JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 20:38:53
Ik zie in je onderschrift het probleem al denk ik,en dan zeg je dat ik een fanboy ben......
Je bent het zelf lijkt erop  ;)

Ja, typisch fanboy gedrag. Als iemand anders iets minder positiefs zegt over iets dat de fanboy heeft (of iets positiefs zegt over hetgeen de fanboy niet heeft maar wel had kunnen hebben) dan gaan ze diegene juist voor fanboy uitmaken en er in sommige gevallen ook maar even bij vermelden dat ze moeten kotsen van fanboys. (eigenlijk moeten ze dus kotsen om zichzelf of op z'n gemaakte keuze)

Maar maak je er niet druk om, ze zitten zelf met de shit. Wacht maar even, het gebeurd mi niet zelden dat er ineens iets in een verkooptopic komt te staan van dergelijke fanboys en even later een ander merkje in de sig van dergelijke fanboys... 

:D  :D  :D

Raymond187

Ze zijn best aan de prijs en zeker geen instap prijs.

Je zou zo'n E toch wel zelf kunnen maken voor de helft van de aanschaf prijs?

Ejorne

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 08:29:26
Ze zijn best aan de prijs en zeker geen instap prijs.

Je zou zo'n E toch wel zelf kunnen maken voor de helft van de aanschaf prijs?

Prijs is natuurlijk relatief, als hij bijvoorbeeld een sub van nóg een stuk duurder wegspeeld is het weer goedkoop...

Ik denk niet dat je voor de helft van het geld klaar bent, maar ik weet dan ook niet of de onderdelen los verkrijgbaar zijn en hoe duur die dan zullen zijn. Maar voor de helft van dit geld kun je inderdaad een heel deftige sub zelf bouwen. Maar het blijven toch voornamelijk verschillende doelgroepen, de diy en de fabrieks spullen.

Vik

Ziet er goed uit Morca  ;)

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 01:11:28
Gevonden door Larz een first impression review gevonden van de E112:

http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/634

De eerste is meteen een goeie ,zoals ik verwacht had.
Het kon ook haast niet anders,want door de jaren heen dat ik JL bouw,of het nou een dure of goedkope unit is.
Ze hebben allemaal die JL sound,alleen de duurdere zet iets meer druk op.
De meting is zeer indrukwekkend,zie eens hoe laag een 12 inch doorloopt  :blink:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raymond187

Citaat van: Ejorne op oktober 22, 2013, 08:38:55
Prijs is natuurlijk relatief, als hij bijvoorbeeld een sub van nóg een stuk duurder weg speelt is het weer goedkoop...

Zou hij beter dan de 12DD+ zijn?

Review ziet er goed uit en de meeting zeker. 74db @ 12hz??

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

evilniek

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 20:38:53
Ik zie in je onderschrift het probleem al denk ik,en dan zeg je dat ik een fanboy ben......
Je bent het zelf lijkt erop  ;)

Ik ben een groot subgek,van welk goed merk dan ook.
Alleen de prijzen schelen veel,daar proberen sommige leden vaker op te wijzen de laatste tijd.
Maar nou ben je boos op mij........kotsen zelf,s.
Je neemt veel nare woorden in de mond zonder met een onderbouwing te komen.
Ik heb die wel dus imo ben je niet zo netje,s bezig.

Ik heb alleen maar Velodyne in m'n sig staan omdat ik die heb, en ik heb nooit de behoefte gehad om van de toren te blazen wat merken betreft. Jouw onderbouwing komt in de vorm van recensies van derden, wat niet wil zeggen dat deze per definitie onbetrouwbaar zouden zijn, maar over het algemeen zegt het mij zo weinig, ook over mijn mega geweldige Velodyne zijn genoeg mooie recensies te vinden, geen probleem. Achteraf gezien vind ik mijn reactie wel lomp, maar is puur ontstaan uit ergernis, ik kan gewoon slecht tegen eenzijdige berichtgeving, zo van, alle andere merken zijn prut behalve merk X. Je hebt misschien gelijk wat prijskwaliteitsverhouding betreft, Velo's zijn zeker prijzig als je dit vergelijkt met de concurrentie. Maargoed, ik zal dit topic niet verder vervuilen. Fijne dag nog!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

Citaat van: evilniek op oktober 22, 2013, 14:36:47
Ik heb alleen maar Velodyne in m'n sig staan omdat ik die heb, en ik heb nooit de behoefte gehad om van de toren te blazen wat merken betreft. Jouw onderbouwing komt in de vorm van recensies van derden, wat niet wil zeggen dat deze per definitie onbetrouwbaar zouden zijn, maar over het algemeen zegt het mij zo weinig, ook over mijn mega geweldige Velodyne zijn genoeg mooie recensies te vinden, geen probleem. Achteraf gezien vind ik mijn reactie wel lomp, maar is puur ontstaan uit ergernis, ik kan gewoon slecht tegen eenzijdige berichtgeving, zo van, alle andere merken zijn prut behalve merk X. Je hebt misschien gelijk wat prijskwaliteitsverhouding betreft, Velo's zijn zeker prijzig als je dit vergelijkt met de concurrentie. Maargoed, ik zal dit topic niet verder vervuilen. Fijne dag nog!
Dank jij ook een heel fijne dag gewenst.
Ik wil niemand op ze tenen staan hoor,maar soms gebeurd het perongelijk.
We zijn ook maar mensen en hebben wel eens een goeie of slechte dag,of andere zaken niet goed gaan waar je geen grip op hebt.
En dan mopperen we wel eens,dat is de mens eigen,ook ik doe dat  ;)

morca

Citaat van: vik op oktober 22, 2013, 09:04:58
Ziet er goed uit Morca  ;)
Ja ziet er al goed uit he  ;D

