Squeezebox opvolging?

Gestart door Xander32, mei 4, 2013, 09:34:32

Vorige topic - Volgende topic

Glareskin

Citaat van: H B op mei  4, 2013, 18:28:33
als je eenmaal de mogelijkheden van de plugins van LMS hebt uitgevogeld wil je niets anders meer.
Misschien is het handig als je uitlegt wat we niet willen missen maar waarvan we nog niet begrijpen wat het is...
Ik zelf ben twee jaar geleden overgestapt van de SB Duet (met DAC BOTW en alles derop en deraan) naar een Linn UPnP streamer. En ik ben nog steeds enorm happy met de verbeteringen, afgezien van de sprong in geluidskwaliteit.
- ik kan nu veel meer verschillende apps gebruiken voor de bediening,
- de reactietijd voor het zoeken van nummers en het spelen van nummers is zonder vertraging terwijl dit met de squeezeserver merkbaar duurt,
- database updates zijn zoo veeel sneller.
Squeezeboxen waren hun tijd ver vooruit, bieden nog steeds veel waar voor het geld maar zijn voor een goede UPnP streamer geen partij. Sorry maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik speel overigens niet alleen maar hele cd's maar ook losse nummers en playlists. Ik gebruik sinds eind vorig jaar de app van Luminop de iPad en iPad mini.

H B

Citaat van: Glareskin op mei  4, 2013, 18:52:57
Misschien is het handig als je uitlegt wat we niet willen missen maar waarvan we nog niet begrijpen wat het is...
Ik zelf ben twee jaar geleden overgestapt van de SB Duet (met DAC BOTW en alles derop en deraan) naar een Linn UPnP streamer. En ik ben nog steeds enorm happy met de verbeteringen, afgezien van de sprong in geluidskwaliteit.
- de reactietijd voor het zoeken van nummers en het spelen van nummers is zonder vertraging terwijl dit met de squeezeserver merkbaar duurt,
Squeezeboxen waren hun tijd ver vooruit, bieden nog steeds veel waar voor het geld maar zijn voor een goede UPnP streamer geen partij. Sorry maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik speel overigens niet alleen maar hele cd's maar ook losse nummers en playlists. Ik gebruik sinds eind vorig jaar de app van Luminop de iPad en iPad mini.

Ik dacht dat een Linn sowieso al in een andere prijsklasse zit dan waar de Squeezboxxes in zaten, maar goed waar ik op doelde met de plugins die ik noemde is een avontuur door je eigen collectie dat is iets wat bij nog geen enkele UPNP streamer ben tegengekomen.
Met dat avontuur bedoel ik je begint met een seedtrack en vanaf dat moment (en dan met name de combi MusiIP en Sugarcube) naar gelang hoe je instellingen zijn word je voorzien van muziek waar je geen omkijken meer naar hebt, nooit vervelend altijd net goed. En wil ik wel een keer een complete cd afhoren dan nog word het mij gemakkelijk gemaakt na de laatste track neemt voorgenoemde plugin combi het weer over, daar hoef ik niks voor te doen.
Een tijd terug besloot mijn Squeezebox Classic zich naar de eeuwige jachtvelden te begeven en toen heel wat steamers de revue laten passeren en geen enkele bood mij de vrijheid die LMS mij gaf en geeft.

KlipschHT

Ik heb zelf ook een sbtouch + botw + audiolab m-dac , ben ook wel benieuwd naar de nieuwe generatie streamers. T.z.t. zal ik ook een keertje overstappen denk ik , maar houd ik dan beter mijn dac of stap ik over naar een netwerkspeler met goede dac onboard...we zullen zien  :)

Eigenlijk ben ik best tevreden zo, alleen heeft de sbtouch soms last van een spontane reboot...maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

... de klasse vanaf 2 mille is redelijk bezet met streaming componenten, daar valt ook Linn in, maar juist die vanaf zo`n €200,- tot €350,- , de klasse waarin velen starten met het opdoen van hun eerste streaming ervaringen, is niet/nauwelijks vertegenwoordigd.

Daar is het mij in dit draadje om te doen; vergelijk met 2 mille componenten is wat mij betreft grotendeels zinloos.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H B

Citaat van: Xander32 op mei  4, 2013, 19:27:01
... de klasse vanaf 2 mille is redelijk bezet met streaming componenten, daar valt ook Linn in, maar juist die vanaf zo`n €200,- tot €350,- , de klasse waarin velen starten met het opdoen van hun eerste streaming ervaringen, is niet/nauwelijks vertegenwoordigd.

