SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Van harte. Is idd het mooiste wat er is.....enige de nachten dan weer wat minder hahaha  :clapping:

morca

Citaat van: frankp op juli 12, 2014, 15:44:15
Bedankt voor alle felicitaties. Zoals velen al zeggen: een betere uitbreiding kunnen we ons niet wensen.
Wordt later vast het stoerste jongetje van de klas...."mijn papa heeft een bioscoop" ;D
Als je nog tijd krijgt hem af te bouwen....... :clapping: :headbanging:

frankp

Dat gaat vast wel goed komen hoor. Niets leuker dan inderdaad lekker (teken)films kijken met zoonlief (of mezelf even opsluiten om tot rust te komen  :-X).

morca

Citaat van: frankp op juli 14, 2014, 19:58:50
Dat gaat vast wel goed komen hoor. Niets leuker dan inderdaad lekker (teken)films kijken met zoonlief (of mezelf even opsluiten om tot rust te komen  :-X).
Dat denk ik ook Frank,alle drie  ;D

jaco

Gefeliciteerd.

Uit ervaring sprekend, weinig tijd meer straks voor HT gebeuren..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

quattronl

Citaat van: jaco op juli 16, 2014, 07:17:23
Gefeliciteerd.

Uit ervaring sprekend, weinig tijd meer straks voor HT gebeuren..
Och, vind ik wel meevallen.
Wij hebben een zoontje van net 5 en als die op bed ligt (19:30) dan heb ik/wij daarna alle tijd om film te kijken of muziek te luisteren.
Het eerste jaar vond ik wel aardig zwaar ('s nachts er regelmatig uit enzo), dan ben je overdag ook moe en ben je blij als je vroeg naar bed kan. Al hangt dat ook van het kind af, het ene kind is het andere niet.
Maargoed, voor opvoedtopics, zie het viva-forum :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zefanja

Een beetje erg laat, maar als nog van harte gefeliciteerd met je zoontje. :pompom:
Geniet er van!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Dank je wel!!

Tussen het flesje geven en luiers verschonen door heb ik gelukkig nog een klein beetje tijd om aan de HT te werken.
Wanden zijn bijna behangklaar. De vloer wordt volgende week geëgaliseerd. Behangen hopelijk eind deze maand.

LittleNinja

Hey Frank,

Ook van mijn kant felicitaties! Fijne upgrade, al zal hij vast nog de nodige kopzorgen gaan opleveren. :D

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

quattronl

Citaat van: Zefanja op augustus 20, 2014, 14:45:10
Wacht maar tot hij tandjes gaat krijgen  ;)
Of wil weten hoe een speaker er van binnen uitziet (en de koevoet op tafel legt)...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Ik bewaar een rolletje behang waar hij dan achter kan  :angel:

frankp

Dat het stil is in het topic betekent niet dat ik ook stil heb gezeten.
Wanden zijn klaar (behangen) en elektra is afgewerkt. Vloer is geëgaliseerd.
Volgende stappen:

* Verhoging bouwen voor de 2e rij stoelen
* Tegels uitzoeken en tegels leggen
* Plafond monteren (Ecophon Sombra)


Het lijkt paarsig, maar het is een mat antraciet behang

coldbullet

hey hey,

begint er echt al netjes uit te zien!
vraagje ik ben met het zelfde bezig met mijn garage alleen deel ik hem dan op door vrouw lief dr eisen anders mog ik het niet maken :baaa:
mijne word 300 x 400. hoe heb jij de wanden gemaakt? en voor geluids isolatie naar buiten?

frankp

De wanden bestaan uit metalstud profielen van 100mm met isolatie en 2 lagen gipsplaat. Tussen de bestaande muur en de metalstudwand zit nog een luchtspouw van een centimeter of 7.
Het dak was al geïsoleerd en als plafond komt er een akoestisch systeemplafond.

Mijn garage is gelukkig volledig vrijstaand, dus als er nog wat geluid lekt heeft niemand er echt last van.

coldbullet

Hey bedankt voor de info, nu weet ik zeker dat ik het goed doe, twijfelde even. Mijn garage is ook gelukkig vrijstaand. Ik volg je op de voet!
Succes


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

morca

Citaat van: frankp op september 30, 2014, 09:32:10
De wanden bestaan uit metalstud profielen van 100mm met isolatie en 2 lagen gipsplaat. Tussen de bestaande muur en de metalstudwand zit nog een luchtspouw van een centimeter of 7.
Het dak was al geïsoleerd en als plafond komt er een akoestisch systeemplafond.

Mijn garage is gelukkig volledig vrijstaand, dus als er nog wat geluid lekt heeft niemand er echt last van.
Heeft binnenkort niemand last van  ;D

frankp

Het is inderdaad wat stilletjes hier, maar ik zit niet stil hoor. Het gaat inderdaad allemaal wat langzamer door het vaderschap en wat familieomstandigheden, maar het vordert gelukkig nog
wel.
Aankomend weekend hoop ik het podium te kunnen maken voor de 2e rij stoelen, om daarna de vloer te kunnen betegelen.

skank1

Alles op zn tijd frank.
I know the feeling!
Wel grappig, we waren gelijktijdig begonnen en ondertussen ben ik net begonnen aan mijn 2.0 versie.
Ik hink dus weer achterop tov je :)
Maar ik volg nog altijd!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

gonzales

Alle goede dingen komen langzaam zegge ze wel eens he  ;D

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Even een kleine update.
De stand tot nu toe: podium is klaar (afgezien van tapijt), vloer ligt erin, onderdelen voor het plafond liggen klaar, dus het plafond gaat er de komende weekenden in.