel

Ben stik tevree met de JL, wat een sound en overmacht en toch niet sloom, gewoon lekker fundament.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Passion4Sound

Witalik

Als die nou ook nog een keer gemaakt wordt in het wit  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"