AudioQuest RJ/E Netwerkkabels demo bij BB&G Hilversum

Gestart door bmateijsen, juni 3, 2013, 14:22:07

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Donderdag de 13e zou ik ook graag willen komen mits het op deze avond wordt georganiseerd!
mainly British stuff

RalphH

Citaat van: bmateijsen op juni  7, 2013, 16:48:20
Zal niet veel meer zijn dan een paar seconden...

Bummer, da's niet echt voldoende.
Ik kan me an sich wel wat technische dingetjes bedenken waarom een CAT7 of anderszins flink afgeschermde kabel verschil kan maken, zou leuk zijn als we daar de vinger op konden leggen, kan er tenminste 1 kabeldiscussie voor eens en voor altijd geschrapt worden ;D.

Kan wel een pc meenemen, is vast wel wat met de buffer te doen. Ja een pc is 1 grote stoorzender van zichzelf ;D, maar als daar al verschil mee te horen is  ;).
Maargoe, dit is ook een testje wat thuis te doen is natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Citaat van: RalphH op juni  7, 2013, 16:41:16
De 13e 's avonds moet mij wel lukken, ben wel benieuwd. Denoontje doet maar wel ff tijd maken hoor ;D

Zie je kans om een bufferingtestje op te zetten?:

Eeeh vrouw jarig, dus helaas niet

Maar ben wel benieuwd naar jou ervaring.....jij als niet zo believer en als pc expert.
Al is het alleen om uit te vogelen of cat7 dat al een giga verschil is.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

bmateijsen

Ik heb de lijst met aanmeldingen geupdate. Misschien was 15 deelnemers teveel om te wensen, maar minimaal 10 zou toch haalbaar moeten zijn?

Op dit moment is het voor alle dagen echt te weinig.

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Je mag mij ook voor de donderdagavond rekenen, mits ik met iemand mee kan rijden. Leuke, nieuwe avatar trouwens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op juni  8, 2013, 14:01:07
Je mag mij ook voor de donderdagavond rekenen, mits ik met iemand mee kan rijden. Leuke, nieuwe avatar trouwens!

Done en thanks! (foto gemaakt door Jiri... binnenkort komen er nog wel meer ;D)

Joris1971

Komen er binnenkort ook demo avonden in de winkel in Zevenbergen?

Groet Joris

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op juni  8, 2013, 14:52:48
Komen er binnenkort ook demo avonden in de winkel in Zevenbergen?

Groet Joris

Zeker! Maar niet omtrent dit onderwerp ....

bmateijsen

Op dit moment is de donderdagavond het drukst met 5 aanmeldingen. Voor de mensen die willen komen, zorg dat je je aanmeldt voor dinsdag 17:00 uur. Dan wordt de beslissing genomen of deze demo doorgaat.

Persoonlijk vind ik het jammer dat het aantal aanmeldingen beperkt is :-/.

Groet,

Bjorn

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op juni  9, 2013, 11:47:49
Op dit moment is de donderdagavond het drukst met 5 aanmeldingen. Voor de mensen die willen komen, zorg dat je je aanmeldt voor dinsdag 17:00 uur. Dan wordt de beslissing genomen of deze demo doorgaat.

Persoonlijk vind ik het jammer dat het aantal aanmeldingen beperkt is :-/.

Groet,

Bjorn

Zou zeker jammer zijn als het niet doorgaat vanwege een gebrek aan aanmeldingen/animo  ???
Ik blijf het wel op de voet volgen om te kunnen zien of het nog doorgaat  ;)
Vind het een mooi en goed initiatief.

Waar blijven al die sceptici nu met de vaak geplaatste geplaatste bedenkingen m.b.t. het wel/niet klankmatig voordeel tussen netwerkkabels  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RalphH

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 12:04:16
Waar blijven al die sceptici nu met de vaak geplaatste geplaatste bedenkingen m.b.t. het wel/niet klankmatig voordeel tussen netwerkkabels  :angel:

Ik heb me al aangemeld ;).
Ik denk namelijk niet dat er een klankverschil in de kabel zit, maar dat er een klankverschil zou kunnen ontstaat door verstoring in de apparatuur die ontstaat omdat een CAT5 kabel niet is afgeschermd.

Maar dit is niet het topic voor het beginnen van een discussie denk ik. Ga daarvoor even naar het topic wat de aanleiding tot dit initiatief is.

denoontje

Citaat van: RalphH op juni  9, 2013, 12:18:24
Ik heb me al aangemeld ;).
Ik denk namelijk niet dat er een klankverschil in de kabel zit, maar dat er een klankverschil zou kunnen ontstaat door verstoring in de apparatuur die ontstaat omdat een CAT5 kabel niet is afgeschermd.

Maar dit is niet het topic voor het beginnen van een discussie denk ik. Ga daarvoor even naar het topic wat de aanleiding tot dit initiatief is.

wordt er ook een normale cat7 mee genomen in de shootout, dus een diy of een van de computerwinkel?
Echt jammer dat ik niet erbij kan zijn.

RalphH

Citaat van: denoontje op juni  9, 2013, 12:20:43

wordt er ook een normale cat7 mee genomen in de shootout, dus een diy of een van de computerwinkel?

LOL, ik stuur je net een berichtje. Was al bezig met bestellen no-name kabel.

