Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 15:58:56
toch gek dat s-klanken niet altijd mooi natuurlijk worden weergegeven en neigen naar sissen of slissen, dit heeft mijns inziens toch te maken met een beperkt oplossend vermogen in het hoog en/of resonantie/vervorming.
Het zijn wel s-klanken, niet altijd mooi.  Misschien is het detail niet altijd gewenst?
Anders naar instrumentale muziek luisteren of naar jodelen, dan heb je geen s.

Robiwan

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 16:13:07
Het zijn wel s-klanken, niet altijd mooi.  Misschien is het detail niet altijd gewenst?
Anders naar instrumentale muziek luisteren of naar jodelen, dan heb je geen s.

:D :D je begrijpt best wat ik bedoel. van die uit de bocht vliegende s-klanken, dat is niet natuurlijk! maar s-klanken kunnen inderdaad wel gemeen klinken >:D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Prima toch...dan kan het niet met een onjuiste afstelling te maken hebben.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 16:13:07
Anders naar instrumentale muziek luisteren of naar jodelen, dan heb je geen s.

:D

chansig

Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 16:09:21
recht is recht! met een goede protractor, goede ogen en goede naaldweger kan iedereen een element monteren, het is geen hogere wiskunde. Oh ja, je hebt ook een potloodvulling nodig. Ook met een goede afstelling is sissen en slissen soms nog steeds een issue.

Ik ging vroeger altijd naar audio selectief in sneek voor het inbouwen en afstellen. Toegeven, werd altijd perfect uitgevoerd. Maar ik en vele anderen met mij, kunnen het net zo goed. Oke geen scoop maar is dat zo erg?

Citaat van: chansig op april  3, 2013, 16:17:50
Prima toch...dan kan het niet met een onjuiste afstelling te maken hebben.

Gr Hans

Ik had niet door dat er wat tussendoor gepost was...zo is het helderderder..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#105
Klaar met koken! :D Koken werd gevolgd door eten, dat door afwassen en dat door acteerles. Om daarna eerst wat te slapen en administratieve taken af te handelen. Met de kans dat het soms wat fragmentarisch overkomt, quotes in quotes werkt gewoon niet zo goed, heb ik het hieronder toch weer even gebundeld.


Verschillende draaitafels
Citaat van: chansig op april  2, 2013, 07:57:37
Luisteren bij Groovy is zeker de moeite waard. Een mallepietje set met mooie spullen en dus een dito geluid. Zeker de DT´s die hij heeft zijn de moeite waard om te zien en te beluisteren.

Gr Hans
Dat ga ik dan zeker in het achterhoofd houden.

Citaat van: VANZOMERENG op april  2, 2013, 09:08:44
Bas....

Er is zoveel keus en.....

Project en Rega staan erg bekend om hun zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding
maar met platenspelers is vooral de match van arm/element erg belangrijk en
is de afstelling van de draaitafel cruciaal.
Dus mijn advies, is daar te kopen waar men zeer kundig is op het gebied van deze analoge materie..

Als 3.500 euro jouw budget is, houd er rekening mee, waar je platenspeler op komt te staan.
Een zeer goede stabiele, trillingsvrije stand/muurschap, met je mee calculeren
Citaat van: advr op april  2, 2013, 09:39:47
Zo, dit topic gaat snel ;D

Misschien is het een optie te bepalen of je een verend chassis wil of niet of een massa loopwerk.

Tevens belangrijk is de ondergrond. Elke platenspeler is volgens een bepaalde filosofie ontworpen en zal met de juiste ondergrond het beste presteren. Zo moet je een LP12 niet op een betonblok of glasplaat zetten. :music:

Maar vooral veel plezier met de zoektocht, er zullen genoeg 'adviezen' zijn maar het belangrijkste is toch wat wij niet voor je kunnen bepalen en dat wat jou de meeste beleving gaat geven bij het beluisteren van al dat moois :-)

Ad.
De ondergrond is tot zover een vrij stevig kastje. Maar in de toekomst zou ik het liefst planken aan de muur hebben, goed om rekening te houden met de draaitafel dus.

