SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Gestart door TopGun2010, juni 1, 2013, 15:10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TopGun2010

Gelukkig erg rustig in dit topic! Mijn SVS werkt in ieder geval weer geheel naar behoren en ik ben er zeer tevreden mee!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


larsie

Bij mij werd de defecte plate amp gewoon opgehaald. was geloof ik dpd. Wel bij L-sound gekocht.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

LuPo

#78
Toen ik na de vakantie terug kwam in m'n huisje was er geen leven meer te bekennen in m'n SVS PB-1000. En dat terwijl de sub uit stond en de stekker uit het stekkerblok was. Op zijn beurt was het stekkerblok ook nog eens uit het stroom.

Vorige week zaterdag de sub teruggebracht naar HifiCorner en nu wacht ik op het teken dat hij weer gereed is. Hopelijk snel want ik mis hem ernstig! :D

Exxar

Je hoort toch wel veel van die uitvallende versterkers  :nopompom:

LuPo

Citaat van: Exxar op september  8, 2013, 09:32:43
Je hoort toch wel veel van die uitvallende versterkers  :nopompom:

M'n vorige Klipsch RW-10D was na 1 dag al kaduuk. Daarna 2 jaar prima gedraaid tot ik hem verkocht. ;)
Op het aantal wat SVS verkoopt is het denk ik maar een hele kleine hoeveelheid.

Exxar

Tja, het probleem is dat ik net altijd "geluk" heb met dat soort dingen.


yorkie13

#83
ook wel eens een defecte plate amp gehad van SVS, maar

SVS SB13 + en PC12nsd afgeregeld door Audyssey XT32 doen het prima hier.


Edit: JL opmerking maar weg gehaald

Dennis75

Hier ook een SVS PC12 plus.

Nergens last van.

Over elk merk is wel eens wat te melden.

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

morca

Citaat van: RA SUBS op september  8, 2013, 10:38:57
ook wel eens een defecte plate amp gehad van SVS, maar

SVS SB13 + en PC12nsd afgeregeld door Audyssey XT32 doen het prima hier.


Edit: JL opmerking maar weg gehaald
Het was geloof ik: Zo ben ik blij dat ik geen JL heb  :D, las ergens dat die ook wel eens stuk gaan.

Ja alles gaat wel eens stuk,niet zo vaak als SVS,plus dat ik er hypexen op het staan,onverwoestbaar hahahahaha.

Staaled

Zolang de support nog goed is en de amps netjes worden omgeruild is er niet zo veel aan de hand.
Hooguit ergernis.
Als de garantietermijn echter is verstreken wordt het een dure grap.
Dat zou ook inhouden dat ze binnen die 5 jaar niets gedaan hebben aan de "fout", maw matige kwaliteit/bedrijfsvoering.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kanariepiet

Ook in mijn SVS zit een fout, sinds vorige week zit er een hele zachte ruis in de sub.
Dit zelfs als er alleen de voedings kabel is aangesloten. (Lijkt een beetje op hele zachte ruis (sneeuw) bij een tv als de coax kabel niet is aangesloten, maar dan zachter)
Buiten de ruis om werkt hij nog wel iig.

Het is iig geen aardlus en ook andere WCD, geaard, ongeaard, andere groep maakt niets uit helaas.

Mailtje van Hificorner terug gekregen of ik het serienummer wil mailen, dat er wss een fout in de amp zit en dat de plate amp vervangen moet worden.

Ben benieuwd of ik de sub op moet sturen of ze de nieuwe amp opsturen en dan zelf moet vervangen?

Staaled

De Sledge amps hebben bij mijn weten altijd een lichte ruis.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kanariepiet

Is dat zo??? Het klinkt een beetje als het geluid als je sneeuw op je tv hebt, maar dan zachter.

Citaat van: Staaled op december 10, 2013, 14:09:24
De Sledge amps hebben bij mijn weten altijd een lichte ruis.

Staaled

#90
Citaat van: kanariepiet op december 10, 2013, 15:51:03
Is dat zo??? Het klinkt een beetje als het geluid als je sneeuw op je tv hebt, maar dan zachter.
Google maar eens op "svs sledge amp noise". :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spollie

Citaat van: Staaled op december 10, 2013, 14:09:24
De Sledge amps hebben bij mijn weten altijd een lichte ruis.

Totaal geen last van, maar wellicht heb ik een nieuwere serie.

Midstar

Citaat van: Spollie op december 10, 2013, 16:15:23
Totaal geen last van, maar wellicht heb ik een nieuwere serie.
hier ook geen last, staat hier nu ruim een jaar.

Kanariepiet

Mijn sub is 3 maanden oud en ik vind het gewoon niet kunnen.
Als het heel erg stil is en ga er na luisteren hoor ik gewoon heel erg zachtjes als ik op de bank zit. (3 meter)

RHF

#94
Gezien de populariteit van SVS vind ik het niet raar dat er ook meer voorbeelden van defecten te vinden zijn. Ik weet niet of er iemand is die de feiten boven water kan krijgen van hoe veel procent, van SVS en welke type SVS of andere merken, er defect raakt binnen de 2 jaar garantie. Lijkt mij voor het maken van de keuze van nieuwe sub nuttige info.

Kanariepiet

Net bericht gekregen van Hificorner, krijg een nieuwe plate AMP toegestuurd  :headbanging:

mel

Ik krijg toch wel lichte oprispingen als ik dit topic doorlees.  :crazy: Eerst iedereen zijn slechte ervaringen vragen en uit deze slechte ervaringen concluderen dat de SVS subs zijn beste tijd hebben gehad of in een neerwaartse spiraal aan het belanden zijn. Alle respect voor de goede bedoelingen van de topicstarter maar verwar vooral deze commentaren niet met een marktonderzoek.
Dit moest eruit en voor de rest...no hard feelings :bigsmile:

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Ik zie dit topic juist als goeie reclame voor SVS,dat een batch slechte amp,s zonder een woord word verruild voor een nieuwe.
Dat is opzich goed voor de verkoopcijfers natuurlijk.
Want nu weet je,als je koopt en je hebt nog een slechte,of in het laatse geval ruis.
Het zou mij geruststellen.

Topservice van SVS,maar daar zal de inkoopprijs vd nieuwe plate ook wel naar zijn  ;D
Neemt idd niet weg dat het een mooi product is.


Kanariepiet

Het zijn zeer zeker mooie producten en SVS is vast niet het enige merk dat weleens last van uitval heeft.

- Samsung LED (en de meeste andere merken) met veel en heel veel backlight bleeding / clouding, etc.
- Panasonic plasma met rare groene / paarse wormen en 50 Hz probleempje
- KEF subs die stuk gaan op de auto stand

En natuurlijk als er een topic over uitval van AMP's aangemaakt wordt, reageren er vooral mensen waar hun AMP stuk bij is gegaan, maar ik vind het eigenlijk tot nu toe wel meevallen van reacties hier.

Citaat van: morca op december 11, 2013, 21:52:14
Ik zie dit topic juist als goeie reclame voor SVS,dat een batch slechte amp,s zonder een woord word verruild voor een nieuwe.
Dat is opzich goed voor de verkoopcijfers natuurlijk.
Want nu weet je,als je koopt en je hebt nog een slechte,of in het laatse geval ruis.
Het zou mij geruststellen.

Topservice van SVS,maar daar zal de inkoopprijs vd nieuwe plate ook wel naar zijn  ;D
Neemt idd niet weg dat het een mooi product is.

RHF

Citaat van: morca op december 11, 2013, 21:52:14
Ik zie dit topic juist als goeie reclame voor SVS,dat een batch slechte amp,s zonder een woord word verruild voor een nieuwe.
Dat is opzich goed voor de verkoopcijfers natuurlijk.
Want nu weet je,als je koopt en je hebt nog een slechte,of in het laatse geval ruis.
Het zou mij geruststellen.

Topservice van SVS,maar daar zal de inkoopprijs vd nieuwe plate ook wel naar zijn  ;D
Neemt idd niet weg dat het een mooi product is.

Ik vind het grappig dat mensen een "goed" gevoel krijgen bij bepaald merk terwijl er genoeg "slecht nieuws" over te vinden is van de gebruikers zelf. Maar omdat een leverancier/importeur het netjes en snel oplost het kwaliteitsniveau op peil blijft. Ik mag hopen dat je bij elke "vervanging" van defecte elektronica weer opnieuw 2 jaar garantie krijgt....dan zou ik er geen problemen mee hebben een, in dit geval, SVS te kopen.