KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

I_Guardian_I

Misschien dat ik het allemaal niet gevolgd heb, maar waar zijn je kharma's gebleven? Dat je naar de kharma amps ging kijken had ik wel al verwacht haha! Wel leuk om te lezen dat er zoveel verschil tussen zit ;) succes!!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Mr.M

Citaat van: I_Guardian_I op februari 28, 2014, 10:04:44
Misschien dat ik het allemaal niet gevolgd heb, maar waar zijn je kharma's gebleven? Dat je naar de kharma amps ging kijken had ik wel al verwacht haha! Wel leuk om te lezen dat er zoveel verschil tussen zit ;) succes!!

Mijn kharmas heb ik verkocht...ze waren net iets te groot voor me ruimte,
Als ik ze wilde plaatsen zoals ik ze mooi vond klinken waren ze bijna tegen de muren aangeplakt..

Bedoeling is de nieuwe kharma ... Maar financieel even niet toelaatbaar.

Heb tijdelijk een harbeth gekocht en dat bevaltme heel erg goed moet zeggen voor de prijs..

Ok is niet zo audiofieler als kharma en mist beetje design maar voor de prijs zeer aanraadbaar,,

Ik heb besloten om de asr te houden want dat is toch een heel apart ding met heel veel kracht en rust , en dat kan ik in de toekomst gebruiken misschien ,want met kharmas zijn ze een heel goed match..
Ik ga de audionote vv erbij aanschaffen en gebruik de asr als eindtrap..

Want de concept is heel bijzonder,, het is een eindtrap met volume regelaar...
En met harbeth asr klinkt de audio note het meest levendig,,,

Met kharma eindblok klinkt de audionoot haast zelfde als de asr ...
Alleen op de asr zit een volume knop waardoor ik toch de audionote welke geen ab heeft kan bedienen,,
Ipv de gain te regen op vv doe ik de output regelen van de eindtrap...

Dus de asr is veel flexibeler inzetbaar momenteel,,,

Gr. Maz

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Zo komt het te staan ..
Minpunt is dat er weer een duur interlink tussen moet,,,
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op februari 28, 2014, 12:39:21
Zo komt het te staan ..
Minpunt is dat er weer een duur interlink tussen moet,,,

Een dure (en een heel dure) heb ik nog wel voor je zoals je weet ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op februari 28, 2014, 12:42:14
Een dure (en een heel dure) heb ik nog wel voor je zoals je weet ;)

Ja weet ik..heb je een RAC of xlr? Ik heb een RAC nodig..

Heb nog wat tegoed bij kharma omdat ik die sdss voet had gekocht maar eindelijk niet onder gezet.
Dus heb nog een interlink in plaats van voeten genomen..

Als goed is krijg ik een enigma interlink  volgende week gezien de rest van bekabeling ook enigma is,,,,,

Dus hoef geen extra geld uit te trekken...alleen de audionote kopen ...

sultankat

Citaat van: maz op februari 28, 2014, 12:47:47
Ja weet ik..heb je een RAC of xlr? Ik heb een RAC nodig..

Allebei! Zowel RCA (Wireworld Platinum Eclipse)  als XLR (Wireworld Gold Eclipse 6)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: maz op februari 28, 2014, 12:27:04

Want de concept is heel bijzonder,, het is een eindtrap met volume regelaar...

Gr. Maz

Daar heb ik er 4 van... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Maz, zullen de nieuwe Kharma's dan makkelijker te plaatsen zijn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2014, 13:10:23
Maz, zullen de nieuwe Kharma's dan makkelijker te plaatsen zijn?

Ze zijn iets makkelijke plaatsbaar en geluidstechnisch iets anders dan de oudere ceramic serie..

De kleine zijn in ieder geval makkelikker plaatsbaar in mijn ruimte......

Mr.M

Gister even de matrix voortrap op de asr gezet welke ik nog niet had gedaan. en tot mijn verbazing klinkt de matrix vrijwel exact zelfde op asr als op de klasse d eindtrap van kharma.
Super strak laag super helder geluid en mega stage.
Imposant laat maar zeggen zoals ik kharma ken.
Conclusie is dat de asr een heele eerlijk eindtrap is welke exact weergeeft wat die door krijgt.
Hij heft geen vv gedeelte en  voegt zelf niets toe aan geluid zoals ik van dhr  schaefer  (ontwerper) van asr heb begrepen.
Wat er uitkomt is compleet afhankelijk van de  bron welke aan hangt en zijn karakter en kwaliteit.

Heb ook jerry gesproken de versterker goeroe / ontwerper/reparatuur en de reden dat de asr te layback klinkt op de harbeth is de cd speler.
Dat zou te maken hebben met de uitput gain impedantie ofzo van de lindemann tov de asr...
:google: , hahaha
Dat zou te verhelpen zijn door een transimpedantie unity gain buffer amplifier.. jah precies wat ik dacht :clapping:
Hij kan er een voor me bouwen alsnik dat wil met garantie dat het werkt.hij kan zelfd de kleuring van geluid bepalen voor me, warmer, scherper, helderder , of eerlijk geluid  dat is allemaal te beinvloeden..
Netals een vv dat doet...

Daarom is het ook belangerijk dat je spullen met  elkaar"matchen "...
Heb asr eigenaar maar weer een mail gestuurd wat beste cd speler en  met de beste  gain uitgang voor de asr...
Want als het met de vv goed klinkt dan is de vv gain tov de cd speler beter match dan de cd speler met de asr.
Heb ook jerrys verhaal daar neergelegd .ben benieuwd naar zijn reactie, hij kent jerry wel  gezin hij mijn asr compleet heeft geupgrade nasr de 2013 model. En toen de tijd heeft jerry contact gehad met dhr schaefer omdat volgens hem iets op de printboard niet na behoren was opgezet.
Hij kreeg de complimenten dat sie dat had kunnen herleiden en zien en meldde dat het in die configuratie geen effect heeft op geluid.   Dus die man weet echt wat die doet....
Ben niet vaak onder de indruk maar als hij begint te praten dan kijk je met respect op ,,, all die jaren ervaring en kennis ...en het gemak waar hij mee alles uitroept....

Ben benieuwd wat asr terug mailt.

Gr maz.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op maart  7, 2014, 08:46:48
Jerry de grote Tovenaar.... :headbanging: :pompom: :nopompom: :worship:

Gr Hans
Ben je eeuwig dankbaar hans  voor het voorstellen van jerry aan mij...

Wat een genie....

Bama

Zijn ze al jaren mee bezig en worden nu dus eindelijk uitgebracht

Former member 78

Ziet er erg smaakvol uit!
Ben benieuwd naar de prijs.

Bama

Binnenkort een interview hierover op hifi.nl dan zal het er wel bij staan.
Er is ook een aparte website van.

http://www.kharma-butterfly.com

Mr.M

Ik had ze inderdaad gezien maar niet gehoord. Kwa prijs zouden ze onder de 10 k zijn.
Nogwel fors maar dat komt door de dure sub met ingebouwde matrix ev. De sub alleen is rond 4.5 k bij los aanschaf.

Wel leuk voor een ht liefhebber met weinig ruimte of iemand die compact" high end" wilt.

Gr maz

bmateijsen

Citaat van: Bama op mei 18, 2014, 22:30:47
Zijn ze al jaren mee bezig en worden nu dus eindelijk uitgebracht

Stond wel in Munchen, maar toen we 3 keer  in de kamer waren, stond iedere keer het andere systeem aan ;).

Mr.M

Citaat van: bmateijsen op mei 24, 2014, 16:19:07
Stond wel in Munchen, maar toen we 3 keer  in de kamer waren, stond iedere keer het andere systeem aan ;).
Das jammer,

Had graag je menimg willen horen ,ben nooit van de compacte speakers geweest.
Alleen leuk voor ht..

WickedGame

Is er iemand hier die ervaring heeft met Kharma op Classé apparatuur? Is dit een match?

Ik wil toch eens een keer gaan kijken/luisteren naar Kharma. Het merk trekt mij enorm, en dan ook mede door hun looks.

jan-rotterdam

Gewoon een keer gaan luisteren, bij serieuze interesse is een thuis demo altijd mogelijk (of je neemt je Classe apparatuur mee naar Kharma)

Groeten Jan

Mr.M

Ligt aan welke classe.kharmas kunnen best wat kracht gebruiken...tot zover ik kharmas ken zijn ze niet zo kieskeurig met versterking ze hebben een eigen karakter welke duidelijk hoorbaar is boven de karakter van de rest van je set.
Ze laten wel alles horen ,dus een slecht opname klinkt ook echt slecht met de kharmas en spotify klinkt beduidend minder goed op kharmas dan bv op harberh Super Hl5 welke ik laatst had.

Mr.M

Welke kharma had je intresse in evt? Ben toch benieuwd???

LABO

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 26, 2014, 14:07:12
Gewoon een keer gaan luisteren, bij serieuze interesse is een thuis demo altijd mogelijk (of je neemt je Classe apparatuur mee naar Kharma)

Groeten Jan
Verwacht dat dit wel zal matchen hoewel ik dit nooit samen heb mogen beluisteren. En ja het is bijna onvermijdelijk om het zelf te gaan beluisteren (want smaken verschillen nu eenmaal). Zelf heb ik de switch van B&W 805 Diamond naar Kharma gemaakt en dat bevalt me nog steeds erg goed.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

WickedGame

Citaat van: maz op augustus 26, 2014, 14:18:59
Ligt aan welke classe.kharmas kunnen best wat kracht gebruiken...tot zover ik kharmas ken zijn ze niet zo kieskeurig met versterking ze hebben een eigen karakter welke duidelijk hoorbaar is boven de karakter van de rest van je set.
Ze laten wel alles horen ,dus een slecht opname klinkt ook echt slecht met de kharmas en spotify klinkt beduidend minder goed op kharmas dan bv op harberh Super Hl5 welke ik laatst had.

Classé gaat het om een CA-2200 eindtrap met een CDP-502 cd/dvd/voorversterker voor puur stereo. De voorversterker wisselt wel op basis van bron naar een MRX710 (surround/Blu-ray). Nu draaiend met B&W 803D's.

Heb mijn oog op de Elegance lijn laten vallen. Geen idee nog welke uit die serie, en of het wat is. Vandaar een beetje mijn interesse... twijfel ook nog of ik surround wil behouden of dat deel laat voor wat het is en over ga op een 2.0/2.1 systeem. Het is een beetje een ingeving, niet dat mijn huidige set niet voldoet, ben daar ook nog heel tevreden mee. Maar soms wil je wel eens wat anders horen/luisteren.

Bama