KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

LABO

Dacht dat BAMA een surround opstelling had met Kharma. Daar ik weinig geef om beeld is mijn absolute voorkeur stereo en daar de Kharma's een zeer breed geluidsbeeld neerzetten lijkt het me ook overbodig.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WickedGame

Citaat van: Bama op augustus 26, 2014, 14:36:45
Ben blij dat ik dat niet heb.

;D

Verandering van spijs doet eten. Maar zo erg als ik het schrijf is het niet, ben nog altijd erg tevreden over hoe de set er nu bijstaat en klinkt.

Bama

Heb een kharma center er bij, kharma rears zijn weer weg, brachten me voor dat geld te weinig.

Mr.M

Net peter gesproken en ik ga maandag eens rondkijken bij hem.misschien dat ik tijdelijk een OLS( oud toplijn) van hun ga neerzetten bij mij.even luisteren naar de voorgangers van kharma. Ben benieuwd of de karaakteristiek er in zit van kharma...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Citaat van: maz op augustus 26, 2014, 15:15:49
Net peter gesproken en ik ga maandag eens rondkijken bij hem.misschien dat ik tijdelijk een OLS( oud toplijn) van hun ga neerzetten bij mij.even luisteren naar de voorgangers van kharma. Ben benieuwd of de karaakteristiek er in zit van kharma...

Toevallig heb ik 2 sets gehad waaronder de em1 reference, geen verkeerde speaker hoor maar wel een andere klank.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Bama

Citaat van: sultankat op augustus 26, 2014, 15:23:39
Er staat een OLS Emotion IV op MP

Is niet te vergelijken, em 1 ref. heeft Seas excel units.

Foto's staan in mijn showcase.

Mr.M

Hij had inderdaad een emotion 1staan. Nieuw 5000.- nu ?????

Is dat niet die van joiuw geweest?

Bama

Mr.M

Bama

Ik was er blij mee tot ik de kharm's had. Ik focus veel op hoog en dat vond ik bij deze ook mooi.
Denk wel dat ze te groot waren voor mijn kamer.

Mr.M

Citaat van: Bama op augustus 26, 2014, 16:51:31
Ik was er blij mee tot ik de kharm's had. Ik focus veel op hoog en dat vond ik bij deze ook mooi.
Denk wel dat ze te groot waren voor mijn kamer.
Je bent bij mij thuis geweest. Denk je dat ze bij mijn kamer passen? Of zijn ze te groot?
Ik denk zelf dat ik naar een goed monitor moet overstappen , welke kwa desighn ook aan  te zien is..jammer dat kharma geen monitors heeft.

Mr.M

@twani, op jouw advies vandaag se dali epicon 2 beluisterd bij hifi kubbe of zoiets in rotterdam...
Eerlijk gezegd was niet onder de indruk.ik denk dat se versterking niet matchde ,ik vond het zeer ingetoten en sprankelloos.geen echt live beleving...
Ik weet niet waar het aan lag maar het boeide niet. Kwa detail was het wel goed alleen geen betrokkenheid...

Ben ook benieiwd naar de kleine kefs ls50 en audiophisic step 25...

DofN

Je had de Epicon 2 toch al eens beluisterd?

Ik heb de Epicon 6 beluisterd en was ook nog niet zo enthousiast. Binnenkort de E8, daar heb ik hoge verwachtingen van (wel een supertweeter en een dedicated mid woofer). De Epicon 2 wordt het hier toch niet, dus die sla ik nog even over, tot hij toevallig op mijn pad komt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op augustus 27, 2014, 21:50:07
Je had de Epicon 2 toch al eens beluisterd?

Ik heb de Epicon 6 beluisterd en was ook nog niet zo enthousiast. Binnenkort de E8, daar heb ik hoge verwachtingen van (wel een supertweeter en een dedicated mid woofer). De Epicon 2 wordt het hier toch niet, dus die sla ik nog even over, tot hij toevallig op mijn pad komt.
Ik heb toen inderdaad in een korte sessie de hele rij beluisterd tot aan de duurste serie.alleen wist de namen niet meer. Vandaag aangekomen herkende ik ze meteen door de mooie vormgeving.
Wat ik me kon herinerren is dat ik toen de kleinste (monitor )mooiste vond klinken van allen. Vandaag vielen ze echter tegen??? Ik denk versterking.ttoen speelde ze op naim en nu op basic nad via sonos bridge.

Thanatos

Citaat van: maz op augustus 27, 2014, 21:34:03
@twani, op jouw advies vandaag se dali epicon 2 beluisterd bij hifi kubbe of zoiets in rotterdam...
Eerlijk gezegd was niet onder de indruk.ik denk dat se versterking niet matchde ,ik vond het zeer ingetoten en sprankelloos.geen echt live beleving...
Ik weet niet waar het aan lag maar het boeide niet. Kwa detail was het wel goed alleen geen betrokkenheid...

Ben ook benieiwd naar de kleine kefs ls50 en audiophisic step 25...

De LS50 zijn echt goede monitoren. Goed te integreren sub erbij en je bent denk ik al een heel eind.. In jou ruimte zou ik ook geen hele grote vloerstaanders plaatsen. Mocht je het laag missen is een goede sub integreren altijd een optie.

Mijn tip zou zijn ook eens naar volledig actief te kijken. Adam bijvoorbeeld. Ik heb zelf de Compact MK3 actief gehad en dat was een heel volwassen weergever. Door de AMT units met een wat smaller afstraal gedrag heb je minder snel last van reflecties van de zijwanden. Wat bij jou door je indeling wel eens gunstig kan uitpakken. Bijkomend voordeel is dat je alleen nog maar een goede DAC met volume regeling nodig hebt :)

Mr.M

Nooit aan een actieve ls gedacht om eerlijk te zijn. Toen ik aan testen was met verschillende speakers en revieuws aan schrijven was ,ben ik benaderd door iemand uit forum om een actieve ls te testen uit zijn winkel voorraad en erover te schrijven zo goed vond hij ze dat hij het durfde tegen de grootste merken te laten spelen.
Ik zal eens moeten kijken in me berichten welke speakers hij toen voorschreef,,

Ben ook naar snyder hifi geweest vandaag en Hans kan me niet meer volgen zegt die, hij zei, meestal o thou ik welke spullen mensen hebben maar bij jouw is dat niet meer te volgen... Ga maar eerst de rust vinden en kom dan terug.hahaha
Ik zei dat ik waarschijnlijk op kleinere monitor over ga stappen , zijn voorstel was neem versterker mee en luister naar de RUSSEL K. Alleen op eerste gezicht leek het op de kleine harbetjs :nopompom:.. Dus dat wordt hem ook niet ben ik bang Hans...

Deleted Member 2

Citaat van: Thanatos op augustus 27, 2014, 23:40:51
De LS50 zijn echt goede monitoren. Goed te integreren sub erbij en je bent denk ik al een heel eind.. In jou ruimte zou ik ook geen hele grote vloerstaanders plaatsen. Mocht je het laag missen is een goede sub integreren altijd een optie.

Mijn tip zou zijn ook eens naar volledig actief te kijken. Adam bijvoorbeeld. Ik heb zelf de Compact MK3 actief gehad en dat was een heel volwassen weergever. Door de AMT units met een wat smaller afstraal gedrag heb je minder snel last van reflecties van de zijwanden. Wat bij jou door je indeling wel eens gunstig kan uitpakken. Bijkomend voordeel is dat je alleen nog maar een goede DAC met volume regeling nodig hebt :)

^^

Bijvoorbeeld Adam Artist monitor of kleine vloerstaander:

Gr
Henk

Mr.M

Tnx henk

Heb eeen winkel gevonden  die de kefs nieuw voor 699 verkoop incl.garantie.
Heb een mail gestuurd voor een afspraak ,ben toch benieuwd naar deze kleine  donders.
Als ze zo goed zijn als de verhalen doen rond gaan schaf ik ze gewoon aan ,bevallen ze niet in lamger termijn verkoop ze weer door. voor 500.is er altijd iemand die ze wilt hebben,zoveel verlies kan je nooit op deze bekende speakers maken als je ze voor 699 kan bemachtigen nieuw in door met garantie..,,

Thanatos

Die prijs is heel scherp.

Ik heb die Kef(jes) heel mooi spelend gehad icm met oa jou ex ASR. Ze lusten wel een beetje vermogen. Maar ik vind ze mooi neutraal en goed stereobeeld neerzetten. Het laag is voor het formaat indrukwekkend. Maar gaat vanzelfsprekend niet sublaag.

De Artist serie is voor de nieuwprijs actief ook erg leuk. Ik zou dan voor de Artist 5 gaan. Maar begreep dat ze uitgefaseerd zijn/worden.

Ruud-

Citaat van: maz op augustus 28, 2014, 12:23:11
Tnx henk

Heb eeen winkel gevonden  die de kefs nieuw voor 699 verkoop incl.garantie.
Heb een mail gestuurd voor een afspraak ,ben toch benieuwd naar deze kleine  donders.
Als ze zo goed zijn als de verhalen doen rond gaan schaf ik ze gewoon aan ,bevallen ze niet in lamger termijn verkoop ze weer door. voor 500.is er altijd iemand die ze wilt hebben,zoveel verlies kan je nooit op deze bekende speakers maken als je ze voor 699 kan bemachtigen nieuw in door met garantie..,,
Oké Maz, als ze niet bevallen neem ik ze direkt over voor 500 euro ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Vandaag bij mark even een en ander beluisterd en de audio physic step 25 meegekregen om thuis te proberen...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126028.625

Ben benieuwd...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.