Oppo 103 gaf slecht beeld maar de Dune schokt!!!

Gestart door sandervg, februari 23, 2013, 11:17:06

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 15:11:07
Hoe zou je het verschil beschrijven?

Op dit specifieke 720p materiaal van de serie Homeland had de Oppo tov de Dune,Meer diepte en scherpte in het beeld,en smootere/betere motion.
Ik ging de serie die avond kijken en was niet echt bezig om een verglijk te maken tussen deze twee spelers,maar Dit was wel wat mij gelijk opviel...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RCduck7

Er zijn genoeg tests gedaan met personen die geen verschil kunnen zien tussen een goedkope en dure hdmi kabel aangesloten op 2 dezelfde beeldschermen en met hetzelfde beeldmateriaal. Ik zeg niet dat er geen verschil kan zijn maar de verschillen zijn zo klein dat er geen sprake is van zo een uitermate slecht beeld dat het gaat opvallen.
Ik zou het eerder zoeken in de instellingen van de laptop versus oppo. Toen ik met mijn laptop draaide via hdmi op de plasma zag ik al direkt dat het beeld niet klopte tov mijn andere bronnen. Ik kalibreer altijd mijn tv scherm met elke andere bron die ik erop aansluit. Een echte kalibratie dvd is niet altijd nodig. Op de "Monsters & Co" Blue ray is bvb een kalibratie optie, alsook bij films van Lucas Arts, zoals Star Wars, Pearl Harbor,... kun je dit in het menu terug vinden onder de naam "THX Optimiser". Bij de laptop met de VLC mediaplayer was het beeld al direkt veel te donker bij de standaard instelling en moest dit dus aanpassen, kalibreren dus. Ik gebruik ondertussen nu wel Daum Pot player op de laptop ipv VLC player (vind ik beter maar doet hier nu niet echt terzake). Probeer eerst eens je oppo en laptop appart eens te kalibreren op het beeldscherm. Oppo op hdmi1 bvb en Laptop op hdmi2, zodoende moet je niet constant het beeld veranderen als je maar 1 hdmi aansluiting gebruikt, gebruik er dus 2 om te vergelijken. En zet alle opties die het beeld zogenaamd verbeteren uit. Soms kan dit mooi zijn op het eerste zich maar soms ten koste van wat anders.

Net als het vergelijken van een sound van een setup is het van cruciaal belang dat het volume op het zelfde niveau staat. Het hoger volume gaat men direkt beter vinden als er geen grote verschillen in kwaliteit zijn. Dus zorg ervoor dat het beeld op beidde bronnen goed is afgesteld.
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

sandervg

@RCduck7: Aldi was een grapje. Ik gebruik v.d. Hull kabels :-).

Verder: klinkt misschien raar, maar ik ben eigenlijk niet eens op zoek naar de 'ultieme kwaliteit'. Gewoon een goed plaatje waar ik me niet hoef te storen aan zaken is voldoende en het verschil tussen de laptop en de Oppo was niet subtiel (kijkbaar vs niet kijkbaar). Maar goed: even de test van Riwi of Papaleo afwachten (ik heb ze de NZB gestuurd). De Oppo gaf idd iets andere kleuren e.d., maar dat boeit me niet zo (kleine verschillen en maakt m'n kijkplezier er niet minder om). Dat je VLC player wat te donker is kan kloppen als je een NVIDIA kaart in de PC/laptop hebt: moet je overlay uitzetten in VLC en dan is het opgelost (http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=83716).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RubenV.

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 15:36:14
@RCduck7: Aldi was een grapje. Ik gebruik v.d. Hull kabels :-).

Verder: klinkt misschien raar, maar ik ben eigenlijk niet eens op zoek naar de 'ultieme kwaliteit'. Gewoon een goed plaatje waar ik me niet hoef te storen aan zaken is voldoende en het verschil tussen de laptop en de Oppo was niet subtiel (kijkbaar vs niet kijkbaar). Maar goed: even de test van Riwi of Papaleo afwachten (ik heb ze de NZB gestuurd). De Oppo gaf idd iets andere kleuren e.d., maar dat boeit me niet zo (kleine verschillen en maakt m'n kijkplezier er niet minder om). Dat je VLC player wat te donker is kan kloppen als je een NVIDIA kaart in de PC/laptop hebt: moet je overlay uitzetten in VLC en dan is het opgelost (http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=83716).

