KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

paaj

Ik hoef ze niet hoor :) maar vroeg me dat even af.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Xander32

Vandaag van de ts (Maz) een ca. 50 kilo aan marmer overgenomen.

Ik werd er vriendelijk ontvangen en vrijwel direct richting zijn living geloodst. Daar lagen de beide tegels al klaar, echter waren het niet deze die de aandacht opeisten, maar de waanzinnige set van Maz!

Het was mijn eerste kennismaking met Kharma, Lindemann en ASR, en wat voor één! Maz heeft met deze merken een zeer fraaie keten weten samen te stellen, in steekwoorden;

* overwegend neutraal met een vleugje warmte
* snoeistrakke, droge bassen
* gedetailleerd
* enorm dynamisch
* de klankbalans is zeer afgewogen en dat is geheel onafhankelijk van de stand van de potmeter

Eén van de beste, allicht wel de beste set, welke ik tot op heden heb mogen beluisteren bij een mede-forumlid. Indrukwekkend.

Maz bedankt voor jouw gastvrijheid en mocht je een keer in `t Land van Maas & Waal zijn; schroom niet om even aan te komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

graag gedaan , leuk dat je er was en veel plezier met de marmere tegels.zullen vast goed staan onder de tannoys.

nu wachten op mijn kharma ssds stands... want zo is het geen gezicht.. hahaha.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Als het goed is hoef je niet al te lang meer te wachten. Mijn LS kabels komen morgen dus dan kan ik nog wat aan het schuiven gaan :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

kijk eens aan ,een kharma bezitter erbij... feliciteerd met je aanwienst labo. en je nieuwe kharma ls kabel.leuk om te horen dat het vrij snel geregeld is.

ziet er heel strak uit. en klinkt waanzinnig kan ik je vertellen.
:worship:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Citaat van: LABO op december 22, 2013, 18:45:59
Als het goed is hoef je niet al te lang meer te wachten. Mijn LS kabels komen morgen dus dan kan ik nog wat aan het schuiven gaan :-)

Voor kharmas heb je ze veel naar binnen gedraaid!

Mr.M

Citaat van: Bama op december 22, 2013, 18:52:45

das het eerste wat ik zei toen ik de fotos zag vande week op de mail. .. :pompom:  kharmas zijn rechtstralers met een breed spreiding. nauwelijks toe in nodig
max 5 graden gaat echt ten kosten van ruimtelijkheid en klank balans. onderling afstand ook iets te weinig maar dat komt goed als labo morgen de 3 m ls kabels binnen krijgt van kharma.

LABO

Citaat van: Bama op december 22, 2013, 18:52:45
Klopt :-) Ik heb ze sinds deze foto weer wat bijgedraaid (nu 11%). Blijf met het probleem zitten dat de rechterspeaker relatief dicht bij de muur c.q. raam staat. Ik moet echt nog zoeken naar wat het beste is, maar elke hulp is welkom.
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink

Mr.M

Citaat van: LABO op december 22, 2013, 18:57:18
Klopt :-) Ik heb ze sinds deze foto weer wat bijgedraaid (nu 11%). Blijf met het probleem zitten dat de rechterspeaker relatief dicht bij de muur c.q. raam staat. Ik moet echt nog zoeken naar wat het beste is, maar elke hulp is welkom.

geef niet gewoon gordijn dicht trekken.  kharmas recht zetten en luisteren.. denk dat het meevalt. je heb naauwelijks toe in nodig.

vroege reflecties heb je toch hoe je het wend of keert ,
vroege reflekties zijn in jouw geval onvermijdelijk. de hoek van de speakers bepalen allen de plaats waar de eerste reclectie het muur raakt.
kan iets schelen maar goed plaatsen van je speaker scheelt nog meer.

je doet meer kwaad dan goed denk ik met een grote toe in.

tis kiezen tussen 2 boosdoeners en in dit geval zou ik de vroege reflekties voor lief nemen en de speakers optimaal laten uitstralen.

murena

Hallo

Ik heb mijn kharma's ongeveer 3 graden ingedraaid , en +/- 0,5mtr van de achtermuur af.
Je moet wel effe experimenteren, als je ze verder van de achterwand haald, krijg je wat
meer diepte,maar soms ook minder laag.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe kharma's
Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

WickedGame

Citaat van: LABO op december 22, 2013, 18:45:59

WoW! Mooie set zeg :) :clapping:

LABO

Vanochtend arriveerde mijn Kharma Supreme Reference LS Kabels dus direct aangesloten en ... wat een pracht. De helderheid in alle lagen ging gelijk een sprong vooruit (en wat een soepele kabel voor een dergelijke dikke jongen). Uiteraard maar weer aan het schuiven (hoewel de kerstboom momenteel nog wat in de weg staat). Het indraaien heb ik inmiddels beperkt tot 5% waardoor de sound inderdaad een verbetering weergeeft. Heb nog even geprobeerd om nog minder in te draaien maar ik kreeg hier het idee dat de reflectie van mijn linker speaker via het 1e raam de beleving verminderde. De suggestie van Maz om het gordijn dicht te doen als ik luister heb ik maar niet gedaan want dan is deze de hele dag dicht haha.

@Eric (murena): Absoluut top die set van jou (ga ik nog maar even van dromen haha)

Mocht ik jullie niet meer treffen: al vast hele fijne kerstdagen gewenst  ;)  Groet, Lex

Mr.M

Citaat van: murena op december 23, 2013, 10:50:32
Hallo

Ik heb mijn kharma's ongeveer 3 graden ingedraaid , en +/- 0,5mtr van de achtermuur af.
Je moet wel effe experimenteren, als je ze verder van de achterwand haald, krijg je wat
meer diepte,maar soms ook minder laag.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe kharma's
Eric
Hoi eric
Ik zie dat je 30 posts heb dus nieuw hier. Welkom op ht forum .
Om te beginnen mijn complimenten ,prachtig set heb je samengesteld.
Je bent de Eerste double 7 (db7) eigenaar hier op forum denk ik.
Er zijn blijkbaar meer kharma eigenaren dan ik had gedacht. :clapping:
Mocht je het leuk vinden , foto van je set zou leuk zijn. We zijn benieuwd.
Gr maz

murena

Hoi maz

Nou ik echt nieuw niet, maar ik ben niet zoveel op dit forum.
Ik had al eens mijn vorige speakers laten zien 3.2FE black label.
en de kharma versterkers en sa speler.
Ik moet nog een goede foto maken van mijn huidige set, maar die zijn
vaak donker door het tegenlicht.

Ik vind het wel leuk dat er meer Kharma speaker eigenaren komen.
Jarenlang had ik het idee, dat er weinig kharma liefhebbers waren in Ned.
Maar maz heb jij al je stands onder je speakers, of moet dat nog gebeuren ?
het staat wel af, en je ontkoppel de speakers beter van de vloer.

Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Hoi eric ik herken je foto , hahaha.
Inderdaad zijn er veel meer kharma eigenaren dan ik dacht.veeel meer. Met sets waar je van je stoel valt.
Alleen zijn het vaak geen forum mensen.haha.
Gr maz.

Ps zijn het jouw 3,2 die ingeruild zijn bij peter.?want zag een set 3,2 fe staan .obergien kleur.
En dit foto is geen db7....
We willen de db7 zien eric. :inlove:

WickedGame

Citaat van: maz op december 24, 2013, 09:23:21
Hoi eric ik herken je foto , hahaha.
Inderdaad zijn er veel meer kharma eigenaren dan ik dacht.veeel meer. Met sets waar je van je stoel valt.
Alleen zijn het vaak geen forum mensen.haha.

Die zijn te druk bezig met luisteren natuurlijk  :music:

LABO

sultankat

Citaat van: LABO op december 24, 2013, 10:04:08
Ik wil ze ook wel horen haha

Dat zal je bevestigen dat je met de 2.3 BE een goede keuze hebt gedaan.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

murena

Nou bij deze dan, de DB7,s

En de 2.3 finals zijn mooie speakers heb ze 2jr terug gehoord bij Peter in breda.
Maar ze gaven voor mij iets  te weinig druk in het laag, voor mijn huiskamer.
Dus moest ik wel iets anders , de DB9 vindt ik fysiek erg groot, en vondt de db7
net als de 2.3 een mooi formaat.

Eric
Audio analogue CD

LABO

Mr.M

Mooi  :inlove:..
Ik heb bijna alle kharmas beluisterd en je ruimte is heel erg belagerijk wat laag rn druk opbouw betreft.
Je kan het  ook beinvloeden door speaker plaatsing(hoever je ze de kamer in trekt)
De db9 s vond ik aan de grote kant. De db7 heeft inderdaad mooiste formaat voor een gemiddeld huiskamer.
In vergelijking met 2.3 produceren ze iets meer druk inderdaad.

Vind ze plaatjes om te zien,voorall met de nieuwe verfijnde chroom voetjes er onder.
:inlove:

Helaas kunnen dieniet bij mij onder anders had ik die genomen.

De voetjes van mijn kharmas komen pas na me vakantie.dus even geduld

murena

Ik zie dat er diverse mensen zijn met kharma Reference luidsprekerkabels,
heb ik zelf ook gehad.
Zijn er, die op de kabel het woord "proto" hebben staan ?
dat waren de oude van mij, die waren nl erg goed.
Had ze omgeruild toen voor Enigma,s , maar daar had ik erg spijt van.
Gelukkig met Peter een deal kunnen sluiten voor andere toedertijd.

Eric
Audio analogue CD

LABO

Ik heb sinds gisteren, met dank aan de bemiddeling van Maz, nog kabels uit de oude serie (met Deflex ommanteld) waar ik erg gelukkig mee ben. Die van jou hebben ook vast een goed tehuis gevonden waar ze gewaardeerd worden.

murena

Hoi

Je hebt een mooie set zo bij elkaar verzameld, hoe doen de mark levinson
versterkers het op de kharma's, ?
ML is een bekend merk wat ik zelf nog nooit gehoord heb.

eric
Audio analogue CD

Mr.M

Citaat van: murena op december 24, 2013, 14:10:46
Ik zie dat er diverse mensen zijn met kharma Reference luidsprekerkabels,
heb ik zelf ook gehad.
Zijn er, die op de kabel het woord "proto" hebben staan ?
dat waren de oude van mij, die waren nl erg goed.
Had ze omgeruild toen voor Enigma,s , maar daar had ik erg spijt van.
Gelukkig met Peter een deal kunnen sluiten voor andere toedertijd.

Eric
Ik heb een prototype ls kabel van kharma.zonder de deflex afwerking,2m.

Officieel staat die niet in de boeken. Het moest tussen de matrix  van 1500 en supreme refrence in komen van 3900.-
Om de prijsverschil te verkleinen.maar later toch besloten om het niet door te zetten.
Zo heb ik het begrepen van peter.