YamahaRXV

Citaat van: RalphH op juni  9, 2013, 12:18:24

Dat ben ik helemaal met je eens, maar zo diep wilde ik niet gaan met mijn opmerking  ;)
Zelf ben ik al overtuigd geraakt van de (uiteindelijk) klankmatige voordelen van een goede cat.7 kabel. (heb enige tijd geleden het gehele kabelnetwerk vervangen voor cat.7 kabel met goede connectoren, dus...)
Het speelt gewoon vloeiender, vrijer/losser en zo zijn er nog wel wat dingetjes aan te geven die echt verbeterd zijn.
Ik zou niet een andere reden kunnen noemen dan dat dit puur door de goede afgescherming gerealiseerd wordt. (zoals jij ook aangeef)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Citaat van: denoontje op juni  9, 2013, 12:20:43

Alles kan en mag meegenomen worden in deze sessie....

Groet,

Bjorn

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op juni  9, 2013, 13:29:06
Alles kan en mag meegenomen worden in deze sessie....

Groet,

Bjorn

Bjorn, hoeveel afstand zit er ongeveer tussen de switch en het door jullie in te zetten streamingcomponent ? (beter gezegd, wat is de gemiddelde lengte van de netwerkkabels die vergeleken gaan worden)
Wat gaat er (uiteraard bij voldoende aanwezigen) ingezet worden qua merk/type streamer.... een Linn Akurate misschien ?  :angel:

bmateijsen

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 14:00:40
Bjorn, hoeveel afstand zit er ongeveer tussen de switch en het door jullie in te zetten streamingcomponent ? (beter gezegd, wat is de gemiddelde lengte van de netwerkkabels die vergeleken gaan worden)
Wat gaat er (uiteraard bij voldoende aanwezigen) ingezet worden qua merk/type streamer.... een Linn Akurate misschien ?  :angel:

Ik schat de switch bij de set wordt gelegd.... dus 1,5 - 2 meter...

Kjelt

Jammer, donderdag kan ik echt niet de vriendin moet werken en mijn 8 jarige alleen thuis laten  :nowink:
Ook spijtig dat ik en Riwi al een vrije dag hadden opgenomen  :(

riwi

Citaat van: bmateijsen op juni  9, 2013, 15:33:20
Ik schat de switch bij de set wordt gelegd.... dus 1,5 - 2 meter...

Ik wil wel schuiven naar de donderdag avond. Ik hoor net van Kjelt dat hij donderdag niet kan.
19:00 dan ga ik direct vanaf werk (Sliedrecht), en onderweg ergens eten.

Ik heb mij niet verdiept in het netwerk kabel / switch topic. Ik zag wel dat mijn SLM2008 switches (4 stuks) en netgear gs108 als 'audiofiel' worden beschouwd gelukkig :) Wat mij betreft ga ik er open in, alles kan, als je het resultaat maar hoort.

Als er een Linn Akkurate en/of Majik speelt ben ik daar wel in geinteresseerd. Geen budget om te kopen momenteel, maar over een jaar misschien wel weer.

abbcdcg

Bjorn, onze hobby moet ergens van betaald worden, en werken de meesten van ons allemaal. Je gekozen datums zijn echt  ??? , en om nou uit mijn werk de file in te crossen naar Hilversum zie ik ook niet echt zitten.
Ik rij binnen kort waarschijnlijk even naar Antwerpen, dat kan op zondag.

Zet zater- en zondagen neer en de aanmeldingen komen vanzelf.

bmateijsen

Ik heb 1 dag met de familie thuis en dat is op zondag, die dag zijn we dus altijd gesloten. Zaterdagen voor een workshop is gewoon lastig, zaterdag is onze drukste dag. Dit zou gewoon een leerzame dag/ avond kunnen zijn.

Ik wil overigens best zorgen voor een paar goede boterhammen op donderdagavond, zodat niemand ergens een snelle hap hoeft te eten.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op juni  9, 2013, 17:45:43
Jammer, donderdag kan ik echt niet de vriendin moet werken en mijn 8 jarige alleen thuis laten  :nowink:
Ook spijtig dat ik en Riwi al een vrije dag hadden opgenomen  :(

Ik heb even mijn eerste bericht gelezen en zie dat ik wel duidelijk ben over het aantal aanmeldingen, maar niet duidelijk dat je je aanmeldt voor 1 van de dagen. Aangezien ik jullie (riwi en Kjelt) allebei goed ken, zijn jullie van harte welkom op vrijdag 14 juni. Laat maar weten!

Groet,

Bjorn

Kjelt

Voor je eerdere post de vorige pagina was het niet duidelijk dat het slechts een van die data betrof althans niet uit de openingspost voor mij.
Overigens staat er ook dat het niet doorgaat bij minder dan 15 personen  :P
Maar goed ik hoop dat er voldoende mensen aanwezig zijn met netwerk kennis om de aardtest ook eens uit te voeren.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op juni  9, 2013, 20:12:59
Voor je eerdere post de vorige pagina was het niet duidelijk dat het slechts een van die data betrof althans niet uit de openingspost voor mij.
Overigens staat er ook dat het niet doorgaat bij minder dan 15 personen  :P
Maar goed ik hoop dat er voldoende mensen aanwezig zijn met netwerk kennis om de aardtest ook eens uit te voeren.

Zie mijn wijziging net... ;). Ik heb mijn post hierboven volledig gewijzigd...