Jeroen/Raymond@ voor 2300 euro 1 bouwen loopt ook al aardig in de centen.
Dan is de Esub een goeie optie die ze erbij hebben gemaakt.

Raymond187

Mijn vraag was meer als in. Je kan toch zelf ook wel een sub bouwen die zo goed presteert als de E12, maar dan voor half geld.

Als de E12 €1999 zou kosten en hij speelt idd zo goed dan heeft SVS een probleem :)

SBUltra €1700 en E12 €2300 is toch 600e verschil.

morca

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 15:42:44
Mijn vraag was meer als in. Je kan toch zelf ook wel een sub bouwen die zo goed presteert als de E12, maar dan voor half geld.

Als de E12 €1999 zou kosten en hij speelt idd zo goed dan heeft SVS een probleem :)

SBUltra €1700 en E12 €2300 is toch 600e verschil.
Prijzen zijn advies  ;)
SVS heeft een probleem,die kleine E sub is ze paar honderd meer wel waard vermoed ik.
Wat noem ik een probleem,meestal koopt men wat bekend is,en JL is nog niet zo bekend hier,en SVS gaan als broodje,s.

Ja met mijn 2 drivers was ik goedkoop klaar met die Inuke,dat zal ong vergelijkbaar zijn.
Maar met 1 unit moet er een dure 12 of 13 W7 in,die word met amp dan toch al gauw wat de Esub nieuw kost.
Maar dan heb je eigenlijk een F113 die het dubbele kost  :)

Raymond187

xti 1002 speelt gebrugged 1400rms = 620e. De W7-13 driver kost 700eu?

Heb je wel eens ee nsnail kist gebouwd en geprobeerd?

StefaanD

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 15:53:33
Prijzen zijn advies  ;)
SVS heeft een probleem,die kleine E sub is ze paar honderd meer wel waard vermoed ik.

En op wat baseer je dat precies ? Toch niet op één review mag ik hopen.

Staaled

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 15:59:38
xti 1002 speelt gebrugged 1400rms = 620e. De W7-13 driver kost 700eu?

Heb je wel eens ee nsnail kist gebouwd en geprobeerd?

Er zijn betere subs dan JL , mee eens.
Ja zelfs voor minder geld.
Echter de JL's zijn krachtig én compact én zien er goed uit.
Zijn dat vereisten is JL toch wel de top, tegen een meerprijs.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Raymond@ De W7 is 3 ohm ,die kan niet op mono op een PA amp.

StefaanD@ 20 /25 jaar vaste klant,dus ik weet wat te verwachten van JL.
Daarnaast bekijk ik het ontwerp en het vermogen.
ik denk dat er koste nog moeite gespaard zijn om dit ook op de Esub toe te passen.

Ik heb nog al wat rondgelezen,nieuws is niet direct getest,maar op papier goed,daar komt 25 jaar elke keer weer verbetering bij de ontwikkeling,dus ik heb ze alleen maar beter zien worden.

Maar die SVS 13 ultra is ook een beest,ik zou om beide niet klagen  ;D

Dirk

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 16:36:06
Raymond@ De W7 is 3 ohm ,die kan niet op mono op een PA amp.
dan gebruik je de foute amp  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

StefaanD

@morca, misschien ooit eens een shoot-out houden als er hier landelijk wat Esubs zijn, tussen de JL en SVS  :smile:

morca

Dynky@ 2 ohm op mono,deed die DAP dat ook,dan vergis ik me  ;)
Inuke en crown niet ,meerdere niet weet ik nog,maar je zal vast gelijk hebben .

StefaanD@ het zou leuk zijn alle bekende merken eens in 1 kamer te hebben idd .
Lijkt mij ook wel wat om er een paar zelf aan de tand te voelen  ;D

yorkie13

maar nog steeds geen E112 te beluisteren hier in NL ?

morca

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 16:53:37
nou, daar komt tie, de E sub:

De E-112-ASH-FP240 (black Ash) 12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:    2350 euro

De E-112-Gloss-FP240 (Gloss Black)12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:  2590 euro

Over paar weken leverbaar volgens de importeur,even afwachten of dat ook gaat lukken
Voor verdere info /prijzen  en levertijden Passion4Sound : http://www.passion4sound.com/
Denk over 2 wkn ong,laten we afwachten.
Hopelijk is er wel snel 1 te beluisteren  ;D

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ejorne

Vik