KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Jammer dat zowel Maz als de moderators gewoon de post`s over Winkel X laten staan. Blijkbaar mag dit wel omdat het om een niet forumsponsor gaat. Zoals koen1985 al aangeeft, voor heel wat minder zijn er ban`s uitgedeeld. Ik vraag daar niet om, maar dit soort post vind ik heel onfatsoenlijk. Laatste oproep aan zowel Maz als een moderator, weg met die berichten!

By the way: Hoe zou jij het vinden Maz als er over jouw toko dit soort informatie online werd gezet? Zeker bij Google krijg je het niet makkelijk meer weg.....Bovendien gaat het niet om een recente ervaring maar een uit een lang verleden....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

patsijb

dus n politiek spelletje..aha

wat jij onfatsoenlijk vindt kan een ander als n zegen beschouwen qua info
een waarschuwing zogezegd

Pjotr27

Citaat van: patsijb op april 23, 2015, 17:04:10
dus n politiek spelletje..aha

wat jij onfatsoenlijk vindt kan een ander als n zegen beschouwen qua info
een waarschuwing zogezegd

Als je de aankoop van een apparaat waarover discussie is over een bouwjaar van 1996-2003 als een zegen of een waarschuwing beschouwd...
Ik blijf erbij dat ik het ongefundeerde negatieve kritiek vind, die bovendien al een aantal jaren geleden heeft plaatsgevonden. Zeker ook omdat ik alleen maar positieve reacties en verhalen hoor over A10 audio. Dan vind ik het niet kunnen dat de winkel hier even zwart gemaakt wordt. ( nee, ik heb geen enkel belang bij A10audio!).
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op april 23, 2015, 16:31:31
Jammer dat zowel Maz als de moderators gewoon de post`s over A10audio laten staan. Blijkbaar mag dit wel omdat het om een niet forumsponsor gaat. Zoals koen1985 al aangeeft, voor heel wat minder zijn er ban`s uitgedeeld. Ik vraag daar niet om, maar dit soort post vind ik heel onfatsoenlijk. Laatste oproep aan zowel Maz als een moderator, weg met die berichten!

By the way: Hoe zou jij het vinden Maz als er over jouw toko dit soort informatie online werd gezet? Zeker bij Google krijg je het niet makkelijk meer weg.....Bovendien gaat het niet om een recente ervaring maar een uit een lang verleden....
niets jammers aan hoor. vervelemd ervaring is een vervelend ervaring. bij mij of bij een ander maakt geen ruk uit.als ik een ontvreden klant heb en ik los het niet naar behoren op dan loop ik de risisco op slecht mond op mond reclame. daarom los ik alles naar verwachting van klant op al moet ik geld toe leggen , en ja dat heb ik ook weleens moeten doen. je kan als winkelier zijnde onmogelijk iedereen blij maken met je producten maar je kan wel op een manier mee omgaan dat de klant beseft da je oprecht je best heb gedaan voor der en als het niet werkt dan wordt de klant met een goed gevoel naar huis gestuurd.
ik zie mezelf echt niet tegen een klant zeggen dat een bril\zonnebril de nieuwste collectie is terwijl het al een jaar of 4 in de rek hangt.
natuurlijk kan dat want een klant kent de collecties niet en ik heb de verkoop rond , maar komen ze erachter dat je fout info verstrekt en de klant op de verkeerde pad zet dan heb je een slecht reclame. al ben  je als klant naar tevredenheid gehoplen en je bent een vaste klant,

ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als je erachter zou komen na meerdere aankopen dat er geen bal klopt van de verhalen wat je verteld is.
je bent immers naar tevredenheid geholpen en je hebt zulke goede ervaringen met deze winkel dat je vervolgens nog een cd speler van duizenden euros bestel  dus vertrouwen zat zou je zeggen? totdat je erachter komt  dat de versterker welke je heb aangeschaft tig jaar ouder blijkt te zijn dan beloofd.

ik zou het heel erg vervelend vinden als winkelier zijnde als er slecht over mijn toko gepraat wordt, daarom ben ik ook zeer voorzichtig met mijn uitspraken en handelingen naar klanten.
afspraak is afspraak en als je het niet kan waarmaken dan moet je dat bijtijds aangeven of op een of ander manier de klant tegenmoet komen.
Ga ik mensen in de maling nemen en fout informeren om verkoop rond te krijgen of iets te verkopen dan neem ik bewust dat risico en weet de exacte gevolgen, das de risico die je neemt als verkoper als je zulke dingen doet.

spijt me zeer maar zo is het.. eerlijkheid duurt het langst heren....

Heb je mij ooit slecht horen praten over kharma, jouw hifi ,rhapsody,multifoon,bb&g, highendaudio enz enz? iedereen heeft weleens goede en slechte ervaringen ergens, en waarom zou je dat niet kunnen schrijven in een topic? dit is toch een forum om elkaar te informeren?

hierbij bent u geinformeerd dat: 1 GOEDE VRIEND VAN MIJ SLECHTE ERVARINGEN HEEFT MET A10 EN TIG ANDERE FORUMVRIENDEN ALLEEN MAAR GOEDE ERVARINGEN, WAS DAAR MIS MEE?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Heren, en wellicht ook dames: zullen het weer gewoon over audio gaan hebben? Dit gaat van kwaad tot erger. Ik heb prima ervaringen met Winkel X. Als anderen andere ervaringen hebben: so be it. Maar dit topic kan zoveel leuker dan daarover door blijven praten.
He Maz: alweer iets nieuws gekocht waar wij ons aan kunnen verlekkeren?!?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Pjotr27

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Terugkomend op de kharma topic, Net de kharmas laten spelen met de nieuwe tweeter en het is een wereld Van verschil tussen de revelator en ceramique.ik had een wat scherper, harder hoog verwacht maar ik heb exact de tegenovergestelde ... De ceramique is wat Relaxer en meer pinpoint met  localisering van instrumenten.
Dit upgrade is zijn geld echt waard,want verschil is aanzienlijk . dit is de derde Kharma speaker welke ik heb geüpgrade van revelator naar ceramique en ieder keer heeft het me verbaasd dat tweeter zoveel verschil kan maken. Je krijgt gewoon een hele ander geluid (zeer grote verbetering),heel bijzonder!

Wat een verbetering heeft kharma gemaakt toen door gebruik van de ceramique tov de revelator.

VlisChris

Citaat van: Pjotr27 op april 23, 2015, 16:31:31
Jammer dat zowel Maz als de moderators gewoon de post`s over Winkel X laten staan.

Helaas hebben niet alle admins altijd even veel tijd om wat zaken goed na te lezen, of te kijken wat er precies aan de hand is. Zeker het feit dat er eerder door een ander naar gekeken is maakt dat er wat leeswerk nodig is.
Morgen zal dat hem voor mij niet worden. Maar ik wil dit zaterdag zeker doen. Dat stond overigens ook in mijn planning voor ik je post zag staan.

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op april 24, 2015, 01:47:03
Helaas hebben niet alle admins altijd even veel tijd om wat zaken goed na te lezen, of te kijken wat er precies aan de hand is. Zeker het feit dat er eerder door een ander naar gekeken is maakt dat er wat leeswerk nodig is.
Morgen zal dat hem voor mij niet worden. Maar ik wil dit zaterdag zeker doen. Dat stond overigens ook in mijn planning voor ik je post zag staan.

Niets om je zorgen over te maken Christiaan, niets anders hier dan wat vriendelijke meningsverschillen! Niets wat buitenaards is of respectloos. De een wilt dat de ervaringen en kennis welke negatief is  niet gedeelt wordt omtrend bepaalde zaken en ik vind dat deze audio forum juist de plek daarvoor is.  Van mij hoef niets opgeschoond te worden in mijn topic want er is niets vies neergezet.
Ben vrij om mijn mening en ervaringen te delen in mijn topic en als de beste pjotr daar bezwaar aan heeft dan heb ik daar alle begrip voor. Echter wilt dat niet zeggen dat mijn tekst verwijderd mag worden op zijn verzoek. Recht van spreken en schrijven staat hoog in een vrije land als dit  dacht ik?
ik zou me bezwaard voelen als mijn tekst ,in mijn topic op andermans verzoek  verwijderd wordt zonder overleg met mij.
Gr maz

patsijb

VlisChris

Daarom dat ik eens goed wil lezen wat door wie is geschreven :)

erik s.