Citaat van: Pjotr op april  2, 2013, 10:07:26
Deze is €599,- en vooralsnog niet leverbaar. Deze zou vanaf half november 2012 leverbaar zijn. Nu nog steeds niet en ze kunnen ook nog niet vertellen wanneer die wel leverbaar is. Tussendoor nemen ze niet de moeite om je op de hoogte te houden van de verwachte levertijd. Ik zou uitkijken naar een andere tafel.
Citaat van: Nosferatu op april  2, 2013, 10:20:37
Ben net als Bas op zoek naar een leuke tafel alleen niet voor dat budget.  :D Die Takumi leek mij ook wel wat maar inderdaad, wanneer ????? Kreeg eerst wel vrij snel reactie terug maar de laatste maand helemaal niets meer. Dan haak ik op een gegeven moment af.
Citaat van: Pjotr op april  2, 2013, 10:21:35
Mij leek de takumi ook wel wat, maar niet op deze manier.
Ik heb nog even de tijd, dus ik verwacht dat die draaitafel dan wel operationeel is. Hoewel je het nooit weet in hifi-land...

Citaat van: Mordante op april  2, 2013, 10:35:44
Misschien ligt het aan mij maar volgens mij lezen veel mensen opver het feit heen dat er van het budget ook een phono amp gekocht moet worden. De eerste keuze die je dan moet maken is IHMO of je met een  MM(MI) of MC element wilt draaien. Als je voor MC kiest worden de phono amps en elementen al direct een stuk duurder en ben je een groot deel van je budget kwijt. Persoonlijk zo ik het ongeveer zo aanpakken.

Element 500-1000 euro
Phono-pre 1000-2000 euro
platenspeler 1000-2000 euro
rest een goede phono interlink zeker als je voor MC kiest.
Goede toevoeging! Ik weet simpelweg nog niet naar waar mijn voorkeur uitgaat. Dat wordt dus veel beluisteren en van daaruit een keuze maken tussen MM en MC.

Citaat van: Paul Demo op april  2, 2013, 13:05:49
Ga eens kijken bij Henk van Audioselectief in Sneek, in mijn ogen nog steeds de platenspeler goeroe van Nederland.

Verder Rik Stoet in den Haad ook een grote keuze.

Maar voor een orientatie zou ik zeker naar Sneek rijden; grote keus, zeeeeeer goed advies en perfecte afstelling.
Citaat van: mjveenma op april  2, 2013, 13:40:41
Helemaal mee eens, maar trek er wel een hele dag voor uit!
Citaat van: Onder013 op april  2, 2013, 13:46:55
;D altijd weer gezellig daar
Sneek is nu nog wat ver weg. Maar wie weet heb ik dit jaar een rijbewijs en auto en dan is het goed te doen. Nederland is maar een piepklein land wat dat betreft.

Citaat van: Tube-freak op april  3, 2013, 00:30:49
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Rega.  Ik had een Rega P3-24 maar met jou budget kan je ook voor een hoger model gaan.
Naalden heb ik weinig verstand van, ik had een Benz Ace MC-low element die klonk wel mooi maar de Benz Wood is nog mooier maar nog duurder, andere merken weet ik niet.

Ik zou gewoon vooral gaan luisteren hoe het op je set klinkt want dat kan ook nog veschillen.
Phono versterker moet gewoon passen bij je naald (letten op de gain en voltages enzo).  Een dure naald heeeft denk ik ook een dure versterker nodig anders heb je een ferrari die op 4 reserve banden rijd.

Rega platenspelers vind ik zelf heel mooi en je kan er weinig aan afstellen dus ook geen gepruts achteraf, gewoon neerzetten en muziek luisteren.
Eenmaal afgesteld zal je er niet veel aan moeten veranderen, hoogstens af en toe bijstellen. Maar los daarvan staat ook Rega op de te beluisteren draaitafellijst.


Informatie
Citaat van: Cyreg op april  2, 2013, 11:41:18
Hierbij 'n linkje naar 'n al ouder leaflet over analoog van een DT, arm, phonoamp fabrikant (OL)

Hier en daar wat verouderd, maar nietemin zeer interessant, en natuurlijk maar 1 mening.
Ook al geloof ik ook wel dat dure elementen in middelmatige armen > zonde zijn vh geld.
En inderdaad de phonotrap niet onderschatten  ;)

http://www.originlive.com/system_brochure.pdf

Succes met je DTQuest  :D
Dank je, dat ga ik eens rustig en op mijn gemakje doornemen.

Citaat van: Onder013 op april  3, 2013, 15:02:20
Onder report_tonearm vind je hier http://www.vandenhul.com/knowledgebase/knowledgebase/phono-technical-papers een uiteenzetting over de instellingsmogelijkheden / vereisten van de arm + element.
Het is het "meesterstuk" van de afstudeeropdracht van de lerarenopleiding werktuigbouwkunde aan
de Pedagogisch Technische Hogeschool Windesheim.

Het geeft inzicht in de variabelen / instellingen. Kan je je alvast een beetje inlezen  :google:
Wederom bedankt Henk, genoeg leesvoer zo te merken!


Prioriteiten
Citaat van: AbZ op april  2, 2013, 14:08:02
Maro snapt het  :thumbs-up:
Daar moet ik even eerlijk in zijn (anders ben ik dat ook wel hoor ;)).
Het gaat mij naast het ritueel van het platen draaien vooral ook om de winst in geluidskwaliteit waarom ik een platenspeler wil aanschaffen. Maar misschien overschat ik dat wel. Daar ga ik even later verder op in.

CitaatBij de stereo ook.  Had al een jaar tevoren voorspeld dat het Harbeth zou worden.
Anyway, have fun!
Dat was naar mijn idee meer naar aanleiding van de door jou veronderstelde verkooptechnieken van Beter Beeld en Geluid en het daarbij beïnvloeden van mijn beslissingen dan de door mij gehoorde klankmatige eigenschappen van Harbeth. Anyway, have fun too!


Achtergrondinformatie
Citaat van: AbZ op april  2, 2013, 14:08:02
Vinyl is in dynamiek juist meer beperkt dan cd.  Alleen de mastering is soms beter.  Qua detail gaat het ook niet verder dan goed digitaal.  Analoog is eerder (nog meer dan digitaal) een kwestie van prettige variaties op imperfectie.
Citaat van: Rob_Dingen op april  2, 2013, 16:15:23
Is dat zo onderbouw dat dan eens.

Rob
Citaat van: AbZ op april  2, 2013, 16:30:31
Waarom vraag je dat niet aan Bas?  ;D
Opzet van cd is oa een groter dynamisch bereik.  Bij puur analoge keten vanaf opname tot weergave is in theorie oneindig veel detail mogelijk maar de vraag is of je dat in de praktijk ook hoort.  Er zijn ook mechanische beperkingen en als de digitalisering transparant kan zijn dan blijft het bij theorie.
Citaat van: garmtz op april  2, 2013, 17:46:17
Toch wel met Abz eens... Ik koop sommige recent uitgekomen releases voornamelijk op vinyl om de betere mastering. Verder vind ik volledig analoge transfers (re-issues of originele oudere LP's) de moeite waard om te kopen op vinyl. Verder heb ik liever een goed gemasterde CD of High-res transfer. Minder ruis, minder vervorming, geen plaat om hoeven draaien etc.

Maar het is vaker gezegd: LP's draaien is gewoon ook erg leuk... :)
Citaat van: AbZ op april  2, 2013, 17:51:38
Het is al vaker gebeurd  ;D

Ik koop ook bij voorkeur LP's uit het analoge tijdperk
maar 't is geen rationele beslissing -- dat hoeft ook niet.