Waarom koop je dan in de eerste plaats eigenlijk een Oppo? Dan zijn er toch veel goedkopere oplossingen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RCduck7

Ik versta dat het geen perfect beeld hoeft te zijn. Ik wil maar zeggen dat een dure speler een beetje een zonde is als je beeld niet goed gekalibreerd is voor de omgeving waarin je kijkt. Of het nu om een duur of goedkoop toestel gaat je hebt altijd er baat bij als het beeld goed gekalibreerd is. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is waar je problemen mee hebt maar dat is het eerste wat ik zou nakijken.

PS: dat van die overlays uit zetten in vlc player kende ik niet, dan heb ik voor niets tijd gestoken in het beeld kalibreren via de laptop. Nouja, heeft niet, gebruik nu toch enkel nog Pot player.
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

RCduck7

Citaat van: RubenV. op februari 24, 2013, 15:53:08
Waarom koop je dan in de eerste plaats eigenlijk een Oppo? Dan zijn er toch veel goedkopere oplossingen?

Ik weet dat deze post niet naar mij gericht is maar... Omdat ik iets goedkoop heb en er tevreden mee ben kon ik het niet laten er iets over te schrijven.

Ik heb een (voorlopige) goedkope oplossing met de nadruk op GOED en ook wel een koopje. Had een LG blue ray speler voor 59 euro uit de Makro die ook nog eens via externe usb opslag mooi mkv'tjes en alle andere gangbare formaten afspeelt tesamen met aparte subtitels, zonder enige hicup, ik heb nog niets gevonden dat hij niet afpeelt. Grote merken zoals LG kunnen dan ook alle licenties aanschaffen van de meest gangbare formaten zonder je dat je nadeel ziet in hun prijs tov de kleinere merken. Enkel Sony is nogal eigenzinnig, als ze het niet uitgevonden hebben of ze zien iets als concurrent gaan ze niet vlug een bepaald videoformaat toevoegen aan hun range.

Kjelt

Citaat van: RCduck7 op februari 24, 2013, 16:05:12
Ik heb een (voorlopige) goedkope oplossing met de nadruk op GOED en ook wel een koopje. Had een LG blue ray speler voor 59 euro uit de Makro die ook nog eens via externe usb opslag mooi mkv'tjes en alle andere gangbare formaten afspeelt tesamen met aparte subtitels, zonder enige hicup, ik heb nog niets gevonden dat hij niet afpeelt. Grote merken zoals LG kunnen dan ook alle licenties aanschaffen van de meest gangbare formaten zonder je dat je nadeel ziet in hun prijs tov de kleinere merken. Enkel Sony is nogal eigenzinnig, als ze het niet uitgevonden hebben of ze zien iets als concurrent gaan ze niet vlug een bepaald videoformaat toevoegen aan hun range.
Speelt deze ook BD iso's af en full BDrips incl. menu?

riwi

OK ik heb de scene van 1:22 tot 1:26 een paar maal gespeeld.
Op PC (met AMD radeon) en coreavc codec van harddisk met MPClassic HT versie en ook met vlc op een 27inch iiyama 1920x1080 scherm, op Oppo BDP95 via USB en op Dune prime 3.0 via NFS netwerk op een Sony 40" LCD TV

Ik zie enorm veel ruis in achtergronden en kleurverlopen zijn zeer digitaal. Closeups van Denzel zijn werkelijk niet om aan te zien. Ik zie geen rare dingen op het prikbord in de achtergrond (anders dan de genoemde ruis en lage bitrate). Het landschap van boven flikkert ietsje af en toe, zowel via Oppo, Dune als op de PC. Pan's en kamera bewegingen haperen allemaal enorm door de lage bitrate van de file. Het is één groot feest van digitale artifacts.