Wat gevaarlijk is in deze beeldvorming, is dat de transacties niet direct tussen Maz en Winkel X is geweest.
Er is dus geen duidelijkheid over wat er bij de transacties met A10 toendertijd precies is afgesproken, er is blijkbaar niets zwart op wit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Gewoon een storm in een glas water die eigenlijk groter wordt omdat men er wat van moet vinden en dit vervolgens moet verwoorden. Hoe zit het met de negatieve beeldvorming rondom Maz ?  :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Pjotr27

Citaat van: erik s. op april 24, 2015, 08:51:18
Wat gevaarlijk is in deze beeldvorming, is dat de transacties niet direct tussen Maz en Winkel X is geweest.
Er is dus geen duidelijkheid over wat er bij de transacties met Winkel X toendertijd precies is afgesproken, er is blijkbaar niets zwart op wit.

Dit is precies de reden van mijn opmerkingen, een winkel negatief in het daglicht zetten omdat een vriend iets heeft meegemaakt vind ik niet gepast. Maar laat Christiaan maar beslissen wat er gebeurd met deze berichten.

Nu weer on-topic wat mij betreft.

Midcall

Citaat van: Pjotr27 op april 24, 2015, 09:34:32
Dit is precies de reden van mijn opmerkingen, een winkel negatief in het daglicht zetten omdat een vriend iets heeft meegemaakt vind ik niet gepast. Maar laat Christiaan maar beslissen wat er gebeurd met deze berichten.

Nu weer on-topic wat mij betreft.
Forumlezers zijn oud en wijs genoeg om opmerkingen van dergelijke aard op dit forum op de juiste waarde in te schatten. We hebben het hier niet over een doelbewuste hetze of iets dergelijks, maar gewoon de weergave van een mening. Daarom voor:
Citaat van: maz op april 24, 2015, 02:39:21
Ben vrij om mijn mening en ervaringen te delen in mijn topic en als de beste pjotr daar bezwaar aan heeft dan heb ik daar alle begrip voor. Echter wilt dat niet zeggen dat mijn tekst verwijderd mag worden op zijn verzoek. Recht van spreken en schrijven staat hoog in een vrije land als dit  dacht ik?
+1
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op april 24, 2015, 08:59:58
Gewoon een storm in een glas water die eigenlijk groter wordt omdat men er wat van moet vinden en dit vervolgens moet verwoorden. Hoe zit het met de negatieve beeldvorming rondom Maz ?  :D

Gr Hans
amen...dank is groot hans. ik zat er mee in me hoofd maar wilde het zelf niet schrijven. je schiet met de pijl in de roos.hahaha

maargoed terugkomend op kharma.

de trweeters zitten er in en klinkt nog beter dan het al klonk.alles staat stabieler op zijn plek met wat meer ruimte tussen de instrumenten.
verschil tussen is groter bij de 3 serie bijvervangen van tweeter dan bij de 2 series blijkbaar. kan niet wachten tot ik de s7signitures heb...... :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

ps  ik weet nogsteeds niet welke kleur ik moet nemen. hab gehoord dat ze bij rhapsody een hele mooie grijs\blauwig kleur hebben staan welke echt heel mooi is kwa kleur.

koen1985

Citaat van: chansig op april 24, 2015, 08:59:58

Gr Hans

Met Maz is niks mis , lijkt mij een prima vent  . Alleen zou ik het prettig vinden bij zulke aantijgingen dat er iets meer bewijs op tafel komt dan een verhaal van een vriendje . zo moeilijk is het toch niet om een aankoopbon met serie nr te laten zien en daarna een foto van de bon van asr met hetzelfde serie nr , dat de versterker ouder is dan omschreven op de bon van a10. Als dit zo is heeft hij compleet gelijk en verwijder ik direct mijn posts .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

patsijb

die bij rhapsody heb ik ook op t net gezien..2e hands
maar de kleur vind ik zelf niet mooi
scheelt wel weer in prijs..

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 24, 2015, 12:09:44
Met Maz is niks mis , lijkt mij een prima vent  . Alleen zou ik het prettig vinden bij zulke aantijgingen dat er iets meer bewijs op tafel komt dan een verhaal van een vriendje . zo moeilijk is het toch niet om een aankoopbon met serie nr te laten zien en daarna een foto van de bon van asr met hetzelfde serie nr , dat de versterker ouder is dan omschreven op de bon van a10. Als dit zo is heeft hij compleet gelijk en verwijder ik direct mijn posts .
ik of hij hoeven ook niets te bewijzen .ik heb deze asr zelf in handen gehad en weet vanaf begin toen hij gekocht was bij Winkel X dat het om eentje van 2002-3 ging. 3 jaar later heb ik deze asr overgenomen van mijn audio vriend met de kennis dat het van 2002\3 is.

Als ik iets moois zie bij Winkel X zal ik me echt niet inhouden, ik heb daar nog niets gekocht en van velen verhalen die rond gaan moet het een WERELD ZAAK ZIJN,ECHTER IK KEN OOK EEN ENKELING DIE DAAR ANDERE ERVARINGEN MEE HEEFT. tis 10 goede verhalen en een slecht verhaal , niets mis mee.

wat de s7 betreft wat bij rhapsody staat.tis een demo en geen tweedehands(voor mij is dat zelfde) gebruikt is gebruikt, mijn woonkamer of die van jouw maakt mij niet uit. ik heb fotos opgevraagd en het is geen signiture maar een gewone serie. prijs is nogsteeds heel aantrekkelijk 8900 ipv 14000.-
kleur is ook heel mooi vind ik. in het echt zou die veel mooier moeten zijn dan op foto want de mooie blauw /grijs ,paarsig gloed zie je niet zo op de foto..

Kerkhoffd

In het echt inderdaad nog een stuk fraaier.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

VlisChris

Citaat van: patsijb op april 23, 2015, 11:47:44
maar als ik zeg n vriend van me heeft wel een goede ervaring met een bepaalde hifizaak dan is dat wel goed?

Waar het hem in zit is dat als je positieve dingen over een zaak schrijft, er geen noodzaak is voor zo'n bedrijf om zich daar tegen te verdedigen. Dat is ook gewoon niet nodig.
Negatieve dingen moet je je als bedrijf tegen kunnen verdedigen. En ga er maar vanuit dat veel bedrijven hier gewoon of geen lid zijn, of geen behoefte hebben (logisch) om zich openlijk te moeten verdedigen voor een opmerking van iemand die iets heeft horen ervaren.
Daarom willen we geen naming & shaming op het forum hebben.

Heeft iemand een probleem met een winkel, dan kun je dat gerust schrijven. Maar zorg daarbij dat je de winkel niet bij naam noemt, en dat als mensen willen weten welke zaak het is, dat het dan per pm gebeurd of iets in die trend.

Voor dit topic is praktisch alles blijven staan zoals het staat, in de verwachting dat iedereen vanaf dit punt weer mooi ontopic verder blijft gaan. Wat ik wel heb gedaan is de naam van een aantal winkels aangepast zodat mensen die dit topic voor het eerst lezen niet alles meekrijgen.

Op deze manier worden winkels niet zomaar negatief in het daglicht gesteld, maar blijft de discussie an sich gewoon staan en leesbaar. Zie dit als een gulden middenweg ;) Weghalen kan altijd nog, maar dat heeft zeer zeker mijn voorkeur niet.

@ Maz; ik stuur je even een pm om inhoudelijk over wat zaken "bij te babbelen" ;) :)

@ Allen: om te voorkomen dat er weer discussie ontstaat in het topic stel ik voor dat als er vragen op opmerkingen zijn nav dit ingrijpen dat jullie me daar even een pm over sturen.  Dan blijft dit topic verder schoon, en dat zou fijn zijn  :hehe:

Alvast hartelijk dank voor de medewerking mensen!

Mr.M

Om weer on topic te gaan ..ik heb mijn voorversterker en eindtrap verkocht om de upgrade naar kharma s7s te  versnellen

Nu in huize Maz. Een klein VV van een merk welke slecht klink met een eindtrap van een ander merk uit Azië  die niet veel beter doet.hajhaha

Perfectionist

Topic is geschoond, vanaf nu weer graag ON TOPIC. Discussie over winkels, censuur of wat dan ook worden hier vanaf nu beëindigd.
Als mensen dat weer als censuur zien prima, dan zijn ze vrij naar andere fora te gaan of daar hun mening te verkondigen, als mensen denken dat dat daar geen grenzen zijn en alles maar mag.
Verwijzingen naar dictatoriale regimes, en daarmee adminoptreden vergelijken, tasten direct de persoonlijke integriteit aan van forumbeheerders, en worden beslist NIET getolereerd.

Hier gaan we terug naar KHARMA.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling