Oppo 103 gaf slecht beeld maar de Dune schokt!!!

Gestart door sandervg, februari 23, 2013, 11:17:06

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: sandervg op februari 23, 2013, 23:51:15
Maar nogmaals: als iemand in is voor de test die ik zojuist beschreef weten we een stuk meer!

Ik weet al wel meer : jij voert stront aan de Oppo en bent teleurgesteld dat ie er geen slagroom van kan maken.

Als de file op usenet staat wil ik hem wel eens spelen. wetransfer ken ik niet.

sandervg

Citaat van: riwi op februari 23, 2013, 23:56:05
Ik weet al wel meer : jij voert stront aan de Oppo en bent teleurgesteld dat ie er geen slagroom van kan maken.
Ik meld in m'n openingspost al dat de file flink compressed is (film 720p totaal zo'n 3 GB). Prima om dat stront te noemen. Van deze stront kan de laptop een prima kijkbaar plaatje maken en de Oppo die ik gezien heb maakt er diarree van waar je simpelweg geen 2 uur naar kunt kijken. 

Met een torrent binnen gehaald. Maar als je safehouse 720p met NL subs ziet van rond de 3 GB kan het niet missen. Wetransfer is simpel. Ik stuur je een link. Je klikt op de link, download de file je hebt 'm op je PC staan (wordt veel gebruikt door fotografen voor grote fotobestanden, maar ik denk dat het voor een film ook werkt)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

riwi

Citaat van: sandervg op februari 23, 2013, 23:51:15Wat meer ruis, wat minder contrast. Allemaal waar, maar vind ik niet zo belangrijk. De scenes komen bijna overeen (niet exact, maar het voorbeeld in de cirkel stond het vol mee in het beeld). De Oppo was bezaaid met grove scaling fouten waardoor het beeld echt niet om aan te zien was.

Maar nogmaals: als iemand in is voor de test die ik zojuist beschreef weten we een stuk meer!

EDIT:
@riwi: ik zie niet welk driehoekje je bedoelt? Maar je ziet toch die fout in de cirkel? Hoe wil je dat dan noemen? Geloof me: je zou het beeld dat de Oppo leverde niet kunnen aanzien. Ik stuur met alle plezier het file naar je toe.

Stuur het linkje maar dan zal ik het downloaden. Maar duurt dat niet lang 3GB uploaden?

oppo :

pc :

En ik zei dat de Oppo meer detail vertoonde en meer ruis, niet de PC. De PC filtert het juist plat in je screenshot.

sandervg

Probeerde het met wetransfer te versturen, maar de gratis versie is beperkt tot 2 GB  >:(. Even nadenken over een andere oplossing. Heb ook Dropbox, maar ook een 2GB beperking. Ik kijk even of ie met spotnet vindbaar is.

sandervg

Ah, ik heb 'm gevonden met spotnet: Safe House (2012)(720p)(NL-Subs)(SC4R)

Ik ben 'm even aan het binnenhalen om zeker te weten dat het hetzelfde bestand is.

riwi

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 00:21:38
Ah, ik heb 'm gevonden met spotnet: Safe House (2012)(720p)(NL-Subs)(SC4R)

Ik ben 'm even aan het binnenhalen om zeker te weten dat het hetzelfde bestand is.

Ik heb er een binnen die er op lijkt.  "Safe House 2012  720p Bluray - 101.mkv"

sandervg

Okay. Het is gelukt. Dit is exact hetzelfde file als waar we mee getest hadden.

Ik zou het erg leuk/nuttig vinden als een paar Oppo bezitters (maar eigenlijk ook iemand met een Dune, want dat zou een alternatief kunnen zijn) dit testje zou willen doen.

Op usenet te vinden van binaries4fun.org. Titel is exact Safe House (2012)(720p)(NL-Subs)(SC4R). 3,1 GB. De file zelf is exact 2.956.393 bytes. Dus dan kan het niet missen.

Twee scenes zijn erg geschikt om te testen:

1. 1'22 - 1'25: hier zie je regelmatig een overzicht van de twee hoofdrolspeler met op de achtergrond een prikbord, een brandblusser, een instructiekaart. Deze achtergrond geeft ernstige fouten bij de Oppo en nauwelijks bij de laptop. Bv. bij 1'22''08, 1'24'06, 1'25'02

2. Meteen daarna vanaf 1'25'05 t/m 1'25'12: het landschap vanuit vogelvluchtperspectief is bij de Oppo één grote artifact, bij de Laptop redelijk goed.

3. Meteen daarna vanaf 1'25'12 t/m 1'25'20: hier zie je de auto rijden. Ook hier heel veel fouten bij de Oppo en weinig bij de laptop. Dit is de scene waar ik het voorbeeld vandaan heb gehaald dat ik gepost heb.

Als dit overigens géén scaling fouten zijn houdt ik me aanbevolen wat het wel is (mits jullie Oppo's dezelfde fouten laten zien), dan kan ik het in het vervolg tenminste goed noemen :-).

Dus als iemand hierna wil kijken: ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!!!

EDIT: @riwi: als het aantal bytes van de file klopt, kan het niet missen!

riwi

mijn file is 2.641.928.928 bytes klik

Als ik kijk naar de prikbord scene zie ik op de Oppo geen rare dingen. Wat ik wel zie is dat er een enorme blokkerigheid is in donkere delen en andere kleurverlopen. Dat ligt aan de veel te hoge compressie ratio (lage bitrate) van de file. De PC doet dat beter want daar zie je de blokjes niet zo en uit het zich meer als dansende ruis.
De landschap scene van boven op 1:25:05 ziet er op Oppo (95) en PC even goed uit.

Ik blijf er wel bij dat een 720p film van 3GB nooit iets kan zijn gelet op beeldkwaliteit.

sandervg

Nope, da's niet hetzelfde file. Als je me met een PM een mailadres geeft kan ik de NZB naar je mailen.

LittleNinja

Ik verwacht een exemplarische fout of er gaat iets anders verkeerd in de keten..

Ik heb zelf de Oppo bdp103 en het apparaat doet het top! Ook ik stream vanaf mijn vaste pc via de Oppo naar mijn TV of projector en allerlei bestandsformaten waaronder vooral veel 4.5 GB files en soms inderdaad ook kleinere bestanden. Ik ben nog geen idioot slechte beelden tegen gekomen. Ik kan ook rechtstreeks vanaf de pc naar de TV streamen maar die legt het altijd af tegen de Oppo. De scaling in de Oppo is juist waar hij om bekend staat..

Even doorvragen naar de fysieke installatie.. Hoe is de laptop aangesloten? Staat het bestand op de laptop? Stream je bedraad of juist draadloos naar de Oppo? Welke HDMI uitgang gebruiken jullie? ( uitgang 1 gebruikt een andere beeldchip als uitgang 2! )

LittleNinja

jurrien1962

Als potentiële Oppo-koper volg ik dit met aandacht.

Me dunkt: ben je niet tevreden?   :devil: Stuur het apparaat terug!
Is 'ie stuk?  >:( Dan is er garantie!
Oppo heeft geen slechte naam op het gebied van service dacht ik.
Bagger is vervelend, stront is shit en diarree maakt er een smeerboel van.

Wat een gesteggel en moeite om de exacte file heen of weer te sturen. Moeten jullie zelf weten. Daar niet van.
Wie een mooi plaatje wil koopt toch gewoon de BR-schijf?   :angel:
Niet lopen zeuren over de kwaliteit van een compressed downloaded file dat je gratis van het internet plukt. Als fervent Dune gebruiker zie ik ook wel dat het ene plaatje mooier is dan het andere, afhankelijk van de file die ik aanbied. Meestal zoek ik dan even verder naar een betere versie van de desbetreffende film.

Vik

+1

@ de TS : Maak een vergelijking met een orginele dvd of Blu ray . Als dat prima is ligt het echt aan de bagger die op internet staat.

Niks mis met de Oppo kan ik mij helemaal niks van voorstellen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Former member 78

Ik weet al wel meer: jij voert stront aan de Oppo en bent teleurgesteld dat ie er geen slagroom van kan maken.

+1

Oppo is juist een van de betere op BR gebied.

sandervg

- Of het hier om een exemplarische fout gaat is eenvoudig te testen als iemand met een Oppo 103 de nzb wil downloaden en wil uitproberen. Paar minuten werk (ik kan de NZB toemailen). Dus daar kunnen we heel snel achterkomen.