De verschillende Oppo's hebben allemaal een andere scaler chip : de 83 heeft een ABT2010, de 95 heeft een Marvell Qdeo 88DE2750 en de 103 heeft een  Marvell Kyoto-G2H.

m.a.w. Ik zie geen andere fouten via de Oppo dan via de PC. Ik denk dat sandervg zijn vlc wat getweaked heeft waardoor het er op de laptop in zijn ervaring 'beter' uit ziet.
Als ik op de Oppo de sharpness op -16 (min) zet en de noise reduction op +8 (max) dan ziet het er wel ietsje beter uit.

@Kjelt ik heb ook met zware blurays van 45GB dat de Oppo via USB het niet trekt en sommige scene's haperen. Ik speel blurays meestal met de Dune. Series via netwerk via de Oppo.
Beeld verschil tussen Dune en Oppo is dan in het voordeel van de Oppo door beter contrast, scherpte, meer dynamiek. De Dune is iets 'vlakker'.
Ik wil komende week de nieuwe Dune 3D bestellen.

sandervg

@Riwi: bedankt voor het testen! Het is idd een feest van artifacten. Ik heb overigens VLC niet getweaked. Alles staat gewoon standaard. Heb ook niets gedaan met de videokaart. Alles gewoon standaard. Als ik jouw beschrijving lees ziet het er hetzelfde uit als op mijn laptop. Geloof me: met de Oppo 103 die we gebruikt hebben zie je een heeel ander beeld  ;). De twee landschap beelden zijn compleet niet kijkbaar. Even wachten tot Papaleo het testje heeft gedaan. Die heeft ook de Oppo 103. Als hij ook zo weinig verschil ziet tussen PC en Oppo hebben we idd met een 'maandagochtend exemplaar' van de Oppo te maken.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RCduck7

Citaat van: Kjelt op februari 24, 2013, 16:06:08
Speelt deze ook BD iso's af en full BDrips incl. menu?

Van dvd's de video TS bestanden wel maar van Blu ray heb ik dit niet geprobeert omdat dit dan ook heel grote bestanden zijn en dan verkies ik een ruime mkv, daar extra's op een dvd me niet zo intresseren. Ik heb zelfs nog geen volledige blu rays gevonden onder de torrents. Had dit al eens geprobeert via een zoekmachine, een bepaalde titel van een film, bvb "fantastic four retail" maar vind amper of niets.

Dit is het type speler, misschien kun je zelf nagaan of hij het al dan niet moet afspelen.
http://www.lg.com/za/blu-ray-dvd-players/lg-BP125-blu-ray-player/technical-specifications

riwi

Hadden jullie de Oppo misschien in video mode Source Direct staan? Dan bypass je de Oppo scaler. Misschien dat je dan de fouten krijgt die jullie zagen?

Raymond187

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 15:05:42
Alleen getest met:
- Safehouse (720p, 3GB dus zwaar compressed) --> heel erg groot verschil (Laptop beter)
- Skyfall (1080p, 11GB) --> Laptop iets scherper en minder artifacten, Oppo betere pans
- Ted (weet het formaat niet meer) --> zoals bij Skyfall

En uiteraard geen HDMI bij de Action. Gewoon keurig van de Aldi!!  >:D >:D ;) (v.d.Hull kabel)
Die safehouse kan ik me nog wel voorstellen dat het beeld niet fraai is, maar skyfall van 11GB moet prima zijn.

Ik denk eerder dat de bestanden niet al te best zijn. Hoe ishet beeld met een BR disk?

Raymen

Hier op de dune toch ook slecht beeld hoor.

Heb hem gecontroleerd met mijn eigen safehouse 1080p en die heeft nergens last van.

Dus. Denk echt dat de transfer zeer slecht is

Bij de scene met de  auto zie je gewoon wit aan de onderkant en bij de 1080 p is dit er gewoon niet

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

papaleo

Ik heb deze file,èn op de Oppo 103 en op de Dune Base 3D via mijn Pioneer 600m afgespeeld,en moet zeggen dat deze 'rubbish file' er op alle twee niet denderend uitzag heel veel ruis en de motion was ver te zoeken ,maar ook bij mij zag het er op de Oppo werkelijk helemaal niet uit,zoals sandervg al omschreef zat vooral bij de Oppo vol met artefacts welke ik bij de Dune niet zag.
Vooral in de scene waar je op de achtergrond de brandblusser ziet hangen zie je,(het lijkt wel staircasing,)deze artefacten...in de Oppo heel erg.
Heb de file ook nog ff via mijn PC op een 32" Samsung afgespeeld en daar vond ik het beeld ook 'smoother'/rustiger  maar wel veel platter...