Wat ik wel expres vermijd is het verzamelen van jazz LP's.
Dat kan zo verschrikkelijk uit de hand lopen  :crazy:
Citaat van: Rob_Dingen op april  3, 2013, 00:18:40
In theorie klopt dat wel maar er word nauwelijks gebruikt gemaakt van de ruimte voor dynamiek op cd.
Ook is het zo dat LP geen 0dB heeft maar daar nog overheen kan waardoor transienten verder uit kunnen schieten.
Qua resolutie vind ik LP beter als CD ik heb geen ervaring met hoge resolutie opnames.
Op zich is het ook makkelijk verklaarbaar bij CD heb je 44.1 Khz dus maximaal 22Khz wat je weer kunt geven en die sinus bestaat dan uit 2 punten waar hij een nette sinus uit moet maken dat geld natuurlijk ook voor 10Khz waarbij er 4 punten zijn dus in mijn ogen is er weinig ruimte in verschil van sinus op die frequenties die klinken bijna allemaal hetzelfde.
Bij LP is dat geen issue die loopt makkelijk door tot 50Khz met een goed element en kan dus ook mooie sinussen reproduceren bij hogere frequenties waardoor je mijn inziens toch meer resolutie hebt.
Dat van die mastering begrijp ik niet neem aan dat ze dezelfde master opnames gebruiken voor CD en LP.

Rob
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 00:36:40
Ja, moest ff zoeken maar hier doet Arno er nog een toegift bij:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110862.msg1917984#msg1917984

Hier nog wat meer discussie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121519.0
Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 09:00:03
Heel eerlijk gezegd, denk ik dat datgene wat je ziet, gewoon vervorming is... De hogere frequenties zijn behoorlijk symmetrisch met de frequenties < 20 kHz. Aangezien het gebruikte element bepaald niet 'state of the art' is, verbaast mij dat ook niet...

Eigenlijk is het niet eerlijk om CD met LP te vergelijken. Het is eerlijker om DSD of 24bit/96kHz (of 192kHz) met LP te vergelijken. En dan wint het digitale medium zonder enige twijfel. Dat zullen ook ALLE mastering engineers je vertellen. Probleem dat we op dit moment hebben, is dat er gewoon voor CD een kapot-gecomprimeerde master wordt gebruikt en voor LP een master met veel meer dynamisch bereik. Er worden ook vaker voor LP 'audiofiele' edities van iets uitgebracht. En dan zijn er dus nog de volledig analoog gemasterde LP's, die helemaal magistraal kunnen zijn.
Citaat van: Rob_Dingen op april  3, 2013, 09:18:48
Garmtz

Hoe je het ook wilt noemen er is gewoon output boven de 20Khz wat bij CD niet is waardoor harmonische verder door kunnen lopen en bepaalde tonen een andere klank hebben.
Ik ben het met je eens dat 192Khz beter is die heeft ook veel meer resolutie als cd waardoor dus de originele sinus beter gereproduceerd kan worden wat in mijn ogen de plaat al heeft.
Hier nog een simpele uitleg over resolutie.

Rob
Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 09:27:53
Vervorming zal zeker de klank 'anders' maken, maar dat is wel een ongewenste klank... Begrijp me goed, ik zie zeker de voordelen van LP, ik zet alleen vraagtekens bij de uitkomsten van het youtube filmpje.

Hmmm... Beetje een theoretisch verhaal, ben niet zeker dat het altijd zo gebeurt...
Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 09:43:17
wat wel mooi is met digitaal is dat je met name alle soorten laag, hoe hard gemodelleerd dan ook, onvervormd en onverzwakt kunt vastleggen en met een full range systeem ook kunt weergeven. Dat gaat niet lukken met vinyl.
Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 09:58:35
Laag wordt afgekapt en mono gemaakt voor de persing op vinyl.
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 11:15:01
Dat Duitse verhaal is nogal misleidend,
alsof je met digitaal alleen een soort blokgolven zou maken.
Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 11:32:03
Inderdaad... Het idee is juist dat het laagdoorlaatfilter er weer gewoon een mooie sinus van maakt (wat ook echt zo is).
Citaat van: Cyreg op april  3, 2013, 12:06:51
Ik voel in ieder geval wel met R_D's promotie voor LP's mee.

Hoe dan ook, bij digitaal ga je eerst alles in mootjes hakken en dan weer proberen het origineel te recoveren > met meer of minder resultaat  ;)

> bij echte analoge AAA? LP's is dat niet zo.  :clapping:
Die heb ook nog veel hoor uit m'n Jazzrock tijd(Corea, Hancock, Clark, WeatherReport enz)
(tja die LP's van tegenwoordig met snijden vanaf de al dan niet aangepaste digitale master?) 

En vergeet niet dat we vroeger ook CD-4, ofzoiets > quadrofonische LP's, hadden.
Die konden ook makkelijk 50 Khz aan en dat moest ook om de de quad kanalen al boven de 15 Khz begonnen  :D
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 12:19:53
Dat was alleen mogelijk omdat je die freqs best kon missen voor normaal stereogebruik.
Citaat van: Rob_Dingen op april  3, 2013, 14:55:49
Hoi Garmtz

Jij noemt het vervorming en dat is het niet de grafiek geeft gewoon de energie weer op bepaalde freq en die lijn zie je langzaam weg lopen en ik kan nergens uit opmaken dat dat dan vervorming is.
Uit het 2e filmpje is mijn punt niet hoe er gemasterd word maar de opbouw van digitaal naar analoog dus samples die uiteindelijk gefilterd moeten worden om weer op een sinus te lijken.
En dan is het zo hoe hoger de frequentie hoe slechter het word.
Dus voor de duidelijkheid mijn stelling is dat een platen speler met juiste element een grotere bandbreedte heeft ook is voor hogere frequenties de resolutie beter van een LP t.o.z van een CD en reproduceert hij het signaal met hogere frequenties van de master beter als CD.
Het enige wat volgens mij beter op cd is zijn lage frequentie want daar heb je ook genoeg samples voor om dat te reproduceren en de signaal ruis afstand dus in theorie dynamiek maar helaas word hier zeer zeldzaam gebruik van gemaakt.

Rob
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 15:00:23
Vraag is of er op die hoge freqs nog iets te horen valt.
Staat het op de plaat en komt dat ook bij jou door?
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 15:15:10
Er is nog iets eigenaardigs met de 'still' van de scope die hij in het filmpje geeft (na +/-5 minuten).  Deze toont een veel ruimer verschil tussen de kanalen dan bij het spelen doorgaans het geval is.  Het is niet erg representatief.

Bij de 'klassieke' medley lopen de kanalen eigenlijk niet significant uiteen boven de 22kHz.  Het big band stuk heeft wat meer (met name afhankelijk vd blazers maar het beeld lijkt me sowieso een tikkie scheef). 

Je zou in die hoge freqs juist meer stereobeeld verwachten, als het geen vervorming of ruis was.
Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 15:58:56
toch gek dat s-klanken niet altijd mooi natuurlijk worden weergegeven en neigen naar sissen of slissen, dit heeft mijns inziens toch te maken met een beperkt oplossend vermogen in het hoog en/of resonantie/vervorming.
Citaat van: chansig op april  3, 2013, 15:59:38
Of onjuiste afstelling...

Gr Hans
Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 16:09:21
recht is recht! met een goede protractor, goede ogen en goede naaldweger kan iedereen een element monteren, het is geen hogere wiskunde. Oh ja, je hebt ook een potloodvulling nodig. Ook met een goede afstelling is sissen en slissen soms nog steeds een issue.

Ik ging vroeger altijd naar audio selectief in sneek voor het inbouwen en afstellen. Toegeven, werd altijd perfect uitgevoerd. Maar ik en vele anderen met mij, kunnen het net zo goed. Oke geen scoop maar is dat zo erg?
Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 16:13:07
Het zijn wel s-klanken, niet altijd mooi.  Misschien is het detail niet altijd gewenst?
Anders naar instrumentale muziek luisteren of naar jodelen, dan heb je geen s.
Citaat van: LPlover op april  3, 2013, 16:15:37
:D :D je begrijpt best wat ik bedoel. van die uit de bocht vliegende s-klanken, dat is niet natuurlijk! maar s-klanken kunnen inderdaad wel gemeen klinken >:D
Citaat van: chansig op april  3, 2013, 16:17:50
Prima toch...dan kan het niet met een onjuiste afstelling te maken hebben.

Gr Hans
Interessante materie. In theorie zou een goed gemasterde cd, laat staan hogere resolutie-bestanden, het dus beter moeten doen dan een lp. In theorie tenminste. Ik begrijp dat dit even een heel botte en korte samenvatting is van wat ik hierboven heb gelezen. Voor mij is het echter goed om in mijn achterhoofd te houden dat ik ook een bias heb ten opzichte van draaitafels. Voor mijn gevoel moeten ze beter in staat zijn om alles uit een muziekstuk te halen dan cd. Het is goed om me daarvan bewust te zijn en echt zo kritisch en onbevooroordeeld te gaan luisteren naar draaitafels. Daarbij speelt dat ik tot op heden nog nooit een vergelijk heb gedaan van een goed gemasterde cd met een goed gemasterde lp.

Bias of niet, deze zoektocht en dit topic wordt (in ieder geval voor mij) steeds boeiender!

Citaat van: LPlover op april  2, 2013, 19:57:01
Technische vraag aan de kenners m.b.t. capaciteit MM element.

In de handleiding van een NAD 165 BEE voorversterker staat dit over capaciteit:

"Als u de beste waarde voor de ingangscapaciteit van de voorversterker wilt selecteren, moet u eerst de totale capaciteit bepalen die voor hetMM-element wordt aanbevolen. Deze kunt u gewoonlijk vinden in de specificaties van de fabrikant. Vervolgens trekt u de capaciteit van de signaalkabels van de toonarmbedrading van uw draaitafel hiervan af. Controleer de specificaties die bij de toonarm worden geleverd; over het algemeen hebben de kabels een capaciteit van 100-200 pF). Wat na deze rekensom overblijft is de waarde die u zoekt van de ingangscapaciteit van de voorversterker. Zet de MM LOAD-schakelaar op de dichtstbijzijnde waarde. De berekende waarde hoeft niet precies overeen te komen; bij de meeste fono-pickups geeft een afwijking van 50pF meer of minder slechts een geringe verandering in de frequentieespons.

Bijvoorbeeld: stel dat een MM-element in een draaitafel een aanbevolen belastingscapaciteit heeft van 275 pF en een kabelcapaciteit
van ongeveer 100 pF. Volgens de berekening is de vereiste ingangscapaciteit van de voorversterker dan 175 pF"

Maar nu komt het. Mijn Clearaudio Aurum Classic MM element ziet het liefst 100 pF. De Smart Phono heeft een ingangscapaciteit van 220 pF. Rekensom: 100 pF - 100 pF = 0 pF. Dan gaat het toch fout of niet? ??? ??? ???
Citaat van: garmtz op april  2, 2013, 20:01:53
Mwah, echt fout zal het niet gaan, maar een toonarmkabel met ultralage capaciteit is dan wel aan te bevelen.
Citaat van: AbZ op april  2, 2013, 20:12:33
Of kabel heel kort maken.
Misschien meer iets voor het topic over elementen.
Citaat van: LPlover op april  2, 2013, 20:24:55
gewoon een doodnormale rega RB250 arm maar wel met clearaudio interne bekabeling en Audio Note Lexus 42 Litz Copper RCA Interconnect externe kabel.
Citaat van: garmtz op april  2, 2013, 20:34:42
Dat soort naampjes zegt weinig over de capaciteit...
Citaat van: LPlover op april  2, 2013, 20:38:48
ik zal audio note en clearaudio een mailtje sturen welke capaciteit deze kabels hebben.
Breek gerust in dit topic in hoor! Jullie reageren er meer in dan ik! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op april  3, 2013, 17:10:26
Cliffhanger! :)
Haha, ja de vraag is welke draaitafel ik in bestelling heb staan... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2013, 17:15:24
Haha, ja de vraag is welke draaitafel ik in bestelling heb staan... :laugh:

Ik ken jou! Ech nie! :D

AbZ

Gewoon beginnen met een smerige plaat op een gammele draaitafel.
De rest is eigenlijk bijzaak.

weust

Als je een keer wilt testen kunnen we natuurlijk wat afspreken.
Om te zien hoe het platen draaien je bevalt in jullie woonkamer.