Daar is het mij in dit draadje om te doen; vergelijk met 2 mille componenten is wat mij betreft grotendeels zinloos.
Mooi weergegeven, neem nu mijn Dune HD Max ook een UPNP streamer maar gebruiksvriendelijk echt niet LMS en Squeezebox fietst er vwb. gebruiksgemak rondje omheen.

Glareskin

Citaat van: Xander32 op mei  4, 2013, 19:27:01

Het voorbeeld van de Linn heb ik genomen omdat ik er zelf 1 heb. En die is 5,5 mille overigens. Maar dat doet niet ter zake. Het punt dat ik uit wilde leggen is dat UPnP streamers in principe voordelen hebben. Je kunt dat negeren als je wilt. Ik heb beide gehad en weet waar ik over praat.
Overigens is het zo dat je met een squeezebox, BOTW voeding, extern DACje wellicht ook met BOTW meer kwijt bent dan voor een Sneaky...

Kerkhoffd

Ik ben niet overtuigd van de toegevoegde waarde van de Linn Sneaky boven de genoemde combinatie van Squeezebox/BlueSound met een goede DAC en externe voeding(en). Pas vanaf de Majik DS en hogere prijsklasse is het verschil relevant en de moeite waard. Maar dan hebben we het over 2 tot 3 mille of meer.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Citaat van: Kerkhoffd op mei  4, 2013, 21:01:11
Ik ben niet overtuigd van de toegevoegde waarde van de Linn Sneaky boven de genoemde combinatie van Squeezebox/BlueSound met een goede DAC en externe voeding(en). Pas vanaf de Majik DS en hogere prijsklasse is het verschil relevant en de moeite waard. Maar dan hebben we het over 2 tot 3 mille of meer.
Heb je bovenstaande zelf mogen ervaren?

Zelf ben ik nog niet in de mogelijkheid geweest om een instap opstelling met een wat meer " high-end" te kunnen vergelijken, ben daar wel erg benieuwd naar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KlipschHT

Ik heb de linn majik ds een tijdje vergeleken met mijn sbtouch + dac + botw . Werd me wel duidelijk dat een losse dac dan niet perse meer noodzakelijk is. Jammer genoeg deed de linn het bij mij niet altijd even goed, nummers vooruitspelen via verschillende apps ging gewoon niet.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op mei  5, 2013, 08:11:07
Ik heb de linn majik ds een tijdje vergeleken met mijn sbtouch + dac + botw . Werd me wel duidelijk dat een losse dac dan niet perse meer noodzakelijk is. Jammer genoeg deed de linn het bij mij niet altijd even goed, nummers vooruitspelen via verschillende apps ging gewoon niet.
Maar aangaande de geluidskwaliteit; zat daarin veel verschil tussen de Linn en de SBT met dac en botw?

Kingpin

Zelf hebben we onlangs een shootout gedaan tussen de SB Touch+LiPo voeding met Metrum DAC vs Linn Klimax Renew DS.
1 ding is me wel duidelijk dat je met een getweakte SB heel ver kunt komen.
Ook de 'problemen' die ik hier lees omtrent LMS kan ik mij niet in vinden, ik draai deze op een simpele TS-119 probleemloos icm iPeng op de iPad zonder lag.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jvanhambelgium

Hangt toch gewoon van de server af waar je LMS op draait ?
Alle bovenstaande "verschijnselen" heb ik geen last van. De LMS draait wel op m'n Core2Duo server en niet gewoon op een NAS'je.
Vroeger op een ReadyNAS Duo had ik bovenstaande verschijnselen.
Op welke server/device draait jouw UPnP applicatie dan ? Je moet een eerlijk vergelijk doen hé.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Glareskin

Citaat van: jvanhambelgium op mei  5, 2013, 10:11:15
Hangt toch gewoon van de server af waar je LMS op draait ?
Alle bovenstaande "verschijnselen" heb ik geen last van. De LMS draait wel op m'n Core2Duo server en niet gewoon op een NAS'je.
Vroeger op een ReadyNAS Duo had ik bovenstaande verschijnselen.
Op welke server/device draait jouw UPnP applicatie dan ? Je moet een eerlijk vergelijk doen hé.
Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 07:50:43
Heb je bovenstaande zelf mogen ervaren?