Edit
Bij de Oppo gebruik gemaakt van/via HDMI 1 (uitgang)....
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ronin79

CiteerReden waarom ik ook slechtere downloads kijk is dat ik geen grotere kon vinden (bij mij gaat content boven kwaliteit)

Dat is raar .... die vind ik altijd. Mijn SafeHouse is een grote file.
Afgezien van dat, lijkt mij het toch prettig te zijn dat; Kwaliteit boven content gaat.
Ik ga niet kijken naar een zwaar gecomprimeerde file, een R5 of wat dan ook.
Als ik al een keer een film eraf haal is dat een 1080p versie, met een file grootte van; 8,5 - 12.5 Gig.
In MKV, omdat de Oppo dat goed afspeelt. Series zijn in 720p, maar ook veel in 1080p.
Die laatste zijn of de WEB-DL's of de BR versies.

Raymen

Hmmmm vreemd dat je niet om kwaliteit geeft,maar wel klaagt om de kwaliteit van safehouse...

Ik download alleen 1080p films en series.

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: Raymen op februari 24, 2013, 18:14:42
Hmmmm vreemd dat je niet om kwaliteit geeft,maar wel klaagt om de kwaliteit van safehouse...

Hij klaagt over het feit dat zijn Oppo een probleemheeft met deze file(s) en z'n laptop niet. Dat is niet zo vreemd.
Aangezien papaleo hetzelfde constateert lijkt het me duidelijk dat de Oppo 103 een probleem heeft hiermee.

Dus ik zou het aanmelden bij Oppo. Evt met een verwijzing naar de probleem file(s) zodat ze het zelf ook kunnen reproduceren. Grote kans dat Oppo het dan snel oplost.

Atmoz

Interessant topic dit!

Leuk ook dat er van alle kanten wordt meegetest 8) (Mijn Oppo staat op dit moment helaas niet thuis, anders was ik meteen aan de slag gegaan)

Maar eerlijk gezegd vind ik het eigen schuld, dikke bult. Moet je je Oppo maar behandelen zoals die verdiend... c.q. 1080p materiaal voeren O0
Hier alleen het beste van het beste voor de BDP-93. 50GB bluray's en (zoals hierboven ook al ergens staat) 8 tot 12GB rips. Dan heb je ook nergens last van.
Alleen maar genieten. Dat is wat we willen toch? ;D

Succes in ieder geval met dit probleem.

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Er zal wel een codec in deze file zitten waar de oppe niet goed mee overweg kan. En vlc player heeft daar geen probleem mee.

Ik heb ook een MKV die op de oppo alleen artifacts laat zien en de pc heeft daar geen last van. Ook codec issue

papaleo

Citaat van: riwi op februari 24, 2013, 18:36:09
Hij klaagt over het feit dat zijn Oppo een probleemheeft met deze file(s) en z'n laptop niet. Dat is niet zo vreemd.
Aangezien papaleo hetzelfde constateert lijkt het me duidelijk dat de Oppo 103 een probleem heeft hiermee.

Dus ik zou het aanmelden bij Oppo. Evt met een verwijzing naar de probleem file(s) zodat ze het zelf ook kunnen reproduceren. Grote kans dat Oppo het dan snel oplost.

Tja,aan de ene kant denk ik...;
-Ja ok,als het een fout in de Oppo is,moet deze hersteld worden.
-Maar aan de ander kant zie ik mij zelf eigenlijk niet/nooit dit soort rottigge,sterk gecromprimeerde files aan een dergelijk apparaat voeden,dus zou ik dit ook nooit tegen komen. Dus maw voor mij niet echt relevant om dit te melden.

Ik heb al vanaf de Oppo 83 uit kwam al een Oppo in huis,en ging (ga) er altijd vanzelf sprekend van uit dat de Video/Audio in de Oppo's steeds maar beter werden en worden,en ik daarom eigenlijk ook blindelings een nieuwere Oppo aanschafte...
Maar wellicht moet je toch steeds kritisch blijven kijken/vergelijken als er een nieuw modelleke word gepresenteerd, en niet klakkeloos moet aannemen dat het 'altijd' goed/ beter is... ;)

alexander2

Bij mij onder de 10Gb njet!
Minimaal een goede remux van ca. 20Gb.
Heel soms een prut file want die kijk ik toch niet zelf mijn vrouw geeft niet zo om kwaliteit.
Wel vind ik de web dl 720p en 1080p niet echt veel verschillen.

Kjelt

Citaat van: papaleo op februari 24, 2013, 19:24:14
Tja,aan de ene kant denk ik...;
-Maar aan de ander kant zie ik mij zelf eigenlijk niet/nooit dit soort rottigge,sterk gecromprimeerde files aan een dergelijk apparaat voeden,dus zou ik dit ook nooit tegen komen. Dus maw voor mij niet echt relevant om dit te melden.
Ik ben juist bang als ze dadelijk die crap files minder slecht weergeven door allerlei filters en algoritmes toe te passen de goede files er minder uit komen te zien. Met welke codec is deze file eigenlijk ge-encodeerd?

Ronin79

Citaat van: Atmoz op februari 24, 2013, 19:00:45

Maar eerlijk gezegd vind ik het eigen schuld, dikke bult. Moet je je Oppo maar behandelen zoals die verdiend... c.q. 1080p materiaal voeren O0
Hier alleen het beste van het beste voor de BDP-93. 50GB bluray's en (zoals hierboven ook al ergens staat) 8 tot 12GB rips. Dan heb je ook nergens last van.
Alleen maar genieten. Dat is wat we willen toch? ;D

Kijk ... jij snapt het  ;D

riwi

Citaat van: Kjelt op februari 24, 2013, 19:43:10
Met welke codec is deze file eigenlijk ge-encodeerd?

mediainfo :

General
Complete name                    : Y:\Safe House (2012).mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 2.82 GiB
Duration                         : 1h 54mn
Overall bit rate                 : 3 513 Kbps
Encoded date                     : UTC 2012-05-25 12:03:48
Writing application              : mkvmerge v4.0.0 ('The Stars were mine') built on Jun  5 2010 17:44:09
Writing library                  : libebml v1.0.0 + libmatroska v1.0.0

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : [email protected]
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 5 frames
Muxing mode                      : Container [email protected]
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate                         : 2 930 Kbps
Nominal bit rate                 : 3 000 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 528 pixels
Display aspect ratio             : 2.424
Frame rate                       : 23.976 fps
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.181
Stream size                      : 2.35 GiB (83%)
Writing library                  : x264 core 120 r2164 da19765
Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.30:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=5 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=1 / keyint=240 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=3000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.30

Audio
ID                               : 2
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Codec ID                         : A_AC3
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 512 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Stream size                      : 421 MiB (15%)

Text
ID                               : 3
Format                           : UTF-8
Codec ID                         : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info                    : UTF-8 Plain Text

Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : [email protected]
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 5 frames

x264 Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.30:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=5 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=1 / keyint=240 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=3000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.30

Atmoz

Citaat van: papaleo op februari 24, 2013, 19:24:14

Uiteraard. Maar als er verder geen problemen zijn met andere files, dan zou ik het lekker zo laten en vooral geen troep meer downloaden :hehe:

Citaat van: Kjelt op februari 24, 2013, 19:43:10
Ik ben juist bang als ze dadelijk die crap files minder slecht weergeven door allerlei filters en algoritmes toe te passen de goede files er minder uit komen te zien. Met welke codec is deze file eigenlijk ge-encodeerd?

:worship: precies! Zo denk ik er ook over. (en ben daar persoonlijk ook een beetje bang voor)

Citaat van: SillentWolf op februari 24, 2013, 19:49:43
Kijk ... jij snapt het  ;D

Eigenlijk moest de Oppo bij een file van minder dan 8GB, of een lagere resolutie dan 1080p een melding geven: "are you serious? I don't play this shit" :police:
En vervolgens verschijnt er een linkje naar de "Trust" website ofzo :angel:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5