- Of het ligt aan de shit op internet gaat het nu niet over: best mogelijk. Maar als iemand de nzb wil downloaden kunnen we er harde conclusies aanbevinden: OF het is een exemplarische fout OF de oppo is iminder een PC in staat om van hoog gecomprimeerde bestanden een goed kijkbaar plaatje te maken OF er is iets verkeerd ingesteld OF ik heb een geniale laptop :-)

-  Laptop is aangesloten via HDMI met een NVDIA GT650 kaart, gebruik VLC player gewoon fabrieksinstellingen, alles aangesloten via een bedraad gigabit internet. bij de laptop heeft het bestand op een NAS gestaan en rechtstreeks op de laptop (maakte geen verschil)

- Oppo: geen beeldcorrecties, uitgang was HDMI 1, resolutie uit maakte veel verschil (1080p en source direct waren het slechtst, 720p was het best)

riwi

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 10:52:45
- Of het hier om een exemplarische fout gaat is eenvoudig te testen als iemand met een Oppo 103 de nzb wil downloaden en wil uitproberen. Paar minuten werk (ik kan de NZB toemailen). Dus daar kunnen we heel snel achterkomen.

- Of het ligt aan de shit op internet gaat het nu niet over: best mogelijk. Maar als iemand de nzb wil downloaden kunnen we er harde conclusies aanbevinden: OF het is een exemplarische fout OF de oppo is iminder een PC in staat om van hoog gecomprimeerde bestanden een goed kijkbaar plaatje te maken OF er is iets verkeerd ingesteld OF ik heb een geniale laptop :-)

-  Laptop is aangesloten via HDMI met een NVDIA GT650 kaart, gebruik VLC player gewoon fabrieksinstellingen, alles aangesloten via een bedraad gigabit internet. bij de laptop heeft het bestand op een NAS gestaan en rechtstreeks op de laptop (maakte geen verschil)

- Oppo: geen beeldcorrecties, uitgang was HDMI 1, resolutie uit maakte veel verschil (1080p en source direct waren het slechtst, 720p was het best)

Nogmaals : zoals ik het zie in je screenshots is het de Oppo die beter is. De PC is platter, minder gedetailleerd, heeft scaling fouten en overvloedig edge enhancement. De rare omcirkelde artifact kan ik niet verklaren, maar lijkt mij eerder een probleem in de source.

Mijn mail adres staat in mijn profiel, stuur de nzb maar. Ik wil de file nog wel een keer downloaden en testen met PC, Dune en Oppo.

evilniek

Ik heb een veel beter idee, gewoon geen bagger downloaden. 3gb is nog slechter dan een dvd kwa compressie, valt niks aan te verbeteren lijkt me zo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Heb je de Oppo103 wel via de HDMI1 uitgang aangesloten? Dat is de beste uitgang voor beeld.
Ik kan me er ook niet in vinden, ik speel veel files af via HDD enigste waar ik problemen mee heb is dat sommige mkv's om de zoveel minuten 'hangen" bv bij de Dexters S6 van Riwi kan ik niet afspelen met de 103 zonder dat deze na 10 minuten het beeld hangt (geluid loopt wel door). Met de Dune heb ik hier geen problemen mee. Met andere series zoals PoI geen enkel probleem en heeft de 103 een beter beeld dan de Dune.
Wat ik me wel afvraag is waarom je kleine (slechte) downloads bekijkt ipv de betere, voor een film kijk ik zelf niets onder de 8GB, het liefste boven de 10GB.

sandervg

Citaat van: evilniek op februari 24, 2013, 13:48:18
... 3gb is nog slechter dan een dvd kwa compressie, valt niks aan te verbeteren lijkt me zo.
Da's dus niet waar. De laptop maakt er een prima beeld van, de Oppo niet. Dus het lage kwaliteit beeld is wel degelijk te verbeteren tot een kijkbaar plaatje.

Maar laten we stoppen met de adviezen in de zin van 'gewoon grotere files downloaden' en dit topic beperkt houden tot het verschil tussen een Oppo en een PC/Laptop (of andere streamer) mbt een flink gecompressed file goed kijkbaar maken. Bovendien gaf de Oppo bij een >10 GB file van skyfall ook een (iets) slechter beeld mbt artifacten (wel smoother pans en beter geluid)

Riwi heeft de NZB gekregen, dus ik wacht even op zijn bevindingen (hoewel het een andere Oppo is met een andere scaler)

Ik vraag me trouwens af: geeft de Oppo ook een beter beeld bij een bijna perfecte 1080p stream van >25GB in vergelijking met de Dune? Ik kan me haast niet voorstellen dat daar dan veel verschil tussen zit?

@Kjelt: Oppo was op HDMI1 aangesloten. HDMI2 hebben we niet geprobeerd (wist niet dat daar verschil tussen zat). Reden waarom ik ook slechtere downloads kijk is dat ik geen grotere kon vinden (bij mij gaat content boven kwaliteit). Vooral oudere films en sommige arthouse / niet-Hollywoodfilm kan ik vaak niet in echt goede kwaliteit vinden. En verder ook skyfall van boven de 10GB gaf op de Laptop een iets strakker beeld dan op de Oppo hoewel het verschil daar erg gering was.
Maar aan jou dan ook de vraag: dus als je een 'goede' 1080p file hebt (>15 GB) dan geeft de Oppo een significant beter beeld dan de Dune?

papaleo

Stuur mij anders ook de NZB via pm,dan wil ik deze ook wel ff testen op mijn Oppo 103...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

speel hier ook al aantal maanden met de oppo 103 en speel veullll af via USB-HDD. Nooit zulke gekke beelden gezien hoor. Ook bestanden van 720p. Zijn alleen niet zo scherp als 1080p.

Ander bestand ook problemen mee? Andere hdmi eens proberen. Je gebruikt ertoch geen een van de action he  :sneaky2: 

Kjelt

Citaat van: sandervg op februari 24, 2013, 14:37:43
Ik vraag me trouwens af: geeft de Oppo ook een beter beeld bij een bijna perfecte 1080p stream van >25GB in vergelijking met de Oppo? Ik kan me haast niet voorstellen dat daar dan veel verschil tussen zit?
Tussen twee Oppó's zul je niet veel verschil zien nee  ;) :D Maar tussen bv een Dune en een Oppo wel, de reden is dat dit geen lossless compressie is, je algoritme en processorpower die je gebruikt om de originele data terug te rekenen kan wel degelijk verschillen tussen chipsets en implementaties. Daarnaast zie je dat Oppo bv veel aandacht heeft besteed aan de voeding. Tussen de Dune prime3 en de Oppo geef ik de voorkeur aan de Oppo, als ik het zou moeten omschrijven dan lijkt het bij de Dune alsof er een transparant plastick voor de lens wordt gehangen, oftewel ietsjes pietsjes minder beeld.

Citeer@Kjelt: Maar aan jou dan ook de vraag: dus als je een 'goede' 1080p file hebt (>15 GB) dan geeft de Oppo een significant beter beeld dan de Dune?
Ja, zie boven en dat is toch ook wel de consensus in onze vaste M&G group (Kermit, Audioloog, Riwi, Williams) dat de Oppo net iets mooier is als de Dune.
Ik heb niet de nieuwste Dune (3D) dus daar zou het weer anders kunnen wezen.

papaleo

Citaat van: Kjelt op februari 24, 2013, 14:48:29

Ik heb niet de nieuwste Dune (3D) dus daar zou het weer anders kunnen wezen.

Ik wel....,heb mij afgelopen vrijdag (toch maar weer een bij gekocht...) een op de HDI Dune Base 3D gebasserde Zappiti player gekocht.
(En alleen maar om dat ik ook (net zoals jij Kjelt) soms ook problemen ondervind met mijn Oppo)
Maar goed...,ik kijk de laaste tijd (ook) regelmatig series en deze zijn meestal 720p,heb gisteren toevallig 'Homeland' vergeleken op de Dune en Oppo,en ook de nieuwste telg van de Dune kan wederom niet op tegen de Oppo, kwa beeld kwaliteit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Citaat van: Raymond187 op februari 24, 2013, 14:45:21
Ander bestand ook problemen mee? Andere hdmi eens proberen. Je gebruikt ertoch geen een van de action he  :sneaky2:
Alleen getest met:
- Safehouse (720p, 3GB dus zwaar compressed) --> heel erg groot verschil (Laptop beter)
- Skyfall (1080p, 11GB) --> Laptop iets scherper en minder artifacten, Oppo betere pans
- Ted (weet het formaat niet meer) --> zoals bij Skyfall

En uiteraard geen HDMI bij de Action. Gewoon keurig van de Aldi!!  >:D >:D ;) (v.d.Hull kabel)

sandervg

Citaat van: papaleo op februari 24, 2013, 15:03:55
... de nieuwste telg van de Dune kan wederom niet op tegen de Oppo, kwa beeld kwaliteit
Hoe zou je het verschil beschrijven?