SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frankp

2x folie moet je zeker niet doen!
Mocht het toch te vochtig blijken in de garage dan kan je altijd nog met ontvochtigers gaan werken om de lucht droog te houden.

quattronl

Ik denk dat wel mee zal vallen.

Maar back on topic Frank!
Van 't weekend weer klussen?
Besteed je veel uit of ga je het meeste zelf doen?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Ja zaterdag paar kleine dingetjes nog afwerken en zondag beginnen met de elektra.
Ik doe eigenlijk alles zelf met hier en daar wat hulp. Veel zaken zijn "first timers" voor mij, maar er is gelukkig veel
te vinden aan handleidingen van fabrikanten zelf.

Vandaag trouwens nog even bezig geweest met ventilatie en het ontstaan van geluidslekken hierdoor.
Ik ben nu van plan om in de nis waar de apparatuur komt te staan bovenin en onderin de muur een gat te maken met daarin 2x 1 meter Sonodec25 flexibele
slang met doorsnee 102mm en dan aan het uiteinde van iedere slang een flexibele geluidsdemper DSDK-100. Op de bovenste slang sluit ik nog een ventilator aan. Zo kan ik van bovenaf warme lucht afvoeren en kan er van onderaf koele/verse lucht aangevoerd worden.
Dit is volgens een aardig dempende en redelijk goedkope oplossing.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Geen koeling, wel ventilatie. Het lijkt me wel fijn om tussen film 1 en 2 even wat verse lucht naar binnen te kunnen blazen  :D

LittleNinja

Nuanceverschil, maar redelijk essentieel lijkt me. :D

Citaat van: frankp op februari  7, 2014, 15:17:50
Geen koeling, wel ventilatie. Het lijkt me wel fijn om tussen film 1 en 2 even wat verse lucht naar binnen te kunnen blazen  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Voor de koeling (of verwarming) komt er trouwens een airco.

frankp

Het werk gaat door omstandigheden nog steeds niet zo snel als wat was gepland, maar er is vooruitgang. Daarom een kleine, fotoloze update:

De elektra is inmiddels klaar. X10 module ingebouwd t.b.v. verlichting.
Materialen voor de voorzetwanden, isolatie, etc. zijn besteld en worden eind volgende week geleverd.
(Rockwool isolatie 90mm, Metal stud 100mm, 12,5mm Knauff gipsplaat)

Ook voor de ventilatie zijn de materialen gearriveerd. Afvoer van warme lucht en aanvoer van verse koele lucht gaat door een aantal meter Sonodec 25 geïsoleerde slang. Eerst maar eens proberen of deze de geluidslekken beperken. Anders is er altijd nog de optie om een extra demper te plaatsen.

Airco is inmiddels ook uitgekozen en gaat geplaatst worden als de wanden staan.



jeroenudb



LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

skank1

Het gaat inderdaad traag maar wel Goed!
Dat wordt dan gewoon dubbel zoveel genieten op het einde !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Stil in het topic, ondertussen niet stil gezeten. Komende 3 weken wat meer tijd om te klussen dus dan wat meer vooruitgang.

Tot nu toe:




HTip

Je hebt zeker niet stil gezeten. Ziet er goed uit, Frank!

Ik heb nog geen tijd gehad om de zolder op te gaan om de Nordost Octava te bekijken en te fotograferen. Heb je nog tegoed, maar zover ben je gelukkig nog niet ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


frankp

@HTip
Heeft inderdaad geen haast Philip zoals je ziet. Ik hoor het vanzelf wel.

@Morca
Thx, langzaam maar zeker... ;)

Komende zaterdag even de hulptroepen ingeschakeld dus hoop dan de wanden helemaal te hebben staan inclusief isolatie.
Heb met hemelvaart en de vrijdag erna vrij, dus hoop dan de wanden dicht te kunnen zetten met gipsplaat.

Raymond187

Is dat Rockwool 221? Dat is toch het beste voor absorptie voor lage tonen. En 401 de standaard.

Ziet er verder goed uit. Een paar dagen aan de kamer kunnen werken zou wel fijn zijn he :)

frankp

Nee het is de 433 duo, zelfde eigenschappen.

Ik merk inderdaad dat 1 dagje klussen eigenlijk net te kort is telkens, daarom is het lekker om straks met hemelvaart even 2 of 3 dagen gas te kunnen geven. Het afwerken van de wanden (plamuren/schuren) kan dan weer mooi in de loze uurtjes.

morca

Citaat van: frankp op mei 12, 2014, 07:42:02
@HTip
Heeft inderdaad geen haast Philip zoals je ziet. Ik hoor het vanzelf wel.

@Morca
Thx, langzaam maar zeker... ;)

Komende zaterdag even de hulptroepen ingeschakeld dus hoop dan de wanden helemaal te hebben staan inclusief isolatie.
Heb met hemelvaart en de vrijdag erna vrij, dus hoop dan de wanden dicht te kunnen zetten met gipsplaat.
Langzaam is ok,dat je het in 1 keer goed doet is belangrijker  ;)
Ik doe ook altijd alles liever 1 keer,maar dan meteen 100 % .

jaco

De ventilator van de luchtverversing zo mogelijk buiten de ruimte.
Hij zit bij mij nood gedwongen in de ht, en je hoort hem toch.
Ik heb van die standaard gedraaide blikken buis van buiten de ruimte in lopen (wel aparte sectie in plafond en het zit flexibel opgehangen, dus geen trilling de kamer iin kamer in)) dan komt de motor en daarna klein stukje buis,1 meter demper en dan flexibele geisoleerde buis.

Ik heb ook alleen een uitzuig motor nu, zou eerst aan en afvoer komen, maar dat was dubbel lawaai.
Er ontstaat wel iets onderdruk, de deur zuigt zich vast in de rubbers. (Wel minimale onderdruk..)
En dan komt er genoeg frisse lucht binnen.

Als een motor buiten de ruimte kan, gewoon een standaard itho of zo nemen. Ik heb nu een "stille" motor die iets dikker is dan de buis en dus daarom wel flink duurder, maar maakt ook wat lawaai.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

frankp

De ventilator komt buiten de ruimte na +/- 1,5mtr geïsoleerde buis, dus dat komt wel goed.

frankp

Gisteren weer even een dagje kunnen zwoegen, dus tijd voor een update.
2 wanden voorzien van dubbele gipsplaat. 1 wand metalstud gezet.


frankp

Op 8 juli 2014 om 19:37 zijn mijn vriendin en ik de trotse ouders geworden van:

Travis Kristian
3420 gram
51 cm
en in uitstekende gezondheid!!!