Zelf ben ik nog niet in de mogelijkheid geweest om een instap opstelling met een wat meer " high-end" te kunnen vergelijken, ben daar wel erg benieuwd naar.

Dit 1 op 1 vergelijk heeft een vriend van me onlangs gedaan. Hij heeft een snelle, krachtige QNAP 259 Pro en draaide tot voor kort op een SB Duet met DAC en voedingen en is onlangs overgestapt naar een Sneaky. Hij heeft net zoals ik zelf overigens een flinke collectie met meerdere duizenden albums in lossless kwaliteit.
Conclusie:
- bovenstaande verschijnselen zijn van toepassing. Let op: het is niet zo dat de SB server zo traag is als op een ReadyNAS Duo maar toch is het allemaal trager dan met een UPnP server.
- Wat betreft geluid komt de Sneaky op het zelfde niveau als de SB plus BOTW met DAC plus BOTW. Desalniettemin moet ik zeggen dat meestal de Sneaky nog via de DAC plus BOTW speelt omdat hij dit wat 'vetter' vindt klinken. Persoonlijk vind ik dit het Pepsi cola effect want daarmee mist het geluid ook iets van de lichtheid en ruimtelijkheid die hij heeft zonder de DAC. Het laatste zullen we maar op smaak houden....  ;)

Xander32

Citaat van: Glareskin op mei  5, 2013, 11:07:53
Dit 1 op 1 vergelijk heeft een vriend van me onlangs gedaan. Hij heeft een snelle, krachtige QNAP 259 Pro en draaide tot voor kort op een SB Duet met DAC en voedingen en is onlangs overgestapt naar een Sneaky. Hij heeft net zoals ik zelf overigens een flinke collectie met meerdere duizenden albums in lossless kwaliteit.
Conclusie:
- bovenstaande verschijnselen zijn van toepassing. Let op: het is niet zo dat de SB server zo traag is als op een ReadyNAS Duo maar toch is het allemaal trager dan met een UPnP server.
- Wat betreft geluid komt de Sneaky op het zelfde niveau als de SB plus BOTW met DAC plus BOTW. Desalniettemin moet ik zeggen dat meestal de Sneaky nog via de DAC plus BOTW speelt omdat hij dit wat 'vetter' vindt klinken. Persoonlijk vind ik dit het Pepsi cola effect want daarmee mist het geluid ook iets van de lichtheid en ruimtelijkheid die hij heeft zonder de DAC. Het laatste zullen we maar op smaak houden....  ;)
Dus resume; jouw beweringen zijn niet gestoeld op jouw eigen ervaringen maar op de beleving van een ander? Om het in perspectief te zien ...

Glareskin

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 11:10:43
Dus resume; jouw beweringen zijn niet gestoeld op jouw eigen ervaringen maar op de beleving van een ander? Om het in perspectief te zien ...
Niet correct!
Mijn ervaringen zijn ook eigen ervaringen omdat ik van SBD plus DAC plus voedingen naar UPnP met Linn ben overgestapt. Ik heb echter een Akurate DS/1 en een krachtigere NAS aangeschaft en deze specifieke vragen waren over de overstap naar een Sneaky en met gebruik van dezelfde NAS. En dit heb ik zelf meegemaakt omdat ik het voor deze vriend heb geconfigureerd en ook direct het verschil kon beluisteren.
Dat is het perspectief!

Xander32

Citaat van: Glareskin op mei  5, 2013, 11:22:31
Niet correct!
Mijn ervaringen zijn ook eigen ervaringen omdat ik van SBD plus DAC plus voedingen naar UPnP met Linn ben overgestapt. Ik heb echter een Akurate DS/1 en een krachtigere NAS aangeschaft en deze specifieke vragen waren over de overstap naar een Sneaky en met gebruik van dezelfde NAS. En dit heb ik zelf meegemaakt omdat ik het voor deze vriend heb geconfigureerd en ook direct het verschil kon beluisteren.
Dat is het perspectief!
... maar mijn vraag was of jij zelf beide varianten 1 op 1 had vergeleken en jouw antwoord daarop is dus nee; een vriend van jou had deze ervaring.

Voorts wil en kan ik niets af doen van jouw ervaringen; dat betreft jouw gelijk, jouw waarheid ;).

Deleted Member 2

Is het een idee om beide ervaringen hier nog eens op een rijtje te zetten?

Glareskin

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2013, 11:56:02
Is het een idee om beide ervaringen hier nog eens op een rijtje te zetten?
Nah ik denk niet dat het hem echt om de ervaring te doen is.

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 11:52:25
... maar mijn vraag was of jij zelf beide varianten 1 op 1 had vergeleken en jouw antwoord daarop is dus nee; een vriend van jou had deze ervaring.

Voorts wil en kan ik niets af doen van jouw ervaringen; dat betreft jouw gelijk, jouw waarheid ;).
Whatever dude! Als het zo is dat je ervaringen alleen thuis op kunt doen dan heb je volledig gelijk. Ik wens je er veel plezier mee.  :clapping:

Xander32

Citaat van: Glareskin op mei  5, 2013, 12:22:43
Whatever dude! Als het zo is dat je ervaringen alleen thuis op kunt doen dan heb je volledig gelijk. Ik wens je er veel plezier mee.  :clapping:
... we praten langs elkaar heen heb ik het idee; ik zeg/schreef nergens dat je ervaringen alleen thuis op kan doen!
Zelf  heb ik juist vooral veel luisterervaring opgedaan bij anderen, tijdens M&G`s 8).

Xander32

Back on-topic maar weer:

Citaat van: Xander32 op mei  4, 2013, 09:34:32
http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-connector-2-p9527.html

Zag deze hier al in een draadje voorbij komen en tevens in een test in Audio(.de). Heeft m.i. wel de potentie om de lege plek die Logitech laat liggen op te vullen  ::).

En dat voor een heel nette prijs.

Deleted Member 2

Citaat van: Glareskin op mei  5, 2013, 12:22:43

Toch zou je een waardevolle bijdrage leveren als je de ervaringen nog eens op een rijtje zet.

Xander32

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2013, 12:43:15
Toch zou je een waardevolle bijdrage leveren als je de ervaringen nog eens op een rijtje zet.

Glareskin

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2013, 12:43:15
Citaat van: Xander32 op mei  5, 2013, 13:09:17

OK dan omdat jullie zo aandringen  ;D En om bij Xander geen verkeerde indrukken te wekken eerst de ervaring die ik thuis heb opgedaan  :hehe:

Na mijn eerste ervaringen met streaming via de PC naar een Airport Express (met DAC) ben ik overgestapt op een SB Duet met ReadyNAS Duo NAS.
Een duidelijk betere manier van streamen want via een dedicated NAS. Het geluid was redelijk en door het jaar of anderhalf dat ik de SB in bezit had heb ik eerst ge-upgrade naar een BOTW.

Duidelijk beter! Daarna dacht ik : hoe zijn een betere DAC zijn? Toen heb ik na wat vooronderzoek een luistersessie van verschillende DAC's bijgewoond bij Werner Pawlak in Essen (D) onder leiding van Matthias Böde

van het Duitse tijdschrift Stereo. Dit was een zeer interessante sessie en de DAC met de beste prijs / kwaliteits verhouding was overduidelijk de Styleaudio Carat Sapphire. De veel duurdere Accuphase en Burmester DAC's waren toegegeven nog beter...

Dit was weer een stap naar voren maar pas nadat ik ook de Styleaudio van een BOTW voeding had voorzien was ik tevreden met het geluid.
Zeker vergelijkbaar met mijn toenmalige T+A SACD speler.
Wat mij echter niet beviel was de traagheid van database updates (als er wat nieuws bijgezet werd wat toch meerdere keren per week gebeurd, nietwaar?), de traagheid van respons als je een nummer aanklinkt op de iPhone (ja, ja dit was nog voordat de iPad op de markt was) en de ingewikkelde bediening van de server.
Na wat onderzoek op internet kwam ik erachter dat vele dit probleem met mij deelde en de weinig krachtige DuoNAS i.c.m. de zware Squeezesrver software zouden een grote rol spelen. Dus kocht ik een zeer krachtige, enterprise grade NAS: de QNAP TS 239 ProII+.

Dit bracht een grote verbetering maar nog steeds duurde de updates lang en de reactietijden waren niet direct. Volgens de ervaringen van andere gebruikers zou dit veel beter zijn met een UPnP server zoals Twonky.
Omdat het streamen me steeds beter ging bevallen (je bouwt die database natuurlijk ook snel uit..) vond ik het tijd om het echt goed te gaan doen. Na wat vooronderzoek heb ik uiteindelijk toegeslaan toen de nieuwe Linn Akurate DS/1 op de markt kwam.

De oude vond ik ook al goed maar dat two-tone vond ik echt lelijk! De nieuwe is daarentegen echt mooi  :inlove:
Nu voor ik mijn ervaringen met de Linn zal beschrijven moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik tegelijkertijd een sub-netwerk heb ingevoerd zoals aanbevolen in de Linn DOCS voor high-end netwerken:

Dit houdt in dat je een dedicated netwerk opbouwt voor streamen, gescheiden van de router van de internet provider. Hierdoor worden de gestreamde data niet gestoord door alle andere internet verkeer in huis. Bij mij zijn dat vrouw en kinderen met hun laptops, iphones, ipads, wifi printer, Apple TV's, PS3, Wii en alles wat ik nu vast vergeten ben. Bovendien zegt Linn dat gescheiden router, switches, wireless access point beter functioneren dan alles-in-1. Hoe dan ook zou je kunnen zeggen dat daardoor het vergelijk niet 100% OK is. Toch is het zo dat sindsdien ik on-the-fly updates heb als ik iets toevoeg, heb nooit haperingen (wat vroeger met de SB wel eens gebeurde) en de reactietijden zijn echt direct. Als ik op de iPad een nummer aan klik speelt het echt direct zonder merkbare vertragingen. Ook verversen van hoesjes (bij de meeste Apps) gaat vele malen sneller. Inmiddels gebruik ik de Lumïn app en die zet bij database updates de hoesjes in een cache van de iPad waardoor het allemaal nog wat sneller gaat.

In het begin gebruikte ik alleen Twonky maar sinds een jaar ben ik overgestapt op Minim Server die betere database structuren opbouwt (belangrijk voor de tags) en sinds kort ook met transcoding een verbetering in de geluidskwaliteit tot gevolg heeft.
Dus als eerste conclusie is de beleving van bediening en overzicht al veel verbeterd t.o.v. de SB.
Ik zal niet al te lang bij het geluid stil staan. Ik denk dat het jullie duidelijk is dat de ADS/1 f a n t a s t i s c h klinkt. Mijn dealer heeft zelfs een keer een KDS/1 meegebracht voor vergelijk en die is niet eenduidig beter. De detaillering, precisie en dynamiek zeker wel maar qua ruimtelijke afbeelding en warmte vonden we de ADS/1 zelfs beter. Enfin dit heeft ook met smaak te maken en de testperiode zou veel langer moeten duren maar toch opmerkelijk en zeker een bevestiging van hoe goed de ADS/1 is. Na twee jaar ADS/1 ben ik nog steeds dik tevreden en het geluid is hemels. Toegegeven de rest van mijn set is ook top.

Nu de ervaring die ik persoonlijk heb opgedaan bij een goede muziek vriend waar ik vrijwel wekelijks kom om muziek te luisteren en waarvan ik het geluid dus ook zeer goed ken. Hij heeft met mijn overstap mijn SB overgenomen en heeft dezelfde DAC gekocht met BOTW. Ik heb mijn DAC gehouden om TV/Video via de DAC over de versterker af te kunnen spelen. Het verschil is dat hij na mijn ervaring direct met een goede QNAP 259 Pro begon.
De rest heb ik natuurlijk al besproken. Hij heeft voornamelijk vanwege de high-res mogelijkheden de overstap naar de Sneaky gemaakt. Zoals gezegd geluidskwaliteit vergelijkbaar maar hij kiest ervoor om verder de DAC te gebruiken.
Duidelijk is ook hier dat de reactietijden en updates nu veel sneller en direkter zijn.

Ik kan er niets anders van maken....

Xander32

Thx voor de duidelijke en uitgebreide reply :thumbs-up:.

Kingpin

Mooie uitleg :clapping:
Alleen als ik het goed lees heb je het vergelijkt met de oude squeezebox software en de Duet.
Een Touch b.v. is aan de digitale uitgang (zeker met lineaire voeding) beduidend beter dan de Duet en de nieuwste LMS is geheel herschreven wat de stabiliteit en snelheid beduidend een boost heeft gegeven.
Waarschijnlijk dat er daarom wat 'vragen' zijn met betrekking tot jouw conclusie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack