Squeezebox opvolging?

Gestart door Xander32, mei 4, 2013, 09:34:32

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei  5, 2013, 22:26:40
Dat laatste is complete onzin.  Een standaard Touch klinkt stukken beroerder dan de Clic echter niemand speelt hier standaard "Touch".

De touch wordt hiet bedoeld als streamer (dus digitaal uit).
je hebt gelijk als je analoog uit van de Touch en de clic met elkaar gaat vergelijken.
Verder - en zoals eerder aangegeven - is het een zaak van smaak en persoonlijke voorkeur.

Is het daar nog een beetje uit te houden?

Groet,

Henk

Deleted Member 2

Citaat van: JeroenGRT op mei  5, 2013, 22:33:50
De Linn klonk wat rustiger....wel erg mooi! De SBT met dac en botw wat detailrijker, analytischer misschien? Zal meer een smaakkwestie zijn (en de match met de rest van de keten) , met de Linn zou ik ook zeker kunnen leven  ;)

Klopt. Daarbij is de invloed van de dac en bekabeling heel bepalend voor de sound. Je kan het dus meer afstemmen op je voorkeur qua sound.

Xander32

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2013, 22:41:57
Klopt. Daarbij is de invloed van de dac en bekabeling heel bepalend voor de sound. Je kan het dus meer afstemmen op je voorkeur qua sound.
... En daarmee is de Teufel en/of een aantal andere v.d. genoemde instappers, allicht een waardige SBT opvolger (?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2013, 16:46:12
... En daarmee is de Teufel en/of een aantal andere v.d. genoemde instappers, allicht een waardige SBT opvolger (?).

Wie weet. Helaas heeft teufel slechts optisch digitaal uit.

magicbas

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 17:25:22

Ja dat viel mij helaas ook al op :-(
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

twani

Citaat van: Onder013 op mei  5, 2013, 22:37:51
De touch wordt hiet bedoeld als streamer (dus digitaal uit).
je hebt gelijk als je analoog uit van de Touch en de clic met elkaar gaat vergelijken.
Verder - en zoals eerder aangegeven - is het een zaak van smaak en persoonlijke voorkeur.

Is het daar nog een beetje uit te houden?

Groet,

Henk
Zeker wel Henk :pompom:   Af en toe zon, af en toe een wolkje. Net het echte leven ;D

Xander32

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 17:25:22
Waarom is dat een gemis? Deze bezit toch een optisch uit?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 07:58:01
Waarom is dat een gemis? Deze bezit toch een optisch uit?

1. omdat optisch digitaal volgens de algemeen geldende opvatting kwalitatief minder is dan coaxiaal
2. omdat ik dan het goede van mijn digitale interlink niet kan benutten

Xander32

Citaat van: Onder013 op mei  9, 2013, 09:38:42
1. omdat optisch digitaal volgens de algemeen geldende opvatting kwalitatief minder is dan coaxiaal
2. omdat ik dan het goede van mijn digitale interlink niet kan benutten
Betreft jouw situatie, set up, kan ik mij daar dan heel goed iets bij voorstellen. Maar dat optisch digi kwalitatief minder is (?) dan coax digi; hoorbaar minder in de gemiddelde set?

Als ik zie wat de verkoopprijs van de Teufel is, denk ik dat de fabrikant een specifieke doelgroep voor ogen heeft. In het algemeen zal dit een andere groep klanten betreffen, dan die welke voor streaming componenten van bijv. een Linn of Naim in de markt zijn (?).

Glareskin

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 09:52:32
Betreft jouw situatie, set up, kan ik mij daar dan heel goed iets bij voorstellen. Maar dat optisch digi kwalitatief minder is (?) dan coax digi; hoorbaar minder in de gemiddelde set?

Als ik zie wat de verkoopprijs van de Teufel is, denk ik dat de fabrikant een specifieke doelgroep voor ogen heeft. In het algemeen zal dit een andere groep klanten betreffen, dan die welke voor streaming componenten van bijv. een Linn of Naim in de markt zijn (?).
+1

Glareskin

Wat ik aan recensies en specs lees heeft de Connector 2 inderdaad alles in huis om de Squeezeboxjes op te volgen. Maar nu UPnP!
Ik zou graag gebruikers willen horen over de eerste ervaringen. Klinkt hij werkelijk al zo goed zonder externe DAC? Is er nog iets met een betere externe voeding te doen? En  voor mij de allerbelangrijkste vraag: hoe is de software compatibiliteit? Ja UPnP = Plug & Play maar toch.. Uit ervaring weet ik dat niet alle UPnP compatibel is  omdat er toch verschillen inde protocollen zit. Belangrijk om te weten of het goed werkt met MinimServer, Twonky en Assett. Maar ook voor de bedienings app. Het is volgens de recensies een geweldige app maar toch is het belangrijk om te weten of het werkt met Chorus, Songbook, eLyric, Lumin en dergelijke. Een vriend van me had een Yamaha op proef en is hierop afgeknapt. De eigen app was onhandig en ondersteunde geen volume regeling.
Enfin: gebruikers ervaringen welkom!  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 09:52:32

Eens

twani

Citaat van: Glareskin op mei 10, 2013, 20:10:37
Wat ik aan recensies en specs lees heeft de Connector 2 inderdaad alles in huis om de Squeezeboxjes op te volgen. Maar nu UPnP!
Ik zou graag gebruikers willen horen over de eerste ervaringen. Klinkt hij werkelijk al zo goed zonder externe DAC? Is er nog iets met een betere externe voeding te doen? En  voor mij de allerbelangrijkste vraag: hoe is de software compatibiliteit? Ja UPnP = Plug & Play maar toch.. Uit ervaring weet ik dat niet alle UPnP compatibel is  omdat er toch verschillen inde protocollen zit. Belangrijk om te weten of het goed werkt met MinimServer, Twonky en Assett. Maar ook voor de bedienings app. Het is volgens de recensies een geweldige app maar toch is het belangrijk om te weten of het werkt met Chorus, Songbook, eLyric, Lumin en dergelijke. Een vriend van me had een Yamaha op proef en is hierop afgeknapt. De eigen app was onhandig en ondersteunde geen volume regeling.
Enfin: gebruikers ervaringen welkom!  ;)

Volgens de duitse test heeft de Connector een extreem lage jitterwaarde op de dig. out,  is er helemaal geen server nodig, is het upnp gedeelte feilloos en snel (ook in de praktijk), is er gratis de zeer goede Raumfeld App voor w en ios beschikbaar en last but not least is de klankwaardering (in de bekende klangpunkten :D) gemeten via Analog out serieus beter dan de Touch.....

Kingpin

Citaat van: twani op mei 10, 2013, 22:02:13
Volgens de duitse test heeft de Connector een extreem lage jitterwaarde op de dig. out
Kon het niet vinden, maar om welke waarden praten we?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

magicbas

Teufel is duits toch...?
Verbaasd me niks die uitslag ;)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

Glareskin

Volgens de duitse test heeft de Connector een extreem lage jitterwaarde op de dig. out,  is er helemaal geen server nodig, is het upnp gedeelte feilloos en snel (ook in de praktijk), is er gratis de zeer goede Raumfeld App voor w en ios beschikbaar en last but not least is de klankwaardering (in de bekende klangpunkten :D) gemeten via Analog out serieus beter dan de Touch.....
Inderdaad. En daarom wil ik het horen van iemand met praktijkervaring.  :notify:

Citaat van: magicbas op mei 10, 2013, 22:41:21
Teufel is duits toch...?
Ik weet niet of de serieuze Duitse media zo in elkaar zitten (en zeker niet Audio) maar inderdaad.

Xander32

Citaat van: magicbas op mei 10, 2013, 22:41:21
Teufel is duits toch...?
Kort door de bocht ...

Maar alle reviews, ongeacht door een professional of niet, zijn subjectief, daar zal altijd een deeltje persoonlijke voorkeur meespelen. Wel hebben de reviewers die verbonden zijn aan de bekende bladen vaak jarenlange luisterervaring met zeer veel verschillende speakers en/of componenten.

)p(

Ondersteunt deze ook gapless playback?

magicbas

Citaat van: Xander32 op mei 11, 2013, 10:40:39
Kort door de bocht ...

Maar alle reviews, ongeacht door een professional of niet, zijn subjectief, daar zal altijd een deeltje persoonlijke voorkeur meespelen. Wel hebben de reviewers die verbonden zijn aan de bekende bladen vaak jarenlange luisterervaring met zeer veel verschillende speakers en/of componenten.

Absoluut kort door de bocht!
En ik hoop echt dat die teufel een waardige opvolger wordt van de SB(T).
Toch zijn er meerdere voorbeelden (geen zin om op te zoeken overigens) van duitse merken die in duitse medie positief werden beoordeeld en in de engelse media veel minder goed scoorden. En vice versa idem dito...
M.a.w. eerst een review van een aantal eindgebruikers afwachten voordat de loftrompet wordt opgestoken ;)

Xander32

Citaat van: magicbas op mei 11, 2013, 13:54:17
Toch zijn er meerdere voorbeelden (geen zin om op te zoeken overigens) van duitse merken die in duitse medie positief werden beoordeeld en in de engelse media veel minder goed scoorden. En vice versa idem dito...
M.a.w. eerst een review van een aantal eindgebruikers afwachten voordat de loftrompet wordt opgestoken ;)

+1

Maro

Citaat van: magicbas op mei 11, 2013, 13:54:17

...en die eindgebruikers zijn weer verse eigenaren die hun pas aangeschafte apparaten ook nogal eens door een roze bril beoordelen.. ;) 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

magicbas

Citaat van: Maro op mei 11, 2013, 18:05:10

...en die eindgebruikers zijn weer verse eigenaren die hun pas aangeschafte apparaten ook nogal eens door een roze bril beoordelen.. ;)

Ook waar :)
Maar toch heb ik meer vertrouwen in ervaringen van eindgebruikers die meerdere streamers hebben voor een vergelijk dan de "HiFi"bladen die toch inkomsten moeten genereren...

Maro

Citaat van: magicbas op mei 11, 2013, 18:16:59
Ook waar :)
Maar toch heb ik meer vertrouwen in ervaringen van eindgebruikers die meerdere streamers hebben voor een vergelijk dan de "HiFi"bladen die toch inkomsten moeten genereren...

Ik twijfel..ken mezelf. in het begin helemaal lyrisch en een paar maanden later staat het weer in de verkoopsectie. Ben hier niet de enige.. :hehe:
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op mei 11, 2013, 18:31:53
Ik twijfel..ken mezelf. in het begin helemaal lyrisch en een paar maanden later staat het weer in de verkoopsectie. Ben hier niet de enige.. :hehe:
... je bent al heel lang trouw aan de Squeezebox, toch?

Maro

Citaat van: Xander32 op mei 11, 2013, 18:41:29
... je bent al heel lang trouw aan de Squeezebox, toch?

Dat is waar..eerst de duet en nu alweer een paar jaar de SBT. Sinds gisteren zelfs met BOTW voeding...Maro goes tweaking!!  :D