Platenspeler en phonoversterker zijn zo mee te nemen in een taxi.
En de platen zelf natuurlijk ook.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Maro

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 17:34:05
Gewoon beginnen met een smerige plaat op een gammele draaitafel.
De rest is eigenlijk bijzaak.

:withstupid:

Doe ik ook...35 jaar geleden gekocht en nog nooit een upgrade drang gevoeld. Heb wel 500 LP's staan...vind ik persoonlijk leuker.. :headbanging:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Citaat van: weust op april  3, 2013, 17:39:06
Als je een keer wilt testen kunnen we natuurlijk wat afspreken.
Om te zien hoe het platen draaien je bevalt in jullie woonkamer.

Platenspeler en phonoversterker zijn zo mee te nemen in een taxi.
En de platen zelf natuurlijk ook.

Wel goed inpakken die DT..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979


weust

Dng heeft vering oid. Nergens voor nodig.
Ging eerder ook prima, en 7,5 jaar geleden van Enschede naar Den Haag over de snelweg ook wel :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

chansig

Tsjonge...ik heb altijd begrepen dat afstellen van een arm een eitje kan zijn en dat het beter kan als je echt weet wat je doet, daarnaast dat het vervoeren van een DT prima kan maar dat je afstelling (bv van de arm) nog wel eens kan verlopen. Allemaal larie als ik het zo begrijp.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

weust

:) zal echt waar zijn, maar op een afstand van tien minut maak ik mij daar echt niet druk om.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Met die van mij ga ik anders ook niet lopen zeulen, echt portable is zo'n massa-loopwerk niet...

Bas, je bent hier altijd van harte welkom om de VPI Scout II te beluisteren!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Naar de andere kant van het land zou ik ook niet snel doen, maar tien minuten met de taxi is geen probleem.
Zoveel stelt het dan allemaal niet voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Er zijn ook van die kleine speelautootjes met een Tonabnehmer
die je op een plaat kunt zetten en dan gaan ze rondjes rijden  :wacko:  :headbanging:

weust

En de platenspeler blijft het dan ook gewoon doen hoor ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Een Technics SL1210 kun je prima vervoeren en blijft daarbij prima afgesteld. Moet je met sommige draaitafels niet proberen...

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2013, 17:09:14
UNDER CONSTRUCTION (nu eerst koken... ;D)
We hadden inmiddels wel een uitgekookte reply verwacht...

Nosferatu

Citaat van: Pjotr op april  2, 2013, 10:07:26
Deze is €599,- en vooralsnog niet leverbaar. Deze zou vanaf half november 2012 leverbaar zijn. Nu nog steeds niet en ze kunnen ook nog niet vertellen wanneer die wel leverbaar is. Tussendoor nemen ze niet de moeite om je op de hoogte te houden van de verwachte levertijd. Ik zou uitkijken naar een andere tafel.
Update ! Deze draaitafel zit er dan toch op korte tijd aan te komen. Lijkt me interessant met een leuk elementje, heb je onder de 1000 euro een mooi tafeltje dacht ik zo (als transparant acryl je tenminste aanspreekt).
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Graphtuner

Citaat van: Nosferatu op april  4, 2013, 11:53:15
Update ! Deze draaitafel zit er dan toch op korte tijd aan te komen. Lijkt me interessant met een leuk elementje, heb je onder de 1000 euro een mooi tafeltje dacht ik zo (als transparant acryl je tenminste aanspreekt).

ik heb de tafel bij rikstoet gehoord paar maand terug (vermoedelijk het prototype dan?) op een top installatie (eindversterker van MF meer dan 20.000 euro) en de tafel deed volgens mij geen afbreuk aan de installatie... dus bijzonder goed klinken voor een goedkope platenspeler. Volgens de verkoper is de upgrade naar de blauwe ortofon nog het overwegen waard (100 euro extra) en dan heb je een speler die alles tot 1500 euro wegspeelt...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini