SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaco

Ik bedoel dingen als:http://greenline.nl/luchtbehandeling-geluidsdempers-c-4_7000.html

Die jij daar aangeeft zijn denk ik om stromingsgeluid aan te pakken, maar wellicht ook wel geluid dempend.

Je zou iets van 30-50 db willen dempen optimaal.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

morca

Idd wat Jaco noemt is goed,zoiets zie ik wel eens op bestelling langskomen.
En dan aan die demper een boxventilator die ook gedempd is dan heb je dubbel.
Hoe dikke buis wil je gebruiken Frank we hebben nog 125 en 200 mm misschien nog groter.
Die kan je met een verloop kleiner maken en dan doet ie met minder toeren meer lucht,en minder herrie.
Even iets om over na te denken voor Frank,met een regelaar kan een oversized boxfan heel stil zijn tov een een kleintje......

frankp

125mm is genoeg denk ik. En een toerenregelaar op de boxfan moet volgens mij al prima zijn m.b.t. de herrie. Hij hoeft natuurlijk niet op standje orkaan tijdens een film.
De dempers zijn nog aardig aan de prijs zeg :o

morca

Ik zal eens vragen voor een boxfan van 125 mm.
Voor de de demper word moeilijker,die liggen niet over.
Een 125 mm boxfan nog wel misschien,zal even vragen wat ze kosten  ;)

HTip

Citaat van: frankp op juni 19, 2013, 07:40:02
Bij goede positionering moet je daar nagenoeg niks van merken, zie als perfect voorbeeld de Chamber of Dreams...
De definitieve plaatsing is natuurlijk nog een raadsel, heb ze nu ook gewoon even ingetekend mbt loopruimte.
Bedankt voor alweer een mooi compliment :wub: Het surroundgevoel ervaar je inderdaad bij mij ook op de 2e rij, maar dat komt denk ik ook door het afstraalgedrag van mijn speakers. En met de komst van de CA platen (sorry, daar zijn ze weer :D) is dat gevoel alleen maar beter geworden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Het wordt bijna een verkooppraatje, Philip  :D
Morca, super dat je dit doet! Thx!

Gisteren is dan eindelijk de eerste echte stap gezet op weg naar de dedicated HT:

Halverwege


Eindresultaat


Maandag nog voegen en er wordt een steunpilaartje in het midden van de muur gemetseld voor de stevigheid.

morca

Ligt aan de prijs hoe super dat is.
Ik weet niet wat zo,n ding retail kost,maar ze liggen over bij ons ivm een andere leverancier.
Er zat korting op voor medewerkers,maar men wilde ze ook weggooien................
Maar eens horen wat er nou de bedoeling is.

rovinggecko

Zie ik het goed? Hoe je de deur gewoon aan het plafond? Was het niet makkelijker die er eerst uit te halen? Of gebruik je die als voorzet wand met rockwool er achter (zie daar de demping maar eens van te berekenen :) )?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

De deur zit er inderdaad nog in....nog wel.
Hij is volledig van binnenuit te demonteren, daarom is ie nog niet weg. Klusje voor volgend weekend.

HTip

Zo zeg, dat is een grote stap! Op naar de volgende...

Verkooppraatje? Nee hoor, gewoon een constatering ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Ga je een complete kamer-in-kamer bouwen ?

Dat isoleert het beste, maar vooral in de hoogte kost het je toch vaak (te) veel ruimte.
Ik had geluk met een plafond hoogte van 2.60 meter..
Iets van 8-10 cm voor de vloer, en dan wel bijna 15 voor het plafond denk ik (zelfde als de muren)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

frankp

Nee geen complete kamer in kamer.
Plafond wordt een Rockfon systeemplafond.

Atmoz


Hmz, klinkt goed!
Dat ga ik eens in de gaten houden :)

Had zelf ook eerst een "kamer-in-kamer" als idee, maar dat kost ook zoveel ruimte dus als het niet écht hoeft....

Veel succes met klussen in ieder geval ;)

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MVG

Goedemorgen! En hoe staat t hier met de werkzaamheden?  :D

skank1

Ja wij willen dagelijks fotos van de vorderingen he  :D
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


HTip

Ik vind trouwens ook dat de titel mag worden aangepast. Dat 'enorme blunder' mag er wel af ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Foto's van de vorderingen kan je krijgen hoor maar die hebben niets met de HT te maken.
Eerst nog druk bezig met de tuin. Die moet eerst af.

Zal de enorme blunder er inderdaad afhalen, want uiteindelijk levert ie een nog betere HT op  ;D

quattronl

Citaat van: frankp op juli 12, 2013, 14:01:41
Eerst nog druk bezig met de tuin. Die moet eerst af.
Hey waar ken ik dat van? :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Ja er zijn er meer... :D

Doe ook liever alles in één keer goed, dan dat ik alles half/half doe.

LittleNinja

#221
Ik wil niet ongeduldig over komen... maar is die tuin al af?! :clapping:

Foto's van de tuin zijn natuurlijk ook welkom. 8)

Citaat van: frankp op juli 12, 2013, 21:20:02
Ja er zijn er meer... :D

Doe ook liever alles in één keer goed, dan dat ik alles half/half doe.

PS. Je "moet" even je handtekening aanpassen.. die verwijst nog naar het oude topic.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

larzie

Hey dit doet me denken aan High-q z'n project om van z'n garage een HT ruimte te maken.
Succes ermee!  :thumbs-up:

In hoeverre ga je rekening houden met de akoestiek?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Citaat van: LittleNinja op augustus  8, 2013, 15:23:10
Ik wil niet ongeduldig over komen... maar is die tuin al af?! :clapping:

Foto's van de tuin zijn natuurlijk ook welkom. 8)

De enige foto's die ik nu kan maken zijn van mij en mijn vriendin op het strand... :D Best een aanrader, dat Mexico  :D

Kleine update:
* vijver is dicht
* tijdens onze afwezigheid worden graszoden gelegd
* deel van de tuin wordt opnieuw bestraat als we terug zijn
* in week 38 wordt de blokhut/berging geleverd
* Als die staat, is eindelijk de garage aan de beurt  :pompom:

@ larzie
Er wordt zeker rekening gehouden met akoestiek. Ik kijk vooral heel veel af bij Philip (Htip).
Er komt een extra wand in de garage bestaande uit een kleine luchtspouw, 10cm isolatie en een dubbele laag gipsplaat.
Plafond wordt een systeemplafond, de Ecophon Sombra.
Podium wordt ook opgevuld met isolatie.
Vloer ben ik nog niet over uit wat ik ga doen, dit i.v.m. een mogelijk te veel aan demping.

skank1

Ik stel voor da ge eerst kopt kijken bij mij... Ben in eindfase van de ruimte lol
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii